Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum urban logan 1,2
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2
GILNAR
sint posesor logan laureat 1,2 16v . in sase luni am efectuat 4570 km cu un consum de 7,3l la 100 km doar urban. asta imi arata setarea de la bord .sper sa fie real.care ar ficonsumul la un drum intins.
doctoru1980
QUOTE(GILNAR @ 27 Mar 2010, 14:25)
sint posesor logan laureat 1,2 16v . in sase luni am efectuat 4570 km cu un consum de 7,3l la 100 km doar urban. asta imi arata setarea de la bord .sper sa fie real.care ar ficonsumul la un drum intins.
*




Salut,

Din ce oras esti? Pe urma ar trebui sa ne spui si noua cam intre ce ore folosesti masina...
Am condus un Clio 1.2 16V prin Olanda approx. o luna de zile, am mers foarte mult extraurban (pe autostrada) iar consumul mediu a fost de approx 6.9 l/100km. Viteza de croaziera a fost de 130-140 km/h. Pot sa-ti spun ca la Clio in viteza 5 la 120km/h turometrul indica 4000 rot/min (probabil asa este si la Loganul de 1.2).
BZN
Depinde si de stilul de mers al fiecaruia. Si totusi, in 6 luni, nu ai iesit la o plimbare macar de curiozitate...
Oricum, felicitari pentru alegerea motorizarii, in cazul tau (mers numai in oras) e ideala.
testike
Ce viteza medie iti apare pe bord?
Cam asta ar fi cel mai relevant pentru consum, circulatia difera mult de la un oras la altul, sau chiar depinde prin ce zone din oras circuli. La mine in CJ, pe unde merg eu am viteza medie 19-22 km/h (stau in centru,pe drumul parcurs cel mai des am 15 stopuri pe o distanta de ~8 km).
catavencu
Caut de 20 de minute si nu am gasit un topic dedicat consumului pentru motorul de 1,2. Poate e prea vechi sau poate nu s-a vandut asa de bine acest motor. Cat consuma pana la urma? Se apropie de valoarea specificata - 7,6 litri urban si 4,9 extraurban?

Daca e cineva mai ager, il rog sa posteze linkul / linkurile.
george_scala_2004


kramansky
Nu stiu cum ati reusit sa aveti consum la motorul de 1,2 sub 10% in trafic urban . Eu nu reusesc sa scot un consum mai mic de 10%
bobo77
Depinde si de localitate, conditii de trafic, ore de varf, trasee alese...mai zic?
sorin1983
QUOTE(kramansky @ 3 Nov 2012, 22:26)
Nu stiu cum ati reusit sa aveti consum la motorul de 1,2 sub 10% in trafic urban . Eu nu reusesc sa scot un consum mai mic de 10%
*


in sfarsit unul realist....aleluia!

oricum consumurile din filmulete sunt anapoda... in primul are 90 de km parcursi si vrea consum calculat si in al doilea merge cu 60 in a 5-a... yupiii consum real.
slider2
urban (bucuresti) de la 8% in sus depinde cum, cand si pe unde mergi
extraurban de la 6,5% in sus depinde cum, cand si pe unde mergi (la 130 km/h consumul instant pleca de la 8,5%)
zfmflorin
un singur drum lung
Ampt
Sincer ești primul pe care îl aud că-i consumă mai MULT pe CB, decât în realitate prin metoda plin - plin ! smile.gif
zfmflorin
Asa mi-a rezultat si nu am nici un motiv sa ma 'traduc' singur.
De regula, fac plinul si dupa ce declanseaza pistolul mai pun in ca de 2 clicuri la pompa.
Rar cand este aceiasi pompa sau statie si debitul la cele 2 clicuri.
Oricum diferenta nu este mare, doar ca imi face placere sa tin o astfel de statistica.
Voi mai pune acel tabel cu mai multe date cand se vor mai aduna.
BZ_07_RFI
Salut, sunt posesorul unui Logan Laureate 1.2 16 V 75 Cp , iar consumuri am reusit sa scot pana acum

Calculat la 850 km in Bucuresti , mers cu aer conditionat app 30 km din 100 km

Calculat la 540 km in afara, mers cu 90-100 km\h fara aer conditionat am reusit sa scot 4.8

Scoruri date de CB,

Nu am reusit sa aplic metoda plin pe plin

Bafta si drumuri bune
iulic'
eu i-i dau foc la diesel daca un benzinar consuma 4.8!!!!
BZ_07_RFI
Sa ti dau niste benzina? ca poate motorina nu ai , ca ti consuma mai mult decat benzinaru\...bafta
bloodem
QUOTE(iulic' @ 10 Nov 2012, 13:03)
eu i-i dau foc la diesel daca un benzinar consuma 4.8!!!!
*



