Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bucsi si iar bucsi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CriSTI68
am inceput zilele trecute sa demontez toata articulatia pe fata ca sa schimb toata bucsaraia pe 1310, bun toate bune si frumoase, toate suruburile se desfac minunat de usor, am desfacut amortizorul si bascula superioara si le-am scos afara, dar la bascula inferioara problema mare, nu pot scoate pivotii (superior si inferior) o zi de chin sa scot pivotii si nimic nu se clintesc deloc, mentionez ca pivotii sunt cei originali din 1997 care sunt nituiti (nu ca ar fi o problema desfacerea niturilor) pe partea stanga au fost schimbati cu usurinta, intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. Cum scot pivotii afara ?
2. Cum scot bucsa de la bascula Superioara si cea Inferioara ?
3. Este o varianta buna taierea axului pivotului si incercarea de a il bate afara pe banc ?
4. Bieleta de directie nici ea nu vrea sa iasa afara de pe fuzeta dupa ce am desfacut surubul, cum o scot ?

unsure.gif
danezu_pitesti
bieleta sa no bati in nici un caz, incearca cu o presa.in principiu toate ar trebui sa mearga cu presa dar la pivoti nu stiu ca nam schimbat nici eu niciodata smile.gif
presa ar trebui sati rezolve toate,mai ales daca ii mica si cu brate apropiate.
Club12TRS
CriSTI68
Daca ai nevoie, te pot ajuta.
george 07
incearca cu presa sau daca nu ai virezi roata sa ai loc si lovesti cu ciocanul in port-fuzeta (solutie nerecomandata dar functionabila in cazuri extreme )

4 Apr 2010, 07:50:
pivotii si capatul de bara sunt conici asta este motivul de nu iese , lovindui cu ciocanul in portfuzeta favorizezi slabirea din con , la urma rectifici cu polizorul portfuzeta . Daca nu te descurci mai intreaba si-ti mai explicam.
kog
capetii de bara/bielete de de directie ies cu presa. Pivotii sar daca daca de bagi sub masina si ii lovesti cu ciocanul, da asa lovituri venite dinspre baia de ulei. Sau poti sa dai portfuzeta jos cu totul si sa ii scoti in atelier
vladut88
eu cand vad ca nu iese si is uzati pornesc lampa de gaz si incalzesc si iese la prima lovitura de ciocan ,atentie numa daca sunt uzati daca nu se strica si se topeste teflonul din interior burduful de protectie ...
si sa aveti in prealabil un flacon cu apa langa
za_kristake
Inainte sa ma apuc de bucsi,pivoti, surubaraie, a uit in portbagaj daca mai am sprai de vaselina (face minuni). Iar daca chiar nu merge nici asa un cric hidraulic de 1 tona (e un pic mai mare ca palma) pus intre brate si depresat
ghitza
cel mai bn e cu cricul bagat sub bratul de jos ridicat puin sa stea in cric bratul si olovest in porfuzeta langa pivot daca cel in ferior il scoti si la cel superior merge asa
PH-06-BOA
Eu am mai spus una saptamana trecuta cu, totul e sa sti unde sa lovesti.
NU trebuie lovit in pivot sau in capul de bara, pentru a le scoate, ci langa.Pentru capatul de bara din stanga(exemplu), virezi maxim dreapta, si cu o singura lovitura puternica, cu un ciocan de 1kg, de sus in jos( deci normal), in bratul portfuzetei, cat mai aproape de capatul de bara, imediat iese. Daca e tare intepenit, strans de vr-un apucat, dai de mai multe ori. Deci , lovesti in brat in jos, sa sara pivotul (ca-i tot un pivot).
Pentru pivotul inferior, maxim dreapta (acum capatul e scos), cu stanga ti virata portfuzeta, si cu dreapta lovesti in lateral in fuzeta, exact in locul unde e gaura pivotului, casi cand ai vrea sa o turtesi. Nu se va intampla, ca-i conul pivotului in ea. Vibratia va produce dislocarea lui. Deci bati lateral. Nici de sub masina, nici din avion. Garantez iesirea la al doi-lea sau al trei-lea ciocan.Depinde cat e de curva. Sa nu fie bascula slabita, ca va iesi mai greu. Pentru cel superior, rotesti spre stanga portfuzeta, ti cu dreapta de ea, si dai cu stanga cu ciocanul, pentru ca pe stanga (sa lovesti cu dreapta) nu e loc de bratul de la directie. Daca ai lovit si in bascula si atinge de portfuzeta, nu-i nicio nenorocire, ca la lasarea pe roata se departeaza mult. Deci lovesti si in ala de sus, tot in lateral ca la cel de jos, in acelasi loc, dar cu stanga. Daca poti sa stai in cap si sa dai cu dreapta, n-am nimic impotriva, numai sa nu-mi spui ca nu merge, c-am dat asa sute jos. Si la servis am fost cu o masina in garantie, pentru caseta, si cand lovea cu ciocanul le lua la rand ,aripa-aparatoare disc-pivot, in cealalta parte , prag-pivot... Niste copii, cu seful fost ofiter de armata, cu mai multa frica decat meserie. Daca dai la fel, nu-i nimic, tot trebuie s-o vopsesti cand iesi pe drum. Dacia se vopseste si odata pe an, ca peretii de Paste si Craciun. Un concetatean, mai repede o vopsea decat s-o spele.
Sa n-aud ca nu merge asa cum am zis eu, si fi atent la bascule cum le strangi dupa ce pui bucsile. Le strangi numai dupa ce pui masina pe roti si ai apasat-o pitin. Daca le strangi pe cric, cad o lasi sunt gata rupte. Mai mergi o luna, si le schimbi iar. Ca sa scoti si mai usor pivotii, pui o cheie de 24-26 intre distantierul dintre bucsile basculei superioare si surubul de la T-eu , langa bieleta antiruliu, inca de cand e masina jos, ca atunci cand o ridici , bascula superioara sa nu se lase prea mult in jos, si sa fie nivoie de inca o persoana si ranga, pentru a scoate portfuseta sau a o baga pe pivotul superior.
ghitza
laugh.gif esti tare rau cu faza cu vopsitu radmasa.gif
CriSTI68
ce vorbesti frate nici acum nu am scos pivotii smile.gif ma rog a fost si pastele, bun la bucsi am gandit eu un fel de presa, dar la pivoti si la bieleta de directie incerc sa fac rost de o presa pentru ele, dar parca au intrat in pamant sad.gif
george 07
presele nu sunt tratate si cand strangi cu ea se deformeaza asa ca ciocanul e sfant , pune cricul sub bascula si salta sa fie relativ pe pozitia de functionare si loveste in portfuzeta ca e imposibil sa nu se desfaca (vezi descrierea mai amanuntita mai sus)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.