Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreajul topaie, scartie, merge sacadat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
macrosoft
Problema a fost discutata si rasdiscutata pe toate siturile de profil din tara si nu numai.

Ambreajul merge sacadat, opune rezistenta, scartie si la plecarea de pe loc sau din 1 > 2 te zmunceste, in sensul ca nu pleaca frumos, cursiv.
Apropo aceasta cursa a ambreajului si comportamentul lui poate avea efecte majore in timp?

Intrebarea mea, fara raspuns, pentru moment este daca metoda de mai jos a dat roade la cineva (macar 3 luni / 1.500 km) ??? si cum a procedat, eventula sa faca un tutorial pe youtube.

Am sunat si in service sa vad daca au habar de metoda asta si daca se poate rezolva.
Bineinteles ca te iau cu vorba, iti spun ca nu asa se rezolva, eventula un nou chit de ambreaj, cablu, etc, orice implica schimbarea unor componente vitale , scumpe, dar nu mai scumpe decat manopera pe care ti-o baga la plata.
Din discutiile purtate, metoda de mai joc pleaca de undeva de pe la 70 ron, pana la 1050 ron daca implica schimbarea kitului de ambreaj. (cam 8% din valoarea masinii: 2005/53k/laureat)

Ideia esteurmatoarea: la cate bug-uri are loganul si la cat de dezinteresati sunt mecanicii de la reprezentante iti vine sa schimbi loganul pe un matiz sau ceva de genu. ohmy.gif
De masina in general sunt multumit dar sunt unele aspecte care inclina simtitor balanta in defavoarea Loganului.

Din experienta mea cu rep Dacia (schimb fulie alternator 540 ron, la iesirea din service masca fata aliniata ca naiba, dupa ce a fost demontata, de un meserias, la tariful de 39 ron / ora de manopera, aprox 2.5 h doar montare/demontare) mai bine te reprofilez pe mecanica si o repari singur in fata blocului

Metoda

1. demontati cablul de ambreiaj ( se face foarte usor tragand putin spre motor si apoi se scoate de pe furca)
2. indepartati burduful de cauciuc de pe furca ambreiajului
3. trageti usor de furca cat permite (veti constata ca iese foarte usor)
4. curatati resturile de vaselina de pe nuca si de pe tubul pe care culiseaza rulmentul (pentru aceasta operatie va recomand sa folositi un spray degresant). Dupa ce dati cu spray impingeti furca la loc pe rulment si plimbati stanga dreapta rulmentul pentru o indepartare cat mai buna a murdariei acumulate. Aceasta operatie nu este foarte placuta deoarece spatiul este restrans. Ea trebuie repetata de cateva ori pana la obtinerea unor suprafete cat mai curate. La final folositi aer comprimat (ideal un compresor) pentru indepartarea urmelor de spray. Folositi o lanterna pentru a vedea cat de cat in carcasa ambreiajului
5. umpleti o seringa (mai mare de preferat) cu vaselina si adaptati la aceasta un tub (de ex: un pai de la racoritoare) .Utilizati acest dispozitiv pentru a introduce vaselina la locurile indicate (spatele rulmentului si axul pe care culiseaza) . Plimbati rulmentul cu ajutorul furcii, stanga dreapta pentru a lua vaselina . Daca aveti alte idei de a introduce vaselina folositi-le.
6. remontati burduful de cauciuc pe furca
7. remontati cablul de ambreiaj
Sper ca in curand sa pot atasa si cateva poze ale pieselor pe care le-am schimbat . Va fi mai usor sa va imaginati ce se intampla cu ambreiajul.

http://img373.imageshack.us/img373/725/schitaambreiaj3ac.jpg

Inteleg ca sunt multe topicuri pe aceasta teme, le-am citit insa tinant cont de gravitatea problemei pe termen lung si a faptului ca foarte multi posesori se intalnesc cu aceasta problema, simt nevoia de a ajuta la clarificarea lucrurilor o data pentru totdeauna pentru toata lumea, inclusiv pentru mine.

PS Pont pentru Dacia: scoateti cutii de viteze automate pentru logan sau lansati loganul electric dupa modelul celor din state.
Ar mai fi o varianta scoateti manualul de reparatie al loganului pentru amatori. (ar fi un bestseller)
amoro20
Cum ati reusit sa scoateti furca ?Eu am tras de ea si degeaba!In afara de asta imi este frica ca nu o mai pot fixa la loc dupa operatie!
amoro20
Nu stie nimeni?
alexp_
Si eu am problema asta.Scartaie canaiba cand se incalzeste motorul mai bine zis.Cand e umezeala afara nu face asa....dar cand e uscat ..ma scoate din sarite.Mecanicul mi-a zis ca nu am ce sa-i fac.M-as mira.O sa incerc ceea ce a zis macrosoft...insa mi-e cam frica sa nu ajunga ulei curatitor la disc sau vaselina.(nu radeti caci nu ma pricep dar ma stradui).

aditã
macrosoft esti un zeu....problema cu zmucitura de la plecare am rezolvat-o prin ungerea cablului...in schimb cum zice un alt coleg..cand se incalzeste imi vine sa rup pedala aia!parca freaca ceva acolo...si acum mai nou cand o apas cateodata are un punct unde agata ceva si se si aude!
o sa urmez pasii aratati de tine si sper sa rezolv!
ai toata stima din partea mea!
m-am uitat la toate topicurile si nimic concret!
in sfarsit! 168.gif worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif
amoro20
Daca reusesti sa scoti furca sa ne spui si noua!
mk2
O singura mentiune: pentru ungere se foloseste vaselina grafitata. Daca folositi vaselina simpla, faceti toata operatiunea degeaba intrucat nu rezista la temperatura.

In plus, aceasta operatie a mai fost descrisa pe unul din multele topicuri cu ambreiaj.
aditã
facut..rezolvat!nu eu personal..ci un mecanic!merge super bine ambreajul!si cu ocazia asta am descoperit ca am si bara stabilizatoare! tongue.gif
teleii07
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=61988&hl=

Daca este problema de ungere de ce nu face cu motorul oprit?!?

Parerea mea este ca poate sa fie de la rulmetul de presiune care stim cu totii ca face zgomot si scos din viteza..... rulmentul se incalzeste daca este dus de la utilizari repetate si incepe sa faca figuri...transmite vibratii in pedala in timp ce culiseaza pe ax...

Eu incerc sa vad ce pot rezolva in service fiind masina in garantie...

Sunt din nou dezamagit de acest forum in care se discuta de probleme mult mai complexe, resoftari, schimbare de motor ..etc..

Cand este vorba de un cablu o parghie un ax si un rulment nimeni nu are o solutie clara..Ca sa fie problema si mai complexa sunt care au schimbat si rulmetul de presiune+kit ambreaj si a reaparut problema.. ciudat este totusi ca nu a aparut inca chiar la toti posesorii de Logan aceasta problema..

Am fost la reprezentanta DACIA... nu au auzit de metoda de ungere, dar nici de schimbat nu se schimba nimic fiindca aici au si ei dreptate masina functie ...

dacia tot dacia ramane...




aditã
pai ce sa faca cu motorul oprit? blink.gif sa vibreze cand dai sa pleci???: excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.