adylovebae
18 Mar 2010, 20:06
sal la toata lumea
am si eu o intrebare, am niste jenti pe 15, cauciuc e de 190/50/15.Problema ar fi alta.Vreau sa le pun pe solenza, si tot m-am interesat, ce trebuie sa fac, imi ating foarte putin pe spate, in rest e ok cu ele.
ma intereseaza, trebuie sa le pun neaparat in talon? sa le trec?
Datimi si mie niste idei, niste sfaturi, am vazut ca mai are cineva pe aici pe 15.
Jentile sunt momentan pe loganul lui cumnatul, e le-am pus lui pana mi le pun pe masina.Stiu ca sa mai vb dar vreau sa aflu mai multe.
stima alll[attachmentid=1627603993] [attachmentid=1627603993] [attachmentid=1627603994]
Moderator edit: schimbat titlul din "jenti" in "jante" !
slider2
18 Mar 2010, 20:19
1. puteai sa postezi in topicul dedicat, de fapt in topicurile ca si asa sunt mai multe.
2. JANTELE, repet JANTELE (sper ca ai inteles) sunt misto, dar ia-ti gandul de la omologare, n-o sa reusesti asta vreodata in romanica. poate doar daca dai "atentie" cui si cat trebuie...
3. o oarece ocolirea a legii care spune ca nu ai voie sa folosesti jante si pneuri cu alte dimensiuni in afara celor specificate de producator, ar fi noul tip de certificat de inmatriculare (talon) in care nu mai sunt specificate dimensiunile rotilor. dar legea tot nu s-a schimbat, ceea ce inseamna ca tot e ilegal sa umbli cu alte dimensiuni, doar ca poate fi acum o idee mai greu de dovedit. se poate face asta verificand cartea masinii, si probabil baza de date a rar-ului.
4. si cumnatul tau merge momentan ilegal pentru ca nu respecta dimensiunea anvelopelor recomandata de producator.
p.s. te rog frumos incearca sa scrii ceva mai corect, folosind virgula, facand acordurile, etc. este mai usor de inteles ceea ce vrei sa comunici...
18 Mar 2010, 20:36:
si inca o chestie vezi ca in general pentru a nu influenta vitezometrul, demarajul, consumul este bine ca diametrul total al rotii sa fie aproximativ acelasi cu cel original. tu original pe masina ai 165/65/R14 (daca nu ma insel) care sunt destul de aproape ca si dimensiune cu 195/50/R15 cat au anvelopele de pe jantele cu pricina, dar la loganul cumnatului tau diferenta este majora, cam 2 cm pe diametru, ceea ce imens. din ce stiu eu, o eroare mai mare de 3% nu este indicata..
bogdanelkva
18 Mar 2010, 20:42
Slider,dar diferenta dintre doua pneuri de acelasi fel dar unul nou si unul foarte uzat,sa zicem la limita,nu influenteaza cele enumerate de tine mai sus?
slider2
18 Mar 2010, 20:50
influenteaza mai mult altceva, si anume pe parte de comportament dinamic, traiectoria masinii. s-ar putea ca in timpul rularii cu viteza mai mare, masina sa traga in partea in care este anvelopa mai uzata...
influentele de consum si demaraj date de utilizarea unui pneu foarte uzat si a unuia nou pe aceeasi punte, sunt foarte mici, pentru ca sunt diferente de cativa mm. in schimb in cazul nostru, intre dimensiunea originala de pe logan si 195/50/R15, diferenta este de 2cm, sau 20mm.
oricum este recomandata rularea cu anvelope de aceeasi marca, cu aceeasi uzura pentru fiecare punte. daca nu insel chiar scrie in lege acest lucru, si anume ca anvelopele trebuie sa fie pereche 2 cate 2 per punte. de uzura nu stiu daca este specificat, dar asta este sa zicem o lege nescrisa.
vorbim aici de rulajul continuu cu aceasta combinatie de anvelope, si nu de rulaj temporar in care se foloseste roata de rezerva, care poate avea uzura diferita fata de anvelopele in rulaj.
andr3y_yoo
19 Mar 2010, 18:25
eu am 195/50/r15 si nu am avut probleme cu politia sau cu altceva legat de masina ( inca )
la viteze mari e chiar stabila si parca se duce si mai bine
in oras e pun mai lenesa la demaraje ( foarte putin ) , consumu e cam lafel , nu pot sa zic ca a crescut incat sa imi dau seama
adylovebae
19 Mar 2010, 19:17
sal all
Ma scuzi pt romana mea, asa si asa, cum e.
