Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O noua problema
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Gheorghedracu
Tocmai am realizat ca pinionul si coroana pe care voiam sa le folosesc la refacerea cutiei mele (365) nu se vor potrivi din cauza unei diferente de caneluri pe axul pinionului de atac.

Va trebui deci sa caut si o pereche coroana+pinion, 9x34, pentru 365. Exista asa ceva? Unde se pot gasi? Ma intereseaza noi, nu uzate. Canelurile pe axul pinionului trebuie sa fie late, nu fine.
nelu_1985
Inca se gasesc piese de cutie originale, un magazin mare ar trebui sa aiba pe stoc coroana si pinionul, ele se vand pereche. Mai gasesti deasemenea pinioane planetar noi, sateliti, bolt, rondele de sub sateliti, butuci sincron, inele sincron, pinioane. Preturile sunt putin mari, dar in cazul in care tu vrei reconditionare ca la carte se merita, in tara pentru o lucrare de genul, se prefera inlocuirea cutiei.
Gheorghedracu
Asta e o veste foarte buna. Exista cumva mai multe variante de pinioane dpdv al acelor caneluri longitudinale? Aicea unde sunt eu (in Australia) cutiile 365 sunt absolut rarissime (au fost vreo 3-500 de R17G/TS care le-au avut, fabricate local) si atita tot. Ulterior, multe din aceste cutii au fost distrus, desperecheate, sau au fost folosite in "replica" R12G cu tot cu motoarele de 120 de cai de pe R17G/TS.

Din ce stiu eu, pe la voi exista si cutii 365 cu planetare scurte. Este adevarat? Piesele interne sunt interschimbabile direct intre cutiile cu planetare lungi si cele scurte? (cu exceptia pinioanelor planetare care au coada mai lunga, bineinteles).

Si o ultima intrebare. Cutiile 365 din Ro, sunt cu patru sateliti sau doar cu doi?
dacia_gpg
1.Masoara dimensiunea canelurilor de pe arborele secundar,daca cota este de 16.63 atunci poti fi sigur ca s-ar potrivi ceva de pe la noi dar personal cred ca este mai mare decat cota de referinta si atunci adio de piese de dacie!

2.cv 365 din Romania au folosit doar planetare scurte numai 352 au planetare lungi!
3.cv 365 au doar 2 pinioane satelit, celelalte 2 sunt pinioanele planetare!
nelu_1985
...si o mica completare la ceea ce a spus colegul mai sus, piesele nu sunt interschimbabile intre cutiile cu planetare scurte si cele cu planetare lungi
Gheorghedracu
QUOTE(dacia_gpg @ 21 Mar 2010, 18:19)
1.Masoara dimensiunea canelurilor de pe arborele secundar,daca cota este de 16.63 atunci poti fi sigur ca s-ar potrivi ceva de pe la noi  dar personal cred ca este mai mare decat cota de referinta si atunci  adio de piese de dacie!

2.cv 365 din Romania au folosit doar planetare scurte numai 352 au planetare lungi!
3.cv 365 au doar 2 pinioane satelit, celelalte 2 sunt pinioanele planetare!
*



Multumesc.

Da, aia e cota corecta.

Exista vreo cutie in cinci trepte cu planetare lungi folosita in Ro?

Care e distanta intre suruburile (intre doua suruburi alaturate, de la centru la centru) cu care se prinde coroana pe colivia grupului conic? Intreb pentru ca 352 foloseste o coroana mai mica care nu se potriveste (distanta intre suruburi mai mica), si ma intreb daca din economie nu or fi folosit in romania tot coroana de 352 pentru cutiile 365 daca nu le-au pus decit doi sateliti. Carcasa grupului conic la 365 este la fel de mare ca cea de Fuego GTX 2L (NG3). De altfel primele cutii de Fuego (NG3) pastreaza distanta intre caneluri si pot fi folosite ca donoare de pinion si coroana (grupul conic se poate pastra cu totul) dar de la un moment dat se trece la canelurile fine de tip nou peste care am dat eu.

Cutiile frantuzesti 365 (de pe R17G/TS si R12G) au patru sateliti.

Care sunt rapoartele la cutiile romanesti?

Ceea ce spuneti voi suna a cutii 395 care au si ele simeringurile CV pe pinionul planetar (nu pe coada planetarei) si care aicea au venit pe R18. Planetarele de R18 sunt lungi ("normale"), dar masina are distanta intre roti un pic mai mare. Am si doua 395 p-aicea dar rapoartele nu sunt asa apropiate ca la 365 (final 0.86 fata de 0.93)

Nelu, in afara de motivul evident ca pinioanele trebuie pastrate perechi, de ce nu se pot schimba piesele intre cutiile romanesti? Ma refer la cutiile cu 5 viteze oricare ar fi tipul lor. Altfel spus, care a fost evolutia in timp a cutiilor romanesti in cinci trepte?
dacia_gpg
1.Nu exista cutii de 5 trepte, adica tip 365 cu planetare lungi in Romania! Poti schimba pinioanele planetare de pe una cv 352 daca tii mortis sa folosesti planetare lungi.Noi ne ferim de aceste cutii de viteze din cauza etansarii cu simering pe coada planetarei de unde rezulta de cele mai multe ori pierderi de ulei din cutie!