La 90 - 100km/h cred ca e posibil sa se invarta in jur de 5.5 consumul real la un benzinar.
Eu unul pe un 1.6 MPi 90cp, mai putin de 7 - 7.5 extraurban nu reusesc sa scot. Dar, ce-i drept, o turez corespunzator biggrin.gif
SYL
QUOTE(iulic' @ 10 Nov 2012, 13:03)
eu i-i dau foc la diesel daca un benzinar consuma 4.8!!!!
*


Stiu ca nu se compara cu Loganul (care e mai greu, mai putin aerodinamic, norma poluare euro 5, etc.), dar cu SuperNova am reusit consum de 4.3 (metoda plin cu plin)...
AR-18-MOS
QUOTE(iulic' @ 10 Nov 2012, 13:03)
eu i-i dau foc la diesel daca un benzinar consuma 4.8!!!!
*


Eu ii cred. Cand fac naveta la TM, e plin de Loganuri care le depasesti cu a3-a, ca merg cu 70-80Km/h in afara localitatii.
iulic'
totusi eu cred ca nici la 70-80 km/h nu consuma 4.8%.
Sir Andrew
QUOTE(AR-18-MOS @ 10 Nov 2012, 17:41)
Eu ii cred. Cand fac naveta la TM, e plin de Loganuri care le depasesti cu a3-a, ca merg cu 70-80Km/h in afara localitatii.
*



Si eu ii cred. Eu pe o distanta Galati-Constanta-Tulcea am avut consum de 5,6 l/100. Si asta cu 1,6 16v. Masina nu a vazut 90 km/h. Nu mai experimentez asa ceva. Este foarte plictisitor. smile.gif. A doua zi cand m-am dus spre Galati numai cu 120-140 am mers. smile.gif
SYL
La Loganul 1.2 fabrica da consumul extraurban de 4.9; daca nu ma insel eu, formula de calcul al consumului extraurban era (4 x consumul la 90km/h + consumul la 120km/h) / 5 => deci la 70-80km/h mers constanat, fara accelarari, etc. cu siguranta se poate scoate consum mai mic decat 4.8

PS. @Sir Andrew eu nu am consum instantaneu, dar am resetat consumul mediu in mers, si am mers o portinue cat am putut de constanat cu ~70km/h (adica ~2000rpm) si am obtinut consum 4.1; evident ca ce a facut eu nu se poate numi consum mediu, dar daca cu motorul 1.6 16v se poate scoate asemenea consum (mentionez ca masina era incarcata si noua, pana in 3000 km), e clar ca cu 1.2 se poate scoate consum si mai bun.
Sir Andrew
De acord...smile.gif.
BZ_07_RFI
Salut baieti, vad ca s a comentat foarte mult despre consumul de 4.8...am mentionat ca nu am mers cu viteza mai mare de 90 km/h

Am facut un drum Bucuresti Giurgiu Bucuresti , in localitate in jur de 80-90 km/h iar in afara intre 150-160 km /h si mi a dat consum de aproape 8

Am vrut sa vad daca pot scoate consum dat de producator in afara..ca in oras deloc nu reusesc.

Bafta baieti
bobo77
Putine sanse de reusita la cum ai mers...
MihaiGSm
La loganul meu de servici consumul este asa (la 30.000 km pe bord):
- mixt: 6.7 -6.8
- urban: 7.8
- extern: 6 ~ 6.2
Mentionez ca nu o menajez deloc, iar in afara localitatilor vede des 130/140 km /h.

kramansky
Consumul mixt de 6,8-7% l-am reusit si eu , dar sa ating viteze de ,,150-160 km /h" cu un logan 1,2 nu cred ca voi reusi . Iar in Bucuresti sub 10% n-am scos ,dar , poate ca nu stiu sa conduc economic .Este de apreciat consumul urban de 7,8% , si mai ales viteza de croaziera ,,130-140 km/h" !
MihaiGSm
QUOTE(kramansky @ 24 Nov 2012, 23:40)
Consumul mixt de 6,8-7% l-am reusit si eu , dar sa ating viteze de ,,150-160 km /h" cu un logan 1,2 nu cred ca voi reusi . Iar in Bucuresti sub 10% n-am scos ,dar , poate ca nu stiu sa conduc economic .Este de apreciat consumul urban de 7,8% , si mai ales viteza de croaziera ,,130-140 km/h" !
*