In fine, am ceva la rar, si la politie, problema e cand plec la Timisoara, sunt f multe orase, care politia, daca aici ma iarta, acolo nu, asta imi e mie, maine, am sa schimb toate bucsile fata(cand zic toate,toate le schimb), si sa vad cu jantele ce fac, pe masina da super.
Dar cred ca tin 50 lei in talon, sau 100 RON
)
stima
slider2
19 Mar 2010, 19:20
pai daca ai cunostinte care te pot ajuta sa-ti omologhezi noile dimensiuni ale rotilor, acestea vor fi trecute in talon, la sectiunea mentiuni speciale, si o sa poti sa-i razi in nas oricarui politist care te va opri pentru acest aspect, si anume al schimbarii dimensiunilor jantelor si anvelopelor...
adylovebae
19 Mar 2010, 19:21
p.s. daca nu, le vand, cat am dat pe ele 7 mil jumate, eu le dau tot cu atat, doar ca,pe 2 aveam cauciucuri, pe celalalte nu, am luat astazi si pt celalalte 2, si tot cu 7 jumate le dau(asta daca ma ia politia
) )
marius80_eugen
1 Apr 2010, 18:41
Problema este urmatoarea :
1. franele le vei forta mai mult putin , pentru ca si greutatea rotilor creste si diametrul rotilor fiind mai mare , franele vor fi mai "stresate" putin ;
2. tot ce inseamna geometrie si directie vor fi mult mai stresate si vor avea o uzura mai mare ;
3. directia - fie ca e servo sau nu , va fi si ea mai stresata si uzura mai mare in caseta , volanul se va misca mai greu putin ;
4. orice anvelopa cumaprata pe viitor va fi mai scumpa cu 20 - 25 % fata de cea "stock" a masinii ;
5. pe spate si poate chiar pe fata este posibil sa-ti trebuieasca distantiere si implicit prezoane , nu ma gandesc la flanse , ca aia e deja alta poveste , deci alti bani , alta distractie ;
6. posibile probleme cu ARR-ul pe traseu , cu ITP-ul cu siguranta vor fi ;
7. orice echilibrare sau inlocuire de anvelopa va fi mai scumpa ;
Toate astea pentru ce ? Stabilitate ? Frane bune ? Aspect ?
Mai mult de 185/60/14 + distantiere + anvelope BUNE , nu ai nevoie , dar daca ai chef de alte compromisuri si bani aruncati , decizia iti apartine !
Uite am facut si calculul ca diferenta de cauciucuri intre stock si cele "dorite" de tine , sunt cu mult mai late , apoi la masina nu am azut ca ai facut ceva modificari , astfel incat vor atat de mari si de late rotile , incat vei avea impresia ca le ai desumflate mereu . Cu 185/50/15 era alta treaba !
slider2
1 Apr 2010, 18:54
te agiti degeaba, le-a montat deja. a postat in topicul cu "prezentati solenzele voastre"
adylovebae
2 Apr 2010, 14:32
le am puse pe masina, nu vad cine stie ce diferenta, atat la frane cat si la directie, ele nu ating deloc, nici pe fata nici pe spate, pe spate am facut eu ceva sa nu atinga.
La RAR am vb, ma duce maxim 1 mil jumate(am zis maxim
:).
De unde stii tu, ca nu am fac ceva la masina? am facut, in ce privesc preturile la cauciucuri, noi, sh, nu e o prb cat costa.
stima all
marius80_eugen
6 Apr 2010, 19:59
Nu cred ca reusesti sa convingi pe cineva de la ARR sa iti treaca in talon jantele pe 15 . Daca unul singur face aceasta modificare inseamna ca toti ceilalti , cu aceeasi marca / model de masina pot sa o faca .
