Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 - restaurare + imbunatatire minora
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Allecx
Okay, am o masina primita in "mostenire" de la tatal meu. Inca nu am 18 ani (cateva luni pana iau carnetul) si vreau sa imi fac masina gata de drum pana atunci.

Acum am nevoie de cateva sfaturi. Masina nu e in cea mai buna stare, am inceput prin a demonta bara spate , curatat rugina si cred ca o sa o vopsesc in negru (maine demontez si bara fata ca e foarte ruginita).


Acum cea mai mare problema a mea din care nu stiu cum sa ies. Motorul de 1.3 (cod 810 99) porneste insa nu isi face ungerea. A inceput de la un timp sa scartiaie - il mai porneam sa vad ce si cum, i-am demontat baia, scos pompa de ulei, am curatat-o si am testat-o sa vad daca merge. Am pus-o intr-un bidon de ulei , am invartit (se invarte foarte usor) si scotea ulei destul de mult. Cand am pus-o la loc, nimic schimbat (motorul tot nu isi face ungerea sad.gif - nu mai stiu ce sa ii fac). Acum nu stiu daca sa fac acest motor sau sa cumpar unul de 1.6 (cam cat ar costa toata omologarea noului motor avand in vedere ca are mai putin de 75cai?). Cutia o sa o pastrez, 4 trepte de provenienta Franta (cel putin asa zice tata, insa din cate imi pot da seama nu are nici o problema - schimba foarte usor cand mergea motorul)


Planuri de viitor :
- vopsit bara fata/spate in negru mat sau semi-lucios (nu stiu inca - nichelul este distrus si nu stiu cat de scumpe sunt altele)

[attachmentid=1627618560]

- jantele de canada cred ca o sa le dublez (6j - 6.5j) si o sa incerc sa caut jante Gotti R17
- suspensiile - alte amortizoare - intarite + arcuri (taiate cred)
- motorul (sa il refac pe acesta de 1.3 sau sa ii montez unul de 1.6 + doua carburi DCOE40 Weber - le am dar nu am galeria de admisie adecvata sad.gif )
- spatele masinii cred ca il voi face cat mai clean posibil
- interiorul : Roll-Cage (nu il am, caut schite pentru a face unul) + 2scaune FK (si pe astea le am, dar asteapta vopsirea masinii din vara), scos scaune spate
- fata va primi o masca + ochelari subtiri si 2 faruri cu lupe (pe exterior)

Ma scuzati ca postez aici , insa am nevoie de ajutor in legatura cu schimbarea motorului (sau cu repararea actualului) si cu niste explicatii - pentru schimbarea fetei de 1310 cu una de 1300 cu 4faruri cu grila subtire imi trebuie aripi + capota si grila cu ochelari sau doar grila cu ochelari si aripi?

Multumesc mult!
BZN
Trecerea de la modelul 1310 la 1300 nu presupune schimbarea capotei, nici macar a aripilor (in cazul tau!).
Legat de motor, omologarea acestuia la RAR costa prea mult incat nu merita.
Pompa de ulei nu ai verificat-o bine, trebuia astupata gura si in acelasi timp sa invarti axul. O pompa buna nu-ti permite rotirea (cu mana) axului in acest caz. E foarte posibil insa sa ai si ceva canale infundate, mai ales in rampa/chiulasa.
Allecx
Daca omologarea nu ar costa mai mult de 500lei, m-as incumeta sa o fac. Daca nu, o sa incep restaurarea motorului acesta. O sa sun ceva mai incolo la RAR si o sa postez (poate or sa aiba si altii aceeasi intrebare) smile.gif
Tiristu'
si eu as dori sa stiu costurile omologarii unui 1.6 in loc de 1.4, daca afli ceva sa mi spui si mie te rog. si daca tot mergi la rar...poti intreba si de costul omologarii unei alte culori pe masina ?
p.s am eu impresia sau esti din BR ?
iuser
- In cazul in care schimbati motorul cu altul identic (acelasi cod) se va verifica de catre reprezentantii RAR fixarea noului motor si a tubulaturii de evacuare, se va efectua testul de poluare si se va modifica CIV. In acest caz o sa va coste aproximativ 100 RON.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care se afla in gradul de motorizare (gama de motoare care a echipat un anumit tip de autovehicul pe parcursul intregului interval de fabricatie a respectivului tip), functioneaza cu acelasi tip de combustibil si nu genereaza modificari de putere mai mari de 40% determina omologarea vehiculului. In acest caz o sa va coste aproximativ 600 RON.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care nu se incadreaza in cazurile enumerate mai sus, suplimentar fata de operatiunile de omologare se fac si alte verificari inclusiv de catre Laboratorul de Incercari pentru Securitate Rutiera privind performantele sistemului de franare, determinarea repartitiei de mase, etc. In acest caz o sa va coste de la 600 RON in sus in functie de numarul si tipul incarcarilor suplimentare la care autovehiculul este supus.
- Pentru mai multe informatii va rugam sa luati legatura cu reprezentantele nostre sau cu Departamentul coordonare baze de date tehnice, poluare si consultanta la numarul de telefon: 021 318.17.58 sau 021.202.70.00, 021.318.17.35 interior 251/157
Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce determina omologarea acestora se pot efectua numai in ateliere specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere autorizate le gasiti la sediul oricarei reprezentante RAR sau la adresa www.rarom.ro.
Actele necesare sunt:
- act identitate detinator;
- cerere activitate RAR;
- CIV;
- Dupa caz, adeverinta din partea atelierului autorizat

Dar mai simplu ...te duci la remat cumpari un motor la fel ca cel de pe masina si ai terminat balciu' . biggrin.gif
STORMTROOPER
BZN - imi permit sa te contrazic.Daca omul crea sa schimbe masca si ochelarii actuali cu unii model subtire, va trebui sa schimbe si aripile.Daca cauti pe forum o poza o sa vezi ca difera forma aripii.In schimb capota ramine aceeasi.
Allecx
Multumesc mult tuturor ce au postat. Motorul de 1.6 cred ca vine dupa Dacia Pick-up (si are o putere cu aprx. 35% mai mare). Sper sa nu ma coste foarte mult (600lei este o suma in limitele bunului simt smile.gif )

PS: Masina este inscrisa in Teleorman (TR) iar eu stau in Bucuresti!