2.Am sa caut prin garaj o coroana diferential sa masor distanta intre centrele gaurilor.

3.R17 are cv in 4 trepte ! Nu cred ca poti folosi arborele secundar pentru ca pe ng2.ng3 (Fuego,r18)sunt in 5 trepte de viteza si apoi numai coroana desperecheata nu suna bine.

4.Rapoarte 365: 1. 42x11;3.81
2. 38x17;2.23
3. 34x23;1.47
4. 33x34;0.97
5. 31x36;0.86 cu grupuri conice 9x34 sau 8x33;
Astea sunt dimensiunile la cv fabricate pana in 1991, posibil mici diferente ca cv 365 modele mai noi.
studioworks
nu gasesti in RO ce cauti tu!
cauta pe ebay.
Gheorghedracu
QUOTE(dacia_gpg @ 23 Mar 2010, 20:42)
1.Nu exista cutii de 5 trepte, adica tip 365 cu planetare lungi in Romania! Poti schimba pinioanele planetare de pe una cv 352 daca tii mortis sa folosesti planetare lungi.Noi ne ferim de aceste cutii de viteze din cauza etansarii cu simering pe coada planetarei de unde rezulta de cele mai multe ori pierderi de ulei din cutie!

2.Am sa caut prin garaj o coroana diferential sa masor distanta intre centrele gaurilor.

3.R17 are cv in 4 trepte ! Nu cred ca poti folosi arborele secundar pentru ca pe ng2.ng3 (Fuego,r18)sunt in 5 trepte de viteza si apoi numai coroana desperecheata nu suna bine.

4.Rapoarte 365:  1. 42x11;3.81
                         2. 38x17;2.23
                         3. 34x23;1.47
                         4. 33x34;0.97
                         5. 31x36;0.86 cu grupuri conice 9x34 sau 8x33;
Astea sunt dimensiunile la cv fabricate pana in 1991, posibil mici diferente ca cv 365 modele mai noi.
*



Pierderea de ulei pe la planetare nu e asa un dezastru. Aicea toate R12 sunt asa si merg bine mersi. Eu am un break din 75 care alearga bine de tot, ba chiar cere a cincea saraca da' n-am de unde ca i-as da.

R17 intr-adevar are 4 viteze (cutie 352) dar 17G(Gordini) sau 17TS au cinci (cutie 365) asa cum am explicat mai sus.
Rapoartele de mai sus pe care le pui tu apar aicea pe R18 de 1400/1600cc, cutie 395, chiulasa non-crossflow.

Pe mine nu ma intereseaza treptele pentru ca am pinioanele de 365 si arborele primar in buna stare pe care le voi transplanta. Doar coroana si pinionul de atac ale mele sunt distruse.

QUOTE(studioworks @ 23 Mar 2010, 21:26)
nu gasesti in RO ce cauti tu!
cauta pe ebay.
*




Pe ebay unde? Franta? Romania? Am cautat timp de 9 ani si n-am gasit nimica pe ebay.

Ceea ce ai tu in poza acolo imi trebuie si mie (mai putin pinioanele).

Si inca o intrebare. Se mai gasesc melcul si pinionul pentru cablul vitezometrului? Imi trebuie 9(melc)x19(pinion).
payty
pt kilometraj, nu sunt de dimensiunile astea pe dacie.

ai de la 6x12 pana la 6x14.

ce e in poza aia de mai sus sigur gasesti la magazin aici . doar sa fie toate cotele exacte si sa nu se fi trezit romanii sa faca imbunatatiri la cutia 365.
Gheorghedracu
Nu cred ca au umblat la cutii prea mult. Toate cutiile din ro existau in masinile frantuzesti cu exceptia chestiei cu planetarele scurte. Romania a beneficiat de colaborarea cu Renault primind de-a gata documentatia de la francezi si le-au facut aicea sub licenta. Nu stiu ce a primit Renault in schimb.

