Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme caroserie/interior
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
powertodacia
Salut,
nu stiu daca s-a mai discutat si nici nu stiu exact dupa ce sa caut.
ideea e in felul urmator...la fiecare groapa se aud zgomote in masina (de la bord,haion,scaune, usi, fete usi, torpedou, luneta) nu stiu exact dar este enervant. a rezolvat cineva din aceste probleme? se poate fixa bordul mai bine si torpedoul sa nu mai trozneasca?solenza este mult mai silentioasa la gropi..pot sa faca si plasticele si pragurile din interior asemenea zgomot? e stresant la drum lung. banuiesc ca si caroseria are ceva probleme , la gropi se mai aude cate un poc-bum-pac.
ma intereseaza foarte tare daca a reusit cineva sa fixeze zgomotele din interiorul masinii si cum.
multam.
suchea
si pe mine ma streseaza aceste zgomote dar nu stiu ce se poate face pentru a scapa de ele


DACIA- masina care nu te plictiseste niciodata:))
powertodacia
da e clar,dar trebuie sa dispara aceste zgomote. daca nu avea motorul si cutia E7J o abandonam de mult....defpat nu cred ca o cumparam cu de altfel nici nu vreau sa ma urc vreodata in vreo nova.
Maskatu
Nu ai ce sa "rezolvi" incat sa scapi complet de "greierasi" si "greieroi". Masina a fost facuta prost de cand a iesit de pe poarta la mioveni. Pe langa asta mai adaugi peste 9 ani de exploatare pe soselele patriei si ajungi la ce avem majoritatea acum.

Ai putea sa incepi cu o antifonare fonica, cap coada, eventual cu aluband, sau pee + antifon cum am facut eu dar asta costa. Pe langa asta iti ia si ceva timp pentru ca trebuie sa scoti tot interiorul, si sa faci pe bucati... usi, podea, hayon, capota, cum a facut puiu, sau eu. Dar asta nu te va scapa de zgomote, pentru ca rotile tot vor troncani, bieletele tot vor bate, si bara stabilizatoare tot va avea joc, etc....

Deci trebuie sa schimbi si majoritatea pieselor de pe la roti, pentru a o aduce intr-o stare cat mai aproape de cea in care era cand a fost noua... dar asta costa muuuulti bani.

spor.
Relu_GTT
cati km are ?

daca ai timp, bani si chef de munca aprox 85-90% din troncaneli, scartaieli etc, se pot rezolva

oricum nu e de mirare sa auzi astfel de zgomote cand mergi pe drumuri deteriorate ca si in alte masini se aude

am fost acu ceva timp cu un Hyundai santa Fe masina de 28.000 Euro la care si la aia ii scartaia bordul pe un drum foarte putin denivelat si placa aia care acopera portbagajul troncanea, deci ce pretentii sa mai ai de la o supernova
Maskatu
Se poate scapa de zgomote si bocaneli dar cu multi bani. Spre exemplu pe langa caroseria care se torsioneaza mult prea mult, piesele proaste de la roti isi spun cuvantul... bucsile de la bara stabilizatoare, bucsile de la bascula, bieletele de directie, rulmentii, planetarele, bocane dupa un anumit nr de km. Degeaba schimbi x piese, daca lasi y piesa pe masina pentru ca o sa traga "in jos" si celelalte piese.

