Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pasi schimbare disc ambriaj 1,4 mpi
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
razvaneta
buna seara! in primul rand vreau sa urez un calduros La Multi Ani doamnelor si domnisoarelor ca este 8 martie.dar nu acesta a fost lucrul pe care il doresc. de ceva timp cam 4 luni am observat ca se tureaza in gol masina fara sa calc ambriajul, am banuit ca este discul care trebuie schimbat , masina avand 60000 de km cand am luat-o ;anul trecut in 2009 in martie .de atunci am facut 23000 de km pana in ziua de astazi ce e drept fiind student am mers un pic cu ea.dupa cum ziceam de la un timp se ambaleaza in gol ca sa zic asa , am creat acest topic dupa ce am citit toate topicurile despre ambriaj de la solenza.daca dublez cumva subiectul va rog sa il stergeti si imi cer scuze , dar nu am gasit nicaieri cum se schimba acest disc de ambriaj , pentru ca vreau sa-l schimb eu singur , deoarece manopera nu am gasit nicaieri mai jos de 350ron si mi se pare destul de mult ;piesele sunt 200-300 iar manopera este 350. m-am interesat la diversi mecanici si mi-au zis ca e foarte greu ca trebuie sa dam motorul jos domnule si numai cuvinte de genul acesta. as dori sa schimb singur acest disc , am toate cheile necesare am garaj unde sa fac lucrul acesta si am si macara daca ar fi sa suspend motorul ca am inteles ca s-ar face asta;singurele lucruri de care as avea nevoie ar fi randuiala lucrurilor care trebuie sa fac . va multumesc anticipat si as dori un raspuns daca se poate si aveti un pic de timp si pentru problema mea sad.gif
bogdanelkva
Doamneee,cred ca e asa complicat,incat daca nu stii,mai bine nu te apuci.din cate stiu,e mult de lucru si doar sa citesti pe aici ce scrie unul si altul,nu cred ca ajunge,cu tot cu garaj,macara,etc.mai bine apelezi la un specialist,te costa asta,dar eu nu m-as apuca de o treaba pe care nu stiu de la bun inceput daca o duc la capat cu bine.in concluzie,eu cred ca e o treaba dificila,nu ca schimbarea unui bec...asa ca,gaseste un om priceput pentru asta.bafta!
rratzoiusexos
ma frate..e ambreiaj...una la mana
apoi,singur nu o sa poti niciodata.iti trebuie canal in garaj,sau elevator..mai cauta....eu stiu un mecanic care ia in jur de 1 milion manopera dar nu e din bucuresti.

8 Mar 2010, 21:26:
daca tot vrei sa te apuci,fa rost de manualul de solenza pdf si citeste pe acolo..mai bine mai strange bani,si du te la mecanic
razvaneta
deci sa inteleg ca treaba e complicata ...sad.gif ma gandeam sa dau bateria jos scoteam amortizorul si tot ce tine de roata stanga planetarele amandoua , lasam un pic motorul sa cada si slabeam caseta dar acum dupe ce mi-ati zis chiar nu stiu ce sa mai cred sad.gif . la vechea dacie 1300 am schimbat singur discul de ambriaj dar la solenza nu stiu ce sa zic parca m-as incurca sa-l schimb ba nu m-as incurca sa schimb dar imi fac singur curaj ca tot de mama unui om a fost facut doar nu de extraterestri si trebuie sa-i dau de cap sad.gif
djasu82
pana una alta nu sunt femei pe forum tongue.gif dupa aceea numai pe elevator iti poti schimba ambreajul , se da jos motorul impreuna cu cutia de viteza bla bla ... Plus in afar de acesta operatiune iti mai trebuie si o cheie speciala pentru centrarea discului de ambreaj.
Apropo ai motor transversal nu longitudinal ca la vechea 1300.
Apropo ca student cred ca ar fi trebuit sa scri citet .
ionutiulia
sal razvan.nu vreau sa te descurajez dar nici sa te incurajez prea tare.deci, eu l-am schimbat anul trecut ,dar la service, pt ca nu aveam nimic in afara de cunostinte.cei drept nu este nici usor dar nici imposibil.cel mai mare inconvenient este ca , este foarte mult de munca.sincer sa fiu , daca as avea chei si elevator si eu mi l-as schimba.durata se schimbare a fost de o ora si jumate ,cu pauza de masa. i opinia mea 80% din treaba o face ELEVATORUL, iti ofera pozitii cat mai confortabile de lucru ceea ce tu vei avea mare nevoie de ele.tragi concluziile si fai cum iti dicteaza costiinta.bafta . SA NE SPUI SI NOUA CUM AI REZOLVAT SI CUM MERGE MASINA.DUPA.

