Problema a fost discutata si rasdiscutata pe toate siturile de profil din tara si nu numai.
Ambreajul merge sacadat, opune rezistenta, scartie si la plecarea de pe loc sau din 1 > 2 te zmunceste, in sensul ca nu pleaca frumos, cursiv.
Apropo aceasta cursa a ambreajului si comportamentul lui poate avea efecte majore in timp?
Intrebarea mea, fara raspuns, pentru moment este daca metoda de mai jos a dat roade la cineva (macar 3 luni / 1.500 km) ??? si cum a procedat, eventula sa faca un tutorial pe youtube.
Am sunat si in service sa vad daca au habar de metoda asta si daca se poate rezolva.
Bineinteles ca te iau cu vorba, iti spun ca nu asa se rezolva, eventula un nou chit de ambreaj, cablu, etc, orice implica schimbarea unor componente vitale , scumpe, dar nu mai scumpe decat manopera pe care ti-o baga la plata.
Din discutiile purtate, metoda de mai joc pleaca de undeva de pe la 70 ron, pana la 1050 ron daca implica schimbarea kitului de ambreaj. (cam 8% din valoarea masinii: 2005/53k/laureat)
Ideia esteurmatoarea: la cate bug-uri are loganul si la cat de dezinteresati sunt mecanicii de la reprezentante iti vine sa schimbi loganul pe un matiz sau ceva de genu.
De masina in general sunt multumit dar sunt unele aspecte care inclina simtitor balanta in defavoarea Loganului.
Din experienta mea cu rep Dacia (schimb fulie alternator 540 ron, la iesirea din service masca fata aliniata ca naiba, dupa ce a fost demontata, de un meserias, la tariful de 39 ron / ora de manopera, aprox 2.5 h doar montare/demontare) mai bine te reprofilez pe mecanica si o repari singur in fata blocului
Metoda
1. demontati cablul de ambreiaj ( se face foarte usor tragand putin spre motor si apoi se scoate de pe furca)
2. indepartati burduful de cauciuc de pe furca ambreiajului
3. trageti usor de furca cat permite (veti constata ca iese foarte usor)
4. curatati resturile de vaselina de pe nuca si de pe tubul pe care culiseaza rulmentul (pentru aceasta operatie va recomand sa folositi un spray degresant). Dupa ce dati cu spray impingeti furca la loc pe rulment si plimbati stanga dreapta rulmentul pentru o indepartare cat mai buna a murdariei acumulate. Aceasta operatie nu este foarte placuta deoarece spatiul este restrans. Ea trebuie repetata de cateva ori pana la obtinerea unor suprafete cat mai curate. La final folositi aer comprimat (ideal un compresor) pentru indepartarea urmelor de spray. Folositi o lanterna pentru a vedea cat de cat in carcasa ambreiajului
5. umpleti o seringa (mai mare de preferat) cu vaselina si adaptati la aceasta un tub (de ex: un pai de la racoritoare) .Utilizati acest dispozitiv pentru a introduce vaselina la locurile indicate (spatele rulmentului si axul pe care culiseaza) . Plimbati rulmentul cu ajutorul furcii, stanga dreapta pentru a lua vaselina . Daca aveti alte idei de a introduce vaselina folositi-le.
6. remontati burduful de cauciuc pe furca
7. remontati cablul de ambreiaj
Sper ca in curand sa pot atasa si cateva poze ale pieselor pe care le-am schimbat . Va fi mai usor sa va imaginati ce se intampla cu ambreiajul.
http://img373.imageshack.us/img373/725/schitaambreiaj3ac.jpg
Inteleg ca sunt multe topicuri pe aceasta teme, le-am citit insa tinant cont de gravitatea problemei pe termen lung si a faptului ca foarte multi posesori se intalnesc cu aceasta problema, simt nevoia de a ajuta la clarificarea lucrurilor o data pentru totdeauna pentru toata lumea, inclusiv pentru mine.
PS Pont pentru Dacia: scoateti cutii de viteze automate pentru logan sau lansati loganul electric dupa modelul celor din state.
Ar mai fi o varianta scoateti manualul de reparatie al loganului pentru amatori. (ar fi un bestseller)