Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan 1.2 16V
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2
tzepesch
Salut

Intrebare intrebatoare,

are cineva dintre Dvs. LOGAN 1.2 16V ?

E putoare rau? pt ca vad ca la consum sta mult mai bine decat restul benzinarelor, ma rog, nu comentez cuplul, e clar ca nu-i motor cu care sa "te dai".

Ma interesa un Laureat.

Sau un Laureat GPL. Referitor la asta se poate pune CB, pt ca din stock n-are.

Multumesc
aphophis
daca vrei gpl trebuie sa iei 1.4 sau 1.6. nu gasesti pe 1.2 asa ceva. Si parca as lua un 1.6 gpl. Putere ceva mai mult si consum mic via gpl..
tzepesch
M-am exprimat gresit, asa-i.

deci fie 1.6GPL fie 1.2 16V.

stiu ca 1.2nu-i si GPL, ar trebui sa fie vai de el motoru atunci, nu?
slider2
consumul dat de dacia, nu este cel real. motorul mananca aproximativ cat un 1.4 8v. vezi in topicul de sandero ca era un topic despre acest motor, de asemenea poti incerca pe forumul frate, adica reno.ro, la celelalte modele care se vand cu acest motor, respectiv clio2, 3, noul symbol.
phara
depinde cat de mult conteaza 0.3-0.5l/100Km pentru fiecare. si apoi te intrebi: MERITA??
BZN
Da, merita. Daca ar trebui sa aleg intre 1,2 si 1,4 clar as merge pe primul.
Intre 1,6 GPL si 1,2 nu stiu sigur, conteaza si stilul de mers al proprietarului, in ce mediu se fac majoritatea drumurilor (urban/exterior)...
re_ionut
Salut! Eu am loganul de 1.2 16V si sunt foarte multumit de el. Se infinge bine(ca un 1.4) atata timp cat schimbi vitezele pe la 3000tr in depasiri si la 2500 in mod normal.Zgomotul nu este asa cum spun unii, care cred ca sunt pe dinafara problemei. Este f putin mai zgomotoasa decat 1.4 . Am masina de o sapt si jumatate, am reusit sa fac 600km si am plecat de la un consum de 13-14l in oras si am ajuns undeva la 7.5-8l. In afara am ajuns la un consum de 5,5l , dar cred ca dupa ce o sa reusesc sa fac 1000-1500km o sa se mai micsoreze si consumul. Luna viitoare mi-am propusa sa fac un drum pana la Sibiu, asa ca o sa revin cu informatii pe parcurs.
roland
Scuza-ma, dar un 1.4 NU se infige bine daca schimbi vitezele la 3000rpm.
Daca vrei sa mergi infipt, macar 4000rpm.
3000 este turatia unde trebuie sa schimbi la mers linistit, 2500 eventual atunci cand e motorul rece.
MAI ALES in depasiri, tureaza mai mult, daca vrei putere si sa gati depasirea in timp scurt.
Solidu
Lasa-l ca are masina in rodaj, sa nu ii dea peste 3000 ture. Da cum faci tu comparatie intre 1.6 GPL si 1.2 benzina? De ce vrei tu 1.2? Sa faci economie sau ce?
BZN
QUOTE(re_ionut @ 27 Apr 2010, 14:58)
Salut! Eu am loganul de 1.2 16V ...
*


Bine ai venit!
Te asteptam pe la sectiunea "jurnal de bord", cu poze, nu a aparut pe acolo niciun 1,2...
Andrei C.
Si eu am de mai putin de doua sapt. un Logan 1.2 16V Laureate. Sunt foarte multumit de el pana acum. Nu mi se pare submotorizat (desi treaba asta e foarte subiectiva - depinde la ce te astepti). Am mers majoritatea timpului in oras dar am iesit de vreo doua ori si inafara.