Topicul este Jenti 15 , nu jante , cum era corect , dar nu mai conteaza . Oricum daca tot le-ai pus si esti fericit si tot ai intrebat ce si cum , apoi ai rezolvat problema singur , oare topciul ce rost mai are ?
Tu aif sot cel care ai pus intrebarile si asteptai pareri , eu ti-am spus parerea mea si tot tu esti cel revoltat ca de ce am dezvoltat subiectul .
De acum topicul este folosit numai pentru a te lauda TU sau si pentru a-i ajuta si pe altii care vor sa faca aceasta modificare si nu stiu care sunt avantajele / dezavantajele ?
andr3y_yoo
7 Apr 2010, 11:19
btw : eu itp-u l-am trecut cu jante pe 15 , toba sport , negru pe capota , becuri dalea chinezesti albastre
am dat 2 mil si s-a rezolvat
andreiy
7 Apr 2010, 17:29
Ai dat cam mult
marius80_eugen
7 Apr 2010, 19:30
QUOTE(andreiy @ 7 Apr 2010, 17:29)
Corect !
Si ma intreb acum si eu ca omu' , oare toate "imbunatatirile" au ca rol sa-ti scoata si mai multi bani sub forma de spaga ?
wow asa mult ai dat?eu pentru capota si masca negru mat semnale foliate negru si toba un pic fisurata nam dat absolut nimic!
aa si nu am nici al 3lea stop pe luneta pentru ca se ardea mereu si l-am scos.
adylovebae
8 Apr 2010, 15:44
in primul rand nu am mai facut nimic, inca nu sunt trecute in carte, ca nu am luat salariul, si toti mai gresim marius80, nu te da tu profesor in limba romana.
Am ramas si fara internet, acum am, si in legatura cu jantele,am flanse pe spate, cu tot cu prezoane, care le am facute de la o cunostinta care e strungar.
O sa mai scriu, despre aceste jante, nu sa ma laud cu ele.
stima
andr3y_yoo
11 Apr 2010, 11:25
da s-a luat de parbrizu meu crapat bine:) si de proiectoru cara statea sa cada si care nu avea bec
o fi mult o fi putin nu conteaza , bine ca am trecut si in plus tata tot a insistat sa mearga cu jantele alea ca cunaste el pe cineva...bine ma daca zici tu , dute la ala sa iti ia bani
)
adylovebae
11 Apr 2010, 12:22
andr3y_yoo de unde esti tu? ca la mine in pitesti politia e asa si asa, siu eu nu am talon dala nou, e vechi
11 Apr 2010, 13:22:
in alka nou nu scrie dimensiunea rotilor, in ala vechi da, si eu dala am
andr3y_yoo
11 Apr 2010, 12:42
si eu tot dala vechi am
sunt din buc nu se vede bine sub avatar si nr de inmatriculare?
adylovebae
11 Apr 2010, 15:13
acum am vazut
))
marius80_eugen
18 Apr 2010, 20:41
Sincer chiar ma miram ca iti merg fara distantiere si nu ating . Eu folosesc distantiere de 7 mm la fiecare roata , am schimbat si eu prezoanele de multi ani si e totul ok , chiar si cu reglarea geometriei .
Fara distantiere , chiar si cauciucurile stock atingeau de teaca arcului la greutate si tangaj fata-spate , asa , cu 175/65/14 nu atinge nicaieri , in afara de protectia de plastic din fata rotilor , unde mereu mi-au atins si cu si fara distantiere .
Ce ti-am spus nu are de-a face cu profesoratul si nici cu limba romana ... oricum nu le lua ca pe un repros , fiecare face ce vrea , ce poate si mai ales cum poate .
