Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cauciucuri de iarna
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Liviumac
am auzit ca astea matador pe care le avem noi ar fi din plastic si ca pentru iarna trebuie altele.

i-adevarat?
Flavian
Iarna trecuta "m-am dat" cu Matador si n-am avut nici o problema. Din ce-s facute numa' mama lor stie.
guvernul
QUOTE
am auzit ca astea matador pe care le avem noi ar fi din plastic si ca pentru iarna trebuie altele.

i-adevarat?


laugh.gif Daca prin "plastic" intelegi orice material compozit pe baza de petroluri, atunci ai dreptate.
i96nds
Eu stiu ca e scris pe lateralul cauciucului din ce e facut. Scrie diferentiat de partea "utila" si de partea laterala. Parca la astea scrie ceva de polimer sau poliester... Ma rog.... Stiu ca in ziua de azi cam toate sunt de genul asta, nu prea se mai fac cauciucuri pe sarma, etc. Se poate sa gresesc ca nu ma pricep la asta.



Oricum, mie mi se pare ca MATADOR de pe SLZ sunt cauciucuri de uz general, adica si de iarna si de vara. Evident, iarna sunt bune in masura in care mergi pe drumuri cat de cat curatate de AND. Daca vrei sa urci Transfagarasanul cu ele....evident ca trebuie sa ai cauciucuri speciale, cu profil bengos, care sa nu se caseze daca stau o luna la -30 grade, etc.



In concluzie eu zic ca sunt bune si iarna, in masura in care nu mergi pe zapada mare/gheatza.
Flavian
Daca vrei Transfagarasan iarna iti pui cauciucuri off-road sau lanturi sau ...... Nu cred ca se pune problema de a urca cu Matador.
Liviumac
pai eu vreau sa merg cu masina la munte, la sinaia, predeal etc, unde o sa fie si zapada si gheata probabil, chiar daca nu este off-road

asa ca ce sa fac? sa-mi iau cauciucuri de iarna sau nu?
i96nds
QUOTE
asa ca ce sa fac? sa-mi iau cauciucuri de iarna sau nu?


Cum te tine punga.... Vezi ca si cele de iarna sunt de diverse tipuri, cu diverse caracteristici ! Vazusem un pliant Pirelli cu asta.



Cred ca stii ca si la Sinaia se mai deszapezesc drumurile, asa ca nu cred ca e problema de mergi cativa km pe zapada. Merita doar daca locuiesti la munte... Parerea mea biggrin.gif
sstanescu
Tot Matadoare am si eu din fabrica pe DSN. Iarna trecuta am fost chiar de Craciun pe Valea Prahovei si am fost placut surprins de cum s-au descurcat (aveau atunci doar vreo 6 luni). A nins la greu si am mers fara probleme catre Gura Diham unde intrase un singur tractor inainte (mergeam cu burta pe zapada), am urcat la Trei Brazi pe acelasi fel de zapada (la urcarea din Predeal, pe serpentinele alea de la inceput, m-am chinuit putin ca era gheata la greu pe rupturile asfaltului, chiar intr-o curba).



Eu zic ca au fost ok, chiar daca au fost momente cand imi doream mai multa tractiune pe zapada afanata. De fapt, cam cu orice cauciuc zic eu e important cum mentii puterea in asa fel incat sa nu patineze roata.



Pentru iarna asta nu am inca nici un plan, insa cred ca totusi o sa pun bani sa iau 4 cauciucuri de iarna. Pentru oras exclusiv e cam moft (exceptand primele zile dupa ninsoare, pana se elimina zapada/gheata). Daca cautati prin arhiva, Sava Eskimo S3 au fost chiar apreciate ca fiind bune, fiind chiar accesibile ca pret.
mariancd
si eu am avut matador pe gti dar nu mi-au placut pe ghiata. se cimportau binisor pe zapada si pe apa dar doar atat. si cum in majoritatea cazurilor in pante este gheata nu prea imi place ideea ca sunt tot matador si pe slz.
sstanescu
Aici cred ca intervine si calitatea cauciucului. Pe gerurile din iarna, normal ca acel cauciuc tipic se transforma in piatra, fiind aderent cam din parti. Si dincolo de profil, cele de iarna au compozitie speciala (silica) pentru a ramane moi si la temperaturi joase.
Marty
QUOTE
Aici cred ca intervine si calitatea cauciucului. Pe gerurile din iarna, normal ca acel cauciuc tipic se transforma in piatra, fiind aderent cam din parti. Si dincolo de profil, cele de iarna au compozitie speciala (silica) pentru a ramane moi si la temperaturi joase.