Pana acum: aprox. 212 km parcursi, media 22 km/h, consum 6.9 l/100 km. Dar sigur va scadea semnificativ odata ce ne invatam sa nu il turam aiurea la schimbarea vitezelor (se mai intampla) si sa schimbam mai din timp vitezele. Sa nu mai spun ca ne mai moare si motorul din cand in cand - facusem scoala de soferi pe diesel.

Pe la 2000 rot/min in vit. V are aprox. 67 km/h. Deci la viteze de 140 km/h + va avea probabil peste 4000. Oricum nu cred ca voi merge eu prea des pe autostrada si la viteze asa mari.

Edit: am mers si cu aerul conditionat pornit o parte din timp.
testike
Nu-i rau deloc consumul , eu cu motor de 1.6 am la media asta de 22 km/h cam 9-9.5 consum (asta cand merg linistit).
Cred ca se apropie mult de cel de diesel.
bygy007
1,6GPL care o detin de 1 an de zile e cam acelasi lucru ca un disel sau cu cel de 1,2 care zicea ca are un consum de 5L / 100 , eu cu asta am acelasi consum (ma refer la banii dati pe combustibil) , e un pic diferenta intre GPL si benzina cind AC este pornit si masina este incarcata (peste 2 persoane + bagaje) , in general este foarte excelent la consum
slider2
QUOTE(Andrei C. @ 29 May 2010, 11:29)
Pe la 2000 rot/min in vit. V are aprox. 67 km/h
*



E clar sanatate curata pentru motor...
ArtVandelay
exagerezi ..grav
subturare inseamna altceva wink.gif
slider2
QUOTE(Andrei C. @ 29 May 2010, 11:29)
si sa schimbam mai din timp vitezele. Sa nu mai spun ca ne mai moare si motorul din cand in cand - facusem scoala de soferi pe diesel.

Pe la 2000 rot/min in vit. V are aprox. 67 km/h.
*



combinand aceste afirmatii cred ca nu exagerez deloc...
mikey_gtx
considerand ca motorul dezvolta cuplul maxim pe la 4250rpm, sunt de parere ca trebuie sa il turezi ca dupa schimbarea vitezei sa ai macar pe la 2500-2800rpm pentru a nu fi motorul subturat...
PaulT
Subturarea tine mai mult de sarcina decat de turatie..
IRONICK
QUOTE(Andrei C. @ 29 May 2010, 12:29)
...
*
Daca ai candva timp, pe deflectorul de sub spoiler (banda aia neagra) este trecut un cod. Poti sa il citesti si sa il postezi pe forum? Este trecut pe interiorul lui, cam pe la centru spre gaura din dreapta (daca stai in fata masinii si te uiti spre spoiler), dar pe latura interioara. 10x

Un exemplu cu deflectorul de Sandero:

[attachmentid=1627627486] [attachmentid=1627627487]
Andrei C.
QUOTE(mikey_gtx @ 30 May 2010, 19:21)
considerand ca motorul dezvolta cuplul maxim pe la 4250rpm, sunt de parere ca trebuie sa il turezi ca dupa schimbarea vitezei sa ai macar pe la 2500-2800rpm pentru a nu fi motorul subturat...
Sunt in rodaj. Conform cartii masinii nu trebuie sa depasesc 3000-3500 rot/min. Daca dupa schimbarea vitezei as avea 2500-2800 nu stiu daca as respecta rodajul.

QUOTE(IRONICK @ 30 May 2010, 23:15)
Daca ai candva timp, pe deflectorul de sub spoiler (banda aia neagra) este trecut un cod. Poti sa il citesti si sa il postezi pe forum?
Ce reprezinta codul si de ce te intereseaza?