8 Mar 2010, 21:52:
dj asu. acel dispozitiv de centrare al discului vine cu ambreiajul. intra in componenta chitului:disc , placa de presiune , rulment si acel dispozitiv de centrare.
razvaneta
e prima data cand scriu pe forum si am zis sa fiu gentlemen am tot ce imi trebuie sa centrez discul(cheia speciala) dar cred ca o sa caut un mecanic priceput sa schimbe discul sa fie totul ok iar daca da motorul jos de pe caroserie cred ca o sa schimb si cureaua de distributie ca sa nu se mai chinuie mai tarziu si asa il pune pe banc cred ca ii usurez munca in felul acesta si poate amandoua operatiile facute la acelasi mecanic poate reusesc sa scot un discount biggrin.gif
ionutiulia
nu este nevoie sa se dea motorul jos de pe masina.totul se face pe masina.Daca il faci acas, cred ca pentru a-ti fi mai usor il poti da jos, dar s-ar putea sa fie mult mai costisitor decat iti imaginezi.
razvaneta
mai ionut sincer eu ma gandeam sa nu dau motorul jos daca l-as schimba singur
ma gandeam sa o ridic pe capre adica am la 40-50 de cm deasupra si sa incerc sa schimb. mentionez ca am si rampa la dispozitie dar nu stiu cum ar fi mai bine si de aceea cer informatii, momentan am tras-o pe dreapa adica e in garaj si momentan o luna doua merg cu a fratelui care este indentica cu a mea. ma gandesc ca cu 300 ron poti face unele chestii cum ar fi proiectoare sau 2 plinuri de benzina , plus ca daca am toate la dispozitie ar fi pacat sa arunc banii pe fereastra ca doar nu e mercedes sa zici ca e foarte complicat mai ales ca tu ai zis ac e treaba de 2h sa zic daca am elevator. chiar sunt in dificultate , nu stiu ce metoda sa aleg sad.gif
ionutiulia
daca te hotarasti sa il schimbi tu , in urma acestei operatiuni mai obtii un avantaj mare,motorul fiind jos il vei curata si pe el sa arate ca la inceputurile lui , ca din fabrica.sa ai multa grija la reglajul cablului dupa ce il vei monta la loc pe masina.cauta pe forum detalii despre reglare cursa ambreiaj.
razvaneta
multumesc de atentionare , am citit tot ce este scris de cablu de ambriaj cat si de reglarea acestuia , datorita reglarii si tot datorita forumului am reusit sa prelungesc viata ambriajului cu 4 luni ca daca l-as fi lasat cum era nu mai mergeam 4 luni cu masina o trageam de pe atunci pe dreapta

<span class='edit'>8 Mar 2010, 22:50:</span>
mentionez ca alarma mi-am montat-o singur , inchiderea la fel , motoras la portbagaj la fel , intrerupatoare la fiecare usa si portbagaj , lumina in portbagaj , placute si saboti montati de mine bucsi schimbate tot de mine , deci cat de cat ma pricep un pic singurul ajutor de care as avea nevoie ar fi sa imi zica cineva care ar fi in ordine daca s-ar putea de demontare si montare si de ce ar trebui sa tin cont la demontare si montare(am citit undeva pe forum ca ar trebui si electromotorul sa il scot deci .....astept indrumarile dvs.multumesc anticipat
JOHN123
cineva a descris cu lux de amanunte pe forum cum se schimba, dar nu mai stiu exact unde; mie mi l-a schimbat un mecanic cu ajutorul lui, fara sa dea jos motorul; a desprins CV de motor dupa ce a demontat roata din dreapta, cutia de bateria si tot harnasamentul din zona; nu avea elevator, ci doar groapa si un palan (scripete) mecanic.
te vad hotarat pe treaba, deci asteapta vreme mai blanda, i-ati o calfa si ..bafta!
IRONICK
Se desprinde motorul de cutie si se inclina. Ramane destul spatiu prin partea de jos pentru schimbare.
razvaneta
multumesc pentru ce ati spus dar as vrea daca se poate un pic detaliat , si banuiesc ca e vorba de roata din stanga de la sofer, ca din dreapta nu stiu daca e asa sad.gif o zi buna!
JOHN123
DA, scuze, era vorba de roata stanga. Nu stiu daca am voie, dar mai jos ai descrierea unui user (eu am salvat, dar topicul de pe acest forum nu mai stiu care era):