Bine ca mi-ai zis de pinionul de kilometraj.
studioworks
cutiile 365 sunt sport, s-au folosit printre altele pe Lotus si Gordini folosesc alt diferential cu 4 sateliti si au alta prindere a coroanei pe diferential. Dacia nu a folosit niciodata asa ceva. noi avem niste tipuri 352 cu treapta 5 adaptata.
Cutiile 365 nu sunt rare numai in Australia dar si in Europa.
Gheorghedracu
Asa e. Au rapoartele cele mai apropiate pentru a tine motorul frumos in banda de putere. Dar prinderea coroanei nu e diferita de cea din poza de mai sus. Sa vedem ce ne spune amicul care a promis ca va masura distanta dintre gaurile suruburilor.
In Europa nu sunt asa de rare pentru ca asa cum spui tu sunt si pe alte masini. Cea mai importanta masina care inghite cutii 365 pe piine si pe care ai uitat-o este 12G care are destule exemplare in Europa (fata de sase in Australia). Asta a fost blestemul nostru, cei cu R17G/TS. Toata lumea voia motorul (care e folosit in Europa si in Alpine A110 SC - cea mai valoroasa versiune), motiv pentru care, bineinteles ca daca cineva punea mina pe un 17G/TS, lua motorul si cutia si arunca restul. Alpine e pe la 60-80k euro, un R17G bun pe la 2k(?) Normal ca iei motorul si il pui pe Alpine, nu? Cinstit recunosc ca si eu as face-o. D-aia e greu de gasit piesele astea. Cu motorul insa nu-i asa rau, faptul ca Alpine are acelasi motor inseamna ca gasim piese. Scumpe ca pentru o masina de 60k euro, da le gasim. Eu spre exemplu am bagat pistoane noi noute, de la mama lor, supape, etc. Frumos.

Dar nu-i totul pierdut. Cutiile in cinci trepte de pe R18 (395) au acelasi pinion si coroana (satelitii sunt la fel, dar sunt doar doi). Asa ca se aplica legea valorii inca o data, de data asta in favoarea R17G. Un R18 nu valoreaza nimica, iei cutia, scoti coroana si pinionul si arunci restul.
Asta am facut eu azi.
Gheorghedracu
Si inca o problema in saga 365.

In poza de mai sus se vede portiunea pe care intra rulmentul biconic de la capatul axului pinionului de atac. Poate cineva sa-mi spuna ce lungime are?

Am descoperit ca la cutia 395 pe care am desfacut-o e mai lung decit la 365, deci pinioanele de la 365 nu incap pe portiunea cu caneluri.
studioworks
eu nu pot.
baga niste poze masina/motoru.
Gheorghedracu
Masina e in bucati, motorul e pozat pe aicea pe undeva in topicul R12G refacerea motorului (sau cam asa ceva).

Piesele alea din poza nu sunt ale tale?
studioworks
Poza este de pe "leboncoin.fr" i-am oferit 300 de euro pe piese dar nu cred ca vinde inafara.
Cauta pe site poate mai este anuntul.
Gheorghedracu
QUOTE(studioworks @ 26 Mar 2010, 10:43)
Poza este de pe "leboncoin.fr" i-am oferit 300 de euro pe piese dar nu cred ca vinde inafara.
Cauta pe site poate mai este anuntul.
*




Ai un link? Sau niste detalii pentru vinzator? email, telefon?
Gheorghedracu
Am gasit pinionul si coroana, insa vinzatorii ma asigura ca in romania toate cutiile cu cinci trepte au avut acceasi configuratie a arborelui secundar (respectiv lungimea degajarii fara caneluri de la capat). Asa sa fie?

Daca e asa, nu e prea roz, pentru ca dupa parerea mea, pinionul respectiv (pe care l-am gasit si in magazine si la dezmembrari) este identic cu cel de pe cutiile 395 nu 365. Are cineva o cuite 365 in bucati care poate masura degajarea respectiva?

De asemenea, coroana desi cu 34 de dinti, pare mica (adica de dimensiunile unei coroane de cutie 352/395). Coroana de 365 e mai mare (ca cea de NG3 de exemplu).

Din punctul de vedere al economiei, pentru romania ar avea sens sa fi fost asimilate si folosite doar pinioanele/coroanele 395 pentru ca masinile n-au avut puteri mari ca R12G si nu se justifica productia unei perechi diferite pinion+coroana doar pentru o cutie fara aplicatie pe masinile romanesti.

Sa vedem ce iese.
Gheorghedracu
Si verdictul.

Care e ca cutiile cu 5 trepte din romania sunt toate cu pinionul final si coroana de cutie 395. Diferentele sunt asa cum am mentionat in treacat mai sus ca pinionul are degajarea pentru rulmentul biconic (acela de la coada, vedeti mai sus partea lucioasa) mai lunga cu vreo trei milimetri.

Coroana are cercul de montare a suruburilor pe colivia satelitilor de diametru mai mic decit coroana de 365.

Am cumparat un pinion si o coroana noi (am gasit in Vitan) si ajuns acasa, le-am comparat cu piesele de 365. Am mai vazut in romania si alte pinioane si coroane (la dezmembrari) si erau la fel cu cele cumparate.

Mai vedem mai departe ce se poate face.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.