Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema cu directia...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
paterrafail
Cu riscul de a supara pe moderatori si pe alti membri care poate au mai dat raspuns aceluiasi tip de intrebare, initiez un nou subiect legat de o anume problema la sistemul de directie. Marturisesc sincer ca tot caut de doua saptamani, cu si fara search (adica am cautat si anapoda, la noroc!), insa nu am gasit ceva sa se potriveasca.
Asadar, problema mea se manifesta prin schimbarea usoara a directiei, fara sa misc volanul, chestie care devine grava dupa depasirea a 70-80 km/h. Adica, sa zicen, trec peste o denivelare, se aude un "poc" si incepe s-o ia usor spre stanga. Redresez, mai merge bine o perioada x (mentionez ca nu "trage" inspre directie respectiva decat pt o secunda!), apoi alta denivelare, curba mai pronuntata, sant,etc, iar "poc" si o ia spre dreapta. poate face poc, in unele cazuri si din senin! Faptul care m-a speriat a fost ca s-a intamplat asa ceva pe dn1, la 70km/h, s-a auzit poc si aproape ca m-am trezit pe jumatatea benzii celeilalte pana sa-mi dau seama ce se intampla; oricum, am depasit linia discontinua.
Mentionez, dac-o fi relevant, ca am sezizat problema dupa schimbare capetelor de bara cu unele asam iasi; dupa "evenimentul" near miss am verificat si sunt ok, farar joc, aproape ca noi (am 300 de km cu ele), doar ca s-a deteriorat cam tare burduful de la nuca (produse romanesti!).
Eu va rog mult sa-mi sugerati ce-ar putea fi, eventual fara sa fie nevoie de mers la service, ca ma mai pricep la una-alta si as vrea sa ma descurc singur. Ma scuzati de lungimea postului si... astept raspunsurile voastre! Sanatate!
serviccom
Trebuia sa schimbi bieletele de directie cu totul, ai joc la nucile de la intrarea in caseta. Verifica eventual si jocul in pivoti, rulmenti, bucse brate.
Maskatu
Nu prea avem ce sa iti spunem exact, astfel incat sa eviti mersul in service. Ideea este ca trebuie sa faci URGENT un test de rampa.... verificat bielete de directie, capete de bara, bucsi, pivoti, planetare, bascula. Nu mai circula asa pentru ca iti pui in pericol viata.
paterrafail
masina are 51 de mii. ambele planetare schimbate (una pe la 30 si ceva, alta pe la 40 si ceva), bucsi bara stabilizatoare schimbate, pivoti schimbati la 40 de mii cu originali. dupa kilometraj, nu cred ca s-au dus bucsile de la bascula... nu cred. in ce consta "testul de rampa" si cat m-ar putea costa? si presupun ca nu e ceva gen itp, unde ridica masina si-ti trage de roti si chestii...
gr92gbr
verifica rulmetii ... un test de rampa e atunci cand tu o pui pe o rampa si incepi sa tragi de toate biggrin.gif (ma refer la bucsaraie ) astept raspunsul:D wink.gif
paterrafail
am ridicat-o pe rampa si s-a uitat un nene la ea. Nu stiu, ori o fi vrut sa ma vrajeasca, sau nu stia bine, sau voia sa cumpar piese de la el, dar nu mi-a zis nimic cert; ca pivotii "par" ok, la bascule nici atata, capetele de bara a constatat si el "c-ar" fi bune... A zis ca "e posibil" sa fie din bielete (pe care, daca tot le schimb, sa le schimb complet!) sau din axul inferior al volanului! "Ar fi!" Pai si eu ce fac? Le schimb pe amandoua? Ca ma costa de ma rupe? Exista o metoda sa stabilesc eu, concret, care e de vina? N-am mai circulat cu masina de mai mult timp, de vreo doua saptamani, afara de vizita asta. Acum, la bracarea rotilor pe loc, se aude un "poc" cand si cand, daca virez maxim stanga-dreapta. Oare e dintr-o bieleta? Sau axul? Si, desi s-a discutat mult, fac treaba doar cu crucea cardanica, fara sa schimb axul cu totul? Intreb pt cine a facut asa si-a mers si mai merge inca... Multumesc!
Maskatu
Da exista... du-te la un mecanic care are habar de meserie. Bieletele sunt 80 bucata cu tot cu capat de bara, originale. Pivotii sunt 45, bucsile bascula, 10 lei bucata, ax inferior volan 300 ron.

