Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: subturat sau supraturat?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
geamanuaddy
Salut.Sunt membru nou al acestui site si as dori sa pun in discutie o problema care ma macina de ceva vreme.Am permis de conducere de aproximativ 2 ani si de un an si ceva sunt proprietarul unei DSN rolleyes.gif de care sunt foarte mandru.Am observat de ceva vreme ca motorul meu consuma ceva mai mult decat cred ca ar fi normal (undeva la 8-9%) in afara orasului.Precizez ca intotdeauna schimb treapta de viteza la 2300 RPM iar intr-a cincea nu depasesc mai mult de 2400 RPM viteza de croaziera biggrin.gif .Va rog sa ma ajutati si pe mine: cum e mai bine sa conduc pentru a obtine un consum obisniut?Subturat sau supraturat? Pe aceasta cale rog moderatorii sa mute topicul in cazul in care am gresit pozitionarea sa.Sunt incepator.Va multumesc.
Maskatu
...........
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=36&hl=turatii
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=94526&hl=turatii
http://www.daciaclub.ro/Stil-de-condus-page-1-t29553-s0.html

In afara nu vad la ce te-ar ajuta schimbatul turatiei pentru ca spre exemplu daca faci bucuresti - ploiesti sau bucuresti pitesti, bucuresti fetesti, in principiu schimbi vitezele decat cand iesi din oras, drumul fiind liber, nu ai de ce sa mai umbli la cutie... ca doar nu esti in oras, poate decat in depasiri. Atata timp cat ai maxim 100-120 km/h in a cincea, ar trebui sa iti consume maxim 5,5-6%.

Personal cel mai mic consum l-am scos pe bucuresti pitesti, cand afara era o ceata foarte densa, si nu puteam circula cu viteza, adica maxim 80 km/h. Atunci am scos cam 5,4-5,5 dar cand s-a terminat autostrada, au inceput si gropile, si evident franele, schimbatul vitezelor si s-a dus consumul mic.
Andy_ACS
Notiunea de subturat sau supraturat nu depinde numai de turatia pe care o vezi tu pe turonmetru, ci si de sarcina.
De exemplu daca mergi cu treapta a treia cu 1800 rpm constant fara ca drumul sa urce e OK, in schimb daca esti cu 1800 cu a cincea in urcare cu acceleratia apasata la podea este subturare.
Daca schimbi in general la 2300 o sa iti scada turatia pe la ~1600-1700, este cam mica.
Pentru consum redus trebuie ca acceleratia sa fie apasata cat mai putin si fin, fara excese. Legat de turatie - e mai indicat sa accelerezi si sa schimbi la 2800-3000, apoi sa mergi constant cu treapta superioara decat sa schimbi la 2300, apoi sa accelerezi cu treapta superioara.
Trebuie sa te mai gandesti si ca economia de carburant poate sa aduca cu ea o uzura prematura a unor piese daca exagerezi.
Ca o regula generala, eu as schimba intre 2500 si 3000 in general. La treptele 1-2 poti schimba si mai jos, la 4-5 nu.
Pentru un raport bun economie/confort as merge la drum intins in jur de 2000-2800 rpm.
Pentru siguranta in depasiri as retrograda si daca e nevoie as merge pana chiar la 5000 rpm.
De asemenea economia de carburant e in stransa legatura cu: bujii bune, combustibil bun, filtru de aer bun, presiune corecta in roti, alegerea traseului si a orei optime, folosirea franei de motor.

Bafta!
Maskatu
Pentru ca turatia sa nu scada sub 2000 rpm, trebuie sa schimbi viteza la ~2600-2700 rpm.
romanvs
Subscriu si eu la cele spuse de @Andy_ACS.
djasu82
eu schimb mereu intre 3000 si 3300 .
slider2
QUOTE(geamanuaddy @ 12 Apr 2010, 14:43)
Subturat sau supraturat?
*



Sau normal... citeste si aplica ce zice andy mai jos

QUOTE(Andy_ACS @ 12 Apr 2010, 15:07)
Ca o regula generala, eu as schimba intre 2500 si 3000 in general. La treptele 1-2 poti schimba si mai jos, la 4-5 nu.
Pentru un raport bun economie/confort as merge la drum intins in jur de 2000-2800 rpm.
Pentru siguranta in depasiri as retrograda si daca e nevoie as merge pana chiar la 5000 rpm.
De asemenea economia de carburant e in stransa legatura cu: bujii bune, combustibil bun, filtru de aer bun, presiune corecta in roti, alegerea traseului si a orei optime, folosirea franei de motor.
*


djasu82
urci la 5000 de ture in scurt timp te pregatesti de segmentare , nu am vazut motor de reno sa reziste 10.000 de km fiind stresat mai tot timpul la 5000 de ture.
Economie drum intins 2000 de ture sport 4500 de ture subturat 1500 de ture .
Maskatu
10.000 km? blink.gif Vorbeste cu doctorul si o sa ramai placut surprins... A cedat cutia, si nu motorul. biggrin.gif
cristi_supernova
Am un prieten logan 1.4 din 2005 dar el a inceput sa il conduca de prin 2007. A facut cu el in 3 ani super multi km are acum in jur de 90 000 km si crede-ma ca masina aia nu stie ce inseamna sa schimbe sub 4000...Si iti spun sincer ca nu a avut niciodata probleme cu ea, doar ca ii consuma foarte mult. Cand mai mergeam eu cu ea si schimbam normal cred ca era cea mai fericita. Deci motor tot reno smile.gif
Bogyciu
Eu o perioada buna de timp am tratat masina fara pic de respect. 1-2-3 5500-6000 de ture, imediat sub limitare, frane de motor de ziceai ca ai pistoanele sub bord si tot asa... Asta cam o vara, cand am luat masina, in jur de 15000km. Masina a avut revizii la fiecare 10.000, verificari in service si toate cele si niciodata nu a fost vreo problema cu motorul. Consumul da, era destul, dar era ieftina benzina, si mergeam si numai cu 99+ de la Petrom (acu o sa inceapa comentariile ca nu e nici o diferenta intre cea de 95 si cea de 99 - este).

