geo24_frb
7 May 2010, 08:05
Intentionaez sa achizitionez o dacia logan la mana a2a.Am disponbibili vreo 4000-4500 de euro si nu stiu ce model sa aleg.Ma refer la motorizari.Eu as vrea 1.5DCI insa am auzit ogramada de povesti despre problemele la pompa sau la injectoare,imi e frik sa nu-mi iau tzeapa,mai ales ca la pretul asta masina sigur are deja vreo 50.000 de km.Voi ce parere aveti? e riscul prea mare sa ma orientez la diesel? Dar un logan pe benzina cu GPL ce credeti? merita?(ma refer la GPL montat de proprietar pentru ca cu instalatie din fabrica nu am vazut la vanzare).Loganul MPI doar benzina ma cam sperie la consum,am auzit ca ajunge si la 10 in oras.Ce model ma sfatuiti sa aleg? A..si nu-mi sugerati masina straina sh pt ca vreau logan. MULTUMESC anticipat tuturor care imi vor raspunde.
7 May 2010, 15:09:nimeni
?
tribunul
7 May 2010, 14:13
La ce o folosesti masina? pt. ce o cumperi? Cati km crezi ca o sa faci pe zi cu ea?
geo24_frb
7 May 2010, 15:21
Poi sunt elev.Tocmai am luat permisul si vreau o masina.Cred ca o sa fac o medie de 20-30 de km pe zi.Stiu ca sunt putini si o sa-mi recomandati benzinarul,dar eu as vrea diesel,si as dori sa stiu daca se merita un diesel.Ma refer la intretinere.Si imi e frik de pompa si injectoare ca am auzit ca ar pica repede.Am mai auzit ca la modelele dupa 2007 sa remediat problema din fabrica.Asa este?
Adik as dori sa stiu cat de des este intalnita aceasta problema.Cam care sunt sansele sa-mi iau tzeapa daca cumpar un DCI?
Mari.
Macar fereste-te de cele Euro 3...
Daca cauti putin pe forum ai sa vezi ca s-a discutat si analizat otto vs diesel de prea multe ori.
Victoras2001
7 May 2010, 17:47
"Am auzit"-ul asta in privinta consumului l-am auzit si eu de la mai multi. Si stii care-i culmea? Ca si ei auzisera de la altii care aveau rude sau prieteni care auzisera pe la servici despre consumul imens al loganului. Si culmea e ca se certau cu mine care am logan de 5 ani. Asa ca indiferent de ce-ai auzit tu, io am resetat compiuteru cand am iesit pe sosea, iar la intrarea in localitate, dupa 112 km si maxim 120 km/h, imi arata 6,2. Mare rau consumul. De obicei, daca lasam si ce-a calculat prin Bucuresti, ajungea pe la 7,1-7,2. Iar a mea are si remapare.
PS. Ce elevi scot astia, frate, in ziua de azi...
vijelie
7 May 2010, 17:52
QUOTE(geo24_frb @ 7 May 2010, 15:21)
...eu as vrea diesel,si as dori sa stiu daca se merita un diesel.
Ia-l.
Daca va merge bine, vei fi fericit.
Daca o sa ai probleme, o sa te convingi singur ca ai ales prost.
a zis consumul in oras, nu la 'max 120 km/h', unde si 6,2 e destul de mare pentru 1.4. Multe remapari fac sa arate mai mic consumul decat in realitate sa fie clientul fericit...macar atat ca oricum caii in plus sunt povesti de popa beat la benzina aspirat.
slider2
7 May 2010, 21:14
QUOTE(geo24_frb @ 7 May 2010, 08:05)
(ma refer la GPL montat de proprietar pentru ca cu instalatie din fabrica nu am vazut la vanzare)
eee nu, iti arat eu cateva daca vrei...
QUOTE(geo24_frb @ 7 May 2010, 15:21)
Cred ca o sa fac o medie de 20-30 de km pe zi
sa zicem 30km/zi, inmultim cu 365zile/an, si obtinem 10950km/an. in general la masinile noi, se spune ca dieselul merita de la 20.000km/an, datorita diferentei de pret de achizitie... la second hand diferenta nu prea este sau este mult mai mica, dar oricum la maxim 11.000km, benzinar toata ziua... ca sa dormi linistit... si daca pe parcurs ti se pare ca consuma mult, ii pui gpl...
Benzinar Ambition 2006-2007 recomand si la banii astia gasesti masina buna.
QUOTE(slider2 @ 7 May 2010, 22:14)
... datorita diferentei de pret de achizitie... la second hand diferenta nu prea este sau este mult mai mica, ...