ihi! alea de vara au compozitia destul de saraca in silicati, anvelopa pastrindu-si calitatile in conditii de temperatura relativ de vara . daca te apuca frigul pe gumele astea de vara, ai cam dat-o dracu'. se fac exact ca si cum ar fi "din plastic". alea de iarna au o compozitie bogata in silicati care le ajuta sa isi pastreze calitatile si aderenta la temperaturi scazute. asadar: folosesti cauciucuri de vara iarna: risti sa te dai cu capu' de pereti; folosesti cauciucuri de iarna vara: le termini imediat.

p.s: atentie mare ca Scala are MP 14 iar celelalte au MP 12
i96nds
Vezi si tu http://www.matador.sk/eng/pneu_letne2.html#



Intr-adevar cauciucurile sunt de vara, insa daca mergi putin iarna - e OK. Daca faci 10.000 Km intr-o iarna atunci merita, nu gluma.
guvernul
Am cercetat si eu ce spun slovacii de la matador: si testele comparative si caracteristicile anvelopelor... mh!! dupa ce spun ei acolo (mai ales la anvelopa de iarna - ultima lor lansare) par sa spuna ca sunt mai bune ca pirelli spre exemplu...
Mihai_E
asta-iarna de Craciun am urcat pe gheata si zapada pina la cota 1400 cu Montana fara sa am nici cea mai mica problema.
Liviumac
QUOTE
asta-iarna de Craciun am urcat pe gheata si zapada pina la cota 1400 cu Montana fara sa am nici cea mai mica problema.


asta voiam sa aud!
Bob
Eu am KORMORAN pentru iarna. Doar cuvinte de lauda. Cit despre Matador, nu sint prea incintat de ele. Am vreo 20 K si deja am tot felul de bube pe ele. Scutura in volan pe la vreo 130. Am fost la echilibrat de vreo 3 ori si nici o imbunatatire.
aviasol
in targ la vitan



1.100.000 Semperit de iarna

1.200.000 Debica de iarna

1.250.000 Sava S3 Eskimo

1.200.000 Matador MP55

1.800.000 GoodYear M+S



:shock:
litza
Eu din cate stiu astea de vara isi pierd din f. mult aderenta la temperaturi de sub 0 sau -5. Asa ca chiar daca drumul e curatat iarna e recomandat cauciucuri de iarna. Bineinteles ca nu toti isi permit, nici eu nu am sad.gif , dar eu nu prea circul iarna.



Pentru drumuri ocazionale/oras sunt suficiente alea de vara si niste lanturi in portbagaj (just in case). Si lasati-le mai dezumflate (eu le umflu la 1.8 iarna si 2.0-2.1 vara) daca e zapada ca prind mai bine si lasati-o mai moale la viteza.



Eu m-am convins de diferenta iarna trecuta, cand am avut ocazia sa merg cu un coleg cu un golf I cu cauciuce de iarna. Pe zapada baga 80-90 fara probleme.Sa nu va povestesc ce emotii am avut eu cu el in masina. Si asta pe drum de munte cu curbe (relativ largi). Dar dupa cativa km m-am linistit cand am vazut cat de bine sta masina pe sosea.
egtheb
E suficient sa pui anvelope de iarna pe rotile din față? Mă gândesc că pe spate te-ar ajuta doar la frânare...
bondoo7
din experienta: cam orice fel de gume cu profil destul de adanc sunt bune iarna, daca sunt de iarna este excelent-nici nu se mai pune problema, spun asta deoarece ma gandesc ca nu vreti sa faceti curse pe zapada si sunteti destul de precauti cu acceleratia..., daca esti pretentios si dispui de fonduri iti iei gume bengoase de iarna +2.000.000 lei/buc dar, atentie chiar si iarna rulate pe asfalt se uzeza rapid.



[quote]Pentru drumuri ocazionale/oras sunt suficiente alea de vara si niste lanturi in portbagaj (just in case). Si lasati-le mai dezumflate [/quote]

nimic mai gresit cu dezumflarea!!!

cand gumele sunt insuficient umflate spatiile din "desenul" benzii de rulare se ingusteaza si cauciucul nu mai are in ce sa "prinda"(ma refer la mersul pe zapada), dimpotriva ideea este sa le umfli un pic mai mult decat valoarea prescrisa. faptul ca le dezumfli nu rezolva problema aderentei deoarece chiar daca creste suprafata de contact cu solul (nesemnificativ) nu creste si forta de apasare pe sol ci dimpotriva scade (masina are aceeasi greutate distribuita pe o suprafata mai mare), deci adrenta va fi mai mica

- ex: cred ca tu iti cumperi ghete de iarna cu talpi "slic" sa ai mai multa aderenta

