Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Modificare Cod Rutier
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2
Jaro
Salut,

Voi sumariza in cateva randuri actiunea de schimbare a Codului Rutier initiata de catre Asociatia Timisoara Bikers, actiune care se adreseaza atat conducatorilor auto cat si moto din Romania:

In 2009 am pierdut un prieten, un motociclist si un om deosebit. În data de 26 iulie 2009, pe raza localității Măureni, judetul Caraș-Severin, Andrei Popoviciu (Mătăsosu’) a fost implicat intrun grav accident de circulație, în urma căruia și-a pierdut viața. Un vacar a lovit o vaca ce a sarit brusc in sosea, Andrei ne mai reusind să o evite, a intrat in coliziune cu aceasta. Echipajul de urgență al Salvării nu a mai putut face nimic pentru a-l salva pe prietenul nostru.
Pentru ca acest gen de situatii foarte periculoase ne pot fi fatale oricaruia dintre noi, dorim sa tragem un semnal de alarma asupra pericolului pe care il reprezinta animalele nesupravegheate sau supravegheate de oameni iresponsabili, in apropierea soselelor intens circulate.
Pentru ca nu putem asista nepasatori la neglijenta criminala a unor inconstienti, Timisoara Bikers a redactat urmatorul Memoriu (pe care il regasiti atasat) cu care vom incerca sa schimbam ceva. Stim ca este dificil dar stim si ca nu putem astepta nepasatori sa fim noi urmatorii pusi in situatii de acest gen. De asemenea, tot atasat, se afla un tabel nominal prin intermediul caruia dorim sa obtinem cat mai multe semnaturi care sa sprijine acest Memoriu in drumul sau catre aprobare. In cazul in care vor fi completate formulare avem rugamintea sa ne fie trimise in original.

In linii mari planul de actiune este urmatorul:

1. se strang semnaturi pentru sustinerea memoriului si se coopteaza la actiune parlamentari
2. se ia legatura cu organizatiile constituite/sau nu, din tara si se pun bazele unei actiuni la nivel national
3. in data de 8 mai 2010 se va incerca organizarea de actiuni in cat mai multe orase din tara, actiuni la care se vor sustine urmatoarele:
a. Completarea legislatiei in vigoare cu prevederi clare si sanctiuni in legatura cu accesul animalelor pe drumurile publice
b. Tragerea unui semnal de alarma in legatura cu pericolul pe care il reprezinta lipsa acestor prevederi pentru toti participantii la trafic
c. Prezentarea problemelor specifice motociclistilor ca participanti la trafic

Formularele pot fi trimise la adresa:

Cab. Av. ANCA D. BOGDAN
P-ta Ion I.C. Bratianu, Nr. 2, Cam. 5
Timisoara

In cazul in care sunt mai multe formulare si trimiterea normala prin posta nu este fezabila, puteti trimite prin Fan Curier cu plata ramburs (la destinatie), Timisoara Bikers platind contravaloarea transportului. Serviciul Fan Curier exista in toate oficiile postale

Daca doriti sa sprijiniti aceasta actiune sunteti asteptati sa ne contactati:

Ștefan Agotici
Telefon: 0724 758 648
Email: agotici.stefan@timisoarabikers.ro

Anca Bogdan
Telefon: 0745 813 196
Email: ancabogdan.tm@gmail.com

Jaro Urban
Telefon: 0730009637
Email: pavel.jaro.urban@gmail.com

Multumesc,
Jaro
kaspersky
stimate user Jaro, o sa incep spunind ca imi pare rau pentru colegul dumneavoastra "Matasosu", as avea citeva intrebari legate de "ASOCIATIA TIMISOARA BIKERS", mai exact cine sint ei si ce doresc de fapt??? e un oengeu, sereleu, afeu sau ce? din "comunicatul" dumneavoastra vad ca doriti sa: vom "promova valorile motociclismului, responsabilizarea participanților în trafic (atât motocicliști, cât și șoferi), reducerea accidentelor rutiere în care sunt implicate motociclete, promovarea valorilor culturale locale și regionale". Sint mai mult ca sigur ca ati participat la realizarea acestor obiective (desigur, un link o sa ne lamureasca pe toti icon_mrgreen.gif ). V-as recomanda dumneavoastra si asociatiei dumneavoastra un curs de gramatica a limbii romane (dar asta numai in cazul in care doriti sa promovati valorile motociclismului radmasa.gif) Sprijin demersul dumneavoastra si sper ca acel vacar ce lovea vacile (this is so kinky!!!) sa fie schimbat cu un adevarat iubitor de animale, in mod expres, de bubaline. Oricum, sper ca tisnitoarea sa fie pe partea pe care nu circulati dumenavoastra!!!

aaaaa, o intrebare: era sa, uit: care este "zona de protecție a drumurilor județene, naționale, expres și europene"

ma gindesc ca inainte sa redactati dracovenia din attachment ati consultat un guru, ceva, chiar daca era bivolaru smile.gif))
PS: calde salutari si succesuri lu' duamna (donsoara) av. Anca Bogdan (ea o scris comunicatu'? radmasa.gif )

PS: in caz ca ea a scris comunicatul dvs sper ca nu este una din valorile motociclismului pe care vreti sa le promovati!!! huh.gif
Jaro
QUOTE(kaspersky @ 26 Mar 2010, 01:14)

aaaaa, o intrebare:  era sa, uit: care este "zona de protecție a drumurilor județene, naționale, expres și europene"

*




multumim pentru interesul acordat

PS: zona de protectie a drumurilor este de 22m de la axul drumului (pt caile ferate este de 15 m)

cu stima,
jaro
vet
QUOTE(kaspersky @ 26 Mar 2010, 01:14)
Sprijin demersul dumneavoastra si sper ca acel vacar ce lovea vacile (this is so kinky!!!) sa fie schimbat cu un adevarat iubitor de animale, in mod expres, de bubaline.
*



Stimate domnule kaspersky, in dorinta de a ajuta motocilclistii, tin sa corectez o mica inadvertenta din postul dumneavoastra. Nu putem transforma un vacar in iubitor de bubaline, decat daca il ducem la un curs de reconversie profesionala. Vacarul trebuie sa iubeasca (platonic) vacile....sau bovinele. De bubaline a.k.a bivoli-bivolite ar trebui sa se ocupe altcineva.....poate un bivolar?

