pentru cei care au vazut personal diferentele intre pinioanele de atac de 365 si 395 de pe dacii. Care sunt aceste diferente?

Am investigat personal pe aici si n-am reusit sa gasesc undeva sa desfac eu personal doua cutii sa ma lamuresc. Am vazut ceva pnioane, dar erau fara cutii asa ca nu stiu provenienta.

Senzatia mea este ca cele doua versiuni sunt identice. Pe masinile frantuzesti, nu sunt. Senzatia mea este ca in romania s-a folosit de fapt doar pinionul de 395 in ambele versiuni ale cutiei.

Diferenta pe care am gasit-o eu (la cutiile frantuzesti) este la lungimea canelurilor de pe axul pinionului de atac. La 365 sunt mai lungi, la 395 sunt mai scurte. Vizual e evident imediat daca le pui uan linga cealalta. Coada pinionului are aceeasi lungime totala, insa palierul rectificat pe care sta viteza a cincea e mai lung la 395 (respectiv partea cu canelurile e mai scurta). Din cauza asta, nu pot sa folosesc pinionul de 395 la cutia mea de 365 (vreau sa pastrez pinioanele vitezelor respectiv etajarea originala).

Cineva care a desfacut multe cutii stie sigur despre ce vorbesc eu aicea. Sper sa binevoiasca sa ne spuna.