Da, dar si daca te oparesti... iti trebuie o groaza de km sa-ti scoti banii( din consum) pe reparatia tractorasului.
bygy007
7 May 2010, 21:25
cu gpl-ul ajungi la aceeasi bani de combustibil ca diselul
slider2
7 May 2010, 21:51
QUOTE(BZN @ 7 May 2010, 21:22)
Da, dar si daca te oparesti... iti trebuie o groaza de km sa-ti scoti banii( din consum) pe reparatia tractorasului.
pai eu nu i-am recomandat diesel
Stiu.
Eu am avut logan diesel, multumit deplin de el in cei 25000km cat a apucat sa faca. Dar, acum dupa ce am dat de 1,6 16v nici prin cap nu mi-ar mai trece sa achizitionez un Logan pe motorina...
eXtenSion
8 May 2010, 13:46
Elev = posibil reisar.
BZN = 1.6 16 V = WoW
===> Elev = reisar.
slider2
8 May 2010, 15:34
de cand detinerea unui model de masina propulsat de un motor decent ca si performante, te transforma in reisar??
Pai de la 1.6 in sus esti raiser, nu?
Daca e bascalie macar sa stim si noi, nu?
slider2
9 May 2010, 10:56
eu cam inteleg ce a vrut sa zica extension, dar cred ca aceasta calitate de "reisar" tine de mentalitate si comportament. este drept ca gandul ca sub capota ai un motor decent, poate incuraja comportamentul de reisar, dar eu am vazut destui soferi de genul care conducea masini mai putin potente, inclusiv loganuri cu motorizari mai mici...
Am inteles si eu ce a vrut sa zica...... un pic cam acidulat totusi, nu?
geo24_frb
11 May 2010, 12:53
M-am mai documentat despre DCI si m-am cam speriat de cate probleme am vazut.Am sa ma orientez spre un benzinar cu GPL.Apropo...dupa ce recunosti GPLul instalat din fabrik si cel montat mai tarziu?
bradone
11 May 2010, 15:38
daca nu ma insel, cele cu gpl din fabrica au supapa ( sau cum s-o numi) de alimentare langa busonul de benzina
nu stiu daca si aftermarket se pune acea supapa tot acolo, de obicei am vazut ca se gaureste aripa dreapta spate
Victoras2001
11 May 2010, 15:54
QUOTE(argon @ 7 May 2010, 20:21)
a zis consumul in oras, nu la 'max 120 km/h', unde si 6,2 e destul de mare pentru 1.4. Multe remapari fac sa arate mai mic consumul decat in realitate sa fie clientul fericit...macar atat ca oricum caii in plus sunt povesti de popa beat la benzina aspirat.
Al meu e de 1.6 si sa stii ca se simte ceva remaparea. Face diferenta cand ai AC-ul pornit sau masina incarcata. Da asta nu inseamna ca e vreo masina de curse. E aproape de limita bunului simt motorul asta. Cat despre consum, de cand cu remaparea e mai mare, nu mai mic.
Io i-o recomand cu ochii inchisi.
membru_DC
11 May 2010, 20:57
daca nu o sa folosesti masina des, cumpara-ti MPI... dieselul daca sta in parcare cu saptamanile fara sa "circule" motorina pe traseu, se depun gume datorita biodiesel-ului
Apropo, ca si instalatie GPL, cica aia BRC ar fi cea mai compatibila cu benzinarele ce echipeaza autoveh. Dacia, cu toate ca in uzina se pune doar LandiRenzo
PS: numa' benzinari p'aci
misu78
12 May 2010, 14:54
QUOTE(bradone @ 11 May 2010, 15:38)
daca nu ma insel, cele cu gpl din fabrica au supapa ( sau cum s-o numi) de alimentare langa busonul de benzina
nu stiu daca si aftermarket se pune acea supapa tot acolo, de obicei am vazut ca se gaureste aripa dreapta spate
Se pune si after langa buson.
QUOTE(geo24_frb @ 11 May 2010, 13:53)
M-am mai documentat despre DCI si m-am cam speriat de cate probleme am vazut.Am sa ma orientez spre un benzinar cu GPL.Apropo...dupa ce recunosti GPLul instalat din fabrik si cel montat mai tarziu?
Cele din "fabrica" (de fapt nu sint montate in fabrica) au instalatie LR cu 2 rampe de doua injectoare. Loganele berlina cu GPL au aparut Iunie 2007. Sint si LR pe Logan puse in ateliere, majoritatea inainte de aparitia Logan cu LR din fabrica, dar nu au motorul asa-zis pentru GPL. Pretul era in jur de 1000-1300 EUR (destul de prohibitiv).