@slider2 - cand spuneam de schimbarea vitezelor mai repede ma refeream la 1,2,3 nu la 4 sau 5 (spre exemplu nu cred ca are rost sa schimbi din 1 in 2 la > 3000 rot/min). Si cum spunea si PaulT, cand rulam la turatii mici aveam grija sa nu apas prea tare pe acceleratie. Deci nu il tineam in sarcina mare la 2000 rot (s-ar putea ca treaba cu 67 km/h sa o fi facut oricum doar de test in timp ce incetineam, nu mai tin minte exact).
IRONICK
Este codul reperului respectiv. Cu el se poate cumpara piesa mai usor intr-un service.
Andrei C.
Bine. O sa il pun pe forum cand ma uit.
Deocamdata ploua linistit deci va mai dura...
slider2
QUOTE(Andrei C. @ 31 May 2010, 12:38)
Sunt in rodaj. Conform cartii masinii nu trebuie sa depasesc 3000-3500 rot/min. Daca dupa schimbarea vitezei as avea 2500-2800 nu stiu daca as respecta rodajul.

@slider2 - cand spuneam de schimbarea vitezelor mai repede ma refeream la 1,2,3 nu la 4 sau 5 (spre exemplu nu cred ca are rost sa schimbi din 1 in 2 la > 3000 rot/min). Si cum spunea si PaulT, cand rulam la turatii mici aveam grija sa nu apas prea tare pe acceleratie. Deci nu il tineam in sarcina mare la 2000 rot (s-ar putea ca treaba cu 67 km/h sa o fi facut oricum doar de test in timp ce incetineam, nu mai tin minte exact).
*



cartea aia este aceeasi pentru toate motorizarile...

sa stii ca mersul subturat implica atat mersul in oras, ba chiar aici se depune calamina serios, ca la drum lung mai mergi in turatii mai mari si motorul se mai curata. nu ti-am recomandat la peste 3000rpm. intr-adevar dintr-a 1a in a 2a (in functie de cat de scurta este prima treapta) poti schimba pe la 2500rpm, sau chiar o idee mai jos, dar restul eu as zice in plaja 2500 - 3000rpm, sau poate chiar mai sus tinand cont unde este maximul de moment motor...
argon
sa nu vancurcati in atata stiinta, ma intreb ce soferi sunt aia ce schimba conform turometrului.
IRONICK
QUOTE(argon @ 31 May 2010, 15:09)
sa nu vancurcati in atata stiinta, ma intreb ce soferi sunt aia ce schimba conform turometrului....
Eu nu ma uit nici pe strada, de ce m-as uita la turometru? Cand conduc ma uit in general spre pasagerul din dreapta, nu in fata. ... Ce soferi? Aceeasi care fac abs din picior.
argon
pai de aia a devenit ABS-ul obligatoriu..din cauza 'profesionistilor' de duminica care conduc cu ochii in turometru, si injura pe urma ca ABS-ul dacia e prost ca s-au dus in primu sant pe gheata, doar trebuia sa opreasca instant..
marksman
QUOTE(argon @ 31 May 2010, 14:09)
sa nu vancurcati in atata stiinta, ma intreb ce soferi sunt aia ce schimba conform turometrului.
*



Taci din gura mah, ca citesc astia de la Dacia si dupa aia scot turometrul! radmasa.gif
IRONICK
QUOTE(argon @ 31 May 2010, 15:13)
pai de aia a devenit ABS-ul obligatoriu..din cauza 'profesionistilor' de duminica
Stiu eu pe unu care se lauda acum ceva timp ca el face de picior si nu are nevoie ...
tribunul
Daca nu-l ai ti-l doresti, eu la tico nu aveam, acum daca-l am nu prea ma mai uit la el, doar accidental.
membru_DC
QUOTE(IRONICK @ 31 May 2010, 14:29)
Stiu eu pe unu care se lauda acum ceva timp ca el face de picior si nu are nevoie ...
*


pe suprafete cu aderenta mare, mai merge sa franezi pana la limita de blocare insa pe polei, nisip, apa, se schimba treaba in cazu'-n care-ti sare ceva-n fata sleep.gif
IRONICK
Ultima data cand mi-am dorit abs-ul am ridicat piciorul de pe frana si am tras de volan. Am trecut razant pe langa ala care venea din fata, m-am si mirat cum de nu au sarit oglinzile. Ud pe jos, cauciucuri care nu se impaca bine cu apa.
tribunul
Deviem de la problema, dar si cum si pe mine ma racaie meseriasii care opresc masina cu frana de motor, din experienta zic, indiferent ce este pe jos, uscat, nisip, apa, zapada, gheata, cand iti sare ceva in fata masinii, iar acel ceva te surprinde primul instict este sa te repezi in pedala de frana, pana la fund cat mai tare.