MONTAJ KIT AMREIAJ PE SOLENZA

"-nu am scos motorul, nu am golit A/C, nu am miscat motorul din loc, si nici nu am scos vreun cablu sau surub din motor..
-cutia nu am scos-o de tot ci am departat-o 20cm de motor.. destul pentru a baga ambreiajul..
-ce am facut propriuzis:
se scoate TOT ce este in partea dreapta in compartimentul motor.. baterie, tabla care sustine bateria, filtrul de aer cu tot cu plasticul ala, se scoate cablul ambreiajului de pe furca, se decupleza schimbatorul de cutie, se demonteaza o jucaie de aluminiu de sub baterie.. de fapt intai se slabeste doar jurubul mare central care sustine cutia..
se ridica pe elevator
se scoate scutul, se scoate roata stanga, se scot cele 2 suruburi prinse de amortizor, se scot capetele de bara, etrierul, pivotii, si bascula cu totul apoi.. si cu o cheie mai ciudata (tubulara normala.. dar de lungime cel putin 70cm) se demonteaza din cutie suruburile care tin planetara.. apoi toata planetara cu tot cu discul de frana,burdufe, tripode, butuc, etc..se scot afara.
coboram masina pentru a lucra de sus din nou.. se desfac fara grija toate suruburile accesibile dintre cutie si motor.. se desparte din galeria de evacuare teava singulara care o ia in jos (dupa ce s-a scos tabla aia pe care arata sa nu pui mana),
ridicam masina,
se scoate catalizatorul (incurca niste suruburi .. total inaccesibile fara scoaterea catalizatorului.. si a mufei sondei lambda).
se sustine motorul.. pentru asta exista o portiunde dreapta sub motor.. acolo am bagat o caramida de cauciuc si un cric hidraulic de vreo 2 metri cu o gheara in varf care tine caramida aia si motorul .. se suie cineva mai slabut cu o scara sa desfaca surubul ala slabit in prealabil, si se scoate cu totul aluminiul ala, .. dedesubt mai e o jucarie de aluminiu .. se scoate si aia..
apoi purcedem la demontat toate suruburile cutiei spre motor .. apoi le departam.. cade cutia pe acel minunat cadru.. se demonteaza suruburile de pe partea stanga/dreapta depinde cum privesti.. pe partea cutiei.. ale acelui cadru.. sunt cateva sus langa bara si cateva mai jos si mijloc la unele transversale.. se slabesc toate suruburile ale acelui cadru inclusiv alea de pe dreapta.. se baga o ranga intre acel cadru si cutie.. fara mila se da in jos cadrul cu ranga.. (fara sa il indoiti.. daca se simte a se indoi.. mai slabiti suruburile din dreapta (alea din stanga deja junt scoase) .. pana are loc cutia sa iasa in stanga (nu o sa iasa cu totul.. dar o sa iasa destul.. ) si obtinem minunatul spatiu de ~20cm in care putem sa bagam si sa scoatem rulmenti placi si discuri.. (daca va stiti cu probleme la electromotor.. aici e momentul sa vedeti care e buba.. sau sa evaluati starea coroanei dintate.)
-montarea:
se monteaza suruburile la cutie intai.. de motor.. sa fie unite calumea motorul de cutie.. si apoi se strange la fel de calumea minunatul cadru .. din cricul ala care tine motorul.. reglam ochiometric sa fie cutia pe centru in acel loc unde va intra planetara... se purcede pe deasupra masinii (tot cu o scara de preferat) pentru a fixa aluminiul ala smecher inapoi cum era.. prima chestie care vine pe motor.. aia in forma de plus.. se strange ca la carte.. tare, si a 2-a se strange tare initial la caroserie si apoi surubul ala minunat mare care tine cutia.. care nu se va strange.. ci doar cat intra la mana.. nu trebuie strans deoarece veti ridica cutia mai mult decat cricul.
se monteaza totul inapoi: planetara,bascula, catalizatorul, etrier, roata, capetele de bara.
preferabil inainte de a mai baga ceva pe deasupra.. dupa ce planetara a fost montata se poate turna ulei in cutia de viteze, apoi se pune dopul.
cu ajutor cineva tine fix pe centru schimbatorul .. la ochi si se strange schimbatorul pe cutie.. se testeaza zdravan.. se fac ajustajele necesare sa intre cat mai usor in orice viteza.. se monteaza si restul.. scut table.. baterie, etc.. si aproape gata..
se regleaza ambreiajul,.. masina se da jos de pe elevator.. se porneste motorul..and go!
-mai trebuie o geometrie facuta musai (deoare s-au scos catele de bara si cam tot ce insemna geometrie)."