Eu dupa ce am schimbat toate bucsele de la stabilizatoare , capetele de bara si pivotii , m-am trezit ca pe dreapta sunt uzate bucsele de la bascula si azi le-am luat cu 15 ron ambele din targ de la Vitan . Si mie imi plac jantele de 15 , dar pe SLZ , pretul platit pt putina estetica este prea MARE , asta este parerea mea . Mai mult de jante de 14 cu J mai mare , cauciucuri putin mai late si de calitate , nu ai ce sa ceri de la roti . DACA am fi avut alt sistem de directie , alta geometrie la roti , atunci merita , dar asa ... nici gand .
adylovebae
19 Apr 2010, 09:42
da ai dreptate, eu acum am niste jante pe ea de 14 un pic mai late, tot cu flanse si alte prezoane
, celalalte incerc sa le dau
pskint25
7 Oct 2010, 12:00
salut, ajutati un biet solenzar... am pus jante de 15 cu 195/55/15 si pe fata imi atinge in carenaje cand virez iar pe spate la orice damb, sina de tramvai samd... ce pot face, ce ati facut voi?
mersi
eu am mai bagat un arc suplimentar pe interiorul celui original pe spate...si mie datorita jantelor mai late decit cele originale la greutate pe spate prin dimburi imi atingea...de atunci de cind am pus arcul ala nu imi mai atinge
pskint25
7 Oct 2010, 16:18
ce fel de arc e ? de la ce masina?
nu iti sare de fund acum?
ai schimbat si amortizoare?
arc suplimentar de dacia berlina...
nu sare deloc de fund ca am taiat din el incit spatele solenzei sa stea pe arcurile ei originale...numai atunci cind se mai pune cineva in spate actioneaza arcul suplimentar...
amortizoarele le am schimbate de 2 luni pe toata masina...2 buc pe fata si 2 buc pe spate...
7 Oct 2010, 16:55:intra aici si vezi masina mea cum sta pe roti...
http://www.daciaclub.ro/Suspensii-Modificate-t159100.html
andreiy
7 Oct 2010, 20:29
Nu se pune niciun arc suplimentar...Schimba gumele, asta ar cam fi singura solutie, pune 195/45 r15 sau 185/55 r15(nu gasesti pe toate drumurile).
De curiozitate pune poze cu jantele si niste date despre ele: latime(j), offset(et)...
Dupa ce schimbi gumele poti sa umbli si la suspensie, sa o intaresti...
Relu_GTT
7 Oct 2010, 20:32
QUOTE(pskint25 @ 7 Oct 2010, 12:00)
salut, ajutati un biet solenzar... am pus jante de 15 cu 195/55/15 si pe fata imi atinge in carenaje cand virez iar pe spate la orice damb, sina de tramvai samd... ce pot face, ce ati facut voi?
mersi
ai pus cauciucuri prea mari si din cauza asta atinge, iti trebuie 195/45 r15 ca sa ai acelasi diametru ca al rotilor stoc, ar merge si 195/50 dar 55 cum ai sunt mult prea mari
andreiy
7 Oct 2010, 20:39
Rotile pe 15' incaltate cu 195/45 sunt mai mici in diametru fata de rotile pe 13' incaltate cu 165/70
QUOTE(andreiy @ 7 Oct 2010, 20:39)
Rotile pe 15' incaltate cu 195/45 sunt mai mici in diametru fata de rotile pe 13' incaltate cu 165/70
adica tu ma contrazici pe mine care eu cu mina mea pe spate le-am montat si sint foarte multumit de ele ca nu imi mai atinge anvelopa in aripa???chiar vrei miine sa le fac poze sa ti le arat...ok...deci eu asa am scapat de atins cind aveam ceva pe spate pus...imi atingeau decit la denivelari...masina nu topaie ca practic cind este goala sta pe arcurile ei originale
Relu_GTT
7 Oct 2010, 20:56
QUOTE(andreiy @ 7 Oct 2010, 20:39)
Rotile pe 15' incaltate cu 195/45 sunt mai mici in diametru fata de rotile pe 13' incaltate cu 165/70
stiu ca sunt mai mici decat 165/70 dar e cea mai apropiata dimensiune cum e si 195/50 care e doar cu putin mai mare
crezi ca eu nu stiu ce zic.... astea le stiu de acu 7-8 ani de cand aveam prieteni cu astfel de roti pe Nove lor
Ramsen, conteaza foarte mult si ET-ul la jante( offset)... jantele tale au un ET mai mic decat cele de fabrica... considerabil mai mic daca zici ca iti atingea la incarcatura. Mie imi atinge la incarcatura maxima( ori 5 persoane ori 4 persoane si portbagaj plin) la denivelari ample, dar asta pentru ca am dimensiunea la cauciucuri 175/65/14 si amortizoarele nu le-am schimbat niciodata de cand am masina... adica de 7 ani
). Din ce am vazut, nu prea ai cum sa pui un cauciuc de 195 si sa nu atinga cu amortizoarele stoc, cu orice fel de janta.