Legat de domnul Matasosu' (fie-i tarana usoara)....cam cu ce viteza se deplasa domnia sa in momentul in care a "impactat" sarmana bovina? Nu de alta, dar am vazut ceva vacute la viata mea si nici una din ele nu avea veleitati de felina. E drept ca te poate surprinde un astfel de animal prin iesirea lui brusca pe sosea, dar o vaca sarind in mijlocul drumului nu am vazut. Oricum, asta cu animalele pe langa drumuri si cu carutele, este o problema grava.

Daca tot vreti sa modificati codul rutier vin si eu cu cateva propuneri:
-automobilisti care nu acorda prioritate altor participanti la trafic - fara accident - 6 luni pe bara, cu accident - pauza cativa ani pana la anularea dreptului de a conduce.
-motociclisti care iti iau oglinda cand stai in aglomeratia din oras: desumflarea pneurilor si bataie cu lantul la palma
- automobilisti care folosesc in mod nejustificat luminile de ceata : executati dupa ce au fost tinuti 2 zile cu ochii beliti intr-o lampa cu halogen
- automobilisti care circula cu maneau la maxim: decorati de presedintele Basescu
- motociclisti care forjeaza trotinetele la 2 noaptea in fata blocului : obligati sa asculte o saptamana, la volum maxim , sunetul unui avion la decolare.
bucatzel
Sustin si eu propunerile colegului VET.

Nu de alta, am fost si eu acum ani buni intr-o Dacie care a rupt gatul unei vaci. Inca tin minte circumstantele accidentului acela, asa ca am mici dubii ca prietenul vostru si-a protejat el viata inainte sa i-o protejeze altii.
klaus
O initiativa foarte buna, eu zic sa o sustinem.
Insa, pentru a o sustine, eu as dori sa stiu ce... sustin.
De exemplu spuneti in "memoriu" ala pe 2 pagini scrise rar ca la evenimentul cu vaca tasnitoare s-a produs incalcarea "legislației europene in vigoare". Cum legislatia europeana in vigoare se refera inclusiv la dimensiunile ardeiului gras care poate fi comercializat pe piata, eu cred ca ar trebui sa fiti mai specifici.

Deci:
Care e textul de lege al "legislației europene in vigoare" la care faceti referire (articol, directiva etc)?
C a t a l i n
Dar vaca, vaca ce-a patit?
Jaro
QUOTE(C a t a l i n @ 26 Mar 2010, 11:32)
Dar vaca, vaca ce-a patit?
*



a murit

......o precizare..... (pt a face bascalie in continuare) vaca a lovit motociclistul

+acul vitezometrului s-a oprit la 70km/h

+Timisoara Bikers e ONG
klaus
[/quote]
QUOTE(Jaro @ 26 Mar 2010, 13:02)
+acul vitezometrului s-a oprit la 70km/h
*

Intrebarea mea este: de la cat a ajuns la 70, daca era in frana, stiind capacitatea de franare a motocicletelor? Cat era urma de franare (in preajma unei evidente turme care traverseaza strada)?

Si revin:
QUOTE(klaus @ 26 Mar 2010, 11:29)
Care e textul de lege al "legislației europene in vigoare" la care faceti referire (articol, directiva etc)?
*
fazer
Bai fratilor....ce D zeu aveti.....ce pofta au unii de MISTO,problema e ca sunt si automobilist,sunt si motociclist si pe bune, cate vad pe drumurile din iubita noastra tara, ma crucesc.... mad.gif vad automobilisti care habar nu au ce e ala volan si masina,vad asa zisii motociclisti care tureaza aiurea motoare pe strazi intre blocuri,fara casca si mai vad animale pe marginea drumurilor nationale si europene care sunt conduse de NEA CAISA din sat cu romul in bot si ochii rosii in cap de la atata vodca MONOPOL...sunt si membru IN ONG TIMISOARA BIKERS si va spun la unii care habar nu au ce inseamna Timisoara Bikers sa citeasca cu ce se ocupa acest ONG si ce proiecte sustin ....si sa nu mai arunce cuvintele aiurea pe aci....!!!si atunci hai sa facem ceva pe drumurile astea de kkt sa nu mai moara oameni nevinovati asa cum a murit MATASOSU NEVINOVAT LA 26 DE ANI....sau automobilisti care sunt omorati de cocalarii care se dau mari smecheri in masinile lor bengoase dar habar nu au ce e ala SOFAT CIVILIZAT!DRIVE SAFE!
C a t a l i n
Pai ce, vaca nu tot nevinovata a murit?
fazer
QUOTE(C a t a l i n @ 26 Mar 2010, 13:36)
Pai ce, vaca nu tot nevinovata a murit?
*


Da frate ce adevar graiesti....iti doresc sa ti te pomenesti cu o vaca in fata cand conduci linistit sa cunosti o senzatie de vis.....esti ffff ok omule o viata de om =o viata de vaca!incredibil ce judecata pot avea unii....
C a t a l i n
Stii, in unele zone exista marcaje rutiere ce atentioneaza ca pe drum pot aparea diverse animale... Deasemenea, stiind fiind faptul ca drumurile sunt proaste, gropi la tot pasul, oameni beti, animale libere, se presupune ca trebuie sa conducem preventiv...

Prin urmare, cu sau fara semn de circulatie, cand vezi o turma de animale, trebuie sa intreprinzi anumite manevre... Deasemenea, cand te sui pe 2 in loc de 4 roti, trebuie sa constientizezi ca esti mai expus pericolelor, si sa actionezi in consecinta...