Apoi incepi sa mai gandesti, daca mai ai timp, diferite manevre. De obicei acele manevre sunt de evitare a obstacolului respectiv.
Andrei C.
@slider2: iti multumesc pentru sfaturi.

QUOTE(IRONICK @ 30 May 2010, 23:15)
Daca ai candva timp, pe deflectorul de sub spoiler (banda aia neagra) este trecut un cod. Poti sa il citesti si sa il postezi pe forum?


IRONICK
Multam, deci codul deflectorului pentru 1,2 16v este 960153226R.
membru_DC
eu sunt curios daca kit-ul aerodinamic "se pupa" cu presurile de noroi ...
hepea
Are cineva curba de cuplu pentru 1.2 16V si 1.4 8V?
george_scala_2004
pentru 1.2 asta e bun ?

pentru 1.4 asta e bun ?
hepea
E un pic ciudat.... la 1.2 are cuplul maxim la 3000 rpm si la 1.4 la 4250 rpm. Adica exact invers biggrin.gif

Oricum, din cate vad eu, o exploatare economica si "sanatoasa" pentru motoare ar fi intre 2500 si 4500 rpm.
BZN
Tu ai luat de bun graficul asta pentru 1,2? blink.gif
74kw?
Nu spun ca nu exista asa ceva dar nu pe Logan.
PaulT
Sunt aiurea datele. Motorul de 1,2 cu 101cp si cuplu de 145nm??? Si 1,4 cu putere de 67cp ?
george_scala_2004
motoare renault tip d
motoare renault tip e
motoare renault tip k

8 Jun 2010, 11:23:
da, exista versiunea tce pentru 1.2 cu 101 cp.
slider2
QUOTE(hepea @ 8 Jun 2010, 08:38)
Oricum, din cate vad eu, o exploatare economica si "sanatoasa" pentru motoare ar fi intre 2500 si 4500 rpm.
*



o exploatare sanatoasa implica utilizarea la nevoie a intregii plajei de turatii...
Andrei C.
Am facut si primul drum mai lung in afara orasului: aprox 102 km dus, media 55,6 km/h, consum 4.5 L/100 km si aprox 102 km intors, media 52,2 km/h, consum 4,5 l/100 km. Dus am mers de dimineata, intors seara/noaptea, la dus a fost putin de urcat, la intors putin de coborat. Nu am avut probleme de trafic nici la dus nici la intors, fara AC, doar radio/cd si ventilatia functionau cateodata.