Relu_GTT, din punctul meu de vedere problema e la latime, nu la inaltime, cel putin pe spate... e foarte mic spatiul.
Jantele mele au ET 30, cu cauciucuri de 185/60/14, atingea la cea mai mica denivelare, de carenajele fata nu mai vorbesc, nu puteam sa virez total.
george_scala_2004
8 Oct 2010, 06:56
QUOTE(andreiy @ 7 Oct 2010, 21:39)
Rotile pe 15' incaltate cu 195/45 sunt mai mici in diametru fata de rotile pe 13' incaltate cu 165/70
...si rinichii...ce faci cu ei daca folosesti roti din astea cu talonul mic ? nu de alta da' totte drumurile au gropi mai mici sau mai mari...
QUOTE(andreiy @ 7 Oct 2010, 20:39)
Rotile pe 15' incaltate cu 195/45 sunt mai mici in diametru fata de rotile pe 13' incaltate cu 165/70
intradevar sunt mai mici, nu cu mult, dar sunt mai mici in diametru.
QUOTE(ramsen @ 7 Oct 2010, 20:45)
adica tu ma contrazici pe mine
ai uitat de latime si offset, 195 nu e totuna cu 165.
nu ma intereseaza pe mine cit ET-ul la jantele mele...mie imi atingeau si am recurs la acele arculete suplimentare...daca nu ma cred tovarasul care mi-a spus ca este solenza mea de carat cartofi sa ne intilnim si sa o testeze...
Tocmai din cauza offsetului iti atingeau, de aia spuneam mai sus ca este foarte important ET-ul. Atata va place sa va impungeti....
ovidiu87
8 Oct 2010, 16:41
ramsen, are dreptate AdiZ.daca jantele au un ET corect, nu ti atinge pe spate nici cu 195 , cu suspensie stock
eu am pe 14" ET36 latimea 6j si cauciucuri 185/55 si intra si pe 60 lejer.Am avut o incarcata calumea de tot si nu au fost probleme de genu
sebastianu
8 Oct 2010, 17:34
Postez, aici nu mai deschid un alt topic. Vreau sa-mi iau jante de tabla pe 14" (deoarece am caucucuri de iarna pe 14, iar nu as mai pune jantele de aliaj pe iarna) Daca aveti careva concret de pe ce modele potriveste gaura centrala, de pe golf 3 am inteles ca ar merge doar ca jantele au latimea 6j, iar cauciucurile de iarna is 165/65 nu is prea inguste pentru 6j?
andreiy
8 Oct 2010, 19:02
QUOTE(AdiZ @ 8 Oct 2010, 00:28)
... Din ce am vazut, nu prea ai cum sa pui un cauciuc de 195 si sa nu atinga cu amortizoarele stoc, cu orice fel de janta.
Te contrazic, conteaza mult janta...eu de exemplu am avut 195/45 r15, janta avand 7j si et-ul 37, cu o spira taiata din arcurile de pe fata si amortizoare stock, si nu atingeau nicaieri
QUOTE(george_scala_2004 @ 8 Oct 2010, 06:56)
...si rinichii...ce faci cu ei daca folosesti roti din astea cu talonul mic ? nu de alta da' totte drumurile au gropi mai mici sau mai mari...