Pana se schimba codul rutier, se astupa gropile, se educa ciobanii, dispar vitezomanii, se previne incalzirea globala, se construieste autostrada suspendata, e de datoria fiecaruia sa se fereasca pe cat posibil de pericolele existente la tot pasul...

Iti doresc ce-mi doresti tu mie, si sa ti se intample tie! rolleyes.gif
fazer


Iti doresc ce-mi doresti tu mie, si sa ti se intample tie! rolleyes.gif
*

[/quote]
Sti care e faza...mie mi sa intamplat o data cu un cal in care a dat un tigan si mi a sarit in fata masinii ....si nu mai bate campii, chiar crezi ca nu stiu ce tre sa faci la vederea unu asemenea indicator????dar tu habar nu ai ce vrem sa modificam in lege asa ca lasooooooo frateeee!!!eu zic sa mai iesi din tara asta de kkt sa vezi ce mai e si in lumea asta civilizata....si....DRIVE SAFE!nu doresc nimanui raul dar se pare ca tu nu intelegi bine lb romana!
klaus
Deci, ma uitai pe niste date de se gasesc pe net.
Sa vedem:
QUOTE
Vacile traversau drumul din localitatea Măureni, din Caraș Severin, iar una dintre ele a fost lovită de boitar cu o bâtă și a fugit în mijlocul șoselei. Motociclistul, care nu avea mai mult de 70 de kilometri la oră, s-a lovit cu capul de țeasta bovinei. Unul dintre coarnele animalului i-a străpuns casca prin vizieră și i s-a înfipt în tâmpla stângă, potrivit polițiștilor.  Motociclistul a fost ucis pe loc, iar animalul a murit și el la scurt timp. "
"Apoi s-a despărțit de grup. Se grăbea spre Timișoara, deoarece trebuia să se se întâlnească cu un prieten, ca să pună la punct detaliile concediului în care urma să plece

Sursa: Adevarul de timisoara
Deci vacile traversau drumul, nu erau pe marginea drumului si au sarit ca niste iepuri pe drum. De asemenea motociclistul "se grabea" dupa cum au declarat cei care au fost cu el.
QUOTE
În timp ce Andrei Popoviciu se deplasa regulamentar dinspre localitatea Reșița înspre Timișoara, la un moment dat in fata sa a apărut o cireadă de vaci care traversa șoseaua națională. Andrei nu a reușit să oprească motocicleta în timp util pentru a evita impactul cu unul dintre animale."

Sursa: Ziua de vest
Deci nu a reusit sa opreasca in timp util. Asta inseamna ca a incercat sa opreasca, dar nu i-a reusit pana la capat. Daca in oprire avea 70 km/h, in mers de croaziera cat o fi avut?

Intotdeauna moartea unui om tanar e o tragedie.
Insa zeificarea lui nu cred ca are motive in situatia data.
De vina este indiscutabil vacaru, insa mie imi lasa o impresie ca nu e singurul vinovat. Mai ales ca prea apare obsesivul "circuland regulamentar" cand el avea 70 km la ora la capatul unei frane...
Stiind eu ca in vreo 20 de metri franezi de reduci viteza cu vreo 50 km/h la masini, d-apai la motociclete.
Chiar sa apara vaca in 5 metri, ma indoiesc, ce sa zic. Si cand vezi cireada de vaci pe drum mergi si tu mai temperat.

De asemenea, ca sa invoc si eu niste texte de lege, sa vedem cat de "regulamentar" circula, scrie in regulament:
QUOTE
Art. 123. -  Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:  
:  
d) la trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament;  


Acuma, parerea mea: initiativa e proasta din fașă, pentru 2 motive, unul de neteminicie si altul de nelegalitate:
1. Deja e interzis accesul animalelor pe drumurile invocate (art. 162 din Regulament) - lucru pe care niste bun cunoscatori ai reglementarilor de circulatie rutiera cum sunt motociclistii ar fi trebuit sa-l stie.
2. Propunerea legislativa de a se face ceva CU BANI (in speta garduri) presupune, conform legii 24/2000 republicata privind normele de tehnica legislativa "analizarea efectelor economice, sociale, de mediu, legislative și bugetare pe care le produc reglementările propuse", adica indicarea surselor bugetare. Iar aceasta evaluare se face de INITIATOR.
Recomand sa cititi lega aia, sa se vada cate-s de facut.

Parerea mea ©
bucatzel
QUOTE
iar animalul a murit și el la scurt timp.


Adicatelea un motociclist nevinovat de hai sa zicem 80 de kile loveste o vaca si vaca moare.

Cum ziceam mai sus, am fost in punctul de coordoneate 0x0 la un accident intre o masina si o vaca. Si de, o masina are circa o tona. In accident, vaca a lovit cu maxilarul stalpul drepata fata al masinii. Viteza inainte de impact a fost undeva la 30-50 km/h. Matematic vorbind, energia in momentul impactului de care vorbesc eu era "putintel" mai mare decat ce sustin baietasii astia de pe-aici. Cu toate astea, vaca lovita in accidentul nostru nu a avut bunul simt sa moara, ea a fost sacrificata. Ar fi murit in ceva timp, dar nu din cauza accidentului, ci de foame (avea maxilarul spart, si nimeni nu hraneste o vaca intravenos).

Sau... ca sa inteleg mai bine... daca fugea un om peste strada, ala avea de 5-6 ori mai putine sanse de supravietuire decat vaca, la un asemenea impact cu "Matasosu". Un copil, si mai rau de-atat. Noroc ca la tara nu se prea obisnuieste sa treaca strada...
namidee
Se pare ca discutia pe aici a luat doua directii oarecum disjuncte:

- accidentul lui Matasosu'. Indiscutabil, vacarul isi are partea lui de vina, dar din pacate si motociclistul o are pe a lui si a platit mult prea scump.