Sunt curios cati km ai parcurs cu loganul tau. Eu am sarit de 35.000 km. Pana la aprox 20.000 era o "putoare". Am facut schimbul de ulei (5w30 Dacia oil) si filtre iar consumul a scazut simtitor ca sa nu mai zic de comportamentul motorului care s-a schimbat spre bine. Am mers fara probleme si cu 160 km/h pe autostrada (chiar m-am du si pana la 175 sa vad cat duce icon_mrgreen.gif )
Cat despre consumul urban, mentionez ca vreme de 2 saptamani am stat in Bucuresti in interes de serviciu. In acest timp, cu masina am circulat numai urban, cel putin 100km pe zi. Consumul afisat pe bord a stat la 7.5 si real 7.8.
Una peste alta, tot duc dorul motorului de 1.5 dci cool.gif
vi_escu
Si a dus, nu?
Fa, de curiozitate, consumul la 160km/h si mai vorbim.
slider2
daca la 140km/h consumul instant sare de 9%, la 160km/h.... oricum n-o sa mearga constant cu viteza asta sute de km, asa ca nu-i chiar asa relevant
kramansky
Sper sa aveti dreptate , si ,dupa ce voi avea un kilometraj mai mare (nu am parcurs decit 2500 km) Loganul 1,2 sa consume mai putin, desi imi vine greu sa cred acest lucru , consumul urban sa scada cu 20% in circulatia din Bucuresti , aceasta speranta (de consum mult mai mic ) fiind la baza deciziei mele de achizitionare a masinii .Nu inteleg din discutiile din forumuri daca si reactia la comenzile de acceleratie date Loganului 1,2 se vor imbunatati odata cu cresterea numarului de kilometri parcursi .
bobo77
Nu cred ca se vor imbunatatii, doar ca tu o sa te obisnuiesti cu masina asa cum este.
minny
Corect. Ca desi poti scoate consumuri mici, atata timp cat ele nu sunt obtinute decat in cazuri exceptionale nu au nici o relevanta. Iar dupa primii mii de km ai perioadei de rodaj oricum nu se mai intampla nimic spectaculos cu consumul, doar ca soferul se obisnuieste cu masina si invata sa o exploateze corect.
Oricum fata de 1.4 MPI care era inainte motorul de intrare in gama e un pas inainte mai ales pentru consumul urban mai scazut cu cel putin 2l la suta. La banii astia mai bine nu se poate..
sorin1983
am vb cu cineva azi, logan cel mai chel 1.2 consum in bucale de 10.
unchiujim
salut colegii ! Logan 1,2/16 v circa 10 000 km in 3 ani , consum estimativ 5l/100km. mentionez ca e absolut chel(fara AC, servodirectie ,radio, si alte brizbrizuri deci pe bord nu-mi arata consumul).zilnic 7 km urban in BC (pt cunoscatori cart Serbanesti -Pasajul Revolutiei dus-intors) circulat cu luminile aprinse caldura si dezaburitor pornit.nu mi-am pus niciodata problema consumului. sunt multumit ca se invarte roata,nu cere des papica(mai multa benzina de 70-80 de lei nu a vazut la nicio alimentare ticalosul ca ...se invata! radmasa.gif ),nu ploua inauntru . pt un low cost nou e ok. Craciun fericit si consumuri minime ale motoarelor pe care le utilizati icon_mrgreen.gif .
Andrei C.
Din câte am observat consumul cel mai bun e fie in a 4-a pe la 50 km/h (2000 rot/min) fie în a 5-a pe la 65-70 km/h (tot 2000 rot/min).

Depinde mult de trafic și de cum conduci. Dacă mergi la consum că vrei și nu prea e trafic (ca să nu încurci) poți scoate relativ ușor exterior un 4,5 - 4,6. Cel mai bun consum exterior a fost 4,3 (da, benzină smile.gif ).

Acum legat de condiții reale de trafic exterior - mers pe la viteza maximă legală pe drumuri naționale / europene: cu încălzire și mai grăbit 5,5 - 5,6, pe la 5 - 5,1 fără încălzire și cu porțiuni de drum unde trebuie să mergi ceva mai încet. Nu îmi place să accelerez brusc și frâna o folosesc rareori pe exterior... dacă ai merge mai agresiv ar crește. Cu cât depășești mai mult viteza legală, cu atât va crește mai mult consumul. Pe autostradă sigur ar fi mai mare. Depinde mult de anotimp/condiții meteo/încălzire/aer condiționat/stilul de mers al șoferului etc. Presiunea prea mică în roți crește consumul. Cum a spus un coleg mai devreme și viteza medie spune multe legat de consumul obținut.

