Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: merita sa montez AC pe dacia SN
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
silvium23
salutare

vroiam sa-mi schimb masina , dar din anumite considerente m-am hotarat sa o pastrez
ma poate sfatui cineva daca merita sa dotez masina (rapsodie) cu Aer conditionat ?
am gasit la dezmembrari un sistem de la cineva care si-a lovit masina
liviu242006
eu am pe a mea si vara chiar se merita merg cu geamurile inchise ,ma doare in palarie ca afara e cald
Maskatu
Nu as pune problema chiar asa... Instalatia de aer conditionat de pe super nova este o improvizatie 100%. Si ma refer la cea cu care a venit din fabrica, nu la instalatii montate anterior. Spun asta pentru ca au pus aer conditionat pe o masina care... nu trebuia sa aiba aer conditionat, prin urmare o mare improvizatie. Se vede asta destul de bine, mai ales daca lasi masina vara in soare la 40-45 de grade. Trebuie sa o lasi jumatate de ora pana incepe sa se simta ceva racoare.

Poate sa zica fiecare ce vrea, ca baga la greu aer rece, ca sta pe canicula in masina fara nici un stres, ca nu transpira nici 5 grame. Astea sunt povesti de adormit copii. Daca singura masina la care au folosit aerul conditionat a fost super nova, atunci este clar... normal ca "baga de rupe frate"...

Ii invit sa testeze un aer conditionat de logan, nimic mai mult, si isi vor schimba parerea foarte tare.

Cat despre montajul pe o masina care nu a avut asa ceva din fabrica... citeste topicurile dedicate:
http://www.daciaclub.ro/Aer-conditionat-pe...-t33352-s0.html
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1685238
robert1991
maskatu eu sunt multumit de aerul conditionat! am facut un drum pana la pitesti si era asa bine cu aerul biggrin.gif

bineinteles ca nu se compara cu cea de logan , dar decat deloc biggrin.gif si daca el nu are bani sa ia alta , depinde cat il duce , dar eu zic ca se merita!

dar daca te duce mult mai bine las-o asa biggrin.gif

eu as renunta oricand la aer pentru servo biggrin.gif
silvium23
salutare
multumesc mult de sfaturi . sper sa merite . azi am fost dupa sistemul de AC . am facut 400 km dus intors . am dat pe el 350 lei . mai ramane doar sa gasesc pe cineva care sa ma ajute sa-l montez . are cineva poze . sau alte sfaturi?
inca o data multumesc
Maskatu
Cel mai bun sfat era sa iei pe rand piesele de pe super nova "donatoare" si sa le montezi pe masina ta... bucata cu bucata. Dar avand in vedere ca deja le-ai demontat, ar fi cam greu de explicat pas cu pas ce anume trebuie sa faci. Sfatul meu este sa apelezi la cineva care se pricepe cat de cat la super nove,solenze, loganuri, Cu putin efort o sa reusesti.
silvium23
cred asta era cel mai bine, dar sistemul era demontat deja de pe masina avariata .
abia cand am ajuns acasa am reusit sa ma documentez mai bine . singurul lucru care ma nedumereste este faptul ca nu stiu daca trebuie sa schimb GMV sau cu ce se deosebeste de cel de la DSN dotate cu clima . stiu ca asta din urma are doua trepte dar nu stiu cu ce difera (este alt model de GMV?). daca stiam lucrurile care le stiu acum , poate ca stiam sa-i spun tipului si de GMV. oricum ar mai fii si releele care nu cred ca mi le-a dat . tipul a zis ca daca mai lipseste ceva mi le trimite prin posta. deci daca stie cineva exact piesele care trebuie . in principiu am tot sistemul (vaporizator, compresor, conducte, radiator, suport mare si mic , intinzator, role , intinzator, curea ) . singurele care cred eu ca lipsesc ar fii GMV , relee, si siguranta fuzibila (!!!??, nu stiu daca am zis o prostie sau nu ; am vazut pe net undeva denumirea asta ) poate cineva sa trimita o poza cu GMV ? sau alte sfaturi . persoana calificata pt montaj AC . mentionez ca sunt din alba iulia .

merci maskatu-le pt sfaturi

19 Apr 2010, 08:19:
si inca ceva . am uitat sa intreb daca trebuie sa schimb si alternatorul

multumesc
astept pareri
Maskatu
Pe langa faptul ca trebuie sa schimbi GMV-ul si sa pui unul de clima, care este mult mai mare, mai trebuie sa montezi si radiatorul suplimentar... banuiesc ca ai luat si radiatorul de aer conditionat.. nu?