[/quote]
litza
QUOTE


nimic mai gresit cu dezumflarea!!! 
cand gumele sunt insuficient umflate spatiile din \"desenul\" benzii de rulare se ingusteaza si cauciucul nu mai are in ce sa \"prinda\"(ma refer la mersul pe zapada), dimpotriva ideea este sa le umfli un pic mai mult decat valoarea prescrisa. faptul ca le dezumfli nu rezolva problema aderentei deoarece chiar daca creste suprafata de contact cu solul (nesemnificativ) nu creste si forta de apasare pe sol ci dimpotriva scade (masina are aceeasi greutate distribuita pe o suprafata mai mare), deci adrenta va fi mai mica



Matematic, ce zici tu, e perfekt corekt! Dar tine cont ca orice masina inainteaza datorita fortei de frecare dintre cauciucuri si sosea. Si apoi tinand cont ca forta de frecare e direct proportionala cu suprafata, rezulta ca obtii mai multa tractiune daca ai suprafata de contact mai mare.



Iara faptul ca acceasi greutate se distribuie pe o suprafata mai mare rezulta ca rotile se afunda mai putin in zapada si va fi nevoie de o forta mai mica pentru deplasare.



Parerea mea ! :shock:
Liviu
Hmmm .. nu vreau sa supar pe mine .. dar eu am invatat la fizica (cred ca in clasa a VIII-a) ca F=uN (F=forta de frecare, u= miu - coeficientul de frecare la alunecare, si N este forta normala la suprafata de frecare) .... unde intra SUPRAFATA de contact in ecuatia asta ca eu nu stiu ???? ....



Aaaaa .. si acel "miu" este dependent de TIPUL suprafetelor nu si de dimensiunea lor ...



Ma rog ... asta este o formula care se invata in clasa a VIII-a ... la masini s-ar putea sa fie alte chestii implicate smile.gif ..



De fapt sigur sunt alte chestii implicate .. asa ca cei care va simtiti "bazati"

.. dati explicatii smile.gif ... ca eu nu stiu .. ca am uitat ... :oops:

Bafta!
litza
Ya, you're right! M-a luat tastatura inaintea mintii! :oops:



A fost mai demult pe Discovery un documentar despre o expeditie. Au incercat sa ajunga la Polul Nord cu doua masini de teren (parca Toyota LandCruiser dar nu bag mana in foc) si aveau cauciucurile dezumflate pe juma din raza lor. :shock:



Cine are vreo idee de ce sa zica, ca eu m-am fakut o data de kko si acuma ma abtin!
bondoo7
documentarul de pe Discovery l-am vazut si eu dar parca au prelucrat profilul (adancit + latit santurile din pneuri) si dezumflarea era doar ca sa nu se afunde in zapada (greutatea masinilor echipate era parca mai mult de dublu fata de normal)
i96nds
Hai sa va scriu ce am gasit la Michelin. Nu are legatura cu pneurile de iarna, insa....



**********************



Numerous tests have shown that it is easier to control the front of the car than the rear.



Front tyres generally wear faster than those fitted to the rear, particularly on front wheel drive cars, which are currently the majority.



New tyres fitted to the front:

- The handling of the car will change, because the FRONT / REAR balance will be reversed.

A driver used to a car with less grip at the front will be taken by surprise.

- On a slippery road, the rear will lose grip before the front of the vehicle.

The driver will have no possibility of controlling the rear axle, and will be tempted to accelerate again, which will amplify the spinning effect. Only an experienced driver would be able to overcome this problem...



New tyres fitted to the rear:

- The handling of the vehicle will be similar to before the tyres were changed, because the balance of grip will be identical.

- The rear axle will grip better, and the driver will be able to control and guide the vehicle without any difficulty by slowing down and turning the steering wheel in the direction of the bend.



That is why Michelin advises you to limit the risks by fitting new or less worn tyres to the rear for:

better grip on bends

good braking stability

extra safety.
DSops
Rotile dezumflate duc la cresterea aderentei in conditii grele, datorita cresterii contactului cu suprafata de rulare, nu neaparat prin cresterea dimensiunii petei teoretice de contact (ceea ce ajuta totusi), ci datorita mularii pe neuniformitatile benzii de rulare, mult mai mari pe timp de iarna. Teoria prin care marimea fortei de contact se elimina din ecuatie nu prea pusca in practica. Va rog sa masurati distanta de oprire pe patine si pe doua talpi late, gen fier de calcat, din acelasi material. La patine, din cauza presiunii instantanee mari, gheata se topeste si apare un strat de apa care usureaza alunecarea. Daca suprafata e mare, fenomenul nu are loc. Concluzia mea: profilul are importanta mare la zapada, compozitia la gheata, in ambele situatii un sfert de atmosfera in minus ajuta mult (intrebati profesionistii).
dragOn
Solutia, dupa parerea mea este foarte simpla: cauciucuri de iarna!