Am mai scris și prin alte locuri pe forum în diverse situații consumul obținut. Poți să te uiți la ce am mai scris (din pagina utilizatorului) pentru mai multe detalii.
vic24
rezonabil. mie la 100 - 110 kmh imi ia cam 5.7 - 6.0.
daca fiabilitatea lu ala micu de 0.9 va fi pusa sub semnul intrebarii, un 1.2 s-ar putea sa fie urmatoarea mea optiune... daca nu dau de bani si imi iau o fiesta rolleyes.gif
BZ_07_RFI
Salut, atasez 2 filmulete cu consumul la loganul meu 1.2 16 v, nu de alta dar acum ceva timp ma contraziceam cu niste colegi, si acum cu sarbatorile am avut timp mai mult si am facut aceste 2 filmulete:
1-4,8 L consum in afara Bucurestiului-Drum Bucuresti Buzau
2-7,0 L consum numai in Bucuresti, trafic de iti venea sa o iei pe jos si frig de ingheata pietrele

Nu stiu cum ziceti voi ca aceste motoare consuma muuuult

Eu sunt foarte multumit de echipare

Mers nu agresiv, nu franari bruste, nu accelerari bruste si se scoate consum mic

Bafta
roland
QUOTE(Andrei C. @ 10 Jan 2013, 13:14)
: cu încălzire și mai grăbit 5,5 - 5,6,
pe la 5 - 5,1 fără încălzire și cu porțiuni de drum unde trebuie să mergi ceva mai încet.
Depinde mult de anotimp/condiții meteo/încălzire/aer condiționat/stilul de mers al șoferului etc.
*



Salut Andrei.

Spune-mi te rog de ce conteaza incalzirea la consum? Circuitul de incalzire este conectat permanent (nu are robinet, nu e influentat de termostat), deci in conditiile unui motor care functioneaza la temperatura optima, acolo sunt tot timpul peste 80 de grade (cand apar cele 4 liniute din indicatorul de bord).

Cu ce influenteaza oprirea incalzirii (redirectionarea unei clapete) asupra consumului? Racirea care se produce din cauza fluxului de aer prin aeroterma e nesemnificativa, dovada ca temperatura nu scade sub 80 de grade indiferent cat de frig e afara (cu aeroterma la maxim).

Mersi.
minny
Poate se refera la faptul ca e motorul rece.

Oricum chestia cu consumul e un topic fara sfarsit din ce vad. Probabil de la un moment dat o sa se ajunga in anumite reply-uri ca lumea sa scoata suc de dinzaur din rezervor si nu sa bage!
Vreti sa va pun si eu un film cu dCi-ul meu cum consum 2.8/100 ? OK, il pun, dar ce rost are, ca in final pe ultimii 10.000 de km tot 5.5 e in realitate. Si atunci pe cine pacalesc ?
Mergeti decent, anticipati traficul si folositi frana de motor si in rest bucurati-va de masina si lasati-l incolo de consum.
Sir Andrew
Nici eu nu am sa inteleg niciodata ideea cu consumul.
Sunt persoane dau si 50k euro pe o masina si se plang de consumul mare. WTF...
Pe topicul Duster se plang ca le consuma 10-11 in oras. WTF..dai 17k euro pe o masina si prbl ta majora in circulatie este consumul? Nu ai bani de combustibil, pt ce dracu mai cumperi masina??
Aceeasi chestie si cu anvelope resapate. Dai 15-17k euro pt Duster si cumperi anvelope resapate. WTF is wrong .....
roland
Guys, aveti dreptate. Pe mine ma interesa de fapt parerea respectivului user legat de influenta utilizarii incalzirii in valoarea consumului, pentru ca eu nu o vad si sunt curios de parerea lui.
Sper sa intre sa-mi spuna de ce considera ca incalzirea influenteaza consumul. Si e clar ca nu se refera la motor rece, deoarece vorbeste de consum pe un numar de km, nu cred ca vine nimeni sa se laude cu un consum pe 2 km la vale. Sau no, asa ar trebui smile.gif
robbie_ro
Off topic: Aerul cald are o densitate mai mica, ceea ce inseamna un numar mai mic de molecule de azot, oxigen, CO2 (si ce mai contine aerul) in habitaclu, ceea ce influenteaza masa totala a autovehiculului. biggrin.gif
AR-18-MOS
QUOTE(BZ_07_RFI @ 11 Jan 2013, 04:00)
Salut, atasez 2 filmulete cu consumul la loganul meu 1.2 16 v
*


