Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme frane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
comi16108
in toamna trecuta am constatat ca nu mai am frane aproape deloc.am zis ca oricum nu mai merg cu ea iarna.la o verificare in primavara am vazut ca in bidonasul cu lichid de frana nu mai era deloc lichid.am incercat sa ii fac eu franele am pus lichid..insa fara succes.ciudat era ca acum nu am mai pierdut lichidul.am decis sa ma duc la mecanic.mi-au pus-o pe rampa si mi-au inlocuit garniturile spate pistonase.frana era beton acum.insa...dupa 4 5 zile...a devenit din ce in ce mai moale...ca sa fie eficienta trebuie sa o amorsez putin prin cateva pedale si apoi prinde f bine.de la ce poate fi? sa fie de la servo frana...sau sa fie o gaura pe undeva pe circuit si sa traga aer pe acolo?
kog
reaeriseste sistemul de franare. Daca tot asa face il mai aerisesti odata si verifici daca nu ai ceva pierderi de lichid.
comi16108
am facut de vreo 4 ori pana acum.am verificat ca si pierderi...si nu am gasit nimic.cand e fara motor pornit pare sa tina adica sa fie pedala tare.de aceea ma gandesc ca ar fi ceva de la servo.
ghitza
daca zici ca ai aerisit de 4 ori sa presupunem ca nu ai aer ,lichid nu pierzi atunci umbla tu la reglajul acela de pe sp[ate la tamburi si vezi sa nu fie distanta mare intre ferodouri si tamburi fiindca daca e mare prinde aer cilindru,pe urma verifica tija de la servo si regleaz-o corespunsator sa nu ai cursa mare la pedala deasta tre sa faci 2 pedale ca sa ai frana(cursa mare pedala sau pe spate excentricele nu mia isi fac treaba cum trebuie)
comi16108
LA TAMPBURI CRED CA E BUNA DISTANTA PT CA LA INCEPUT PEDALA TINEA F SUS SI TREBUIA SA APAS F PUTIN CA SA AM FRANA F BUNA.POTI FI MAI EXPLICIT CU TIJA ACEEA....
ghitza
este vba de tija dintre servo so pompa acolo sa nu fie un pic mare distanta .Cum dai jos pompa de pe servo este un tamburus acolo ,acela cand apesi tu pedala el actioneaza pompa vezi sa nu fie distanta mare acolo si daca e mare fao mai mice desfiletez acel tamburus dar numai putin cate putin
vdaniel
Voi ce lichid de frana folositi?

DOT 3 dau 4 ? sad.gif
za_kristake
Asa am patit eu la dacia mea. cand am luat-o anu trecut avea frane bunicele, apoi tot mai moi, am aeristi, am schimbat lichid de franare, pama intr-o zo cand murea motorul cand puneam frana si m-am descis sa pun alta servo frana. Deci de cand am schimbat servo frana am frane bune, daca calc pedala mai serios blocheaza rotile.
ghitza
o fi cum zici tu dar SERVO nu ea iti blocheaza rotile ea ajuta la o apasare mult mai usoara atata tot
za_kristake
inainte sa schimb servo ma urcam pe pedala sa opresc masina
comi16108
cum pot anula servo frana fara a o schimba...ca sa vad in mers cum e sa merg fara ea...daca e ok frana...
house13
Vezi ca deasupra puntii ai un distribuitor de lichid ( cred ca asa ii spune ) ce iti pompeaza lichidul pe spate. Eu cand l-am schimbat "am nimerit" unul stricat din fabrica, pierdea lichid pe la surubul ala mare de 19 parca, pana mi-am dat seama am mai facut si alte tampenii. In fine, verifica distribuitorul de pe spate, e posibil pierzi lichid pe acolo si sa iei aer.
krapcarasu
ca sa anulezi servofrana scoti furtunul si infunzi gaura din galerie
giusache
salutare. sunt mai nou pe-aci. in legatura cu instalatia de franare: pierd lichid si nu stiu pe unde naibii se duce. nu vad pe la nicio roata urme de lichid de frana. si inca ceva: am instalatie de franare cu 4 conducte. cum se face aerisirea in mod corect? eu nu stiu decat metoda cu pedale si dat drumu la aerisitor. e bine asa? 1zhelp00.gif
Costy2000
Salut am si eu 2 probleme un ar fii ca nu am frane bune adica la o apasare a pedalei de frana imi tin doar rotile de pe spate merg taras si fata putin nu se infraneaza sa maerga taras ca cele de pe spate la o apasare mai tare a pedalei de frana tine toate merg taras cu ele dar trebuie sa rup pedala de frana ca sa am farne calumea.
A 2 problema ar fii in timpul cand merg si cand opresc motorul imi trozneste ceva pe la pedala eu cred ca sar putea sa fie servo frana membrana aceea de cauciuc sparta este posibil de acee sa trozneasca asa si problema de sus sa fie de servo mentionez sisitemul de franare este nou(pompa de frana,conducte,etrieri, pistonase,placute,saboti si restul ce mai era pe acolo decat pompa de servo nu este noua este airisit de n ori si degeaba trebuie sa rup pedala de frana ca sa am farne.