- initiativa legislativa. Din pacate, aici cred ca postul lui Klaus e cat se poate de edificator si ca initiativa de schimbare a codului rutier pare sortita esecului din start. Cred ca maximul care se poate obtine e sanctionarea drastica a celor care mana animale pe DN-uri si E-uri. In opinia mea ar fi mai utila o campanie de sensibilizare a opiniei publice relativ la animale pe drumuri nationale si europene. Doar ca, din pacate, cred ca vacarii si ciobanii nu prea au la dispozitie treceri sub- si supraterane pe unde sa treaca animalele. Prin urmare, ramane ca tot soferii/motociclistii sa aiba ochii cat cepele.

Jaro
QUOTE(namidee @ 26 Mar 2010, 15:49)


- initiativa legislativa. Din pacate, aici cred ca postul lui Klaus e cat se poate de edificator si ca initiativa de schimbare a codului rutier pare sortita esecului din start. Cred ca maximul care se poate obtine e sanctionarea drastica a celor care mana animale pe DN-uri si E-uri.
*



....se prea poate, dar in nestiinta noastra ne consideram datori sa incercam fata de cel care a fost.....

....despre ce scriu ziarele....ce mai conteaza daca nu se crede ce zic cei care au fost martori

...@klaus .... vom lua in considerare cele scrise, mersi
yhattori
in concluzie, jaro, n-are rost sa-ti mai pierzi vremea pe aici.

vina lui andrei a fost deplasarea pe motocicleta. daca murea cu vaca-n brate intr-o masina reactiile ar fi fost altele. motociclistii fiind insa o emanatie a infernului pentru comentatorii de pe acest topic, prejudecata si aruncatul parerii sint la ele acasa.

kaspersky, sintem consateni, ne-am si cunoscut, n-ai vrea sa te prezint lui flo, prietena mortului, sa-ti paradezi si in fata ei sarcasmele? s-ar putea chiar sa te inteleaga, a avut ocazia sa se caleasca lecturind pareri despre accident oferite gratis de ginditorii care comenteaza articolele din tion, agenda...

LE: gen specimenul de mai jos.
balanel
Pacat de vaca.

Cat despre gagica motociclistului, asta e: i-au placut barbatii smecheri, suporta consecintele. Individul putea la fel de bine sa o lase pentru alta.

Poate data viitoare alege mai atenta cu ce barbat se combina! Dar de', barbatii seriosi si la locul lor nu sunt atragatori.
IRONICK
Ce insemna "membrii marcanți ai organizației noastre" sau "membrii de vază ai Asociatiei noastre" si ce legatura are cu solicitarile?
klaus
E ceava ipocrizie pe aici, subiectiv vorbind...
Asa e, motociclistii sunt ingerii soselelor si mor doar din cauza altora.
Ei niciodata nu alearga cu viteza, ei niciodata nu sunt neatenti (d-aia, ca sunt atenti si merg incet vad din timp ditamai turma de vaci traversand drumul national), ei intotdeauna sunt niste victime ale mediului rau si ingust in intelegerea fata de ei...
Macar de era un exemplu de culpa exclusiva a altuia.

Eu lui Flo i l-as prezenta pe mort in persoana. Sa-i spuna Flo ce sa nu faca pe viitor cand merge pe motoreta. Din pacate mortu-i mort tocmai pentru ca nu a aplicat ceea ce i-ar spune Flo acuma.
bucatzel
Jaro, daca tot esti prin zona... lamureste-ma ce inseamna "pe raza localitatii"... Unde s-a intamplat accidentul? Inainte de intrarea in sat, imediat dupa intrarea in sat, in centru, etc.. ?
Jaro
QUOTE(yhattori @ 26 Mar 2010, 16:48)
in concluzie, jaro, n-are rost sa-ti mai pierzi vremea pe aici.


*



scuza-ma dar cred ca gresesti.....daca din multitudinea de "idei ajutatoare" sunt cateva care ajuta....pentru noi e foarte mult avand in vedere ca recunoastem : nu suntem experti in ceea ce facem

...pe langa asta a fost o discutie lunga daca sa postam si pe forumurile de masini, ca sustinerea motociclistilor o avem (teoretic)
...ideea a fost ca "vaca" e un pericol si pentru masina si pentru motocicleta,....

daca doreste cineva sa ne ajute...ne ajuta, daca doreste sa fie "dulceag".....este.....tara e libera
C a t a l i n
Deci da, vaca e vinovata...
bucatzel
Ca sa nu ziceti ca sunt incredibil de naspa.

Am intrebat un prieten de-al meu, biker si el.

Daca voi nu sunteti in stare sa explicati, explic io. Nu va opreste nimeni sa ma corectati daca am inteles gresit. Se pare ca accidentul s-a produs relativ _dupa_ iesirea din sat in/dupa o curba. Vizibilitate redusa, si casca reduce si mai mult din vizibilitate.

Acu' ce n-o putut sa-mi zica e daca vaca aia o murit de la impact, sau a fost sacrificata imediat dupa accident, ca si in cazul accidentului la care am participat eu. Nu de alta, comparatia intre accidentul meu si asta spune ca trebuie sa fii lovit al naibii de hotarat ditai animalul ca sa il termini.

Imi pare rau de baiat, dar pana nu prezentati complet datele accidentului, inca se incadreaza la riscurile meseriei.
yhattori
@bucatzel:

intre maureni si gataia. sint trei curbe mari si late, doua in S si una inainte de intrarea in gataia. accidentul a avut loc inainte de cele doua in S, e pasunea maurenilor pe dreapta, cum mergi spre gataia. curbele sint intr-un virf de deal. la data si ora respectiva avea soarele in fata. pe marginea drumului sint niste tufe cam cit un om de inalte iar rambleul are cam 2 metri. turma de vaci pastea chiar linga drum, probabil ca vaca cu pricina a urcat rambleul si a iesit chiar dupa una din tufele respective pentru ca n-au fost urme de frinare. vaca a murit cu gitul rupt iar andrei cu capul spart. vacarul era beat. nici macar nu e primul accident de gen pe portiunea respectiva, anual au loc cite 2-3 dar de obicei sint implicate autoturisme. un unchi de-al meu a murit in '93 intr-o dacie 1300 in acelasi loc, lovind tot o vaca. eu personal am parcurs drumul ala de mii de ori si am avut citeva ratari la mustata cu tot felul de animale de pe linga casa omului, majoritatea au fost inainte de maureni, tocmai din cauza pasunii. mai e o zona periculoasa intre sag si jebel, la padureni, si acolo exista o pasune adiacenta cu DN-ul dar acolo de obicei se moare cind iese cite un padurean la drum fara sa se asigure.
bucatzel
Soare in fata, ai si ca sofer. De-aia mi-am luat ochelari de soare de doamne-ajuta. Din cate stiu, se pot purta si ca motociclist. Niste ochelari polarizati fac de-a dreptul minuni.