GMV-ul este mai mare si ca putere si ca dimensiune pentru ca trebuie sa raceasca 2 radiatoare aflate unul langa altul, mai exact radiatorul de ac si radiatorul pentru lichidul de racire al motorului.

Alternatorul la cele cu ac este asemenea, de putere mai mare... deci va trebui sa il schimbi si pe el.

Pe langa asta ar mai fi inca o problema.
-ventilatorul are doua trepte de viteza (1="treapta mica" / 2 = "treapta mare")
-gmv comanda pornirea ventilatorului pe treapta 1 atunci cand ac este pornit, indiferente de temperatura apei
-gmv comanda pornirea ventilatorului pe treapta 2 atunci cand temp. trece de 104°C
-gmv comanda oprirea ventilatorului pe treapta 2 si continuare functionarii pe treapta 1 cand temperatura scade sub 96 °C dar aerul conditionat continua sa functioneze
-gmv comanda oprirea ventilatorului definitiv, atunci cand temperatura scade sub 96°C iar aerul conditionat nu mai functioneaza (este oprit).

Cred ca toate acestea au legatura si cu calculatorul. Adica daca montezi tu gmv de clima si instalatie de ac, nu cred ca iti va porni gmv pe treapta 1 daca pornesti ac-ul...
silvium23
da am luat si radiatorul de aer conditionat, de fapt sistemul e legat (adica piesele nu sunt separate)
te rog spune-mi mai exact ce e GMV-ul asta , ca nu ma pricep aproape deloc. (sa fie dispozitivul care porneste elicea?)

deci daca e asa cum zici tu atunci n-am facut nici o afacere ? adica n-o sa pot sa-l folosesc . pai bun si atunci nu si-a montat nimeni in plus AC la DSN ?

e cineva care si-a montat AC la DSN? stie cineva cu ce probleme ma pot confrunta in situatia in care ajung sa montez sistemul pe DSN . adica daca o sa mearga . sau nu se poate rezolva problema la un service prin activarea din soft a GMV-ului?

20 Apr 2010, 09:08:
deci sa inteleg ca nu si-a mai montat nimeni aer conditionat pe DSN Rapsodie.
daca stie cineva pe altcineva care monteaza AC in Alba Iulia... pt ca eu nu am gasit pe nimei , iar in service-uri spun ca daca nu e montat din fabrica nu se baga .
astept sugestii.
multumesc
Maskatu
GMV = grup moto-ventilator, mai exact ventilatorul montat langa radiator. Mai multe detalii despre el aici

Ti-am dat mai sus 2 link-uri cu topicuri despre ac pe rapsodie si europa... nu le-ai citit nu? smile.gif
caphonne
oof am vrut si eu sa fac combinatia asta dar m-am lasat pagubas bagam multi bani imi cerea unul pe instalatie vreo 10 mil plus montat plus ca mergi la risc nu sti sigur daca merge si cum merge.Si mai este o chestie aerul o ia usor spre portbagaj dupa care iese frumusel afara pentru ca orice ai face la chederul ala portbagajul tot nu se inchide ermetic.Parerea mea nu vreau sa descurejez pe nimeni.
Bafta.
Maskatu
Crapaturile de lumina dintre cheder si hayon se rezolva cu un cheder de solenza si cu muchia de tabla de deasupra stopului, mutata un pic, inspre hayon, astfel incat dupa montarea chederului, hayonul sa se pupe la fix cu chederul. Se poate testa usor, prin scoaterea politei spate. Te uiti din interior spre portbagaj si vezi imediat daca mai ai crapaturi de lumina.

Eu zic ca cel mai greu este montajul fizic al instalatiei, pentru ca trebuiesc date gauri, adaptari, improvizatii multe. Pe langa asta trebuie montat si radiatorul suplimentar si un gmv mai mare + un electromotor mai mare.

