QUOTE(TAW @ 19 Mar 2010, 08:43)
Drive test cu Duster 1.5 110 CP 4x4 cu ESP.
Pareri personale
Plusuri:
Motor vioi, bine "imperechiat" cu cutia in 6 trepte; face fata cu brio atat on- cat si off-road
Izolare fonica mai buna ca la Logan/Sandero
Comanda CV care este precisa, placuta in utilizare si comoda (ca forma si amplasare)
Capacitate de urcare buna tinand cont de puterea motorului si de tipul de anvelope
Usuor de controlat in teren alunecos datorita transmisiei, dar si greutatii reduse, precum si gratie repartitiei maselor pe punti
Tinuta de drum apreciabila, inclusiv pe curbe; comportament neutru
Sistem ESP care chiar functioneaza in conditii de aderenta redusa
Confort corect pe denivelari, chiar si pe un drum rupt cum e cel dintre Campulung si Pitesti
Tractiunea integrala care munceste bine in offroad, chiar si cu cauciucuri de "strada"
Confortul si mai ales spatiul peste medie (si peste Logan) la bancheta spate
Zgomotul de rulare redus (in ciuda anvelopelor late)
Pozitia inalta la volan - specifica masinilor de aceeasi clasa
Asamblare parca ceva mai ingrijita fata de restul gamei
Spatiu organizat de depozitare langa roata de rezerva, asemanator cu cele de la Megane Sedan II
Scaune fata parca ceva mai comode fata de Logan
Portbagaj modulabil, dar parca ceva cam micut in 4x4
Martor revizie la bord (in functie de km, dar nu si de timp); martor colmatare filtru aer
Jante otel cu un aspect chiar elegant - pe Laureate; sunt o alternativa chiar la cele de aliaj
Tapiteria de piele care arata chiar bine pentru o marca low-cost
Telecomanda radio sub volan
Oglinzile rabatabile care ofera o vizibilitate buna pe laterale
Acces mai simplu la becurile de far, chiar si la dci...
Senzatie de "masivitate" oferita celui de la volan de capota fata mai putin plonjata ca la actualele modele...
Minusuri
Lipsa optiunii ESP pe 1.6 16v, sau chiar pe 1.5 85...sau de ce nu si pe 4x2
Lipsa unui diferential blocabil sau autoblocabil - macar pe fata
Portbagajul ceva mai mic (mai putin adanc) la 4x4 fata de 4x2
Tetierele de pe spate care ar fi putut fi toate trei "tip virgula" ceea ce ar fi facut mai usoara rabatarea banchetei spate si ar fi oferit mai multa vizibilitate in absenta pasagerilor - nu cred ca ar fi implicat costuri cine stie ce...poate chiar ar fi costat la fel
Lipsa incalzirii in scaune (macar la tapiteria de piele)
Lipsa sistemului de spalare faruri - extrem de util pe un off-roader, si nu numai...
Placheta portbagaj care nu este foarte practica si nu are nici un aspect foarte placut. Este inferioara celei de pe MCV
Zgomot la nivelul flansei de amortizor, cand rotile sunt bracate. Se manifesta in teren accidentat si da o senzatie neplacuta.
Zgomot usor de etriere la una dintre masini (3800 km parca). Apare la denivelari mici si dese. Probabil ca in timp se va accentua, in genul celor de la Clio 3.
O miscare usoara a capotei fata la trecerea in forta peste denivelari mai pronuntate. Poate era doar o impresie dar mie asa mi s-a parut.
Cam asta imi amintesc momentan...Daca mai imi vine ceva, voi posta.
Nota: Masinile erau de preserie, fabricate la finele lui 2009.