Tine cam pe la jumatate un picut mai jos de jumate dar nu pierde lichid pe nicaieri, daca tin apasat pe ea nu se duce dar mie mi se pare ca tine prea jos eu cred ca trebuie pe undeva pe la jumatae in sus ?


cine poate sa ma ajute si pe mine cu un sfat ca sa ii fac sa am cat de cat frane bune

cine stie sa imi spuna si mie multumesc

kog
ia fa tu un test simplu. Apasa pedala cu motorul oprit, apoi cu motorul pornit. Daca nu merge mai usor pedala cu motorul pornit e dusa servofrana
Costy2000
Ea merge usor cu motoru'pornit dar cu motorul oprit e tare.
Forta cu care se apasa daca apas usor imediat merg rotile de pe spate taras iar ca sa mearga tars si rotile de pe fata trebuie sa iau volanul in brate sa ma sprijin in el si sa apas pe pedala de frana si atunci am farne si pe fata (fata spate tin toate).
Trebuie sa apas forte forte tare frana ca sa am farna si pe fata ca la o apasare usoara normala imi tine decat spatele
Acum intrebare mea este poate sa fie servo de vina ca la o apasare sa am frane decat pe spate ??? sad.gif
Si ma inerveaza e chiar stresant cu troznitura aceea in mers la schimbarea treptelor se intampal acel sunet sad.gif

Apropo cum se demonteaza servo

Multmesc smile.gif
ghitza
pai la tine nu e problema servo,la tine e problema cu repartitia franei fata-spate.Eu cred din cele spuse de tine ca este limitatorul pe deschis la maxim si pe langa asta fai o aerisire.Servo se da jos prin demontarea pompei de frana de pe ea si este prinsa in 2 suruburi care se desfa din interior undeva sub volan pe langa pedala de frana ,uitate numa caci o sa iti dai seama cum vine
dacia_slk
Nu mai apasa asa tare pe frana (sprijinindu-te pe pedala si tragand de
volan) ca distrugi pompa de frana (garniturile; cel putin)!

Trebuie sa aerisesti etrierii de la rotile din fata, si atunci o sa-ti blocheze si
rotile fata la fel de usor.
Gheorghedracu
comi, problema ta nu e dela servofrina. Daca pedala e tare cu motorul oprit si moale cu motorul pornit, atunci servofrina functioneaza corect.

Problema ta e aerisirea care e dificila la sistemele astea cu dublu circuit. Eu am folosit tot felul de scule inclusiv profesionale pentru aerisire si am observat ca rezultatul cel mai bun e cu un mic dispozitiv pe care l-am inventat eu.

E foarte simplu: iei un alt capacel pentru rezervorul de lichid (trebuie sa fie un capacel bun care etanseaza bine pe rezervor), il gauresti, bagi un stutz in el (etans- eu am folosit o valva mecanica de bicicleta ca sa pot sa folosesc garnituri si sa o string bine), pui un furtunas si la capatul celalt al furtunasului pui un mustiuc de la pompa de umflat cauciucurile (care se fixeaza pe valva). Umpli rezervorul pina la gura, pui acest capacel, cuplezi mustiucul la una din roti (sa bage presiunea din roata in rezervor) si te duci si deschizi pe rind suruburile de aerisire la roti. Ai grija sa nu barboteze stutzul aer in lichidul de frina.