Daca nu ai o cunostinte prin service, sau vreun prieten mecanic nu prea are rost sa te apuci. Ganditi-va ca dupa montaj pot ramane locuri unde tevile nu au fost montate corect, sau stranse bine, si prin urmare apar pierderi. Daca te duci in service sa umpli cu aer si ulei instalatia, iti cer aia 150-200 roni. Pleci cu ea si in 2 ore pierzi tot freonul... nu ai facut nici o smecherie.

De aceea ar fi bine sa ai o cunostinta intr-un service sa te ajute cu depistarea eventualelor pierderi. Exista substante fluorescente care se introduc in circuit si se poate repera imediat o eventuala pierdere.
argon
QUOTE(Maskatu @ 20 Apr 2010, 10:12)
+ un electromotor mai mare.
*



say what? huh.gif
Maskatu
Alternator scuze. blush.gif
argon
merge si cu cel existent.
Maskatu
Cel de la clima este de 80A (valeo A13 VI 212), iar cel de la cele fara ac este de 75A (valeo A11 VI 87).
argon
my point exactly
Maskatu
Macar sa reuseasca ei sa monteze tot, si sa lase alternatorul actual. Intr-adevar nu ar fi o problema cu el. Intensitatea minima care trebuie furnizata de alternatorul de 75A este de 51A, iar la cel de 80 de A este de 60A.
argon
QUOTE(argon @ 20 Apr 2010, 10:25)
say what? huh.gif
*


Maskatu
Ambele alternatoare trebuie sa aiba o intensitate minima, care trebuie furnizata de alternator tuturor consumatorilor aflati in functiune.

Cel de 80A (valeo A13 VI 212) are intensitatea minima de 60A iar
cel de 75A (valeo A11 VI 87) are intensitatea minima de 51A.
silvium23
m-am mai documentat. am vazut ca s-a discutat destul de mult pe tema asta, dar stiti voi cand ai o problema care te roade faci orice s-o rezolvi. m-am mai linistit cand am vazut ca se poate cumva rezolva . in cazul meu cred ca importante sunt acum achizitionarea GMV-ului si a alternatorului de DSN clima .
multumesc baieti . o sa va tin la curent . daca va mai intereseaza bineinteles
salutari
Maskatu
Alternatorul nu este o necesitate. Important este radiatorul pentru aer, tevile, compresorul si gmv-ul.
argon
numai ca nu le zice asa, si sunt mai multe...cum ar fi compresor, evaporator, condensator, acumulator, tub orificiu expansiune, supapa suprapresiune..
Maskatu
Normal ca si componentele din cutiuta neagra de sub stergatoare. Eu am zis pe intelesul tuturor. biggrin.gif

PS. Ca tot vorbeam de ac si calculator, anume ca nu ar fi de ajuns simpla lui montare, ci si legatura cu calculatorul:

QUOTE
Instalatia de aer conditionat (AC) utilieaza un compresor cu cilindree variabila.
Legaturile intre AC si sistemul injectie benzina sunt astfel:
-pinul 46 de la calculatorul de injectie primeste informatia "solicitare relanti accelerat" cand este apasat butonul de pornire al instalatiei de aer conditionat.
-informatia "putere absoluta" nu influenteaza regimul de relanti, ci informeaza calculatorul despre valoarea cuplului luat de compresor, iar calculatorul prin pinii 12,41,42 si 72 va actiona motorul pas cu pas reglare relanti, pentru a compensa caderea de cuplu.

Cu testerul CLIP se poate citi in meniul "lista de parametri" puterea absorbita de compresor care va fi intre 300-5000 W. Valoarea citita va fi de minim 300 W, indiferent de starea cuplat/decuplat a compresorului.

-pinul 10 de la calculatorul injectie va comanda releul "E" situat in cutia de sigurante din compartimentul motor, care va cupla compresorul.