Am fost placut surprins, nu ma asteptam la un consum atat de mic. Probabil se va apropia de consumul declarat de Dacia pentru 1.2 cand nu ne vor mai afecta restrictiile de viteza pentru incepatori in exteriorul orasului...
LuluMOB
S-ar putea sa creasca si consumul daca creste viteza medie.
Consumul asta l-am scos si eu cu un 1.4.
danieltgv
Salutare am mai postat undeva si apoi am vazut aici legat de 1.2 16V , m-am uitat azi la dacia pe site ai am vazut ca motorul de 1.2 16V este EURO 5!!!!! Adevarat ,poate sa confirme cineva???? Am scapat de taxa de prima inmatriculare la acest motor??? ca pendulez intre un ambiance 1.2 si un preference 1.2....... ( diferenta nu e mare dar nu sunt banuti....mai ales si cu taxa.....am strans si vreau sa imi achizitionez unul....daca ar fi euro 5 preference iau sigur....daca este euro 4.....cred ca ambiance....)!!!!! Poate sa imi confirme cineva care a achizitinat de curand (iunie,iulie 2010) daca este sau nu euro 5??? Multumesc!!!!!
slider2
de ce nu intrebi la un dealer?? sau la vocea clientului??
CGDBZ
Pe dacia.ro motorul de 1.2 este Euro 5 deci momentan nu se plateste taxa .
danieltgv
da ,a confirmat cineva pe alt topic ca ar fi EURO 5 !! ms
MihaiFlorinMih123
Am mcv 1.2 si lam pus pe gaz la 3000 km.Consuma putin 5.5 benzina afara din oras pina in 100 la ora peste creste si consumul ,pt gaz se mai adauga 1.8 la sută adica 7.3 . Demarajul e modic dar daca o tii in 2000 rot /min e chiar satisfacator.
Asta despre motor despre cutia de viteze vesti proaste:
Dupa 5000 km a inceput sa se audă un zgomot metalic la relanti care se amplifica daca ai aerul pornit.Am fost la garantie si mi au spus ca asa fac toate si u au ce sa ii faca raspuns care nu îmi place deloc.Acest raspuns l Am primit dupa ce mau plimbat ca ar fi rulmentul de presiune ca daca ar fi antifonata mai bine nu sar auzi iînăuntru.Zgomotul dispare daca apesi pe ambreaj sau la rece.Acum sint in stadiu de a merge la ANPC pt ca consider ca cutia are un defect de fabricatie/proiectare si am fost inselat la cumparare pt ca mia fost ascuns acest fenomen/defect.
Merge pina la 160km pe ora dar dupa 120 nu mai e foarte stabilă. La o panta pe macadam din cauza sistemului est care nu lasă rotile sa patineza frinind cind una cind alta motorul nu are putere suficienta si se opreste .
Nu toate piesele chiar sii de caroserii sint vopsite,unde nu se vede sint lasate la grund altele fuzete planetare etc nu sint vopsite cu nimic si ruginesc imediat sau sint ruginite de la cumparare.

21 Jun 2017, 18:51:
Am mcv 1.2 si lam pus pe gaz la 3000 km.Consuma putin 5.5 benzina afara din oras pina in 100 la ora peste creste si consumul ,pt gaz se mai adauga 1.8 la sută adica 7.3 . Demarajul e modic dar daca o tii in 2000 rot /min e chiar satisfacator.
Asta despre motor despre cutia de viteze vesti proaste:
Dupa 5000 km a inceput sa se audă un zgomot metalic la relanti care se amplifica daca ai aerul pornit.Am fost la garantie si mi au spus ca asa fac toate si u au ce sa ii faca raspuns care nu îmi place deloc.Acest raspuns l Am primit dupa ce mau plimbat ca ar fi rulmentul de presiune ca daca ar fi antifonata mai bine nu sar auzi iînăuntru.Zgomotul dispare daca apesi pe ambreaj sau la rece.Acum sint in stadiu de a merge la ANPC pt ca consider ca cutia are un defect de fabricatie/proiectare si am fost inselat la cumparare pt ca mia fost ascuns acest fenomen/defect.
Merge pina la 160km pe ora dar dupa 120 nu mai e foarte stabilă. La o panta pe macadam din cauza sistemului est care nu lasă rotile sa patineza frinind cind una cind alta motorul nu are putere suficienta si se opreste .
Nu toate piesele chiar sii de caroserii sint vopsite,unde nu se vede sint lasate la grund altele fuzete planetare etc nu sint vopsite cu nimic si ruginesc imediat sau sint ruginite de la cumparare.
torquemada
Ai MCV II cu motor 1,2 16v Euro6 de 73CP și 107 Nm, ce credeai.

Cutia e JH3 360 cu timonerie pe cabluri - poate de asta nu pare precisă iar comanda ambreiajului e hidraulică.

Sistemul ăla care nu te lasă să patinezi roțile e ASR și chiar te lasă să patinezi dacă pleci de pe loc și nu depăsești 2000rpm - aici ar fi util HSA dacă e activat .

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.