Motoarele pentru Loganele cu GPL de 1.4 sint K7J(F)714 (nu 710), iar cele de 1.6 sint K7M(F)718 (nu 710). In acte nu scrie, dar pe motor scrie.
membru_DC
12 May 2010, 18:12
QUOTE(annem @ 12 May 2010, 15:52)
Sint si LR pe Logan puse in ateliere, majoritatea inainte de aparitia Logan cu LR din fabrica, dar nu au motorul asa-zis pentru GPL.
daca tot te-ai apucat, spune-i omului care-i diferenta intre cele doua motoare... nu vezi ca vrea sa-si ia benzinar si apoi sa-si puna GPL
QUOTE(Victoras2001 @ 11 May 2010, 15:54)
Al meu e de 1.6 si sa stii ca se simte ceva remaparea. Face diferenta cand ai AC-ul pornit sau masina incarcata.
corect, se simte , se schimba curbele de cuplu, ai disponibili mai multa putere la turatii mai mici, dar puterea maxima e tot aia, adica 64KW/86 cai la 1.6. Dar asta s-ar rezolva si daca l-ai tura mai mult in loc cipcirip, cu acelasi consum marit.
Lostboy
13 May 2010, 08:08
Nu mai e nevoie să retrogradezi în viteza a patra pentru o depășire, ceea ce mi se pare destul de ok. Eu nu am făcut cipcirip-ul pt. mai multe iepe.
Cu stimă Ironick!
QUOTE(membru_DC @ 12 May 2010, 19:12)
daca tot te-ai apucat, spune-i omului care-i diferenta intre cele doua motoare... nu vezi ca vrea sa-si ia benzinar si apoi sa-si puna GPL
Nu cred ca asta vrea, dar detalii despre "chiulasa ranforsata" se gasesc in topicul "Logan pe GPL". Simplist spus, motorul pentru GPL are alte materiale pentru chiulasa, scaune, supape, ghiduri, etc, pentru a compensa cele 8-10 grade in plus la functionarea pe GPL. La revizii sint si operatii in plus pentru motor (E.g. la fiecare 20k km este obligatoriu de verificat/reglat jocurile termice). La revizia 2, cind s-au facut culbutorii, am vazut ca intr-adevar chiulasa arata putin altfel fata de chiulasa de la un 1.6 pe benzina.
Initiatorului ii recomand sa-si ia Logan 1.4/1.6 benzina cu vechime de 2 ani sau de 4 ani cu revizia facuta. La GPL LR nu prea exista service la Dacia. Pe un SH nu merita pus GPL.
misu78
13 May 2010, 22:08
QUOTE(annem @ 13 May 2010, 10:18)
..... Pe un SH nu merita pus GPL.
De ce? Din cauza fiabilitatii? Stiu Dacia 1310 cu peste 130k. fara reparatii la motor care merge ok.
Va duce si loganul cel putin la fel de mult.
aluibasarabeanu
13 May 2010, 22:27
Am mers luna trecuta cu un taxiu 1.4 pe GPL si il intreb pe sofer:"Auzi ,ai probleme cu motorul din cauza gazului?Ca eu sunt cam sceptic,nu am avut gaz pe nici una dintre cele 5,6 dacii pe care le-am avut."Raspuns:"Frate ,inafara de faptul ca nu mai merge bine pe benzina ca sau infundat injectoarele nu am avut nici o problema,"si mi-a si demonstrat ca motorul balbaia foarte urat pe benzina.Eu:"Da cati Km ai?".El :"275000".Eu:"
Caaat?Si instalatia de gaz cand ai pus-o?".El:"La 3000 de KM".Asa ca ma cam bate si pe mine gandul sa pun gaz la preturile actuale ale carburantului,numai ca eu fac intre 10000 si 15000 de km pe an si nu cred ca ma avantajaza pre mult.
slider2
14 May 2010, 21:49
1. daca ceea ce spune taximetristul era chiar pe bune, atunci restul nu ar trebui sa aibe mari probleme
2. trebuie sa ai in vedere si faptul ca taximetristii merg subturat, si cam uita de reviziile periodice ale masinii. astea ar putea fi cauzele ale mersului prost pe benzina si infundarii injectoarelor
3. legat de km/an pe care ii faci tu, depinde cum si unde ii faci. daca sunt 100% doar in oras, atunci s-ar putea sa se merite. eu iti recomand urmatorul lucru. 2 luni de zile mergi cu masina fara sa resetezi cb-ul. la finalul celor 2 luni, vezi cat iti indica cb-ul ca si consum mediu. presupunand ca vei merge in restul anului cum ai mers in cele 2 luni, poti face un calcul al rentabilitatii unei instalatii gpl. vezi pe topicul de gpl pe solenza, ca este pun de mine un link catre un site al unei firme ce se ocupa cu montarea instalatiilor gpl. pe site la ei existand si un calculator pentru a vedea in cat timp iti scoti investitia. te uiti in catalogul lor la cat costa o instalatie pentru masina ta, pui consumul obtinut in alea 2 luni si vezi in cat timp se amortizeaza instalatia...
orientativ la un consum de 10% (exagerat pentru o masina gen logan 1.6) si 15.000km, se amortiza investitia in 1,5 ani
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.