Calculatorul de injectie poate interzice cuplarea compresorului AC in urmatoarele cazuri:
-nu permite cuplarea compresorului, decat dupa 10 secunde de la pornirea motorului;
-daca temperatura apei este mai mare sau egala cu 115 grade C, intra in functiune protectia termica, ce nu va autoriza pornirea compresorului;
-protectia la supraregim - nu permite cuplarea compresorului cand turatia motorului este peste 5900 rot/min.
powertodacia
va salut.
daca vreti sa puneti AC pe dns aveti nevoie in special de:
INSTALATIA ELECTRICA de la motor -verificata fir cu fir, tensiune cu tensiune si legata corespunzator la calculatorul masinii
Fulia de pe motor
GURA de la aeroterma ca nu se potriveste cu cea veche
Uitativa foarte bine ce serie are Ecu masinii si vedeti daca suporta AC.
GMW care se gaseste greu
Radiatoru care daca ai noroc dai de unu bun
Eventual un soft sa verifici cand pleaca gmwul si cum pleaca(ce temperatura)
Per total merita, eu am facut asa ceva si Doctoras de pe forum mi a facut montajul si este super. de 2 ani merge fara probleme, dar a necesitate resoftarea softului masinii dupa instalarea de ac deoarece aveam probleme cu aprinderea din cauza gplului/ fire injectoare skimbate.
Recomand mai multe detalii la Doctoras pe forum, se pricepe foarte bine si costa corespunzator dar nu stiu daca se mai ocupa cu AC de nova
silvium23
salutare baieti

nu am mai postat nimic pana acum pentru ca am tot cautat piese . mi-e foarte greu sa gasesc piesele care imi mai trebuie . plus ca nu stie nimeni (nici la piese auto) ce trebuie pentru instalatia electrica .
ceva sugestii ??
multumesc

cred ca ma las pagubas ...
silvium23
stie cineva ce serie trebuie sa aiba UCE pt a putea instala AC pe dsn?
Maskatu
Daca schimbi uce nu o sa iti mai porneasca masina si nu iti va mai functiona inchiderea.
silvium23
am inteles ca UCE trebuie sa aiba nu stiu ce serie ca sa comande instalatia de AC
Maskatu
Serii de uce eu unul nu am. Si daca te apuci sa schimbi si uce deja te complici rau de tot.
silvium23
nu vreau sa schim uce . am citit este o serie scrisa pe uce, care este specifica masinilor compatibile cu AC. eu nu am reusit sa gasesc instalatia electrica . ceva sugestii?
powertodacia
instalatia electrica de la motor o gasesti de cumparat in targ noua. io chiar zilele astea am avut probleme cu rezistenta dupa gmv pleca numai pe treapta 2 => rupea bateria, pierdeam putere, trebuiau ture multe deci consuma mai mult. fai montajul corespunzator sa nu te doara capul.
Maskatu
Parerea mea umila este ca mai bine pui ceva la saltea (cateva sute de euro), o vinzi pe asta si cumperi una cu ac, eventual din 2003... si scapi de multe bube.
powertodacia
Sau cum zice maskatu, cauti o solnita si cu servo directie,geamuri electice si ai faut o treaba buna. daca masinuta ta e in stare buna si nu a luato rugina si merge bine ar merita sa faci o investitie dasta.
ca improvizatie mi am pus si ac si gpl , vroiam sa bag si servo directie dar mam calmat, per ansamblu la mine merita, am caroseria intacta fara punct de rugina , sper sa ma mai tina investitia asta macar 1 an , 2.
Rotty
Daca nu poti sa faci un efort sa achizitionezi o masina cu AC, eu zic ca se merita . Este foarte greu acum pe canicula asta fara AC ...
powertodacia
merita intradevar, fara aer esti un om mort....dar sa iti dea si randament, sa gasesti un compresor bun, si sa montezi instalatia corespunzator.
io am pus izolier termic pe conductele de aer pentru un randament mai ridicat.
gcgeorgescu
deacord cu maskatu. dupa 7 ani fara sa fi umblat la instalatia de aer conditionat, nu ma asteptam ca in vara lui 2010 sa mai faca ceva, poate doar vro ventilatie mai racoroasa. insa m-am inselat face aer rece ca gheata si la 38 de g afara nu imi mai venea sa ma dau jos din masina la oricare destinatie as fi ajuns.
singura problema e ca imi da 2-3 picaturi de condens in dreapta soferului oricat de lung ar fi drumul, in asa fel incat la mana pe mocheta nu se simte , se vede umezit presul de cauciuc(pe spate).
deci parerea mea , care m-iam schimbaqt-o in ultimile doua saptamani este ca geamurile electrice si servodirectia sunt o fita pe langa ac. MERITA investitia, nu merita investitia si efortul de a modifica si a avea niste geamuri pe butoane care se strica pana la urma. decat geamuri as prefera trapa, daca nu ai posibilitatea de ac. am mers cu golf3 cu gemul deschis si trapa (geam manual) si e diferenta mare in a descghide doar geamurile. se face racoare.
sa revenim la topic , AC in masina, e "dumnezeu pe pamant".
powertodacia
sa nu iti curga apa pe pres in dreapta din cauza gurilor de scurgere de la aeroterma infundate, mie imi pica pe polita aia apoi o ia pe guri in jos si pica pe esapament.
djasu82
QUOTE(gcgeorgescu @ 15 Jun 2010, 13:38)