Din moment ce maresti diametrul rotilor nu cred ca te mai gandesti la confort, te gandesti mai de graba sa feresti cat mai mult jantele de gropi, borduri etc.
@ramsen nu trebuie sa te simti ofensat, e un forum public, unde toti userii au dreptul la o opinie
corect...dar sa nu ma jignesti prin a imi face masina de carat cartofi...ca eu nu cred ca ti-am zis ceva tie...corect...scuzele le accept la o bere amindoi...
pentru restul...eu asa am cumparat masina...si nu le-as vinde pentru unele stock nici in ruptul capului...
george_scala_2004
11 Oct 2010, 08:40
QUOTE(andreiy @ 8 Oct 2010, 20:02)
Din moment ce maresti diametrul rotilor nu cred ca te mai gandesti la confort, te gandesti mai de graba sa feresti cat mai mult jantele de gropi, borduri etc.
interesanta gindire...
da' ma rog...fiecare cu ce il doare...
QUOTE(andreiy @ 8 Oct 2010, 19:02)
Din moment ce maresti diametrul rotilor nu cred ca te mai gandesti la confort, te gandesti mai de graba sa feresti cat mai mult jantele de gropi, borduri etc.
parca se discuta degeaba aici..nu maresti diametrul, 195/45/15 sunt mai mici in diametru ca rotile stock pe 13
pskint25
11 Oct 2010, 11:56
http://www.daciaclub.ro/Jante-solenza-page...57557-s60.html# ET35 sunt jantele, promit sa pun si poze cat de curand.
Multam'
PS numa sa iau ITP
))) la un prieten normal
andreiy
11 Oct 2010, 14:27
QUOTE(argon @ 11 Oct 2010, 09:08)
parca se discuta degeaba aici..nu maresti diametrul, 195/45/15 sunt mai mici in diametru ca rotile stock pe 13
Diametrul jantei se mareste...greseala mea
pskint25
15 Oct 2010, 13:56
hai ca am reusit sa pun si poze. fata e ok, nu atinge, in spate stanga, este o tabla care atinge si la denivelarile cele mai mici.. asta ma dispera, ce ii pot face?o pot taia? ce tine aia acolo?
pe dreapta nu e asa de grava problema ca pe stanga....
a si gumele sunt 195/50
AdyTirla
15 Oct 2010, 18:32
Merg puse cauciucuri 158/60/14 pe jantele de scala, cu suspensie nemodificata?
Actualmente am 175/65/14 si ating f. putin pe fata.
Relu_GTT
15 Oct 2010, 21:26
QUOTE(pskint25 @ 15 Oct 2010, 13:56)
hai ca am reusit sa pun si poze. fata e ok, nu atinge, in spate stanga, este o tabla care atinge si la denivelarile cele mai mici.. asta ma dispera, ce ii pot face?o pot taia? ce tine aia acolo?
pe dreapta nu e asa de grava problema ca pe stanga....
a si gumele sunt 195/50
poti sa tai linistit tabla aia acolo, numa sa tai de unde trebuie nu aiurea, ca daca o tai de tot nu o sa mai ai unde sa prinzi coltul la bara
ramsen
16 Oct 2010, 18:58
QUOTE(pskint25 @ 15 Oct 2010, 13:56)
hai ca am reusit sa pun si poze. fata e ok, nu atinge, in spate stanga, este o tabla care atinge si la denivelarile cele mai mici.. asta ma dispera, ce ii pot face?o pot taia? ce tine aia acolo?
pe dreapta nu e asa de grava problema ca pe stanga....
a si gumele sunt 195/50
in acelasi loc imi atingea si mie anvelopele...dar dupa ce am pus acele arculete suplimentare pe interiorul celui original la greutate pe spate si prin denivelari nu imi mai ating...deci este buna solutia mea...
pskint25
18 Oct 2010, 10:28
pana una alta o sa incerc cu flexul, cu arcurile o mai las, poate cine stie ce imi aduce mosul
))
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.