cristio_79
Mai aveai putin si demontai toata masina, inclusiv puntea spate.
Din ce ai scris aici, trag concluzia ca e mai bine sa demontezi GMP-ul de pe masina si nu muncesti atata. Ai doar cateva suruburi de desfacut si de scos mufele de la instalatia electrica.


QUOTE(IRONICK @ 9 Mar 2010, 00:09)
Se desprinde motorul de cutie si se inclina. Ramane destul spatiu prin partea de jos pentru schimbare.
*


Am auzit de la mai multi care au facut schimbarea in felul acesta ca au avut tot felul de probleme dupa aceea, mai ales daca au si slabit cadrul motor.
La Logan e spatiu mai mult si poate nu apar probleme, dar la Solenza e spatiu mai ingust si trebuie slabit cadrul. Am intrebat si vreo doi mecanici si au zis ca nu se incurca cu schimbarea cu motorul pe loc.
razvaneta
multumesc frumos de informatii maine o sa incerc sa il schimb am cumparat astazi un chit valeo placa disc si rulment din galati de la popescu si am dat 225 ron .dupa cum am citit pe forum , am vazut ca sunt mai bune luk si sanch dar si mai scumpe peste 300 chiar 390 luk pe unele site-uri chitul ma refer fara rulment care separat variaza intre 60 si 120 ron depinde de unde este achizitionat. majoritatea magazinelor au afisat un pret de 250 ron pentru valeo de origine dar fara rulment. dar sa fiu sincer am gasit si la 170 ron chit care se potrivea pentru solenza dar am zis ca tot nu umblu in fiecare zi si am optat pentru valeo ca este de origine , cu toate ca majoritatea se plang de aceasta firma. pachetul era sigilat si mi-a zis vanzatorul sa pastrez bonul pentru garantie ,chiar daca il montez eu si nu in service autorizat garantia ramane valabila dar sa am toate trei piesele in cutia lor originala si bonul binenteles.sincer sunt un pic surprins de cat de ””gros„„ este discul ma gandeam ca ar trebui sa fie mai gros acum inteleg de ce patineaza atat de mult chiar daca este nou discul (daca nu este cu mai multa ””carne„„ automat nu va avea destula forta).mai am o singura intrebare vis a vis de schimbare cum vine discul pe placa:cu partea mai distantata in interior sau cu partea mai apropiata in interior? multumesc si o seara placuta!
augustin87r
scrie pe disc cum trebuie montat.la al meu luk scria