deci parerea mea , care m-iam schimbaqt-o in ultimile doua saptamani este ca geamurile electrice si servodirectia sunt o fita pe langa ac.  MERITA investitia, nu merita investitia si efortul de a modifica si a avea niste geamuri pe butoane care se strica pana la urma. decat geamuri as prefera trapa, daca nu ai posibilitatea de ac.  am mers cu golf3 cu gemul deschis si trapa (geam manual) si e diferenta mare in a descghide doar geamurile. se face racoare.
sa revenim la topic , AC in masina, e "dumnezeu pe pamant".
*


Hai ca nu e un moft geamurile , ai nevoie sa deschizi pe dreapta stai mereu sa te intinzi...
Si nici oglinzile reglate eletric , ai nevoie de un unghi perfect zic eu .
Motorasele la geamuri se duc daca geamul urca greu si nu e oprit cand ajunge geamul sus sau jos.
Eu nu am ac pe sn dar ma racoresc repede cand deschid geamurile la aia straina inghet in 300 m parcursi .
Maskatu
QUOTE(gcgeorgescu @ 15 Jun 2010, 13:38)
....dupa 7 ani fara sa fi umblat la instalatia de aer conditionat, nu ma asteptam ca in vara lui 2010 sa mai faca ceva, poate doar vro ventilatie mai racoroasa. insa m-am inselat face aer rece ca gheata si la 38 de g afara nu imi mai venea sa ma dau jos din masina la oricare destinatie as fi ajuns..........
*


Hai sa nu exageram. "Rece ca gheata" nu exista la dsn. Tu ai mers macar cu orice alta masina dotata cu aer sa "simti" cum baga o masina adevarata aer rece? Daca la super nova ti se pare "rece ca gheata" sunt curios ce impresia o sa ai dupa ce stai 10-20 de minute intr-un renault megane... sa zicem cu clima setata la 17-18 grade... smile.gif
gcgeorgescu
rece ca cgeata , la modul ca eu toata vara merg in slapi si imi ingheata picioarele pe pedale, am auzit asta si la pasageri , iar cei din spate la drum lung ma punea sa il opresc.
te provoc la un drum cu mine cu AC, maskatule si apoi o sa vezi.
ca la straine nu se compara sunt mai mult ca sigur. dar dupa cum am spus dupa 7 ani nu ma asteptam la ACEST RANDAMENT. mai ales ca eu (mai sarac din fire) nu am AC nici in casa si la mine e fierbinte peste tot , doar in masina e rece.

17 Jun 2010, 12:09:
sunt deacord ca pe dreapta e necesar geamul electric, dar doar atat caci la sofer ajung foarte bine la manivela. investitia care mi-am calculat-o eu nu merita doar pt un geam electric , repet la cel de la sofer ajung cu mana si practic il montez in banii aia degeaba. cu 100 e cat m-ar costa instalatia asta(cu macarale de solenza totul nou). as face altceva.
Marinus_66
am o supernova clima pe care vreau sa o dezmambrez si credema ca merita pe deplin..bafta multa.
SERGIULICA04FUX
masky si la mine daca o pornesc si merge vreo 15 min inainte de a urca in masina scade temperatura interioara a masinii dar nu sa fie rece ca gheata, raceste bine dar nici asa cum o face skoda fabia de ex care dupa 5 min stat cu ac pornit la min face rece ca gheata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.