Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor DSN
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Brusture
A ineceput prin mici "caderi", in mers: motorul nu se tura, dar dupa 2-3 secunde, sau mai putin, de accelerat in gol, isi revenea. Procesul era insotit de cate un rateu. Acum 2 saptamani, problema s-a agravat: m-a lasat in mijlocul orasului si foarte greu si-a revenit, dupa ce am tras pe dreapta. Am schimbat bujiile si filtrul de benzina. Se parea ca merge mai bine(desi nu disparuse). Dupa o zi, mergea la fel de prost. Am fost la dealer, mi-a pus testerul si dupa 2-3 minute mi-a spus ca sonda lambda si fisele trebuie schimbate. Am intrebat daca este sigur asta cauza, au dat din umeri, am intrebat cat costa, au spus ca 8 milioane, am platit 1 milion, fara sa iau nimic, i-am injurat in gand si am plecat. Am cumparat fise noi: nimic. am curatat corpul clapeta, am verificat debitul pompei de benzina(ok), nu si presiunea in rampa. am decuplat sonda lambda si o seara a mers mult mai bine(fara a merge ca inainte). a doa zi la fel. urmeaza sa incerc o noua pompa de benzina. Cum se verifica bobina?
Maskatu
100 ron pentru un clip (test cu calculatorul) este exagerat de mult. Eu stiam de maxim 50 de ron...

Sonda lambda ai putea sa o scoti... sa vezi cum se comporta motorul fara ea.
QUOTE
Sonda lambda măsoară cantitatea de oxigen din gazele evacuate și trimite semnalul către unitatea de comandă a motorului ECU (Engine Control Unit). Semnalul este utilizat de aceasta pentru a regla exact amestecul aer-combustibil la nivelul optim pentru o eficiență și o durată de viață maxime ale catalizatorului. O sondă lambda uzată poate cauza un consum excesiv de benzină, emisii de noxe crescute, uzură excesivă a catalizatorului și scăderea performanței motorului.

Cu alte cuvinte economie de combustibil + noxe mai putine.
Verifica:
-debitul pompei de benzina ( cu un manometru)
-presiunea in rampa injectoarelor
-injectoarele
http://www.daciaclub.ro/pentru-curatarea-i...t58364-s90.html
-filtrul benzina, bujiile, senzorul de turatie, motorasul pas cu pas
Cu alte cuvinte du-te la un mecanic bun... daca este priceput isi da seama de la ce este fara calculatoare, laptop-uri si ddt-uri... happy.gif
Brusture
Multumesc, Maskatu. Intre timp am schimbat sonda lambda si pompa de benzina. Masina trage, binisor, nu se mai inneaca, nu mai da rateuri, dar merge in 3 injectoare. Am verificat(nu eu, mecanicul), un injector nu functioneaza. A scos injectorul, l-a curatit(electric merge si nu da eroare pe tester)-tot asa merge. Ar putea fi si altceva decat injectorul?
Maskatu
Inlocuieste injectorul respectiv cu altul care nu are probleme si vezi dupa aceea cum se comporta.
djasu82
pai depinde cum l-a verificat injectorul , daca bobina lui functioneaza nu arata eroare dar motorul mere prost se da jos si se verifica daca da jet , il alimentezi cu 12V din baterie si bagi stutul de la un spray wd40 pe admisia injectorului si dupa aceea lasi sprayul jos si cu mana apesi cu injectorul in jos ca sprayiul sa se deschida si sa treaca solutie prin injector.
Daca nu trece alti l-au batut putin si curgea din el rugina dupa aceea iar cu sprayul si le-au desfundat ... iar la proba jetul trebuie sa il arunce drept cam la 1 m nu trebuie sa imprastie in stanga si in dreapta.
Asa se curata toate in mare.
Acristi
cat costa un spray wd40 , am schimbat un injector de curand si poate reusesc sa il fac ( sa il am de rezerva )
djasu82
10-15 lei .
Acristi
o merge sa il fac sa mearga
djasu82
daca bobina lui e buna si trece curent prin ea atunci se poate salva . Injectoarele rar pica spre exemplu daca tensiune pe ele depaseste 15V sau pe ele sementine comanda mai mult decat e necesar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.