Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reziliere contract Romtelecom
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
J o h n n y
Sunt abonat Romtelecom - click net pana in sept 2011. Vreau sa reziliez contractul mai repede si sa imi schimb providerul de net, insa tb platite niste penalizari de vreo 150 eur - chestie ce nu imi convine.

Stie cineva o alta varianta, fara aceste costuri?

mersi
klaus
sa gasesti o motivatie legata de neindeplinirea de catre romtelecom a obligatiilor sale contractuale.
cosmin_2300
klaus , da te rog un exemplu .... stiu pe cineva care intr-un moment maxim de prostie si-a facut contract cu Romtelecom si acum il seaca de bani abonamentul ....
argon
iti inscenezi moartea si iti schimbi numele. BTW, clauza de reziliere la UPC prevede numai 50 euro.
Iulikk
Eu cand mi-am schimbat provideru' de net, aduca am trecut de la infectii de UPC la unii Injoy, mi-au zis aia ca cica puteam sa zic ca ma mut. Acum nush cat e de bun motivul...
george_scala_2004
contractele astea de servicii, toate, sint deja tiparite, standard, cu clauze impovaratoare pentru client dar foarte laxe pentru furnizor, nelasind posibilitatea negocierii acestora, asa cum ar fi normal. si daca fereste sfintul vrei sa pleci mai repede ai incurcat-o: taxe, penalizari, aminari, tot felul de tertipuri, poate poate te vor face sa te razgindesti. opc si consiliul concurentei ar avea foarte multe de spus.

asta este pretul platit pentru credulitatea noastra vizavi de niste promisiuni niciodata onorate la nivelul pe care il clamau anterior semnarii acestor acte si, mai ales, al amagirii cu niste gratuitati care, iata, ulterior, se dovedesc a fi foooarte scumpe !

legal, conform contractului pe care l-a semnat, nu il poate rezilia decit cu penalizarea respectiva sau daca face dovada ca furnizorul nu s-a achitat corespunzator de obligatiile din contract.

succes,
klaus
cosmin_2300, se pot invoca lucruri de genul: nu e furnizat la calitatea promisa, nu e furnizat cu up-time-ul din contract, nu se raspunde la sesizari in termenul din contract, nu acorda reducerile din contract pentru perioada de neufunctionare etc.
Insa mi se pare motivatia invocata de Iulikk super tare. Este un caz de forta majora, mutarea conducand la imposibilitatea ta de a-ti continua contractul la locatia respectiva, si nici nu o puteai prevedea.
TheFastOne
Nu uita ca lipitorile astea au infrastructura in fiecare sat al tarii wink.gif
klaus
da, da' nu si in strainatate...
ianacosti
Azi am fost la rds sa reziliez internetul,fixul, si sa predau gigimobilele.

Le-am zis ca ma mut si totul a fost ok, nu au comentat nimic.

Raman cu 2 gigimobile pana in septembrie 2010 pe care o sa le platesc
cu 2 euro fiecare.

Eu zic ca merge faza cu mutatul.

bmwh548
Taie cablul in afara apartamentului/casei tale apoi fa reclamatie ca nu mai merge internetul/telefonul. Daca nu se prezinta in timpul declarat reziliezi contractul pentru nerespectarea obligatiilor ce le revin.
J o h n n y
Daca stau sa ma gandesc bine abonamentul meu e de 4 mbps insa niciodata n-am avut net la viteza aia. Deci as putea sa le fac o sesizare.


La varianta cu mutatul probabil iti cere sa justifici noua adresa - aici se poate rezolva cu un flotant.

Am inteles ca exista un proiect de lege ce va interzice furnizorilor de servicii de internet, telefonie mobila, etc perioadele astea de 12/24 luni de obligativitate. Poate se va transforma in lege.... rolleyes.gif
Markos
QUOTE(J o h n n y @ 11 Mar 2010, 19:10)
Daca stau sa ma gandesc bine abonamentul meu e de 4 mbps insa niciodata n-am avut net la viteza aia. Deci as putea sa le fac o sesizare.

Faci degeaba, în contract gasesti ceva gen "viteza de pana la..."

