Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari diverse
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52
tribunul
N-auzi ca-i -20 grade, vrei sa-i inghete in burta!
slash21
daca vreau sa tai o spira din arcuri fata/spate trebuie neaparat sa intaresc amortizoarele sau pot sa le las asa?
fuzzzy
Poti sa le lasi asa, dar daca vrei sa o si cobori mai bine o faci din amortizoare, adica le scurtezi si le intaresti.
slash21
si cum anume se scurteaza si se intaresc ca telescoapele sunt noi? eu vreau sa le las cam 4 cm mai jos.
fuzzzy
Cauta putin pe net, sunt oameni care fac acest lucru, pentru un pret, bineinteles...
Maskatu
Daca nu ai mai facut asa ceva si vrei sa le tai tu singur in garaj, eu zic sa le lasi asa.
slash21
pai nu o sa le tai eu,da oricum vreau sa stiu de la cineva care o mai facut asa ceva,daca tai o spira si fara sa scurtez amortizoarele cat coboara si daca influenteaza cu ceva daca nu scurtez amortizoarele?
fuzzzy
Teoretic se intaresc putin. Practic iti recomand sa folosesti amortizoarele si arcurile vechi pentru scurtat, in caz ca te razgandesti.
andreiy
Nu vad unde sa apara probleme daca tai cate o spira, eu am mers un an de zile cu o spira taiata pe fata (amortizoare stock) si nu s-a intamplat nimic.

Posibil, ca problemele, sa apara daca tai doua spire, avand amortizoare stock.

Pt cat vrei tu, -40 mm, teoretic, 1,5 spire ar trebuie taiate, eu avand -2 spire fata-spate (amortizoare intarite si scurtate) si garda mai joasa cu aprox. 60 mm pe fata si cu aprox. 50 mm pe spate.
vad_sunete
vreau sa terosonez si eu masinuta ca am vopsit-o si vreau sa o fac si pe dedesubt. a facut cineva operatia asta recent? am nevoie de preturi, materiale, cum se face?? cat ar costa daca ar face-o altcineva care se ocupa cu asa ceva? multumesc
fuzzzy
Daca nu ai cuptor, mai bine ai rabdare pana la vara cu operatiunea asta.
SERGIULICA04FUX
QUOTE(vad_sunete @ 15 Oct 2011, 20:11)
vreau sa terosonez si eu masinuta ca am vopsit-o si vreau sa o fac si pe dedesubt. a facut cineva operatia asta recent? am nevoie de preturi, materiale, cum se face?? cat ar costa daca ar face-o altcineva care se ocupa cu asa ceva? multumesc
*



operatiunea asta trebuia sa o faci inainte de a vopsi masina..., dar nici dupa nu e tarziu. dar la cate grade is afara mai bine las-o pana in primavara
vad_sunete
atunci voi vorbi cu vopsitorul ca are cuptor si sa vedem un pret
Maskatu
Cauciucul asta este montat corect? Poza este facuta din fata, adica atunci cand masina merge, directia de mers este in jos.
quick
pai uitate pe lateralul anvelopei trebuie sa ai o sageata cu directia de rulare.
dupa crestele anvelopei nu imi dau seama, nu sunt expert dar pe lateral exista sageata.
miaghy
QUOTE(vad_sunete @ 15 Oct 2011, 19:11)
vreau sa terosonez si eu masinuta ca am vopsit-o si vreau sa o fac si pe dedesubt. a facut cineva operatia asta recent? am nevoie de preturi, materiale, cum se face?? cat ar costa daca ar face-o altcineva care se ocupa cu asa ceva? multumesc
*


eu am facuto acum un an jumate si ma dus 200 lei, nu trebuie sa o faci neaparat la cuptor poti sa o faci si afara da tre sa o lasi mai multe zile sa se usuce
Tince1290
QUOTE(Maskatu @ 26 Oct 2011, 22:30)
Cauciucul asta este montat corect? Poza este facuta din fata, adica atunci cand masina merge, directia de mers este in jos.
*



dupa cum arata eu zic ca e simetric...adica nu are sens de rulare...pentru ca in stanga crestele sunt orientate intr-o parte..si pe dreapta exact invers...daca il pui pe partea cealalta...e tot aia...