PSS: Am aflat ca masina are bloc motor de 1.3 cu palier marit (cumva pentru Ungaria?) , se poate monta pe acesta set motor de 1.4/1.6? Imi cer scuze pentru aceste intrebari smile.gif
BZN
QUOTE(STORMTROOPER @ 2 May 2010, 17:08)
BZN - imi permit sa te contrazic.Daca omul crea sa schimbe masca si ochelarii actuali cu unii model subtire, va trebui sa schimbe si aripile.Daca cauti pe forum o poza o  sa vezi ca difera forma aripii.In schimb capota ramine aceeasi.
*


E posibil, eu ma gandeam la masca de 1310 cu 4 faruri, primul model, nu cel cu grila groasa, ala da, are un colt in partea de jos.
Pentru trecerea de la un model la altul trebuiesc inlocuiti si gascanii.
STORMTROOPER
Pai omul deja are modelul cu 4 faruri cu masca groasa.Grila subtire cu 4 ohcelari a fost pusa pe caroserie de 1300.Daca te uiti la subiectul cu frantuzoaica o sa vezi diferentele pe pagina 470 la pozele postate de Speedy82.
bogdyMND
QUOTE(Allecx @ 2 May 2010, 17:09)
PSS: Am aflat ca masina are bloc motor de 1.3 cu palier marit (cumva pentru Ungaria?) , se poate monta pe acesta set motor de 1.4/1.6? Imi cer scuze pentru aceste intrebari smile.gif
*



http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=21823

Decat sa dai 600 ron doar pe omologare, mai bine ii bagi in altceva care chiar e necesar (directie, frane, cauciucuri etc). Si in plus motorul pe care il cumperi nu va fi perfect, mai ales dc vine de pe un papuc.
Mr_Devil83
daca e palier marit montezi set de 1,6 fara probleme.

Cumperi pistoane, segmenti, camasi, biele, bolturi, cuzineti si arborele cotit.

Daca tai prost cu banii poti sa faci 1,4, cumperi restul dar arborele cotit il lasi pe cel de 1300.

Daca insa blocul motor e palier normal faci 1,4 prin alezarea camasilor de 1,4 la cotele celor de 1,3. 1,6 poti dar e foarte riscant pentru ca o sa iti ramana partea de jos a camasii de doar 0,5mm grosime.
Muttley
QUOTE(Allecx @ 2 May 2010, 17:09)
masina are bloc motor de 1.3 cu palier marit, se poate monta pe acesta set motor de 1.4/1.6?
*




QUOTE(Mr_Devil83 @ 16 May 2010, 20:55)
daca e palier marit montezi set de 1,6 fara probleme.
*


Bagarea-n seama.
Daca n-ai fi facut praf topicul de la imbunatatiri despre conversie in 1.6 mai aveai o scuza, dar asa, e fix bagarea-n seama.
payty
QUOTE(Allecx @ 2 May 2010, 17:09)
Multumesc mult tuturor ce au postat. Motorul de 1.6 cred ca vine dupa Dacia Pick-up (si are o putere cu aprx. 35% mai mare). Sper sa nu ma coste foarte mult (600lei este o suma in limitele bunului simt smile.gif )

PS: Masina este inscrisa in Teleorman (TR) iar eu stau in Bucuresti!

PSS: Am aflat ca masina are bloc motor de 1.3 cu palier marit (cumva pentru Ungaria?) , se poate monta pe acesta set motor de 1.4/1.6? Imi cer scuze pentru aceste intrebari smile.gif
*




daca e de 1.3 nu conteaza ce palier e pt ca are etansari la cilindri cu garnituri de hartie. cele de 1.4 si 1.6 au cauciuc sau cupru, si nu se vor potrivi indiferent ce ai sa le faci.

schimba blocul cu unul nou de pe vreo dacie din 97-98 si vei putea monta fara probleme ce set vrei tu.

nu e mare lucru trecutul in acte.
M.C.
E foarte simplu de facut schimbarea.
Ia niste camasi vechi de 1300 si un set nou de pistoane de 1400,cu diametrul de 76 plus segmentii si bolturile aferente.
Duci camasile vechi la un meserias si ti le alezeaza pentru noile pistoane.
Atita tot.
Restul reparatiei este normala,ma refer la cuzineti si alte alea.
Solutia asta am folosit-o si eu cu ani in urma pe motor de 1300,fara probleme.Si nu numai o data.
Asa mareau capacitatea motorului cei de la Dacia competitii pe vremea comunistilor.
O sa-ti trebuiasca neaparat dupa aceea radiator mare.
Pompa de ulei cu debit marit,neaparat.
Si bineinteles sa montezi in carburator setul de jicloare pentru 1400.
Spor la treaba.
argon
nu montezi degeaba setul e jicloare de 1.4 daca difuzorul ramane tot de 25?
M.C.
Nu.
tichondrius95
Da faci motorul tau din 1300 - 1400. Si nu te mai chinui nici cu omologari etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.