Pareri personale
Plusuri:
Motor vioi, bine "imperechiat" cu cutia in 6 trepte; face fata cu brio atat on- cat si off-road
Izolare fonica mai buna ca la Logan/Sandero
Comanda CV care este precisa, placuta in utilizare si comoda (ca forma si amplasare)
Capacitate de urcare buna tinand cont de puterea motorului si de tipul de anvelope
Usuor de controlat in teren alunecos datorita transmisiei, dar si greutatii reduse, precum si gratie repartitiei maselor pe punti
Tinuta de drum apreciabila, inclusiv pe curbe; comportament neutru
Sistem ESP care chiar functioneaza in conditii de aderenta redusa
Confort corect pe denivelari, chiar si pe un drum rupt cum e cel dintre Campulung si Pitesti
Tractiunea integrala care munceste bine in offroad, chiar si cu cauciucuri de "strada"
Confortul si mai ales spatiul peste medie (si peste Logan) la bancheta spate
Zgomotul de rulare redus (in ciuda anvelopelor late)
Pozitia inalta la volan - specifica masinilor de aceeasi clasa
Asamblare parca ceva mai ingrijita fata de restul gamei
Spatiu organizat de depozitare langa roata de rezerva, asemanator cu cele de la Megane Sedan II
Scaune fata parca ceva mai comode fata de Logan
Portbagaj modulabil, dar parca ceva cam micut in 4x4
Martor revizie la bord (in functie de km, dar nu si de timp); martor colmatare filtru aer
Jante otel cu un aspect chiar elegant - pe Laureate; sunt o alternativa chiar la cele de aliaj
Tapiteria de piele care arata chiar bine pentru o marca low-cost
Telecomanda radio sub volan
Oglinzile rabatabile care ofera o vizibilitate buna pe laterale
Acces mai simplu la becurile de far, chiar si la dci...
Senzatie de "masivitate" oferita celui de la volan de capota fata mai putin plonjata ca la actualele modele...
Minusuri
Lipsa optiunii ESP pe 1.6 16v, sau chiar pe 1.5 85...sau de ce nu si pe 4x2
Lipsa unui diferential blocabil sau autoblocabil - macar pe fata
Portbagajul ceva mai mic (mai putin adanc) la 4x4 fata de 4x2
Tetierele de pe spate care ar fi putut fi toate trei "tip virgula" ceea ce ar fi facut mai usoara rabatarea banchetei spate si ar fi oferit mai multa vizibilitate in absenta pasagerilor - nu cred ca ar fi implicat costuri cine stie ce...poate chiar ar fi costat la fel
Lipsa incalzirii in scaune (macar la tapiteria de piele)
Lipsa sistemului de spalare faruri - extrem de util pe un off-roader, si nu numai...
Placheta portbagaj care nu este foarte practica si nu are nici un aspect foarte placut. Este inferioara celei de pe MCV
Zgomot la nivelul flansei de amortizor, cand rotile sunt bracate. Se manifesta in teren accidentat si da o senzatie neplacuta.
Zgomot usor de etriere la una dintre masini (3800 km parca). Apare la denivelari mici si dese. Probabil ca in timp se va accentua, in genul celor de la Clio 3.
O miscare usoara a capotei fata la trecerea in forta peste denivelari mai pronuntate. Poate era doar o impresie dar mie asa mi s-a parut.
Cam asta imi amintesc momentan...Daca mai imi vine ceva, voi posta.
Nota: Masinile erau de preserie, fabricate la finele lui 2009.
QUOTE(TAW @ 24 Mar 2010, 14:16)
...Ca era multa lume curiosa va impartasesc niste impresii personale referitoare la cum merge Dusteru' in afara soselelor.
Pe off-road masina se comporta onorabil, tinand cont de solutia simpla adoptata la transmisie. Controlabila pe curbe cu aderenta redusa (noroi si/sau zapada)chiar si fara ajutorul ESP. Urca bine pante accentuate (cca 60-65 %) pe teren alunecos; coboara fara probleme pe LOCK chiar daca in anumite momente are o usoara tendinta de a rupe aderenta pe spate. Urcarea pantei o face si cu demaraj pe plecare (tr.1 sau tr.1-2), dar si de pe loc in panta...la al doile caz, se simte clar aportul transmisiei 4x4 (facuta pe LOCK si in tr.1)
Masina iese usor din sleauri de noroi/zapada (echipata cu Continental de sosea), folosind sistemul pe AUTO; se controleaza usor din acceleratie si volan; in unele cazuri la o asemenea manevra intervine controlul de tractiune, care insa nu stiu in ce masura ajuta...personal mi s-a parut mai degraba ca masina se descurca mai bine fara.
Nu am facut proba de "twist" veritabila asa cum se vede in imaginile cu Forestierul, dar cred ca Dacia s-ar apropia destul de mult de prestatiile acestuia, chiar si fara sistemul avansat de transmisie.
Singurul regret este ca masina nu e echipata cu un diferential blocabil (manual sau automat) macar pe una dintre punti (fata sau spate), solutie care ar face mult in off-road si nu cred ca ar fi nici extrem de scumpa; ar putea fi oferita macar optional, si ar oferi un plus important in materie de off-road...
