Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: subturat sau supraturat?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
geamanuaddy
Salut.Sunt membru nou al acestui site si as dori sa pun in discutie o problema care ma macina de ceva vreme.Am permis de conducere de aproximativ 2 ani si de un an si ceva sunt proprietarul unei DSN rolleyes.gif de care sunt foarte mandru.Am observat de ceva vreme ca motorul meu consuma ceva mai mult decat cred ca ar fi normal (undeva la 8-9%) in afara orasului.Precizez ca intotdeauna schimb treapta de viteza la 2300 RPM iar intr-a cincea nu depasesc mai mult de 2400 RPM viteza de croaziera biggrin.gif .Va rog sa ma ajutati si pe mine: cum e mai bine sa conduc pentru a obtine un consum obisniut?Subturat sau supraturat? Pe aceasta cale rog moderatorii sa mute topicul in cazul in care am gresit pozitionarea sa.Sunt incepator.Va multumesc.
Maskatu
...........
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=36&hl=turatii
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=94526&hl=turatii
http://www.daciaclub.ro/Stil-de-condus-page-1-t29553-s0.html

In afara nu vad la ce te-ar ajuta schimbatul turatiei pentru ca spre exemplu daca faci bucuresti - ploiesti sau bucuresti pitesti, bucuresti fetesti, in principiu schimbi vitezele decat cand iesi din oras, drumul fiind liber, nu ai de ce sa mai umbli la cutie... ca doar nu esti in oras, poate decat in depasiri. Atata timp cat ai maxim 100-120 km/h in a cincea, ar trebui sa iti consume maxim 5,5-6%.

Personal cel mai mic consum l-am scos pe bucuresti pitesti, cand afara era o ceata foarte densa, si nu puteam circula cu viteza, adica maxim 80 km/h. Atunci am scos cam 5,4-5,5 dar cand s-a terminat autostrada, au inceput si gropile, si evident franele, schimbatul vitezelor si s-a dus consumul mic.
Andy_ACS
Notiunea de subturat sau supraturat nu depinde numai de turatia pe care o vezi tu pe turonmetru, ci si de sarcina.