budu_vl
12 May 2010, 11:25
Salut .... ieri bunicul meu mi-a facut o surpriza placuta .. m-a scapat .. de vechea dacie 1300 ... si mi-a adus in loc o supernova .. toate bune si frumoase .. sunt incantat de masina este intretinuta dar este o problema ...
Cand o pornesc .. nu conteaza ca este motorul rece sau cald ... trebuie sa apas acceleratia unpic ca sa porneasca si 10 secunde daca o las la relanti trepideaza ingrozitor motorul si scoate mult fum la pornire .....
Dupa ce mecanica am eu in cap ..Parerea mea ar fi ca .. distributia nu este pusa la punct .. si ca este cu un dinte in avans sau in spate .. cred .. din cate am inteles distributia ar fi fost schimbata de curand ... .. Astept si eu un raspuns !
caphonne
12 May 2010, 11:30
Salut fum mult ce culoare si doar la pornire sau si dupa?
budu_vl
12 May 2010, 11:35
scoate fum albastrui doar la pornire
danciusergiu84
12 May 2010, 11:48
de obicei daca trebuie sa accelerezi sa porneasca e problema la motorasul care regleaza relantiul nu-si face treaba, poate trebuie doar curatata zona aceea sau contactele mufei
Apasat acceleratia -> problema cu motorasul pas cu pas.
Fum albastrui -> ulei in camera de ardere -> segmenti bolnavi. In filtrul de aer nu ai ulei?
caphonne
12 May 2010, 11:51
fumul albastrui din cate stiu este de la uleiul ars ar insemna ca masina are probleme cu segementii dar sa nu ne grabim ca poate nu este asa.Mai da ceva detalii cati km are masina unde ai schimbat distributia s-a schimbat si altele la ea gen filtre?
djasu82
12 May 2010, 15:25
QUOTE(budu_vl @ 12 May 2010, 12:25)
Salut .... ieri bunicul meu mi-a facut o surpriza placuta .. m-a scapat .. de vechea dacie 1300 ... si mi-a adus in loc o supernova .. toate bune si frumoase .. sunt incantat de masina este intretinuta dar este o problema ...
Cand o pornesc .. nu conteaza ca este motorul rece sau cald ... trebuie sa apas acceleratia unpic ca sa porneasca si 10 secunde daca o las la relanti trepideaza ingrozitor motorul si scoate mult fum la pornire .....
Dupa ce mecanica am eu in cap ..Parerea mea ar fi ca .. distributia nu este pusa la punct .. si ca este cu un dinte in avans sau in spate .. cred .. din cate am inteles distributia ar fi fost schimbata de curand ... .. Astept si eu un raspuns !
Faci un test de compresie , compresie mica segmenti distrusi , dupa aceea cureti motorasul pas cu pas - si il schimbi daca nu mai functioneaza , se verifica sonda lambda si restul senzorilor cu un test clip .
Bujiile daca le-ai scos si sunt pline cu ulei trebuie resegmentat motorul.
ionutzoo
12 May 2010, 18:36
salutare!problema la pornire o am si eu.aceea ca trebuie apasata putin acceleratia.tin sa precizez k s-a curatat motorasul pas cu pas,senz. de turatie,bujiile,corpul clapeta,papucul de la electromotor.a fost pusa de fostul proprietar(care este cumnatul meu) pe tester,dar nu i-a gasit nimic.am citit pe aici k si la unele logan-uri ar fi aceasta problema.vreo idee?va salut,cu respect!
Sa schimbi motorasul pas cu pas si sa cureti inclusiv canalul din corpul clapeta in care intra cuiul motorasului, nu doar motorasul.
ionutzoo
12 May 2010, 19:00
merci,klaus!de schimbat,deocamdata nu-l schimb k am cheltuiala cu nunta(am inteles k ar costa in jur de 400 RON,nu?),dar maine am sa ma ocup iarasi de curatarea lui(mai amanuntita).relantiul mi-l tine km la 900-950.ms inca o data de sfat!
budu_vl
12 May 2010, 20:23
daca se poate .. sa imi dati niste detalii mai exacte care contact sa il curat si care motoras unde este el amplasat ?
Demontezi carcasa filtrului de aer si sub el deasupra galeriei de admisie aer vei gasi corpul clapeta, scoti cele doua mufe si parghia care actioneaza clapeta de acceleratie, desfaci motorasul pas-cu-pas si cam atat..am postat si o poza(lipseste motorasul).Spor la treaba
http://www.reno.ro/Curatare-corp-clapeta-S...01-t110500.htmlsper sa nu fie problema ca este luat de pe alt site dar este acelasi motor ca pe supernovele noastre.
bafta
budu_vl
13 May 2010, 21:05
problema cu fumul nu mai este ..... era senzorul lambda de vina defapt ... erau firele intrerupte si catalizatorul nu functiona sau ceva de genu` .. acuma scoate pe teava de la esapament aburi . ca astazi a fost cam racoare afara .....