In rest, imi pare rau de el.

Ce zic io ca puteti sa faceti:

1. sa cereti amplasarea de semne de atentionare in jurul pasunii aleia. politie, si administratorul drumului.

2. Sa cereti primariei de care apartine pasunea sa puna vreun neam de gard intre pasune si drum. Preferabil gard electric cu impusuri. Ma indoiesc sa aiba fonduri de asa ceva.

Ce zic io ca voi, astia care inca sunteti in viata, puteti sa faceti, e sa cascati ochii si mai bine, si sa mergeti astfel incat sa si ajungeti la destinatii. Mai ales daca cunoasteti pericolele dintr-o anumita zona. Cand imi zici ca ai avut mai mult de un incident langa aceeasi pasune, nu te mai pot intelege... Daca stii dinainte ca-i o zona periculoasa, nu o lasi mult mai moale?
yhattori
1. nu-s motociclist. doar l-am cunoscut.

2. ce propui tu este vechiu concept "pina la limita evitarii oricarui pericol". asa ceva nu se poate. unele pericole nu le poti evita nici stind pe loc.

3. o "las mai moale" prin zonele periculoase. nu reusesc sa-mi dau seama de unde ai constatat tu ca nu o fac. problema e ca unele incidente le eviti cu greu si la 30 la ora, ori a circula cu 30 la ora pe DN in afara localitatii e la fel de periculos daca nu mai periculos cu a nu reduce viteza cind vezi tabla cu atentie animale. fara a-i mentiona pe cascatii care te busesc din spate (mai zilele trecute a avut loc un telescopaj inainte de sag din cauza unuia din asta) toti grabitii te vor depasi, uneori furiosi, injurindu-te, neatenti la drum. asta inseamna ca max un 10-20 la ora poti taia de pe vitezometru. ajungem astfel la 70 kmh adica viteza lui andrei in momentul impactului. repet, n-au fost urme de frinare, pe om l-am cunoscut personal si nu era vitezoman iar motocicleta era o pirtiitoare de 600 cmc. nu era un melc dar nici un bolid.

asa ca draga klaus, flo a petrecut doua zile cu andrei la morga dar nu cred ca i-a spus ceva si oricum n-ar fi avut ce: in afara de a nu se urca pe motocicleta in ziua aceea sau a pleca cu 5 minute mai devreme sau mai tirziu eu unul nu vad ce altceva ar fi putut sa faca.
fazer
QUOTE(klaus @ 26 Mar 2010, 17:04)
E ceava ipocrizie pe aici, subiectiv vorbind...
Asa e, motociclistii sunt ingerii soselelor si mor doar din cauza altora.
Ei niciodata nu alearga cu viteza, ei niciodata nu sunt neatenti (d-aia, ca sunt atenti si merg incet vad din timp ditamai turma de vaci traversand drumul national), ei intotdeauna sunt niste victime ale mediului rau si ingust in intelegerea fata de ei...
Macar de era un exemplu de culpa exclusiva a altuia.

Eu lui Flo i l-as prezenta pe mort in persoana. Sa-i spuna Flo ce sa nu faca pe viitor cand merge pe motoreta. Din pacate mortu-i mort tocmai pentru ca nu a aplicat ceea ce i-ar spune Flo acuma.
*


NU VREI SA NE INTALNIM SA STAM DE VORBA ....FACE TO FACE!!!???? mad.gif
bucatzel
QUOTE(yhattori @ 26 Mar 2010, 18:43)
ce propui tu este vechiu concept "pina la limita evitarii oricarui pericol". asa ceva nu se poate. unele pericole nu le poti evita nici stind pe loc.
*



Io stiu ca accident != intentionat, dar eu traiesc cu parerea ca prima linie de aparare in orice situatie in trafic esti tu insuti. N-o sa ma c*c pe mine ca poate imi pica un avion in cap, dar daca am vazut pe unul ca vine hotarat de pe un drum secundar, deja incetinesc, pana imi dau seama ce urmeaza sa faca. Daca vad animale pe marginea drumului, ridic deja piciorul de pe acceleratie si-l pun deasupra franei. Pot continua cu lucrurile pe care le fac, si care se incadreaza la conduita preventiva. Si care au lasat in urma lor de destule ori o injuratura din suflet in locul unui maldar de fiare indoite.

QUOTE(yhattori @ 26 Mar 2010, 18:43)
o "las mai moale" prin zonele periculoase. nu reusesc sa-mi dau seama de unde ai constatat tu ca nu o fac.
*


Mai mult decat sa-ti citez propria fraza, nu pot. eu asta am inteles din ea.
QUOTE(yhattori @ 26 Mar 2010, 18:00)
eu personal am parcurs drumul ala de mii de ori si am avut citeva ratari la mustata cu tot felul de animale de pe linga casa omului, majoritatea au fost inainte de maureni, tocmai din cauza pasunii
*




QUOTE(yhattori @ 26 Mar 2010, 18:43)
a circula cu 30 la ora pe DN in afara localitatii e la fel de periculos daca nu mai periculos cu a nu reduce viteza cind vezi tabla cu atentie animale.
*