In plus, modemul tau chiar se sincronizeaza la 4 Mbps cu echipamentul lor, poti verifica asta.
vi_escu
Daca contractul este "simplu" rezilierea se face relativ usor. Daca insa de ala cu "x Mbps + laptop" sau altele de genul acesta esti sclavul lor.
klaus
QUOTE(J o h n n y @ 11 Mar 2010, 19:10)
La varianta cu mutatul probabil iti cere sa justifici noua adresa - aici se poate rezolva cu un flotant.
*

Da, si un borcan de castraveti nu vor?
Le zici ca te muti din tara, ca emigrezi, ca ai un serviciu in Bourkina Fasso si ca vrei sa reziliezi amiabil invocand forta majora, ca altfel nu reziliezi nimic si o sa-si mai recupereze datoriile la sfantul asteapta.
steph
Eu am reziliat doua abonamente de interenet la Romtelecom. Un clicknet fix si unul mobil. Cel de al doilea a fost propunerea lor cand l-am reziliat pe primul.

Ambele nu functionau la capacitatea dorita. De exemplu fixul de 20 Mbps mergea cu undeva in 0.1Mb. Aici a fost simplu, cei de la tehnic au facut o constatare cum ca nu se pot livra serviciile.

La mobile s-au legat de faptul ca e mobile si ca nu ii intereseaza ca la mine nu merge. Le-am zis ca a fost propunerea lor nu a mea si l-am reziliat si pe acesta.

Locatia in care erau folosite este in afara orasului si chiar nu functionau cum trebuie.

Pe ploaie sau vand clicknetul fix nici macar nu se mai sincroniza.
J o h n n y
S-a folosit cineva de prevederile legii 161/2010 care interzice taxarea abonatilor (de telefonie mobila, cablu, internet, etc) in cazul in care acestia doresc rezilierea unilaterala a abonamentului in perioada contractuala?

Cei de la Orange Romania sustin, la servicul clienti, ca acesta prevedere nu se aplica in cazul lor pt ca ei nu percep taxa de rezilier ci doar abonamentul in avans. Adica daca tu mai ai 14 luni din abonament si vrei sa reziliezi trebuie sa platesti 14 luni x valoarea abonamentului lunar pt a putea face rezilierea. Mi se pare aceiasi marie cu alta palarie..... Oricum intentionez sa obtin si un punct de vedere in scris legat de acest aspect si cum inteleg ei sa aplica prevederile acestei legi.

Corect ar fi fost sa te puna sa platesti doar telefonul (pe care l-ai luat moka, in anumite conditii, sunt de acord cu asta) nu si abonamentul in avans...

Stie cineva mai multe detalii? A facut cineva o reziliere reusita asa?

Am gasit si un pasaj din lege:

QUOTE
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I. — Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 84. — Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau Intelegere Intre parti, In cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate In cazul denuntarii unilaterale.”

Art. II. — In anexa la Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele Incheiate Intre comercianti si consumatori, republicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, In cazurile In care:
— comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
— comerciantul nu si-a Indeplinit obligatiile contractuale;
— comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe In cazul denuntarii unilaterale;”.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia Romaniei, republicata.

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ROBERtA ALMA ANASTASE

PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANA

Bucuresti, 12 iulie 2010.
Nr. 161.
klaus
radmasa.gif cat de tare!
Ce smenozari ordinari si astia!
Normal ca sustin sus si tare ca ei spun ca nu e clauza abuziva, ca modificarea cu clauza abuziva prevede ca " comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunțării unilaterale".
Eu insa as aborda problema pe cealalta parte, cu legea 296/2004 astfel cum a fost modificata de 161/2010, care zice:"Art. 84. - Dreptul consumatorului la denunțarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înțelegere între părți, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părților referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunțării unilaterale."
Le-as zice ca acea clauza e o clauza care prin caracterul ei impovarator ascude de fapt o clauza care restrange dreptul consumatorului de a denunta contractul, impunad bariere pecuniare.
Ea nu poate fi asimilata cu o "justa despagubire", pentru ca acea despagubire trebuie sa acopere costurile produse de denuntare, motiv pentru care cuantumul lor trebuie stabilit in mod matematic si trebuiesc ... dovedite.

Eu mai mult as marsa pe aceasta cale
J o h n n y
Intrabarea-cheie e ce anume inseamna justa despagubire in acesta situatie?
Avem asa:

1.Poate insemna ca tu sa platesti, in avans, abonamentul pt perioada ramasa din contract, adica un seriviciu de care nu vei beneficia, asta fiind pretul pt ca vrei sa "divortezi" de ei. Probabil asta e maximul care il pot cere, avand in vedere ca nu mai pot taxa cu nimic altceva. Dpdv juridic, se pot percepe despagubiri care actioneaza in viitor, adica profitul orange neincasat din abonamentul meu, asta fiind o justa despagubire??

2.Sau poate inseamna plata diferentei intre pretul "preferential" prin care ai cumparat telefonul mobil si pretul pietei pt acelasi tel mobil, la acel moment dat?