Eu aerisesc intii pe spate si apoi pe fata (preferinta personala). manualele asa recomanda. Nu pot sa-ti spun sigur daca e vreo diferenta daca faci invers.
dacia_slk
QUOTE(Gheorghedracu @ 6 Jul 2010, 09:07)
E foarte simplu: iei un alt capacel pentru rezervorul de lichid (trebuie sa fie un capacel bun care etanseaza bine pe rezervor), il gauresti, bagi un stutz in el (etans- eu am folosit o valva mecanica de bicicleta ca sa pot sa folosesc garnituri si sa o string bine), pui un furtunas si la capatul celalt al furtunasului pui un mustiuc de la pompa de umflat cauciucurile (care se fixeaza pe valva). Umpli rezervorul pina la gura, pui acest capacel, cuplezi mustiucul la una din roti (sa bage presiunea din roata in rezervor) si te duci si deschizi pe rind suruburile de aerisire la roti. Ai grija sa nu barboteze stutzul aer in lichidul de frina.
*


wise_guy.gif Nenea dracu', da' daca aeriseste prin metoda aia cu unu' care face pedala si altu'
desface aerisitorul ce are? Cand "face pedala" nu se intampla acelasi lucru cu cel cand
dezumflati dvs rotile ca sa bagati aerul din roti in borcanel?

PS: Aicea v-a mers mintea brici cu dispozitivul asta hi-tech de scos aerul din roti si
bagat in borcanelu' cu lichid de frana... coffee_spitsk.gif
dex
aerisirea la pompele cu 4 conducte se face numai in felul urmator. se lasa masina pe un plan drept , in pozitie perfect orizontala (sa nu fie rampa sau panta) si se desfac aerisitoarele pe rand incepand de la cea mai departata roata de pompa adica dreapta spate , apoi stanga spate , apoi dreapta fata si stanga fata si se lasa asa timp de 3-4 minute. aerisirea trebuie facuta pe rand la fiecare roata in ordinea mentionata. daca ai aer mult in instalatie intai desfaci monocontactul de la pompa de frana si scoti si conducta care vine de la retur(are capul mai mare de metric 13 , celelalte de 11). pui degetul pe gaura care tocmai ai destupat-o sa nu prinda aer cat de cat si faci pedala pana iti vine lichid pe conducta. de preferabil sa nu recuperezi lichidul de frana ca are impuritati dar ramane la alegerea ta. apoi montezi conducta la loc si monocontactul. mai faci cateva pedale pana se intareste frana si apoi dai drumu la aerisitoarele de la roti in ordinea care ti-am precizat-o. n-o sa scapi complet de aer dar o sa ai frane bune. dupa cateva zile de mers cu masina aerul mai fa o aerisire si o sa ai frane beton.

7 Jul 2010, 06:54:
QUOTE(vdaniel @ 26 May 2010, 14:07)
Voi ce lichid de frana folositi?

DOT 3 dau 4 ? sad.gif
*


amandoua tipuri de lichide fac acelasi lucru , se pot amesteca nu e nici o problema dar diferenta e ca dot 4 e mai nou si cica ar fi mai bun . e recomandat la pompele cu 4 conducte. ramane la alegerea ta ce tip vei folosi