10 Mar 2010, 00:08:
si eu sm oservat ca are putina carne,cred ca sunt doar 2mm ingropate niturile
vladut88
discul in todeauna vine cu partea mai groasa catre placa de presiune
razvaneta
m-am hotarat ca pana la urma sa renunt la a imi schimba singur discul este foarte mult de munca plus ca nu am vazut niciodata cum se face lucrul asta.o sa il schimb in service. multumesc frumos de ajutor si ca ati fost atat de rapizi in a-mi da detalii.momentan o sa mai circul o luna cu masina fratelui pana fac rost de 3 mil ca atat am inteles ca este manopera pentru schimbarea discului. va multumesc inca o data si drum bun fara incidente
ionutiulia
esti sau stai in bucuresti?daca ai tangenta cu bucurestiul lasa un nr de tel si vorbim despre service.
vladut88
eu am 131000 km ina nu imi patineaza am kitul pregatit cand va incepe sa patineze am sa il schimb eu nu e chiar asa greu daca am schimbat distributia si grnitura de chiulasa singur e zic ca ma descurc si cu ambreiajul ,macara am cel mai simplu scot motoru si il si curat cu ocazia asta sper sa mai tina cel putin 20k km
romanvs
Cred ca ai luat o decizie buna cu schimbarea la service.
Nu este ceva imposibil sa schimbi discul de ambreiaj acasa ,dar e foarte greu datorita lipsei sculelor.
Nici la service nu sunt mari profesionisti dar au avantajul ca au scule.
razvaneta
pana la urma o sa-l schimb eu, am dat deja totul jos incepand de la bara , baterie scut motor , distantat ``H`` acela de sub motor , disc de frana etrier amortizor si toate cele, am desprins cutia de viteza de motor am scos discul si maine o sa montez totul la loc.(sper sa reusesc sa-mi mai amintesc de unde erau toate suruburile ca sincer am desfacut destule. o sa vad maine cum o sa reusesc sa centrez discul ca pachetul nu a venit cu acel instrument de centrare a discului.am masurat cu un subler cat este de gros in interior si o sa fac maine la strung un artificiu sa pot sa-l centrez. multumesc frumos pentru toate informatiile care le-am primit pe forum. kilometri multi si fara evenimente nedorite tuturor.
CIPTUNING
Centrarea discului te va ajuta in momentul in care vrei sa "pupi" motorul si cutia. Daca discul este descentrat fata de placa de presiune, axul cutiei nu va intra in disc si implicit, motorul nu va putea fi unit cutiei.
razvaneta
am facut o ``unealta`` de centrat si am pus lejer cutia in cele 2 suruburi lungi a intrat ca uns , 2 oameni si s-a mers foarte usor. acum se simte cum ar manca cauciucurile daca o calc brusc cu a 2 a si ambriajul e foarte usor chiar mai usor decat acceleratia tongue.gif. am totusi o mica problema : cand accelerez brusc nu pleaca in scartait si isi ia demarajul in timp ca si cum nu ar avea putere am suflat cu aer comprimat filtrul de aer dar ma gandesc sa nu cumva sa fie de la injectoare problema daca ati putea sa ma ajutati cu ceva sfaturi (aceste impresii sunt facute fata de masina fratelui care e identica cu a mea, care atunci cand calc acceleratia brusc pleaca mult mai repede fata de a mea in scartait chiar.)
VyRuZ
Eu știu că un ambreiaj nou are nevoie de un pic de timp ca să se lase. Până se lasă mai patinează o țârică. Zici că vrei să pleci cu scârț și nu merge sau care e problema?
razvaneta
nu , nu vreau sa plec in scartait(nu-mi mai trebuie, eu i-am venit de hac la disc cu schimbari la 6000 cand se taia benzina si cu 180 k\h pe autostrada soarelui plecari in tromba si nu numai , liniute ;am vazut cat de greu se schimba si cat e de costisitor si de acum o sa merg mai mult decat normal biggrin.gif batraneste:D) dar faceam asa o comparatie intre masini si nu stiam care ar putea sa fie cauza si asteptam idei
VyRuZ
Păi atunci explică ce vrei să faci. Eu am priceput că vrei să pleci cu scârț. Dacă nu asta voiai ci voiai scârț din mers cu treapta 1, nu prea ai să vezi la Solenza decât pe ud sau cu cauciucuri roase. De abia face asta cum trebuie un Mini S de 170 de căluți, cu turbină și cuplu peste 200 Nm.
rratzoiusexos
degeaba l ai schimbat daca tot nu ai invatat cum se cheama si cum se scrie@!...ambreiaj! radmasa.gif
razvaneta
se schimba relativ usor , doar unelte si o rampa la acre se adauga un pic de atentie si 2 zile aproape acum depinde de fiecare o seara placuta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.