La 30, nu prea are vreo vaca posibilitatea sa surprinda. La 60-70 (in masina) cel mai probabil e sa scapi intreg, daca esti totusi atent la drum, si apuci sa atingi frana. Mai departe... popa.gif Sa n-o dam chiar in "orice optiune ai alege, tot aia e"


yhattori
QUOTE(bucatzel @ 26 Mar 2010, 20:18)
Mai mult decat sa-ti citez propria fraza, nu pot. eu asta am inteles din ea.
*



tu traiesti cu impresia ca una "cit pe ce" se intimpla numai daca mergi ca nebunul?

ultima a fost acum doua saptamini cu o caruta de pe contrasens care remorca un cal impiedicat. ciinele ciobanului care era cu oile linga drum a sarit la cal sa-l muste, animalul s-a speriat si s-a smucit, rupind funia cu care era legat, p-orma a cazut gramada in mijlocul drumului in fata mea. am reusit sa opresc cam la un metru de el. locul intimplarii, intrarea in maureni. viteza mea, 50 la ora, chit ca pina la indicatorul de localitate mai erau vreo suta de metri. legal, puteam sa circul cu 90 la ora dar atunci se lasa cu oase rupte.
rue
eu la 80 la ora am pierdut controlul MZ ului lovind o groapa si la 70 la ora am si cazut (deceleratia pana la cadere). fara niciun echipament de protectie am avut doar julituri serioase (mi-am dat drumul pe o parte eliberand motocicleta).
si eu am o ceata de amici bikeri in tm dar tot cred ca matasosu avea viteza mai mare de 70 (justificat pentru in afara localitatii) dar imprudent pentru o sectiune de curbe pe un drum din Romania.
in acelasi timp sambata mergeam spre lugoj si la iesirea din belint noul mcv al politiei matura vitezomanii dar nu avea nimic cu un tractor cu remorca ce avea numere de primarie si circula pe un drum european in afara localitatii.
cam asa isi face treaba politia in ce priveste misiunea de preventie.
trec CETZARII pe langa ei, trec si politistii pe langa tot felul de riscuri din trafic si sunt indiferenti (aici punem si gropile periculoase, biciclisti beti si fara lumini pe timp de noapte, atelaje agricole nesemnalizate pe drumuri europene sau nationale)
yhattori
mai, una e sa cazi de pe motocicleta la 70 la ora si sa te duci pe turul pantalonilor pe asfalt si alta e sa intri intr-o vaca la 70 la ora. plus ca omul a murit din cauza ca cornul animalului i-a spart casca si capul. daca nu era asta probabil ca scapa cu niste oase rupte, nasol dar nu tragic.
vet
QUOTE(yhattori @ 26 Mar 2010, 18:43)

2. ce propui tu este vechiu concept "pina la limita evitarii oricarui pericol". asa ceva nu se poate. unele pericole nu le poti evita nici stind pe loc.

*



Concept vechi? E, din pacate, pana cand vacile, copacii si capetele de pod nu vor fi dotate cu air-baguri si alte sisteme de securitate activa si pasiva, acesta nu poate sa fie un concept vechi.
Asa e, unele pericole nu le poti evita nici stand pe loc. poate sa sara vaca pe tine si sa te muste....si sa fie si turbata. Vezi, asta este motivul pentru care se intampla atatea pe soselele noastre, faptul ca noi uitam un concept de bun simt si il consideram "invechit" .
in romanica noastra scumpa si draga, atat soferii cat si motociclistii sufera de nesimtire cronica. Nic unii nu-si respecta colegii de trafic. Momentan, motociclistii sunt mai putini si au sentimentul apartenentei la o casta, la un grup. Au impresia ca sunt cei mai corecti si nedreptatiti participanti la trafic.Atata timp cat nu vom invata sa ne respectam recipric, atata timp cat nu vom intelege ce inseamna " pana la limita evitarii oricarui pericol".....vor muri oameni. Si unii chiar nevinovati.
supremeon
QUOTE(balanel @ 26 Mar 2010, 17:00)
Pacat de vaca.

Cat despre gagica motociclistului, asta e: i-au placut barbatii smecheri, suporta consecintele. Individul putea la fel de bine sa o lase pentru alta.

Poate data viitoare alege mai atenta cu ce barbat se combina! Dar de', barbatii seriosi si la locul lor nu sunt atragatori.
*



Perfect deacord cu punctul tau de vedere! Tipa dorea sa traiasca senzatii periculoase alaturi de tipi duri. Sa zica mersi ca nu era cu el pe motor atunci... Caci, un om "la locul lui" care sta pe dosul sau la birou, iar apoi se transporta cu masina si se distreaza mai putin periculos, nu prea este apreciat ca fiind atragator...

Desre el, desigur, imi pare foarte rau... e pacat, caci, chiar daca poate, la o viteza mai mica, ar fi evitat impactul, totusi, pana la urma, conditiile de drum sunt cele care l-au ucis! Daca nu erau animale pe drum, asa cum zice legea, vorba lui Klaus, atunci omul ajungea cu bine la Timisoara (doar daca nu dadea in vreo groapa in loc de vaca), chiar daca mergea cu 70... intr-o zona cu limita la 100, come on, a incetinit omul 30 km/h!

On topic: CRED CA CEEA CE CERETI VOI E UN PIC AIUREA... CEEA CE AR TREBUI SA CERETI ESTE: PARAPET CONTINUU INALT DE 1,5 M PE AMBELE MARGINI ALE DRUMURILOR NATIONALE, PRECUM SI INTRE SENSURI, SI LATIREA SENSURILOR LA 2 BENZI. Atat.

Nu inteleg de ce romanii nu vor sa priceapa odata ca tara asta nu va avea autostrazi nici in 30 de ani... trebuie sa latim drumurile nationale la 4 benzi, punem si parapet intre sensuri k sa nu ne mai ciocnim frontal si deja se va putea circula mai omeneste... dar, CAND SUNT ATATEA MILIOANE DE EURO DE FURAT DE CATRE CLIENTII POLITICI, nu ai ce face...

