Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bloc stergatoare cu un singur stergator pe mijloc.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Mjeefo
De curand mi s-a stricat mecanismul stergatorului din dreapta si daca tot trebuie sa il schim, m-am gandit sa schimb tot blocul si sa pun unul cu un singur stergator la mijloc.
Stiti vre-un model care s-ar potrivi pe o dacia 1410 96' ?
bucatzel
coffee_spitsk.gif coffee_spitsk.gif coffee_spitsk.gif

Mi-ai inseninat ziua... jur.

Al naibii daca cunosc dacie care sa aiba motorase diferite pentru stergatorul din dreapta si cel din stanga. Hint: cum crezi ca se sincronizeaza atat de bine stergatoarele in functionare?

Ti s-o dus mecanismul care transmite miscarea la cel din dreapta. Probabil vreun arc de siguranta sarit, si s-o dus si boltul la plimbare intre timp.

La partea cu stergator central ma abtin de la comentarii, ca te superi pe mine dupa aia.
Mjeefo
Am vazut cateva dacii cu un singur stergator pe mijloc.
user posted image
Muttley
E greu tare...

C@talin
fitiar schema de ras radmasa.gif
4x4
QUOTE(Muttley @ 11 Mar 2010, 14:01)
E greu tare...
*



In principiu, dar nu poti face ca stergatorul sa aiba o cursa mai mare de 90 de grade? Sa zicem aproape 180 ?

Mjeefo
Mecanismul original de dacie nu merge, dar poate fi luat si adaptat de pe alta masina, am vazut unul de olcit si cred ca l-as putea face, dak reusesc o sa pun poze. Astept sa se mai incalzeasca vremea ca asa nu am nici un chef.
Sau cred ca ar mai merge un mecanism pentru luneta, dar nu de dacie ca ala nu face 180, unu gen opel corsa. biggrin.gif
Paca
dar vi se pare ca arata bine cu un singur stergator pe mijloc ? down.gif
C@talin
cauta sistemu de la un mertz dala vechi bot de cal.alea au 1 singur stergator si face ca in ultima poza.
CGDBZ
Nu numai ca nu arata bine dar dupa o ploaie torentiala o sa vrei sa muti si volanul pe mijloc ca sa vezi bine.
Mjeefo
Daca tot s-a incalzit afara m-am gandit ca ar fi cazu sa repar stergatorul din dreapta. Am reusit, avea tija cazuta, iesise din locas. I-am pus un tub de cauciuc sa stea mai strans si acum merge perfect.
Intre timp am cumparat un mecanism de stergator de pe un olcit, dar inca stau in dubii daca il montez sau nu.
tataia
QUOTE(C@talin @ 12 Mar 2010, 00:24)
cauta sistemu de la un mertz dala vechi bot de cal.alea au 1 singur stergator si face ca in ultima poza.
*


Daca nu te pricepi la mercedes nu te baga. "Botul de cal" e model de mercedes din anii 60. Avea doua stergatoare care mergeau in directii opuse si se opreau la mijloc unul peste celalalt. Dupa aceea au aprut "cobrele" (anii 70) care aveau tot 2 stergatoare dar care merg in acelasi sens (ca la dacie). Mercedesurile din anii 80 (190-W201 si W124) au un singur stergator pe mijloc PANORAMIC care se alungeste si se scurteaza pentru a acoperi o suprafata cit mai mare. La fel si la W202 succesorul lui 190 (W201). Confunzi intre ele generatii de masini cu 20 de ani diferenta intre ele. Tot respectul pentru toti daciotii dar daca nu te pricepi sa recunosti intre ele modelele altei marci de masini abtine-te, ca nici eu nu stiu sa recunosc modelele si generatiile de BMW intre ele dar ma abtin de la a afirma ca ala e urs si aia pisicuta sau ala cinciar si alalalt treiar daca nu le recunosc.
maho
Panoramic, sau telescopic ? unsure.gif
tataia
QUOTE(maho @ 22 Feb 2011, 10:32)
Panoramic, sau telescopic ? unsure.gif
*


