Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tacheti
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Kendo12
Stie cineva cum sunt tachetii?adica au pompita?Imi bate unul destul de tare.O sa schimba sambata aceasta ulei pt ca nu a mai fost schimbat de ceva timp de fostul proprietar.As avea sanse sa-si revina tachetul daca pun ulei? happy.gif
Maskatu
Nu. Trebuie sa reglezi tachetii.
Kendo12
Deci trebuie dusa la un service....eu nu prea ma pricep.Este bine ca se pot regla.Dar pot merge cu masina?Se poate intampla ceva?Zgomotul nu ma deranjeaza dar mi-e sa nu se opreasca masina in trafic sau sa se strice motorul
Maskatu
Daca bataia nu este grava nu ar fi o problema. Dar sa iei in considerare un reglaj al tachetilor, in viitorul apropiat.
gabilungu
Stie cineva unde se poate face un reglaj al tachetilor in Iasi?
Kendo12
Referitor la tacheti,am discutat cu un mecanic...si a spus ca-i poate regla;de fapt doar 1 se aude....dar am impresia ca pe zi ce trece se aude din ce in ce mai tare...vreau sa -l fac sapt viit;Avand in vedere ca fostul proprietar a mers fara ulei la motor ...nu stiu cati km ...desi ma asigurase ca merge sa fac schimbul abia in toamna..din necunostinta de cauza am mai mers si eu 200 km sad.gif;am schimbat tot dupa ce mi-am dat seama...Intrebarile mele sunt : Este posibil sa se fi stricat tachetul respectiv?Doar se regleaza?Si in cazul in care mi-ar spune ca trebuie inlocuiti...cam cat ar costa...?imi este o frica....eu sper doar sa fie blocat
djasu82
ba m-ati inebunit cu tacheti ce dracu au tacheti cu acei culbutorii cred ca nu stiti ce vreti sa reglati.
Topicul trebuia intitulat reglaj culbutori nu tacheti nu-i mai confundati !
Kendo12
salut,acei culbutori se afla langa tacheti?Sorry nu ma pricep....ca sa-i spun mecanicului...se pot cumpara in cazul in care sunt uzati?
moustache
Scuze ca te intreb asa, dar daca spui ca nu te pricepi, cum ti-ai dat seama ca-ti bate un tachet/culbutor? Si cum esti asa sigur ca e numai unul. Mi se pare ciudat sa fi asa sigur ca iti bate un (tachet), dar nu sti exact ce e ala, ce face etc. Mergi la un service / mecanic bun sa vada ce e cu masina. Mai ales daca s-a mers fara ulei, daca e intr-adevar asa, bataia poate proveni si de la altceva in motor. Numai cineva cu multa experienta iti poate spune asa, la ureche, ce bate.

serviccom
Daca ai mers fara ulei, nu de culbutori ar trebui sa iti faci griji (nu are tacheti), ci de setul motor, cuzineti, ax came, chiar si simeringuri. Cum spune si colegu moustache, mergi la un mecanic bun sa vada ce a patit motorul si ce trebuie facut.
djasu82
ba la noi la sn axa cu came comanda direct culbutorii implicit supapele nu precum la dacile 1300-1310-1410.. care din axa cu came comanda tijele care se mai numeau si tacheti iar dupa aceea acele tije comandau ma rog impingeau culbutorii si in final supapele pentru deschiderea lor.
Kendo12
Cel mai bine asa,voi merge la un service bun....sper sa nu fie ceva grav.Mi-a spus si mie un vecin legat de bataia aceea...are si el o super nova si se mai pricepe...
djasu82
pune mana pe o documentatie de sn citeste ce se spune face rost de un set de lere (15 lei bucata) desface capacul de la motor si se aplica metoda -evacuare complet deschisa si treci la reglaj - spune in cartea tehnica vezi pozele.
Mai sunt doua metode cea cu reglajul in balans si cu reper de pe pinionul axei cu came - miai ca la ultima metoda trebuie sa desfaci amortizoarul dreapta ,capacul de la distributie cel care acopera piniomul axei cu came , cpacul de la motor deci mai mult de lucru .
serviccom
Suportul motor, nu amortizorul, intr-adevar e mai complicata metoda asta, este mult de demontat, doar cand schimbi distributia e buna ca ai deja demontat totul. Si eu sunt de parere ca metoda cu supapa de evacuare deschisa e metoda cea mai buna si cea mai simpla.
djasu82
la 1310 era mai mult de munca ru reglajul la sn e foarte simplu.
Kendo12
Multumesc djasul pt poze ,o sa ma documentez cat pot de bine
liviu242006
vreau sa reglez si eu culbutori si vreau sa stiu exact care sunt cei care actioneaza supapele de admisie si care de evacuare.pun o poza sa ami spuneti dace e bine cum am scris eu
djasu82
pai aia de admisie dinspre partea cu colectorul de aer iar cei de evacuare dinspre evacuare asa sunt dispusi. Verifici cu lera marimea initiala dupa aceea marimea mai mica si cu o marime mai mare in final , cea finala nu mai trebuie sa intre intre supapa si culbutor.
In acest fel reglati la fel nu o sa mai tacane aiurea precum un tambal ci toti o sa bata intr-un singur sunet ma rog uniform.
liviu242006
mersi mult atunci e corect cum am pus in poza ,banuiam ca asa este dar nu stiam sigur.mersi
gabilungu
Am reglat jocul culbutoarelor Vineri.
Am intervenit deoarece urechea mea depista un oarecare tzacanit la turatii intre 2000 si 3000rpm. Am gasit jocuri mult peste ce e trecut in cartea tehnica, pana la 0.4mm la admisie si pana la 0.5 la evacuare. Motorul era racit, nu pornisem masina de 16 ore, dar temepratura ambianta fiind de 30C am reglat astfel incat pe admisie sa treaca lera 0.15 destul de greu iar pe evacuare cea de 0.3.
Am folosit metoda supapei de evacuare deschisa la maxim.

Rezultat: motorasul toarce frumos la orice turatie (cam ca la un logan cu putini km), trage la fel de bine ca si inainte, nu se mai aude nici un tzacanit.
Relu_GTT
cati km are a ta ?
gabilungu
82 000km
lirutza
Dupa reglajul culbutorilor, se pune vreo solutie intre capac si blocul motor (silicon sau altceva)?
gabilungu
Eu unul nu am pus si nu am probleme (scurgeri de ulei). Garnitura aia dintre chiuloasa si capacul culbutoarelor mi s-a parut foarte rezistenta.
Unii de pe forum recomndau silicon, negru parca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.