De ce nu faceti voi o actiune populara pentru aceste 2 deziderate: drumuri late, cu parapeti de 1,5 m. Sa vedeti ca nu vor mai fi deloc accidente mortale...
kaspersky
stateam degeaba, ma plictiseam, zic si io: hai sa intru pe forumul lor (sa vad mult trimbitatele proiecte), le umblu pe profil, poate ne imprietenim si pe feisbuc.

deci cam ce spune Jaroslav acolo:
QUOTE
Nu poti multumi niciodata pe toata lumea, iar acei idioti care posteaza si fac bascalie sunt niste frustrati. Unele din masinile lor nu ating nici macar viteza legala. Dar mai sunt multi altii care citesc si nu posteaza, nu se mocirlesc dar s-ar putea sa ne ajute.


mda, cu asta pot fi de acord. dar, eu stau si ma gindesc ca poate ei sint detinatorii adevarului absolut, iar restul, care nu sint de acord cu ei sint idioti, frustrati, cu masini care nu ating viteza legala radmasa.gif

colegu' fazer, ascultator de vivaldi, fin cunoscator in ale comunicarii, un tip consecvent (nu se hotaraste unde sa puna spatiile cind apare o virgula) imi face o scurta caracterizare:

QUOTE
Un CRETINOID e ala va zic eu un LABAR...daca l as vedea, sunt convins cum arata...chica la spate ,pantofi negrii decupati cu sosete albe,pantaloni visinii si camasa scoasa din pantaloni de aia larga cu maieu alb pe dedesupt,ghiul la mana si lant de aur scos peste camasa si asculta Gutulica si ala kid de aur sau cu masa le mai zice....pzd masii...ce draci am pe kkti astia..

daca te mai straduiesti un pic poate te ia politia sa le desenezi portrete robot (stii tu: C3P0, R2D2)
domne, in ziua de azi nu mai poti sa asculti un guta la tine in conserva ca deh, se autosesizeaza baicaru' si te face in fel si chip pe forumuri
ce oameni dom'ne, ce oameni!
ce zici vet, crezi ca am gresit cu bubalinele?

<span class='edit'>27 Mar 2010, 02:23:</span>
QUOTE(yhattori @ 26 Mar 2010, 16:48)
kaspersky, sintem consateni, ne-am si cunoscut, n-ai vrea sa te prezint lui flo, prietena mortului, sa-ti paradezi si in fata ei sarcasmele? s-ar putea chiar sa te inteleaga, a avut ocazia sa se caleasca lecturind pareri despre accident oferite gratis de ginditorii care comenteaza articolele din tion, agenda...

*



W, poate n-ai observat dar nu m-am legat nicaieri nici de accident, nici de Matasosu, nici de Flo. Comentariul meu a venit dupa ce am citit textul memoriului. Mda, oamenii aia poate vor sa faca ceva ok, au un avocat intre ei (ma gindesc ca pt. un avocat e usor sa scoata niste texte ca lumea) si totusi mi se pare ca au folosit un limbaj de lemn. Cind am ajuns la doleanta lor in legatura cu trecerea de animale semnalizata pe drumurile judetene m-am lasat pagubas, instinctiv m-am gindit ca ar fi in stare sa oblige si animalele salbatice sa treaca pe unde picteaza ei zebra pe sosea. Legat de sarcasme, daca am ceva de obiectat decit sa folosesc cu limbaj ca al lui fazer, prefer s-o fac in acest fel.
Jaro
Discutia a trecut cu mult de penibil. Rog un moderator sa modereze discutia.

ADEVARUL ABSOLUT este ca toti suntem participanti la trafic si aceasta propunere ne vizeaza pe toti.

Timisoara Bikers incearca sa faca ceva, este un exemplu de initiativa, dar asta nu inseamna ca nu pot exista si alte initiative care pot veni si din partea voastra. Am vazut unele propuneri aici, de ce nu incercati sa vi le sustineti, sa va cereti drepturile?

Scopul meu in acest topic nu este sa creez si sa hranesc disputa asa ca ma voi abtine de la orice alt comentariu. Vom lua in seama comentariile constructive si multumim pentru ele. Celorlalti le doresc Asfalt Uscat!
vet
Sa ne cerem drepturile? Cei care ar trebui sa se gandesaca la drepturile noastre sunt ocupati cu alte treburi. Ei boteaza ciori mici, regizeaza spectacole de circ, cu primari si senatori pe care azi ii ascund si maine ii pierd. Nu au ei timp de noi.
Inainte de a ne cere drepturile si inainte ca aceste drepturi sa ne fie acordate, trebuie sa facem ceva mult mai simplu. Trebuie sa ne respectam intre noi si in acelasi timp sa respectam toate regulile de circulatie.
La stiri am vazut ca s-a mai imprastiat unul prin Pasajul Unirii. L-a incomodat o groapa. Probabil ca nu avea mai mult de 60km/h.
Circul zilnic pe DN1Bucuresti-Snagov. Vad o gramada de dobitoci. Soferii care intorc peste linia dubla continua sunt la ordinea zilei. De cand a venit primavara, nu mai ai loc de donatori. Te depasesc in viteza, pe toate partile. Dar, pe ei, ingerii soselelor, cei mai cinstiti si viteji dintre participantii la trafic nu prostia si nesimtirea lor ii omoara, ci intotdeauna de vina este vaca, groapa, pomu' . Mereu drumul e prea ingust, are prea multe curbe, soarele bate aiurea, capul de pod se indreapta cu viteza spre ei.
Ca si in cazul automobilistilor, va functiona selectia naturala. Esti in stare sa mergi pe 2/4 roti? Mergi nene. Mergi in conditiile pe care le ai, pentru ca din pacate, in urmatorul secol nu cred ca ne va fi mai bine.
namidee
Intr-un punct sunt de acord cu Jaro, discutia a cam luat-o in balarii. Parerea mea e sa nu se mearga pe o schimbare a Codului Rutier, ci prin cereri de masuri punctuale acolo unde situatia o impune. Sunt unele zone care sunt cunoscute ca fiind periculoase, consider mult mai eficiente cereri la administratorul drumului si Politie pentru a se lua masuri. In cazul de fata, cereri CNADR si Politie in care sa se ceara fie mutarea pasunii, fie plantarea unui gard intre pasune si drum. Evident, a nu se uita de mentionat in cerere ca au fost accidente soldate cu morti (cu cat mai multe exemple la indemana cu atat mai bine, desi cred ca are si Politia o statistica in directia asta).