Io mi-am pus si sunt excelente pe ploie si zapada!
DSops
Perfect de acord, cu o singura conditie: sa nu fie Montana sau firme derivate din Montana, care au cauciucul de baza prost (foarte alunecos pe gheata).
Marty
DSops, cu tot respectul explica-mi si mie de ce, daca tot aderenta este crescuta pe o suprafata de contact mai mare, masinile de raliu folosesc gume de iarna mult mai inguste decit cele de vara !? Intr-adevar, la frinare sunt mult mai eficiente cele late, dar la accelerare si croaziera pe timp de iarna, gumele inguste sunt net superioare celor late. Parerea mea......
paulp
Marty, nu stiu de ce masinile de raliu folosesc gume mai inguste iarna, dar eu am DEBICA 185/13/70 M+S si asta-iarna pur si simplu am arat in gheata cind plecam de pe loc. Ceea ce nu pot spune despre vechile cauciucuri Vredestein 165/13/70 la care trebuia sa aplelez la saculetul de nisip pentru a iesi din parcare.



Cred totusi ca iarna este importanta atit compozitia cauciucului, cit si forma si inaltimea profilului.

Parerea mea... :wink:
aviasol
QUOTE
Marty, nu stiu de ce masinile de raliu folosesc gume mai inguste iarna, dar eu am DEBICA 185/13/70 M+S si asta-iarna pur si simplu am arat in gheata cind plecam de pe loc. Ceea ce nu pot spune despre vechile cauciucuri Vredestein 165/13/70 la care trebuia sa aplelez la saculetul de nisip pentru a iesi din parcare.



Cred totusi ca iarna este importanta atit compozitia cauciucului, cit si forma si inaltimea profilului.

Parerea mea... :wink:


teoretic iarna iti trebuie caucioace mai ingste!!! ca sa taia in zapada / gheata . alea late nu intra in zapada. arunca o tigaie in zapada si ai toate sansela sa nu ajunga pe asfalt chiar daca e grea.
paulp
[quote="aviasolteoretic iarna iti trebuie caucioace mai ingste!!! ca sa taia in zapada / gheata . alea late nu intra in zapada. arunca o tigaie in zapada si ai toate sansela sa nu ajunga pe asfalt chiar daca e grea.[/quote]

Nu te contrazic. Teoretic asa e. Eu doar spuneam ce am trait eu asta-iarna. Imi pare rau daca nu am aplicat teoria in practica :oops: .

Promit ca la iarna sa nu mai plec din parcare cu cauciucuri mai late :cry: .
aviasol
[quote][quote="aviasolteoretic iarna iti trebuie caucioace mai ingste!!! ca sa taia in zapada / gheata . alea late nu intra in zapada. arunca o tigaie in zapada si ai toate sansela sa nu ajunga pe asfalt chiar daca e grea.[/quote]

Nu te contrazic. Teoretic asa e. Eu doar spuneam ce am trait eu asta-iarna. Imi pare rau daca nu am aplicat teoria in practica :oops: .

Promit ca la iarna sa nu mai plec din parcare cu cauciucuri mai late :cry: .[/quote]

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif lasa ca toti ne-am lovit de contradictia teorie/practica
paulp
up.gif OK

De fapt discutia cred ca plecase de la tipul de cauciucuri de iarna.

Eu am spus modelul pe care l-am testat.

Totusi, nu astept iarna. Nu-mi place sa ma chinui prin zapada/gheata. 022.gif
aviasol
QUOTE
up.gif OK

De fapt discutia cred ca plecase de la tipul de cauciucuri de iarna.

Eu am spus modelul pe care l-am testat.

Totusi, nu astept iarna. Nu-mi place sa ma chinui prin zapada/gheata. 022.gif


cred ca in cazul tau a contat compozitia materialului din care au fost confectionate anvelopele mai sus amintite. Un factor important care poate afecta propietatile dinamice ale anvelopelor de iarna este si inbatranirea materialului ce poate afecta coeficientul de elasticitate mai ales in cadrul expunerii la tamperaturi scazute.
paulp
QUOTE
cred ca in cazul tau a contat compozitia materialului din care au fost confectionate anvelopele mai sus amintite. Un factor important care poate afecta propietatile dinamice ale anvelopelor de iarna este si inbatranirea materialului ce poate afecta coeficientul de elasticitate mai ales in cadrul expunerii la tamperaturi scazute.


Posibil :!:

In iarna care vine voi experimenta partea a doua (chestia cu imbatrinirea), ca nu am avut resurse ca schimb caucioacele si am mers cu ele toata vara (chiar daca le-am mutat pe spate).

Vedem la prima ninsoare cum se comporta.

Oricum, desi toata lumea spune ca vara cauciucurile de iarna se topesc, eu nu remarc o uzura pronuntata a profilului.

Sper sa ma tina si iarna asta. tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.