Ar fi foarte util sa sti exact de la ce vin bataile si troncanelile. La mine vin de la bielete, a caror nuca a capatat joc . Pe langa asta troncanelile se insumeaza de la fiecare piesa.... pivoti, bucsi bascula, bielete, bucsi bara stabilizatoare,etc. Cate un pic de la fiecare si se ajunge la troncaneli de toata frumusetea.
paterrafail
Am gasit ax volan inferior azi, pe muntii carpati: original 280-300 si "tot original", 150. Ala ne-original mi s-a parut scump, ca imi pare c-am gasit pe net cu 110. Ma gandeam sa iau unul d-ala si sa fac manevra cu burduful de bieleta+vaselina. Ca, la o adica, piesa o fi mai proasta ca ce-i de uzina, dar protejata, ma gandesc sa tine mai mult decat aia, care statea in noroi si apa. Are rost? Ca de rupt nu cred ca se rupe.... in cel mai rau caz capata acelasi joc foarte repede... Na, probleme cu finantele!
A, si am gasit si cruce cardanica separat (35 de lei), numai ca nu cred ca ce am eu pe masina a fost proiectat sa-i poata fi inlocuita crucea aia, pt ca la capatul axelor crucii era capsulat cu un capac metalic -acolo cred ca sunt rulmentii aia pe ace-, pe care eu n-am reusit sa-l desfac. Si asa mi-a venit ideea cu axul de s.r.l....
p_alecsu
Eu gasisem ax volan de srl la 85 de lei . colegii de pe forum mi.au spus ca nu o sa fie bun si eu nu i.am crezut.....asa ca l.am cumparat si surpriza a fost una pe masura. mai exact nu se intinde destul. nici macar daca bati in el nu se intinde. deci nu vreau sa te dezamagesc dar mai bine de origine.
Maskatu
Eu cand va tot zic ca la piese importante gen ax volan, bielete directie, bascule, planetare, etc, sa cumparati de origine, ziceti ca sunt eu nebun. smile.gif
paterrafail
Am intrebat in stanga, in dreapta si m-am cam lamurit despre axul de s.r.l. Nici vanzatorii nu-l lauda, ba mai mult, toti spun ca e mai scurt, ca nu se telescopeaza si multi nici nu-l mai vand; prefera sa nu aiba pe stoc deloc(pentru ca cel original se vinde foarte greu) deca sa vina clientii inapoi cu ele ca nu s-au potrivit. Asa ca, tot dupa ce-am mai citit in forum, am alta varianta: aia cu din doua proaste - unu' bun. Am sudor priceput, eventual il duc la un strungar si mi-l potriveste el la centru. Gasesc eu un ax la dezmembrari pana-n 50 de lei, nu?! Gasesc oare la banii astia? Si apoi aplicata procedura cu burduful peste. Asa e mai bine?
Maskatu
Ce simplu era daca cumparai original de la inceput. smile.gif
p_alecsu
Stie cineva daca bataia unei planetare influenteaza unghiurilu directiei ??? as vrea sa ma duc la o geometrie dar bate planetara de pe stanga in viraj si tare mi.e frica sa nu iasa aiurea.
paterrafail
N-are treaba! Geometria se face din reglajele capetelor de bara. Atata vreme cat ai o planetara stransa pe fuzeta e ok!
P.S. N-am dat bani inca pe nimic; nici original, nici facatura. Eu intrebam daca e fiabila metoda cu sudatul cardanelor pe ax, daca a mai facut cineva...
p_alecsu
nu prea e buna ideea cu sudatul. eu m.am gandit la altceva... am pastrat axul vechi mai exact doar partea de sus care este buna si cand am bani cumpar un ax de srl scot partea de jos o atasez la cea de sus care este de origine si ar trebui sa mearga.... Nu am incercat inca dar cum rezolv tablaraia sigur o sa incerc.
paterrafail
Pai si ce-ai facut? O sa ai practic tot un ax de srl, care e POSIBIL sa se potriveasca, insa in ceea ce priveste anduranta, o sa fie S.R.L., pt ca fix partea inferioara, care suporta solicitarile si care pica, ei bine, aia o sa fie de calitate proasta (SRL). Altceva e sa sudezi in loc un cardan de ORIGINE!
gcgeorgescu
treaba cu trosnitu la volan o am si eu si am schimbat tot. mai putin axul , care bine inteles din cauza lui e zgomotul. am vb cu mecanicul meu si mi-a zis ca nu e grav caci are doar ceva care tine doar de zgomot si nu are vre o importanta tehnica. adica nu imi afecteaza directia doar nervii si auzul. mai exact e din tija (cuiul) furcii de sub volan care are neste joc sau cam asa ceva si face zgomot la fortari. ma asigurat ( si el imi repara masina de 3 ani ) ca o so duc la remat cu axul si trosnitul ala fara probleme. daca nu ma lasa furca de jos ceea ce e mai grav.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.