Am obs ceva .. dupa ce se incalzeste motorul o ia la sfert de cheie
Sonda lambda este citita la pornire?
Si cum sa nu functioneze catalizatorul?
ionutzoo
16 May 2010, 19:23
sal.am curatat si eu iarasi motorasul pas cu pas si acum porneste f frumos indiferent cat de cald sau de rece e afara.insa am avut o problema:fara sa-mi dau seama am impins cuiul acela comprimandu-i arculetul,iar cand am pornit-o,se tura pana la 5000 de ture,dupa care fluctua intre 2000-3000.sincer,m-am speriat,dar am rezolvat tragand de cui.
djasu82
16 May 2010, 19:50
pai da cine te-a pus sa tragi sa impingi cuiul se roteste precum spiralul sa deschide si sa inchide asa functioneaza , Vezi daca iti mai functioneaza , dupa ce s-a incalzit motorul turatia trebuie sa scada la 750 de ture si sa nu fluctueze. Nu scade schimbi motorasul 150-200 de lei.
ionutzoo
16 May 2010, 21:00
da,fara sa vreau l-am impins.dar am remediat problema,am tras de el inapoi si turatia e ca inainte,la 900.mai jos n-am reusit s-o reglez sa stea,cum am citit pe aici, la 750.
Maskatu
17 May 2010, 13:13
900 este mult, turatie normala la relanti fiind de 750 rpm. Mai regleaza-l.
Wizard5
17 May 2010, 15:53
astazi am facut si eu aceasta operatie ..si anume sa desfac corpul clapeta si sa curatz motorasul pas cu pas ! am fost si am cumparat un spray special pentru asa ceva ! ma costat 18 lei !
intradevar si mie unu tremura la relantiu ..si cateodata turatia ori fluctua undeva intre 1800 si 2000 ! sau mai jos ! pe corp clapeta nu erau asa mari depuneri ...dar am ramas traznic cand am vazut ce era pe motoras ...o sa incerc sa atasez mai jos o poza !
dupa ce am facut operatia de curatare care a durat fix o ora , tin sa spun ca la primu semafor am avut impresia ca mi sa oprit motorul ( fiind invatat sa tremure )
. parca si la pornire este altfel ...si la urcarea in ture... ! precizez ca masina are 83.000 km si nu am facut pana acum operatia asta ..
mia jos incerc sa atasez o poza...la cum arata motorasul meu ! (varful acela trebuies a fie argintiu )
djasu82
17 May 2010, 20:51
Vezi ca unde intra cuiul de la motoras in corpul clapetei in locasul respectiv trebuia sa dai cu spray degresant din abundenta din cauza ca se depune vapori de ulei plus particule de praf care trec de filtru fiindca trec si asa ceva. De aceea apare si mizeria respectiva.
Wizard5
17 May 2010, 21:06
am observat ..acolo unde intra ...era praf si ulei ....intarit si lipit ...am bagat ceva ascutit si am curatat ..si apoi am folosit spray destul ...pana acum este ok ! este altfel !
djasu82
17 May 2010, 21:10
Se poate ca acela bloca cuiul de iti sta la 900 de ture .
ionutzoo
18 May 2010, 17:57
am curatat motorasul de 2 ori,am dat toate contactele electrice cu spray de contacte,si turatia tot la 900 sta.mi-a zis un prieten,care e ag. de vanzari la IPSO,ca la cum merge masina,turatia n-ar fi de 900.(motorul toarce f frumos).e posibil sa fie vreo eroare in bord?
gabislz
23 May 2010, 20:15
Daca nu ma insel ,acul indicator sta la prima linie sub 1000 de rotatii,ceea ce ar fi 800 deoarece numararea se face din 200 in 200. Sper sa fie asta explicatia!
Darky2010
25 May 2010, 16:03
am si eu o problema cu pornirea, cate o data cand o parchez inclinata pe partea stanga nu mai porneste si daca ii dau un soc (o zdruncin bine) porneste mi-a zis cineva ca s-ar putea sa fie pompa de benzina mai are cineva idei ce sa fac?
Maskatu
25 May 2010, 16:05
Curata senzorul de turatie...
tr04www
29 May 2010, 18:42
masina mea nu mai porneste.aseara am mers cu ea, nu am avut nici o problema cu ea dar de dimineata cand am vrut sa plec cu ea nu a mai pornit nicidecum.am dat cred ca peste 30 de ori la cheie.am curatat senzorul de turatie(nu era murdar rau) si tot la fel.nu s-a imbunatatit cu nimic situatia.pana acum nu am avut probleme de genu asta.ce ma sfatuiti sa fac?
djasu82
29 May 2010, 18:50
eletromotorul invartea motorul ? daca nu scoate papucul de la alimentarea bobinei eletromotorului dai cu wd40 pe ea si spray contact dupa aceea introduci papucul la loc si cheie .
