augustin87r
30 Apr 2010, 03:15
Va salut,
Sunt curios sa stiu care ar fi diferentele dintr ecele doua modele. Am un prieten care vrea sa isi ia. Eu tot ii spun ca cea pe injectie e mai fiabila. Daca cineva a avut ambele modele poate imi spune aici care merge mai frumos, care se comporta mai bine. Eu zic ca injectia, dar nu pot vorbi ca nu am avut in curte. Din pacate, am tot auzit ca cele cu injectie 'nu au fost reusite' ....
dupa mine injectia e mai convenabila ca motor. are consum putin mai mic, porneste muuuult mai bine, nu tremura motorul cand e rece. poate cele pe injectie nu au fost reusite ca tabla, in sensul ca pe zambetul lui iliescu este evident mai multa rugina decat pe cele de dinainte de 1999. acuma daca ai socul pus la punct si inveti sa lucrezi corect cu el, si una pe carburatie este ok, dar ramane consumul.
p.s. - sper ca nu iti imaginezi injectia de pe berlina ca fiind gen logan (multipunct). e mai degraba un soi de carburator asistat electronic.
augustin87r
30 Apr 2010, 14:28
Nu stiam ca au tabla mai proasta. Dar table se gasesc si se pot intretine. Ideea e ca motorul sa fie fiabil. Auzisem ca pompa de benzina din rezervor face probleme si aia te poate lasa in drum. Celelalte frici ( de ex ca se strica calculatorul in drum si nu mai ai ce face, pe cand la cel normal il mai carpesti) nu ma intereseaza pt ca sunt retrograde, anti-modernizare. Asa avem noi, un scepticism pt tot ce e nou...credem ca e mai prost decat ce e vechi...De aia multi au cumparat masini fara servo-directie ca cine stie ce li se strica....
eXtenSion
30 Apr 2010, 15:20
Nu stiu cum e una pe carburator, dar din 2001, 1310 pe injectie pe care o am eu in familie, a pornit la prima cheie de fiecare data, vara iarna, si nu a avut nicio problema de reglaj etc.
La tabla nu pot sa spun cum e, pt ca a fost lovita, zgariata, cu burta pe jos de la prea multa incarcatura samd.
Paulorossi
30 Apr 2010, 18:46
Ia injectie,e diferenta ca intre cer si pamant.
QUOTE(Paulorossi @ 30 Apr 2010, 18:46)
Ia injectie,e diferenta ca intre cer si pamant.
pai care sunt concret: ca sa intelegem si noi!
socul automat, avansul reglat dupa nevoie, adica porneste ca o masina normala, la prima cheie, indiferent de conditii. nu se ineaca, nu da in nas, nu se balbaie. despre de-astea e vorba.
socul automat e la carburator, la injectie nu exista asa ceva, si de fapt Dacia 1310 e pe stramosul injectiei, un singur injector pentru toti cilindri care se comporta ca un carburator reglat perfect si care nu se infunda, dar aprinderea face diferenta, se de aia Dacia injectata e superioara celei pe carburator.
Dar ca si performante este diferenta? demaraj, sprintena, viteza, cp? 1998/carburatie are cam 62-63 cp.
ArtVandelay
8 May 2010, 14:07
lumea zice ca trage mai bine cea pe carburatie, eu insa am facut scoala pe dacie pe injectie si mi s-a parut foarte bun demarajul, mult peste dacia pe carburatie pe care o aveam eu atunci (era 1.3 ce-i drept)
pe hartie puterea stiu ca e la fel si la 1.4 injectie si la 1.4 carb
maryus_83
8 May 2010, 14:08
Da, sunt diferente. Aia pe injectie e nitel mai lesinata. Desigur, vorbim de cazul ideal in care carburatorul are reglaje perfecte si injectata inca mai detine catalizatorul.
on topic: zi-ii sa ia pe injectie daca nu ii place sa faca intruna pe mecanicul. Eu utiam sa mai ridic capota.. odata la cateva luni mai aruncam o privire.
alea pe injectie de obicei au cutia scurta, trage mai bine in oras, demaraj mai bun, dar extraurban are o turtaie mai mare la aceasi viteza.
cristianrobert
8 May 2010, 15:49
eu o am de 2 ani si nu mi s-a stricat nici pompa de benzina nici calculatorul,nu m-a lasat niciodata in drum,eu zic sa-si i-a pe injectie este mult superioara, de exemplu cand ai multi consumatori la carburatie scade turatia si se slabeste lumina la faruri pe cand la injectie calc mentine turatia constanta,daca ai benzina proasta sau cu apa in ea la carb se opreste motorul,la injectie se vede pe turometru ca atunci cand vrea motorul sa moara calc creste turatia si mentine motorul in functiune.
maryus_83
8 May 2010, 16:22
mie imi scadea puterea farurilor un pic la ralanti da poate era a mea stricata.
cristianrobert
8 May 2010, 16:34
poate nu incarca alternatorul bine sau poate era bateria putin slabuta,in rest nu vad sa fi avut ceva stricat
maryus_83
8 May 2010, 16:39
dracu s-o ia ca i-am schimbat bateria si nea ala de la piese auto boscorodea ca incarca alternatorul bine cand mi-a facut actele de garantie.
injectia este mai buna. lesinate sunt oricum ambele.
eXtenSion
8 May 2010, 22:07
QUOTE(maryus_83 @ 8 May 2010, 16:39)
dracu s-o ia ca i-am schimbat bateria si nea ala de la piese auto boscorodea ca incarca alternatorul bine cand mi-a facut actele de garantie.