NU eu am inventat termenul de panoramic. Acest termen este folosit in manualul de reparatii al lui Haynes pentru Mercedesul 190E (W201). Poza pentru dovada. Singura marca de masina din lume care a folosit sistem cu un singur stergator PANORAMIC a fost Mercedes Benz. Au mai fost si alte masini cu un singur stergator (din fabrica) prin anii 80 cum ar fi unele modele de fiat, unele modele de citroen si bineinteles oltcit, dar nici una din acestea nu avea stergator PANORAMIC. Acelea descriau doar o jumatate de cerc deoarece nu se lungeau sau scurtau. De altfel dupa cum se vede din fragmentul de manual atasat de mine acestei postari nici Mercedes-Benz 190E nu a avut pe toata durata de fabricatie a acestui model (1982-1993) stergator PANORAMIC. Modelele pina in ian 1985 l-au avut normal (jumatate de cerc). Cele de dupa ian 1985 l-au avut panoramic. Sincer cred ca ar fi extrem de greu, daca nu practic imposibil de adaptat un mecanism de stergator panoramic de mercedes pe dacie deoarece la mercedes tot mecanismul stergatorului este sub capota la motor in locul in care la dacie vine grila de ventilatie, si nu sub bord in cabina asa cum e la dacie. Vedeti ca printre dacioti mai sint si unii care au mercedes.
bv-08-fgm
Nu pare o idee chiar asa buna cu un singur stergator(apropo si la Bmw au un singur stergator multe modele),totusi eu ma gandeam sa fac cumva sa mearga amandoua in sens opus,sa se opreasca sus ca la unele masini straine (citroen am vazut si peugeot).nu doar ca se curata o suprafata mai mare dar arata si mai bine smile.gif
tataia
QUOTE(bv-08-fgm @ 22 Feb 2011, 23:13)
Nu pare o idee chiar asa buna cu un singur stergator(apropo si la Bmw au un singur stergator multe modele),totusi eu ma gandeam sa fac cumva sa mearga amandoua in sens opus,sa se opreasca sus ca la unele masini straine (citroen am vazut si peugeot).nu doar ca se curata o suprafata mai mare dar arata si mai bine smile.gif
*


Si eu m-am gindit mult la cum ar fi cel mai bun sistem de stergatoare si am ajuns la urmatoarea concluzie. Nici unul din sistemele folosite la vreo masina de azi sau din trecut nu ma satisface. Si ca sa trecem in revista toate sistemele de stergatoare pe care le stiu eu se disting urmatoarele.
1. Cu doua stergatoare care merg in sensuri opuse si se opresc la mijloc unul peste celalalt (stil anii 60) sau care se opresc in cele doua extreme in pozitie verticala (stil actual)
2. Cu doua stergatoare care merg in acelasi sens fie egale (stil anii 70) fie inegale cu cel de la pasager mai mic (stil actual)
3. Cu un singur stergator central (clar stilul anilor 80) fie panoramic (mercedes) fie normal care descrie un simplu semicerc (celelalte marci de masini care au avut un singur stergator)
Nici unul din aceste sisteme nu mi se pare grozav. Ca sa nu spun ca stilul cu un singur stergator central fie el si panoramic e deranjant prin faptul ca ramine coltul stinga sus al parbrizului nesters. iar in cazul stergatorului panoramic datorita complexitati mecanismului telescopic de alungire-scurtare a stergatorului trebuie periodic desfacut si uns mecanismul deoarece dupa un timp are prostul obicei sa culiseze greu si sa se poticneasca exact in locurile unde ar trebui sa se extinda sau sa se restringa, lucru care poate duce la arderea motorasului. Si asta v-o spune un posesor de mercedes 190.
Si atunci cum ar trebui sa fie un sistem ideal? Pai ideea mi-a venit de la unele autobuze. Stergatorul ar trebui sa fie VERTICAL si sa stearga IN INTREGIME tot parbrizul prin miscare de TRANSLATIE, nu rotatie, dintr-un capat in celalalt al parbrizului raminind verical tot timpul cursei. Se pot imagina sisteme cu un singur stergator care sa se opreasca verical in partea dreapta a parbrizului sau cu 2 care sa se opreasca tot vertical in cele doua extreme ale parbrizului. Dar diferenta esentiala fata de sistemul amintit de tine e ca stergatoarele nu s-ar roti ci doar ar culisa in lungul parbrizului. E acum sa vedem cum face cineva asa ceva sa mearga pe dacie
maho
Nu contest nici poza, nici cunostintele tale. Ma gandesc ca nu intotdeauna traducerile mot-a-mot sunt cele mai fericite.
Ca stergatorul iti poate oferi o vedere panoramica e una, dar bratul stergatorului e telescopic, zic eu. Orice obiect care se lungeste sau scurteaza dupa nevoi, e "telescopic", no offence.
In privinta stergerii cat mai perfecte, sunt de acord, ideal ar fi prin translatie verticala. Dar in cazul asta, tot ideal ar fi (necesar) ca parbrizul sa fie dreptunghiular, nu trapezoidal.
Ca idee simplista, ma gandesc la imaginile din F1, cu camerele montate pe monoposturi, sterse vertical.
bucatzel
Nici mie nu-mi place sa am parbrizul murdar, dar totusi... am si eu o intrebare...

Cui si de ce ii trebuie coltul dreapta sus curat?

Dupa juma' de zi de mers pe ploaie marunta, tot in spatele cate unui tir, schimbasem deja gri-ul default al masinii in altul mai "natural". Singurul lucru care ma deranja era mizeria stransa langa stalpul stang. Si nici aia suficient de tare.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.