oricum si astea simetrice au o parte de exterior si una de interior...sa stie aia la vulcanizare cum sa le puna (cea de exterior are peretii mai grosi)...dar de montat, poti sa o montezi pe masina pe oricare parte vrei...sensul de rotatie nu conteaza....pe lateral trebuie sa fie toate informatiile...ceva de genul "this side out"....si eventual o sagetica (pt cauciucule asimetrice)




user posted image
fuzzzy
QUOTE(miaghy @ 26 Oct 2011, 22:56)
eu am facuto acum un an jumate si ma dus 200 lei, nu trebuie sa o faci neaparat la cuptor poti sa o faci si afara da tre sa o lasi mai multe zile sa se usuce
*





Nu trebuie neaparat cuptor dar personal ma gandesc ca ar prinde mai bine... se usuca materialele mult mai repede si mult mai bine.
miaghy
da intradevar , se usuca ceva mai greu , sincer eu nu asa da banii pe asa ceva sa o bag in cuptor mi se pare o aberatie, daca intradevar vrea sa faca ceva ca la carte sa o dea la pistol , aici intervine elevator si alte alea ,dar acum na fiecare face ce vrea
Maskatu
Multam tince.

Legat de partea cu terosonarea, se poate face in doua feluri. Fie gasiti o rampa fie ridicati masinape o parte, macar un metru, sau o ridicati de tot si o puneti pe niste cauciucuri/scaune. Sau o ridicati pe toata pe capre si o luati la pensula. Mai mult de 2-3 ore nu cred ca dureaza.
fuzzzy
Personal prefer cateva straturi date la pistol plus cuptor, dar sunt subiectiv...
Maskatu
Pistol + cuptor costa niste bani. Daca iti aduci aminte, o ora de cabina la vopsit costa cam 100 de euro.

Intr-adevar te cam chinui daca te bagi singur pe treaba dar macar ai satisfactia faptului ca ai facut-o singur si economisesti bani. O cutie de antifon sau teroson, costa maxim 10-15 lei + 2-3 pensule... do the math.

Pe mine nu ma deranjeaza murdaritul pe maini. Am facut-o de multe ori la masina mea si am sa o mai fac.
fuzzzy
Eu ma refeream strict la calitate... dupa calculul de bani intr-adevar iesi muuult mai bine daca iti faci singur treaba, dar iti trebuie si timp si mijloace... nu putem toti sa mergem cu masina goala (fara scaune si banchete).
Maskatu
Eu am mers cam o luna cu mocheta scoasa si fara presuri. biggrin.gif
vad_sunete
vopsitorul mi-a luat 800 de lei pt vopsit lateralele integral la cuptor.
djasu82
QUOTE(Maskatu @ 28 Oct 2011, 08:19)
Eu am mers cam o luna cu mocheta scoasa si fara presuri. biggrin.gif
*


numai tu ? biggrin.gif eu doar cu un scaun si atat =)) cat am lucrat la ea acum un an si ceva tongue.gif
slash21
salutare,am si eu o problema.la frane bruste se aude o troznitura in spate,ca si cum as avea ceva in portbagaj si se loveste cand pun frana brusca.troznitura se manifesta si cand merg in fata si pun frana brusca si cand dau cu spatele.inca nu mi-am putut da seama de unde provine acea troznitura.
4x4
Toba? Haionul?
slash21
ce ar putea sa aiba toba sau haionul sa se auda in halu ala?
gygyscafes
QUOTE(slash21 @ 30 Oct 2011, 23:19)
salutare,am si eu o problema.la frane bruste se aude o troznitura in spate,ca si cum as avea ceva in portbagaj si se loveste cand pun frana brusca.troznitura se manifesta si cand merg in fata si pun frana brusca si cand dau cu spatele.inca nu mi-am putut da seama de unde provine acea troznitura.
*