Varul meu are o Solenza si merge normal cu ea, schimb intre 2000 si 3000, fara accese de nebunie sau altele, a schimbat cuzineti, o biela si pompa de ulei. Asta la 80000km (asa arata bordul, dar e al doilea proprietar), deci totul depinde de masina, cum a fost folosita si cum ai grija de ea.
pician90
eu schimb la 3000.Inainte schimbam pe la 1800-2000 si aveam ulei in cutie la filtru de aer,acum nu mai am nici urma de ulei.consumul e de 7-8 in oras..in afara scot 6-6 jumate..aproximativ
GrOzOy
Eu de cand cu "Criza " asta merg cam batraneste cu ea, inainte cand am luat permisu o alergam si eu destul , schimbam numai la 3000 -5000rpm ca deh', cum e la inceput atunci, de la un timp cand ies prin oras sa ma plimb schimb numai la 2000, merg constant 1500-2000 rpm, parca consuma ceva mai putin ( de 20 lei benzina petrom 95 fac in jur de 70 de km ( asa in mare si mers batraneste) dar multi imi zic ca trag aiurea de motor mergand in 1500-1700 rpm treapta 2-3.a ... ci sa merg peste 2000,consum mult mai mic si "rasufla" si motorul ... acum nu stiu ce sa mai zic, o sa fac odata cand o sa am ocazia sa ma plimb toata ziua si sa vad daca e asa sau nu cu consumul asta.
Lupamuttley
Sunt o gasca in ale mecanicii(am mai recunoscut asta de multe ori) .. totusi am o fixsatie pe creier...sa consum cat mai putin cu masina. Andy_acs ...vorbesti din prisma motorului de 1.6 sau 1.4 (sau scuzati-ma daca nu este nicio diferenta de turatii,daca litrajul motorului este diferit) ? Sincer sa ii schimb vitezele in 3000 rpm pare prea mult(ca si galagie - poate este de la toba sport-). Am acelasi stil de condus ca si GrOzOy, schimb indiferent de viteza(1-4), la 2000+ (pana in prima gradatie de pe turometru dupa 2000) ,iar masina se simte subturata(nu mai horcaie toba). Deci ce ma intereseaza cel mai mult: mai bine dau banii pe benzina decat sa ii dau pe piese(care sa le stric ca merg eu subturat),care ar fi cea mai ideala schimbare a vitezelor pentru motor ?


P.S. In legatura cu benzina Eu bag zilnic de 20 de lei benzina,seara cand vin de la munca sa ma plimb prin cartier cu titi-u si exact la acelasi nr de km(resetez de fiecare data cand bag),adica 70-72 se aprinde iarasi becul galben la benzina. deci care ar fi consumul nostru ? De 20 lei ,bag exact 4,17 l de benzina.

P.S. 2 Mai am o intrebare. Un prieten imi spune mereu ca : "Frate masina va merge cum o inveti tu!" -adica: Daca merg mereu cu ea usor,cand vreau sa o "calc" putin, se infige mai greu decat,daca as merge cu ea in 4k de ture mereu. Este adevarat?
djasu82
acum depinde cat de repede schimbi daca schimbi la 2000 de ture , eu daca schimb la 2000 de ture sub 1700 nu scade turatia desi daca vrei sa schimbi ca la carte se accelereaza si se schimba in fine aici doctorul ne-a aratat biggrin.gif cum facea un englez .
Eu unu am mai spus schimb la 2800 3000 de ture si asta dupa ce s-a incalzit motorul altfel la 2200 ma rog in aceasta zona.
Consumul e de 8 acuma desi parca trage mai bine cu schimbarea vremi .
Masina nu se invata cum mergi tu biggrin.gif cum o calci asa alearga.
Lupamuttley sa nu ai teul spart tongue.gif de pe rezervor cel care face legatura intre supapa antirasturnare furtunul de alimentare si eletrosupapa de la filtru cu particule de carbon.
La mine dupa ce am pus te-ul si-a revenit masina si poate face depasiri mai rapide.
Lupamuttley
Si mai am o problema,referitoare la beculetul galben(cum sunt banii din ce in ce mai rari),daca bag zilnic cand intru pe galben de cate 20-40lei(40 in vikend smile.gif ),ma enerveaza foarte rau beculetul acela. La accelerari se aprinde galbenu,la frane am jumate de rezervor.Am inteles ca este o pluta cu o ata,care se misca odata cu benzina. Poate fi modificat acest sistem sa imi arate ceva mai precis,ca la cum doresc eu sa pun ceasur de logan, cred ca o sa se miste gradatia aia acolo de naiba ii ia ! Multumesc !
djasu82
da tablou de logan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.