7 Jul 2010, 07:02:
QUOTE(comi16108 @ 25 May 2010, 14:49)
in toamna trecuta am constatat ca nu mai am frane aproape deloc.am zis ca oricum nu mai merg cu ea iarna.la o verificare in primavara am vazut ca in bidonasul cu lichid de frana nu mai era deloc lichid.am incercat sa ii fac eu franele am pus lichid..insa fara succes.ciudat era ca acum nu am mai pierdut lichidul.am decis sa ma duc la mecanic.mi-au pus-o pe rampa si mi-au inlocuit garniturile spate pistonase.frana era beton acum.insa...dupa 4 5 zile...a devenit din ce in ce mai moale...ca sa fie eficienta trebuie sa o amorsez putin prin cateva pedale si apoi prinde f bine.de la ce poate fi? sa fie de la servo frana...sau sa fie o gaura pe undeva pe circuit si sa traga aer pe acolo?
*


vezi ca pe undeva iti intra aer in instalatie fara sa ai pierderi de lichid. lichidul fiind mai dens decat aerul nu scapa , dar in momentul cand eliberezi frana se retrage lichidul si trage si aer. undeva la un aerisitor sa te uiti sau garniturile de la etansare de la etriere respectiv la cilindrii de frana din spate sau probabil la aerisitorul de la pompa. pune lichid pe el si vezi daca face bulbuci. verifica si conducetele daca sunt stranse bine
Gheorghedracu
QUOTE(dacia_slk @ 6 Jul 2010, 23:24)
wise_guy.gif Nenea dracu', da' daca aeriseste prin metoda aia cu unu' care face pedala si altu'
desface aerisitorul ce are? Cand "face pedala" nu se intampla acelasi lucru cu cel cand
dezumflati dvs rotile ca sa bagati aerul din roti in borcanel?

PS: Aicea v-a mers mintea brici cu dispozitivul asta hi-tech de scos aerul din roti si
bagat in borcanelu' cu lichid de frana... coffee_spitsk.gif
*




Am gasit ca uneori nu e eficienta metoda cu pedala, in plus eu sunt fortat de imprejurari sa-mi aerisesc singur frinele (asa a aparut nevoia).

In plus, presiunea constanta a aerului ma asigura ca bulele de aer nu pot fi trase inapoi in sistem.

Pierderea de presiune in roata e insesizabila pentru ca aerul nu se duce nicaieri ( daca instalatia e facuta corect). De fapt pierderea de aer e egala cu volumul aerului din furtun, aia e tot ce se pierde. daca asta iti desumfla roata, atuncea ai o problema mai serioasa in alta parte. Odata ce aerisirea e completa, desfaci mustiucul de la roata si gata.

In instalatia mea eu am un robinet miniatura de plastic ca acelea folosite la gradinarit care opreste aerul daca e nevoie spre exemplu cind spal sistemul si trebuie sa reumplu rezervorul cu lichid (sau alcool metilic). Asta insemana ca nu sunt nevoit sa desfac mustiucul de la roata de cite ori trebuie sa intrerup actiunea, si nu pierd alt volum de aer ca sa umplu furtunul din nou.

trebuie sa ai grija sa nu ajunga aer in sistem in nici un caz (ai grija sa nu scada prea mult nivelul de lichid in rezervor).

Daca dimpotriva, vrei sa speli sistemul, atuncea dispozitivul meu are alt rol. Da tot lichidul afara pina cind iese aer pe la aerisitor. Atuncea stii sigur ca nu mai e lichid vechi in sistem. Sigur, in cazul asta se pierde presiune in roata, dar eu folosesc la asta roata de rezerva care poate fi umflata la loc imediat ce ai ajuns la prima benzinarie.
Costy2000
QUOTE(ghitza @ 5 Jul 2010, 22:21)
pai la tine nu e problema servo,la tine e problema cu repartitia franei fata-spate.Eu cred din cele spuse de tine ca este limitatorul pe deschis la maxim si pe langa asta fai o aerisire.Servo se da jos prin demontarea pompei de frana de pe ea si este prinsa in 2 suruburi care se desfa din interior undeva sub volan pe langa pedala de frana ,uitate numa caci o sa iti dai seama cum vine
*


Pe unde se afla limitatorul acesta si zici ca servo nu e dar de ce trozneste pana acuma nu a troznit (cam o luna de zile)am verificat tot si mai este si instalatia noua sad.gif si am facut aerisirea de multe ori si degaba nu am pierderi nu stiu de la ce este de nu am frane si pe fata bune si sa apas asa de tare pe pedala de frana laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.