Foarte interesante, de altfel! Numai ca lipsesc cu desavarsire.
PaulT
QUOTE(BZ_07_RFI @ 11 Jan 2013, 04:00)
Salut, atasez 2 filmulete cu consumul la loganul meu 1.2 16 v, nu de alta dar acum ceva timp ma contraziceam cu niste colegi, si acum cu sarbatorile am avut timp mai mult si am facut aceste 2 filmulete:
1-4,8 L consum in afara Bucurestiului-Drum Bucuresti Buzau
2-7,0 L consum numai in Bucuresti, trafic de iti venea sa o iei pe jos si frig de ingheata pietrele

Nu stiu cum ziceti voi ca aceste motoare consuma muuuult

Eu sunt foarte multumit de echipare

Mers nu agresiv, nu franari bruste, nu accelerari bruste si se scoate consum mic

Bafta
*



Unde ai reusit tu da gasesti trafic de iti venea sa o iei pe jos in B in perioada sarbatorilor?? Ca de mult timp n-am avut un trafic mai lejer pe o perioada atat de lunga. La cum s-a circulat se scotea lejer un consum de 7l/100km si cu motoare de 1,8.... Oricum, vorba lui AR-18-MOS ... filmuletele sunt interesante dar lipsesc cu desavarsire.
sorin1983
E consumul atat de mic de nici nu se vad smile.gif
Andrei C.
QUOTE(roland @ 11 Jan 2013, 11:08)
Spune-mi te rog de ce conteaza incalzirea la consum? Circuitul de incalzire este conectat permanent (nu are robinet, nu e influentat de termostat), deci in conditiile unui motor care functioneaza la temperatura optima, acolo sunt tot timpul peste 80 de grade (cand apar cele 4 liniute din indicatorul de bord).

Îmi imaginam că se folosește și vreo rezistență electrică la încălzire. Înseamnă că diferența principală și între cele două consumuri era graba/viteza (și pe ele le-am menționat). Poate am folosit dezaburirea sau poate temperatura mai scăzută a aerului/părților în mișcare neîncălzite scade în vreun fel randamentul, dar nu m-am gândit la așa ceva atunci. Oricum nu cred că ar influența prea mult consumul dezaburirea la distanțe așa mari.
roland
Salut.
Incalzire electrica este pe unele (nu unele, chiar multe) masini cu motorizari diesel, pentru ca un diesel se incalzeste mai greu. Dar, rezistenta electrica functioneaza doar pana cand antigelul ajunge la parametri normali de temperatura.
Si da, sunt multi factori care influenteaza consumul, in mai mica sau mai mare masura, de la diversi consumatori, stilul de condus, viteza, durata functionarii motorului (mers pe distante scurte cu motorul rece, dimineata si seara la / de la servici, etc).
Nu e de speriat un consum de 12% la o masina care normal are 9.5%, daca e iarna si mergi dimineata 2km la servici, in oras, iar seara la fel.
Oarecum discutiile au rost doar cand sunt probleme de consum mare, la acelasi stil de condus, in aceleasi conditii, caz in care sunt probleme tehnice.
tribunul
Un consum trebuie insotit neaparat de viteza media, doar asa poti sa-ti dai seama in ce conditii s-a mers.

Unu-i consumul la o viteza medie de 15 km/h si altu-i consumul la o viteza medie de 30km/h, poate sa varieze cu 3-4 litri.
MihaiGSm
Revin dupa ce loganasul de 1.2 ce a implinit 40.000 km a fost testat in comparatie cu logan 1.6 fabricatie 2011 cu 8000 km la bord si logan 1.4 fabricatie 2007 cu aprox 130.000 km la bord.
Precizez ca toate cele 3 masini sunt de serviciu si au fost exploatate personal pe rand timp de 1 saptamana din pura curiozitate.
Consumuri:
- logan 1.6: urban 12 - 12.8 %, extern 7.4% - 7.8%
- logan 1.2: urban 7.4%, extern: 6.6 - 6.8
- logan 1.4: urban 8.4%, extern: 6.9 - 7.2
Datele sunt preluate de pe CB-urile masinilor care au fost rulate in stilul meu de mers care nu e unul batranesc.

Totodata am tras cateva concluzii personale:
- loganul 1.6 este de preferat utilizarii drumurilor externe si am observat ca motorul trage destul de bine in aceste conditii de utilizare.
- loganul 1.2 mi se pare mai fasnet, raspunde mai bine la acceleratie in oras decat 1.4 si 1.6 si l-as prefera oricand utilizarii urbane in detrimentul celorlalte doua.
- loganul 1.4 mi se pare cel mai lipsit de vlaga si nu l-as alege decat pentru silentiozitatea motorului chestie la care celelalte 2 motorizari lasa de dorit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.