Bucsele de la puntea spate le-ai verificat?
stefanut28
am si eu o problema care ma framanta stiu bine ca sunt duse rutmenti telescop fata ...imi merge foarte greu directia cand virez stanga dreapta mai am dus bieleta capetele de bara....daca schimb decat bieleta stanga ca aia e dusa +axul+rulmenti telescop+capete de bara se simte ceva adica daca o sami mearga si mie directia mai finut...?
Maskatu
QUOTE(slash21 @ 30 Oct 2011, 23:19)
salutare,am si eu o problema.la frane bruste se aude o troznitura in spate,ca si cum as avea ceva in portbagaj si se loveste cand pun frana brusca.troznitura se manifesta si cand merg in fata si pun frana brusca si cand dau cu spatele.inca nu mi-am putut da seama de unde provine acea troznitura.
*


La mine era de la toba finala. Lovea sus inspre portbagaj. Am pus o bucata de cauciuc intre toba si partea de sus si nu a mai facut. Ca sa iti faci o idee, pune mana pe teava si misca sus jos. Daca se aude ca un sunet metal pe metal, clar este de la toba.

QUOTE(stefanut28 @ 31 Oct 2011, 22:06)
am si eu o problema care ma framanta stiu bine ca sunt duse rutmenti telescop fata ...imi merge foarte greu directia cand virez stanga dreapta mai am dus bieleta capetele de bara....daca schimb decat bieleta stanga ca aia e dusa +axul+rulmenti telescop+capete de bara se simte ceva adica daca o sami mearga si mie directia mai finut...?
*


Toate piesele enumerate de tine, impreuna duc la o buna functionare a directiei. Cele mai importante ar fi capetele de bara, rulmentii amortizoarelor si cremaliera. Daca schimbi ce ai enumerat, ar trebui sa functioneze mai "uniform" directia, si eventual mai usor.
miaghy
sal, cum pot sa verific si eu daca mai sunt bune flansele si rulmentii de la amortizoare ?
Maskatu
Nu prea ai cum. Flansele se verifica vizual cand se inlocuieste arcul sau amortizorul. In principiu rezista 100-150 mii km in functie de cum s-a mers cu masina, adica pe ce drumuri... O flansa originala era 75 lei ultima oara cand am intrebat eu.
slash21
ms maskatu de raspuns,o sa verific toba cu mana sa vad daca ea e de vina pentru zgomotu' produs.
revin maine cu un raspuns.
BoR
QUOTE(miaghy @ 31 Oct 2011, 23:34)
sal, cum pot sa verific si eu daca mai sunt bune flansele si rulmentii de la amortizoare ?
*


Rulmentii de la baza amortizoarelor ii verifici astfel: cu partea din fata a masinii suspendata(ideal ar fi un elevator) tragi de roata stanga-dreapta.Daca rulmentul este defect,la virare se observa ca arcul va tinde si el sa se invarta in directia virarii,in hopuri.Deci rotatia rulmentului fiind fortata,va actiona ca o forta care tinde sa traga si arcul in directia in care se vireaza.
Ma intreb daca se rezolva ceva daca turnam ulei in talerul amortizorului(astupand cele 3 orificii de scurgere), daca va merge ulterior rulmentul usor.
Maskatu
Te referi la gaura aceea de sus din oala unde este surubul ce tine amortizorul? Teoretic ar trebui sa se simta ceva, insa pe viitor s-ar putea sa se adune praf pentru ca stim cu totii ca uleiul aduna praf si mizerii, si apoi va merge si mai greu.
Axinte
am si eu o problema la care multi mi-au spus ca este unghiul de fuga de vina...Pe curbe la drepta scartaie cauciucurile ca la F1.Asta se intampla dupa ce am schimbat amortizoare, bascule, pivoti, capete de bara, bucsi bara stabilizatoare.geometria am facut-o imediat dupa ce am scimbat tot ce am spus ma sus.Mentionez ca am cauciucuri de iarna si la inceput am crezut ca este normal sa scartaie dar de ce pe curbele stanga nu face?
miaghy
QUOTE(Maskatu @ 31 Oct 2011, 22:39)
Nu prea ai cum. Flansele se verifica vizual cand se inlocuieste arcul sau amortizorul. In principiu rezista 100-150 mii km in functie de cum s-a mers cu masina, adica pe ce drumuri... O flansa originala era 75 lei ultima oara cand am intrebat eu.
*