Sunt sigur ca atunci cand era noua masina, nu bocanea in halul asta si avea o tinuta de drum mult mai lejera. Acum depinde si de cine a intretinut-o si cum a intretinut-o. Daca ai carat cu ea porci si cartofi si ai mers numai pe drumuri de vie cu ea, este normal sa faca ca toate cele, dar una care a fost mai "protejata", si a fost propietatea "unui batran care mergea cu ea la piata" (vorba aia...) sunt sigur ca nu troncane atat de tare.
liviu242006
pt a scapa de zgomotele din spate se pot face urmatoarele ohmy.gif bara in x la suporti banchetei ,o placbanda la polita care sa o tina arcuita, cite o placbanda la fiecare suport de plastic aceia de vin boxele in ei sa ai tina sa nu mai flambeze cind se trece prin gropi ,mocheta politei desfacuta si lipita peste acel cauciuc si rezolvat hayonul sa nu mai troncane si nu o sa mai aveti zgomote in spate garantat pun si niste poze ca sa ati faci o idee.pt bord se string surupurile laterale si cele de vin in bord acelea de prind bordul de caroserie,consola centrala se desface si se pune banda acolo unde intra in contact cu alt plastic si se stringe puternic surupurile .pt torpedou se face ca la consola centrala plus o garnitura de cauciuc pe usita torpedoului.pt usi se desface fata de use se pune folie pee ,se scot acele piulite de plastic din use acelea de se infileteaza holsuruburile de tin fata de use si se inlocuiesc cu unele metalice.astea de plastic se strica filetul si nu mai strunge fata pe use.si ai sa ramai uimit ce liniste se face in masina.
powertodacia
am 80 mii km, masina e intretinuta, nu bate, troncane ,nu bocane, am doar probleme cu bordu,plasticaraia din interior.
nu are strop de rugina si nu imi intra apa in ea pe nicaieri
liviu242006
fa ce am spus eu mai sus si ai scapat la mine parca ai fi in masina straina
Maskatu
Barele alea sudate te vor ajuta la drum "intins" si in viraje, dar pe drumuri cu denivelari gen "drum de tara" sau drumuri neasfaltate, te vor cam incurca zic eu, pentru ca masina si-a pierdut tocmai "flexibilitatea" caroseriei care se "mula" oarecum dupa denivelari. Cu barele sudate devine un fel de caruta... parerea mea.
Relu_GTT
pt aia are suspensii, caruta nu are
Maskatu
Era o metafora. biggrin.gif
Relu_GTT
atunci las-o asa sa scartaie
Maskatu
Scartaie si cu si fara tevi sudate.... dupa cum spuneam, sunt bune la drum lung, sta masina mai "adunata".
Relu_GTT
inainte scartaia la orice denivelare de pe asfalt, acu numai scartaie
quick
Maskatu sa sti ca si eu mi-am pus bara in X au disparut o groaza de sunete mai am inca sunete prin spate poate si pt ca nu am cui de solenta si chederul mi varza dar te asigur ca nu este un placebo si chiar si in gropi se aseaza mai bine parca nu mai bate asa tare din toate inchieturile, pe drum de tara la fel, dupa mine caroseria nu are voie sa flexeze tre sa stea teapana si doar amortizoarele si arcurile sa isi faca jocul sus jos.
Maskatu chiar nu stiu de ce nu incerci si tu sa iti faci si cred ca o sa fi surprins de eficienta barilor, daca nu-ti place le dai jos ramai doar cu niste gauri care oricum nu se vad daca vrei sa dai bara jos.
p_alecsu
Incepe sa ma cam intereseze ideea asta cu bara in x si pe mine. Dupa ce montez gmv.ul suplimentar si planetara de pe dreapta sigur de ea o sa ma ocup. Pana atunci ma documentez. rolleyes.gif
ionijhonnie
felicitari pentru liviu242006

La aceste imbunatatiri ma gandeam shi eu de ceva timp, dar mai amanam;
acum ca deja le-am vazut puse in practica m-au incurajat si sigur am sa le aplic si eu.

Ajuta foarte mult la rigidizare caroserie - punte spate.

Va multumesc.
serviccom
Caroseria trebuie sa fie flexibila, altfel se rupe de unde nu te astepti.
djasu82
e flexibila orium si stai linistit cand se participa cu sn la curse avea cadrul ala roll bar si nu se mai rupea nimic.
Nici eu nu prea am fost de acord cu suporti aia montati in x dar am vazut ca e o treaba calumea am montat si eu la un amic si se simte.
Eu pe langa suporti in x am mai sudat si la baza lor inferioara si superioara cate un suport din matarialul respectiv .
serviccom
Am mers si eu cu nova de raliu care avea roll bar si m-am uitat la tot ce inseamna rigidizare, pe langa ca e goala (cu o gramada de kg mai putin), roll bar-ul ala rigidizeaza toata caroseria nu doar o parte. In cazul in care se rigidizeaza o parte, zona imediat alaturata unde nu mai beneficiaza de rigidizare e predispusa la rupere. Ma rog fiecare cu parerea lui.
Cele cu roll bar au iesit pe poarta fabricii cu asa ceva, iar "gascanul" semiaripi fata, cine a apucat sa vada una cu aripa fata demontata, este foarte gros, mai beneficiaza si de anumite intarituri, in concluzie aia nu are o caroserie de serie.
djasu82
Mi-as pune eu roll bar biggrin.gif dar naiba ies greu dupa aceea din ea si oricum nu am pe unde sa o calc , prin oras merg uneori precum melcu ...
Oricum roll barul e bun pentru protectia personala nu sti care tir , suf sau alt orbete doamne fereste intra pe contrasens si ai norocul sa te afli in acesta situatie.
liviu242006
daca e sa se rupa ce va cred ca prima data se rup suporti de sus ,cei de care am prins bara in x.asta daca e cum zici tu serviccom aia sunt cei mai firavi si deci o sa cedeze primi.pana atunci sa auzim de bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.