Da, sigur, asa i-a zis mecanicul si tatalui meu si el schimba bateriile anual aproape. Se face ca releele electronice sunt de rahat- cele mai groase sunt cele mai proaste, adica cele care se gasesc din abudenta. Eu am incercat 3 din-alea, toate reglau prost incarcarea, dar pentru mecanici erau ok, ca probabil stiau ca se gaseste cam greu unul bun si nu le convenea sa tot le returneze la magazin.
Mi-au zis chiar ca acul din bord se strica dupa o vreme si nu mai arata bine, ca sa ma convinga ca e normal sa stea acul aproape pe rosu de la pozitii, la relanti.
Totusi, am deschis un topic aici unde mi-au recomandat alt releu, facut de altcineva, nu mai stiu exact de care -malvina sau asa ceva-, care incarca bine in 90% din cazuri... Acul sta cam la 4 mm de zona rosie si cu farurile aprinse si cu aeroterma pe treapta 1, la relanti. Mai sunt 10% din cazuri cand face ca si cel vechi si nu merge bine, dar in mare e foarte bun fata de cel vechi.
Am avut si pe carburator si acum am pe injectie si pot spune din propia experienta ca cea pe injectie este mai mult mai fiabila .Singura problema ce am avut cu a mea a fost arderea unui releu de protectie al instalatiei GPL (si asta s-a ars datorita proatei montari a instalatiei GPL-contact imperfect) si schimbarea motorasului de relanti care cred eu ca dupa 215.000 km din care cred ca 80% au fost facuti in oras , deci porniri foarte multe, si-a facut datoria .Sfatul meu , ia injectie , eu unul nu mi-as mai lua pe carburator .
dar cel mai bine injectie adevarata, multipunct, nu antica, la preturile de azi iei SUpernova in aceasi bani ca o berlina.
cristianrobert
9 May 2010, 10:06
ai dreptate cu releul de incarcare cind am luat masina mi se parea ca nu incarca bine din cauza ca acul nu statea pe mijloc am fost la un service si electricianul ma trimis sa cumpar un releu si am luat electronic ma gindeam eu ce meserie e,dar cu asta statea acul si mai jos,sa mor de ciuda ca releul vechi l-a aruncat electricianul la gunoi,am luat un releu model vechi si cineva mi-a spus sa nu ma uit la acel ac ca nu are precizie,concluzia :incarca foarte bine daca eu de 2 ani iarna o tineam nepornita 2 sapatmani si pornea foarte bine.
Eu nu am ceas cu ac
, am un bec mare rosu care cica ar trebui sa se aprinda cand nu incarca bine , pana acum (aproape 3 ani si vre-o 25.000 km) nu am avut probleme .
catalliin
12 May 2010, 21:19
scuze de off-topic!..dar nu gasec nicaieri imformatii despre carburatoare modificate serios,intrebarea mea este daca stie cineva vreun topic cu tema asta sau un user care se pricepe la modificat carburatoarelor de dacie...mai concret ma intereseaza comverisa unui carb de dacie monocorp in unul pentru admisie fortata pentru turbo...auzisem ca ar f un user pe aicea care a facut asa ceva dar nu stiu exact
Paulorossi
4 Jun 2010, 08:54
Injectia e din totate punctele mai fiabila.Dozeaza benzenul exact,pulverizare mai buna a amestcului,calculeaza exact curba de avans,corecteaza mersul la rece,consum rezonabi,mai putina poluatie.Carburatia poate fi mai violenta doar cu un carburator mai bun,care consuma evident mai mult benzen la aceleasi performante ca si injectia,nu poti regla niciodata amestecul perfect,iarna socu lasa de dorit,daca functioneaza cu siguranta da benzen mai mult pt o functionare optima,tot timplul trebuie facute reglaje la carburator, aprindere, avans pt a mentine parametrii optimi.
QUOTE(Paulorossi @ 4 Jun 2010, 08:54)
Injectia e din totate punctele mai fiabila.Dozeaza benzenul exact,
la multipunct, la Dacia pe injectie dozeaza ca si carburatorul(reglat corect), si nu e omogen amestecul la toti cilindri.
vdaniel
4 Jun 2010, 13:05
Dar daca ar fi de ales intre o DAcie berlina pe injectie si o Super Nova injectata, ce ati alege?
citeste topicul, nu e aceasi injectie, Supernova are 4 injectoare fata de 1 al berlinei, motor mai eficient cu un consum mai redus. La tabla sunt cam la fel de proaste ambele.
QUOTE(vdaniel @ 4 Jun 2010, 13:05)
Dar daca ar fi de ales intre o DAcie berlina pe injectie si o Super Nova injectata, ce ati alege?
Dintre motorul clasic de 1310 cu injectie monopunct adaptata si motorul renault cu injectie multipunct ?
greu de ales...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.