in targ sunt 90 de lei, cica nu se mai gasesc originale, referitor la gaura acea eu am foarte mult ulei acolo am amortizorul muci defapt am2 sunt da cel de pe dreapta e praf rau
BoR
QUOTE(Maskatu @ 1 Nov 2011, 09:26)
Te referi la gaura aceea de sus din oala unde este surubul ce tine amortizorul? Teoretic ar trebui sa se simta ceva, insa pe viitor s-ar putea sa se adune praf pentru ca stim cu totii ca uleiul aduna praf si mizerii, si apoi va merge si mai greu.
*


Nu,ma refeream la talerul(este un fel de cupa) de la baza arcului.Acolo spunean ca as introduce ulei,pentru a debloca,a face sa se roteasca mai usor rulmentul.
Posibil sa ai dreptate cu infiltrarea prafului care in timp poate ingreuna si mai tare rotirea acelui rulment.
Maskatu
Ma rog, aceeasi poveste si la acel taler. In cateva saptamani se face pamant de praf.

@Axinte: Din pacate unghiul de fuga, unghiul de cadere si unghiul transversal de pivot, nu se regleaza. Cu alte cuvinte toate piesele trebuie sa vina la fix, astfel incat unghiurile sa cada bine. Ele au anumite valori in care trebuie sa se incadreze, insa nu ai cum sa influentezi valorile.

Diferenta maxima dintre unghiul de fuga al rotii stanga si al rotii dreapta este de 1 grad, cu o valoare cuprinsa intre 2 grade cu plus si minus 30' .

Doar paralelismul se poate regla, cu ajutorul rotirii surubului de la bieleta de directie.
miaghy
sal, aveti idee daca pot sa merg cu masina fara arcuri ( practic sa le dau jos si sa mut masina sa o aduc acasa )
Axinte
Deci ramane sa refac unghiu...Nu de alta dar mi-e mila de caucioacele alea noi.Geometrie 3D cik...
vad_sunete
stie cineva cat ar fi in service o aerisire a franelor? aia la meridian mi-au cerut 83 de lei laugh.gif nu sunt sanatosi.
Relu_GTT
@Axinte
presiunea in pneuri este egala ?

@miaghy
pe spate poti sa mergi fara arcuri ca sta pe tampoane, la fel si pe fata dar exista riscul sa strici amortizoarele daca dai prin denivelari
dar de ce vrei sa scoti arcurile ?
miaghy


@miaghy
pe spate poti sa mergi fara arcuri ca sta pe tampoane, la fel si pe fata dar exista riscul sa strici amortizoarele daca dai prin denivelari
dar de ce vrei sa scoti arcurile ?
*

[/quote]
ms relu , vreau sa le bag la forje si sa intaresc si amortizoarele , o sa merg foarte incet sa pot sa o aduc la bloc
Relu_GTT
Eu zic sa nu le comprimi ca o sa devina foarte tari si o sa-ti para rau pe urma
miaghy
nu vreau sa le comprim, decat sa le intaresc le las asa stoc, nu mi place ca se lasa foarte rau, plus de asta merg si mai sportiv pe serpentine, crezi ca se intaresc prea tare ? decat cele pe spate vreau sa le fac si dupaia o sa urmeze sa intaresc si amortizoarele toate 4
fuzzzy
Poti vorbi cu persoana care ti le intareste sa nu le intareasca excesiv, dar explica-i bine cam cat de moi/tari le vrei.
Relu_GTT
Arcurile se pot intari doar prin comprimare si iti fac si garda mai joasa
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.