Am si un exemplu pozitiv: in jud. Iasi pe celebrul drum Tg. Frumos - Iasi au mutat un iarmaroc (targ de animale) de pe marginea drumului intr-un sat pe motiv de muuuulte accidente implicand carute/animale si autovehicule. Nu stiu a cui a fost initiativa, dar a fost extrem de binevenita. Deci se poate!
adi_ar
N-ar fi mai simplu sa se aplice legea existenta?!
Adica, am diverse ciocniri pe aici referitor la respectarea legii si ma intreb: la ce s-o mai schimbam daca tot nu se respecta de catre unii (folosind toate pretextele posibile) si nu se aplica de catre altii (cu o perseverenta demna de o cauza mai buna).
Sau haideti sa propunem o lege cu articol unic:

LEGE

Art.1 Eu am dreptate, restul nu conteaza!
Tamango
Art. 2 Am SUV, deci am prioritate.
vet
Art 3. Am MOTOR....vin cu 180....suna-ti un prieten si intreaba daca am trecut de el, astupa groapa, indreapta drumu'.

In seara asta am venit de la Giurgiu si am mers cu tractorul meu cu 110km/h in afara localitatilor , 70-80 in localitati. Cel putin 20 de donatori m-au depasit cu viteze considerabil mai mari.
buzasparta
Am permis categoria A din 93. Sunt dobitoci pe toate tipurile de mijloace de locomotie de la trotineta - cand incearca un pustiulica sa impresioneze colega de gradinita- pana la avioane- pilotii de acrobatie- dar sa vii si sa spui ca motociclistul e nevinovat e cam de porc.Aia de merg pe o roata in oras si nu au treaba cu regulile de circulatie - cei mai multi motociclisti nu respecta regulile de circulatie elementare- sunt si ei nevinovati.Aceiesi motociclisti care incalca constant reguli referitoare la viteza , semnalizare,depasire sunt aceiasi care participa la tot felul de marsuri de sensibilizare a soferilor.Dar de ce nu se fac ore de educatie rutiera cu motociclistii sa fie si ei constienti de ce fac pe strada? Crezi ca e bine sa mergi cu masina sa te asiguri cand intri intr-o depasire si apoi cand sa efectuezi depasirea sa te pomenesti cu un bou care mergea cu motorul cu 140 in portbagaj?Sau sa virezi la stanga sau dreapta dupa ce te asiguri si sa iti intre prostul pe geam?Daca pentru voi spiritul liber al motociclistilor se refera la baut pana se cade sub masa sau in coma alcoolica e treaba voastra.Daca spuneti ca motoarele sunt prea puternice si nu puteti merge incet ce cautati cu ele in oras si de ce nu va luati motoare mai mici?Ca e smecheria mare si cocalareala si mai mare.Ca acum daca nu te dai cu motorul nu esti "cul". E pacat ca au murit dar au gasit ce au cautat.
@Vet cred ca ai avut tu vedenii.Ei merg foarte incet si regulamentar.Poate batea vantul din spate si avand suprafata velica mai mare deaia te-au depasit.
klaus
Eu as mai avea o nelamurire. Scrie in "memoriu" ca se propune, citez "tragerea la raspundere, din punct de vedere juridic, al îngrijitorului în speță.".
As putea sa intreb care e necesitatea prezentei acestui punct? In ce stadiu e dosarul? E in cercetare penala? S-a dat NUP? E la judecata? E deja judecat?
Se prevede ca nu va fi tras la raspundere vacarul? A rezultat altcineva ca vinovat in urma cercetarii politiei? E vreo vinovatie colectiva, ceva?
vet
Au idee oamenii astia ce inseamna ingrijitor? Pentru ca exist o distinctie clara intre proprietar al exploatatiei/ proprietar al animalului/ ingrijitor al animalului si nenea vacaru'. Care in nici un caz nu e ingrijitor.....dar presupun ca la el se refere
adi_ar
QUOTE(klaus @ 28 Mar 2010, 21:26)
Eu as mai avea o nelamurire. Scrie in "memoriu" ca se propune, citez "tragerea la raspundere, din punct de vedere juridic, al îngrijitorului în speță.".
...
*


Daca in zona respectiva exista un singur semn "atentie la animale" (si in satele de prin Banat exista, de regula), s-a cam sfarsit cu responsabilitatea.
Animalul este animal. Daca "ciurda" este in fata ta astepti sau iti asumi riscul sa se "rezeme" marha (=vaca) de tine!
Vara, tocmai din motive de "intors de la pascut" cu neajunsurilede rigoare (balegar si vite imprevizibile) eu evit deplasarea intre 18-21 in zone rurale.
Tamango
Se pare ca motociclistii romani mor si pe alte meleaguri: http://ravennanotizie.it/main/index.php?id...blog_post=34051

Tare sunt curios care a fost cauza accidentului ... gropi nu erau, vaci nici atat, soseaua era buna, uitati-va in poze, era lacrima, nu vezi nici macar 1 pietricica ...
namidee
Pai care sa fie cauza: motociclistul a lovit masina pe la mijlocul lunetei, deci vina ii apartine in mod evident soferului care nu s-a dat la o parte (de notat indicatorul cu limita la 50).

Eu as constata ca discutia a luat-o offtopic la modul cel mai serios. Daca initiatorul sau cineva in contact cu ONG-ul respectiv mai citeste topicul, ce faceti mai departe?
Jaro
Strangem idei si pareri pentru a modifica sau adauga in Memoriu. Am postat pe mai multe forumuri auto si parerile mai mult sau mai putin constructive nu au intarziat sa apara. Voi reveni cu modificarile efectuate.

@vet - cand veneai de la Giurgiu, cate autoturisme te-au depasit?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.