Totusi, avand in vedere ca Orange e operator de servicii de telefonie mobila (deci vinde un serviciu) si nu comerciant de telefoane mobile, din pacate, tind sa cred mai mult in prima varianta.....

Legea in sine e binevenita, incearca sa limiteze abuzul facut de unii furnizori de servicii care iti cereau o taxa fixa pt rezilierea serviciului, indiferent daca mai aveai o luna sau 24 de luni pana la expirarea perioadei contractuale....

Cum e in alte tari cu apa calda in situatii similare? Stie cineva?

steph
Acum intreb si eu iti baga mana in buzunar?

Ai semnat un contract ai fost ok cu clauza asta de la inceput. Cred ca nu te poti lega decat de neoferirea serviciilor conform contractului asta daca e cazul.

ALtfel e normal sa platesti o taxa. Ei au facut o investitie dandu-ti telefon sau echipamente la preturi preferentiale. AU bagat bani in piata si e normal sa te tina legat de ei un numar de luni/ani.
corbex
Intrebi si tu, dar intrebi prost. Nu puteai sa ai acces la abonament la nici un furnizor de mobil daca nu acceptai clauza. Cum ar fi sa nu-ti mai fie sete si sa te oblige cineva sa bei apa?
Sau sa-ti ia si Electricile abonamentul pe doi ani cind te muti in alta casa?
D-aia se numeste clauza abuziva, pentru ca nimeni nu poate fi obligat sa plateasca in continuare un serviciu de care nu mai are nevoie. Treaba lui din ce motiv.
J o h n n y
QUOTE(steph @ 2 Aug 2010, 15:53)
Acum intreb si eu iti baga mana in buzunar?

Ai semnat un contract ai fost ok cu clauza asta de la inceput. Cred ca nu te poti lega decat de neoferirea serviciilor conform contractului asta daca e cazul.

ALtfel e normal sa platesti o taxa. Ei au facut o investitie dandu-ti telefon sau echipamente la preturi preferentiale. AU bagat bani in piata si e normal sa te tina legat de ei un numar de luni/ani.
*




Sa nu ma intelegi gresit, eu sunt de acord sa suport din banii mei pretul telefonului primit la pret preferential pana la valoarea de piata, ca nu ma deranjeaza insa orange cere plata in avans a abonamentului pe perioada ramasa. Si DA, consider ca isi baga mana in buzunarul meu cu faza asta si NU, nu e normal sa te tina legat de ei un nr de luni/ani. Piata e libera iar concurenta poate functiona atat in favoarea lor cat si in defavoarea lor.
volint
Sfat pt rezilierea amiabila cu "molecularii": Scoateti si voi la imprimanta color de pe site-ul ala cu loteria vizelor exemplele de formulare, le manariti si voi cat mai finutz, va luati contractul in mana, hartia respectiva si mergeti la ei (orangi, rosii, verzi, albastrii) cu tupeu, cereti sa vb cu mai-marele de pe-acolo si ii fluturati hartia (aia manarita) sub nas. Daca zice ca nu se poate, il puneti sa va porteze nr catre o retea din sua... si aici se termina totul in mod amiabil, fara sa poata comenta.

La mine a tinut figura in toamna trecuta, in 20 de min eram deja plecat din sediul lor.
Ciorapel
Eu am vorbit cu cei de la ANPC (fostul OPC) vis-a-vis de taxe de reziliere & etc. pe noua lege.

Raspunsul lor a fost clar : "Faceti o reclamatie la noi, si noi o sa avem grija de ei!".

Raspunsul meu : "Pai Doamna, ei mi-au zis ca trebuie sa platesc X euro pentru X luni ramase din abonament!"

Raspunsul lor : "Rugatii sa va instiinteze acest lucru in scris, semnat, stampilat, iar daca acest lucru se adevereste, in maxim 10 minute noi va vom rezilia contractul cu ei !"

Deci e clar, daca nu ai obligatii (instalari, echipamente, etc.) poti renunta oricand. Daca ai, se aplica JUSTA DESPAGUBIRE, si platesti echipamentele la X euro minus "ratele" pe care le-ai platit tu pana acum, care au fost incluse in abonament.

Adica daca ti-ai luat teapa de la clicknet si ai luat laptop la ei, si vrei sa renunti in ultimile 3 luni, platesti doar ratele pe acel echipament de pe ultimile 3 luni, nu tot echipamentul. Adica daca aveai la ei abonament de 10E, tu vei plati 3 luni x 6 euro (sa zicem) cat reprezenta rata la acel echipament. (cifrele din ultimul paragraf au fost alese aleatoriu).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.