Ca o concluzie, eu am gasit Dusteru' ca fiind o masina cu prestatii corecte in teren accidentat, apropiata de nivelul unei RAV4 mk2 si mk3 (conduse de mine in versiunile 2.0 benzina 4x4 MT/AT) sau Freelander 1 (2.0 Td4). Qashqai 4x4 2.0 dci am condus, dar on-road, pe drum "de praf", fara off road mediu. X-Trailul este mult peste Duster (si masinile de mai sus) in conditii asemanatoare, dar si diferenta de bani este alta...Nu compar (pentru ca nici nu se poate ) un SUV gen Duster cu masini cum ar fi Defender, Discovery, G-Klass (K si L), Jeep Cherokee (seria 2), Landcruiser (80, 90 si 100), Ford Bronco/F150 sau Hummer H1 .
Astept sa ne ajunga masina noastra de drive (4x4) ca sa o supun la niste cazne pe unde stiu eu...
Traseul pe care am mers (drum forestier+de tara) era mediu spre mediu-dificil (pe alocuri), cu portiuni acoperite cu zapada si noroi moale...Urcari, coborari si denivelari usoare abordate cu viteza, sau denivelari mai mari negociate mai usurel. Rampa accentuata cu coama dreapta, fara coborare succesiva. Lungime: circa 25 km...
Pe off-road masina se comporta onorabil, tinand cont de solutia simpla adoptata la transmisie. Controlabila pe curbe cu aderenta redusa (noroi si/sau zapada)chiar si fara ajutorul ESP. Urca bine pante accentuate (cca 60-65 %) pe teren alunecos; coboara fara probleme pe LOCK chiar daca in anumite momente are o usoara tendinta de a rupe aderenta pe spate. Urcarea pantei o face si cu demaraj pe plecare (tr.1 sau tr.1-2), dar si de pe loc in panta...la al doile caz, se simte clar aportul transmisiei 4x4 (facuta pe LOCK si in tr.1)
Masina iese usor din sleauri de noroi/zapada (echipata cu Continental de sosea), folosind sistemul pe AUTO; se controleaza usor din acceleratie si volan; in unele cazuri la o asemenea manevra intervine controlul de tractiune, care insa nu stiu in ce masura ajuta...personal mi s-a parut mai degraba ca masina se descurca mai bine fara.
Nu am facut proba de "twist" veritabila asa cum se vede in imaginile cu Forestierul, dar cred ca Dacia s-ar apropia destul de mult de prestatiile acestuia, chiar si fara sistemul avansat de transmisie.
Singurul regret este ca masina nu e echipata cu un diferential blocabil (manual sau automat) macar pe una dintre punti (fata sau spate), solutie care ar face mult in off-road si nu cred ca ar fi nici extrem de scumpa; ar putea fi oferita macar optional, si ar oferi un plus important in materie de off-road...
Ca o concluzie, eu am gasit Dusteru' ca fiind o masina cu prestatii corecte in teren accidentat, apropiata de nivelul unei RAV4 mk2 si mk3 (conduse de mine in versiunile 2.0 benzina 4x4 MT/AT) sau Freelander 1 (2.0 Td4). Qashqai 4x4 2.0 dci am condus, dar on-road, pe drum "de praf", fara off road mediu. X-Trailul este mult peste Duster (si masinile de mai sus) in conditii asemanatoare, dar si diferenta de bani este alta...Nu compar (pentru ca nici nu se poate ) un SUV gen Duster cu masini cum ar fi Defender, Discovery, G-Klass (K si L), Jeep Cherokee (seria 2), Landcruiser (80, 90 si 100), Ford Bronco/F150 sau Hummer H1 .
Astept sa ne ajunga masina noastra de drive (4x4) ca sa o supun la niste cazne pe unde stiu eu...
Traseul pe care am mers (drum forestier+de tara) era mediu spre mediu-dificil (pe alocuri), cu portiuni acoperite cu zapada si noroi moale...Urcari, coborari si denivelari usoare abordate cu viteza, sau denivelari mai mari negociate mai usurel. Rampa accentuata cu coama dreapta, fara coborare succesiva. Lungime: circa 25 km...
M-am gandit ca ar fi bine sa adunam intr-un topic separat impresiile viitorilor posesori sau ale celor care vor face drive test cu Duster. Si cum TAW a avut ocazia sa testeze masinuta cred ca ar fi oportun sa incepem acest topic cu impresiile lui.