Restu verifica sigurante relee , pompa de injectie.
boditza
29 May 2010, 18:55
ce treaba are uleiul in filtru de aer cu compresia?? uleiul ala de acolo este din furtunul de iese din chiulasa nu iese din motor.. am vazut 20 de loganuri cu aceeasi chestie si supernova mea. pana si 1310-le avea asa ceva
tr04www
29 May 2010, 19:01
dj asu electromotorul invarte, pompa de benzina se aude cand se amorseaza dar nu porneste.am incercat sa pornesc dand la cheie si cu acceleratia apasata dar tot nu porneste.ce sigurante sa verific?
djasu82
29 May 2010, 19:04
boditza cu cine vorbesti ?
vorbesti pe langa sau ce ?
Daca te referi la furtunul respectiv care vine din capacul de la chiuloasa .. din cate stim cu toti si chiulasa face parte din motor deci e o componenta. Si tot pentru tine pompa de ulei creeaza presiune destul de mare iar pentru a respira si a scoate presiunea din motor asa l-au folosit . Iar prin acel mic tub trece vapori de ulei care ajut la ungerea si prin admisie a cilindrilor .
tr04www nu se apasa de loc acceleratia riscul e de a deregla aprinderea si apare detonari in evacuare au patit mai multi.
Verifica mufa de la bobina de inductie , scoate o bujie si fisele de la injectoare pune pe cineva sa dea la demaror si verifica pe rand daca bujiile au scanteie.
Nu merge poate ai probleme cu decodorul ala negru care sta desupra pedalelor , un diagnostic ar fi ok .
tr04www
29 May 2010, 19:16
am incercat si asa credeam ca poate porneste totusi.sper sa nu fi dereglat nimic.am verificat toate mufele dar tot nu porneste.
djasu82
29 May 2010, 19:28
sigurantele din habitaclu , releele , verifica si releele din compartimentul motor de pe aripa stanga de pe partea cu volanu si sunt si sigurante pe acolo .
In rest daca nu porneste dar are scanteie problema poate fi din soft nu stiu doar la diagnostic observi.
boditza
29 May 2010, 22:43
QUOTE(djasu82 @ 29 May 2010, 19:04)
boditza cu cine vorbesti ?
vorbesti pe langa sau ce ?
Daca te referi la furtunul respectiv care vine din capacul de la chiuloasa .. din cate stim cu toti si chiulasa face parte din motor deci e o componenta. Si tot pentru tine pompa de ulei creeaza presiune destul de mare iar pentru a respira si a scoate presiunea din motor asa l-au folosit . Iar prin acel mic tub trece vapori de ulei care ajut la ungerea si prin admisie a cilindrilor .
tr04www nu se apasa de loc acceleratia riscul e de a deregla aprinderea si apare detonari in evacuare au patit mai multi.
Verifica mufa de la bobina de inductie , scoate o bujie si fisele de la injectoare pune pe cineva sa dea la demaror si verifica pe rand daca bujiile au scanteie.
Nu merge poate ai probleme cu decodorul ala negru care sta desupra pedalelor , un diagnostic ar fi ok .
in al 2-lea sau al treilea post spune klaus de ulei in filtru de aer... nu mi-a iesit quote
.. nu vb pe langa ca alte persoane
tr04www
30 May 2010, 13:47
gata in sfarsit am pornit masina.am curatat cu wd 40 senzorul de turatie, motorasul pas cu pas(era imbacsit rau de tot), contactele de la bobina de inductie, mufele pe la senzori si a pornit.multumesc mult tuturor pe sfaturi.
robert1991
30 May 2010, 15:36
mie cateodata cand vreau sa o pornesc face doar un sunet gen : clap
o ia dar a 2a 3a oara! sa fie de la carbuni?
djasu82
30 May 2010, 19:59
pai nu stiu baga si tu un ochi
, de obicei se da odata pe an jos si se curata , de obicei nu pica eletromotorul fiindca e nemtesc si are 4 carbuni . Mai trebuie si el uns mai ales bendixul ala .. e mult de munca ca trebuie sa stai sub ea.
danciusergiu84
31 May 2010, 01:45
robert1991 - eu stiu ca e bendixul de vina cand face asa si trebuie inlocuit
robert1991
31 May 2010, 09:58
si cam cat costa bendixul?
djasu82
31 May 2010, 18:08
doar daca da in gol fara sa intre pe volanta si asta datorita dintilor tociti cam rar sa se intample.
Mai bine desfaci eletromotorul il cureti de mizerie dai cu vaselina grafitata la bendix si lagarele lui le ungi si nu mai ai probleme .
marian2010
22 Jun 2010, 00:14
Am si eu o problema. Nu stiu daca am postat bine sau nu. Problema mea este ca atunci cand este prea cald afara sau bate soarele in masina nu mai vrea sa mai porneasca la prima cheie. In scimb la rece dimineata sau daca nu bate soarele in ea porneste super bine. Tin sa spun ca daca da sa porneasca la cald putin porneste subturata si apoi se poreste motoru. Ce poate avea? Ce pot sa ii fac? helpppppppp
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.