QUOTE(bv-08-fgm @ 22 Feb 2011, 23:13)
Nu pare o idee chiar asa buna cu un singur stergator(apropo si la Bmw au un singur stergator multe modele),totusi eu ma gandeam sa fac cumva sa mearga amandoua in sens opus,sa se opreasca sus ca la unele masini straine (citroen am vazut si peugeot).nu doar ca se curata o suprafata mai mare dar arata si mai bine
Si eu m-am gindit mult la cum ar fi cel mai bun sistem de stergatoare si am ajuns la urmatoarea concluzie. Nici unul din sistemele folosite la vreo masina de azi sau din trecut nu ma satisface. Si ca sa trecem in revista toate sistemele de stergatoare pe care le stiu eu se disting urmatoarele.
1. Cu doua stergatoare care merg in sensuri opuse si se opresc la mijloc unul peste celalalt (stil anii 60) sau care se opresc in cele doua extreme in pozitie verticala (stil actual)
2. Cu doua stergatoare care merg in acelasi sens fie egale (stil anii 70) fie inegale cu cel de la pasager mai mic (stil actual)
3. Cu un singur stergator central (clar stilul anilor 80) fie panoramic (mercedes) fie normal care descrie un simplu semicerc (celelalte marci de masini care au avut un singur stergator)
Nici unul din aceste sisteme nu mi se pare grozav. Ca sa nu spun ca stilul cu un singur stergator central fie el si panoramic e deranjant prin faptul ca ramine coltul stinga sus al parbrizului nesters. iar in cazul stergatorului panoramic datorita complexitati mecanismului telescopic de alungire-scurtare a stergatorului trebuie periodic desfacut si uns mecanismul deoarece dupa un timp are prostul obicei sa culiseze greu si sa se poticneasca exact in locurile unde ar trebui sa se extinda sau sa se restringa, lucru care poate duce la arderea motorasului. Si asta v-o spune un posesor de mercedes 190.
Si atunci cum ar trebui sa fie un sistem ideal? Pai ideea mi-a venit de la unele autobuze. Stergatorul ar trebui sa fie VERTICAL si sa stearga IN INTREGIME tot parbrizul prin miscare de TRANSLATIE, nu rotatie, dintr-un capat in celalalt al parbrizului raminind verical tot timpul cursei. Se pot imagina sisteme cu un singur stergator care sa se opreasca verical in partea dreapta a parbrizului sau cu 2 care sa se opreasca tot vertical in cele doua extreme ale parbrizului. Dar diferenta esentiala fata de sistemul amintit de tine e ca stergatoarele nu s-ar roti ci doar ar culisa in lungul parbrizului. E acum sa vedem cum face cineva asa ceva sa mearga pe dacie