Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O problema cam ciudata!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mircea2006x
Salutare din nou !! Problema de data asta e urmatoarea: pornesc motorul , dau pe gpl las putin sa se incalzeasca ( sa treaca acul de linia alba) toate bune si frumoase , relanti frumos 1000 rot/min stabil , plec dupa cativa km daca opresc la un semafor sau oriunde turatia la relanti e pe la 1500 .Desfac capota ( stiu ca gazul se regleaza la cald ) reglez din surubul de relanti , fix 1000 ( 2 ture desfacut ) merg apoi fara probleme . Daca las reglajul asa a 2 a zi cand plec nu sta la relanti nici s-o omori ,tremura toata ,moare motorul ....strang surubul plec si o iau de la capat.Unde sa umblu si ce sa-i fac , sa mearga normal ?

-----------------------

la urmatorul topic poate pui si tu in titlu sau descriere o scurta descriere a problemei
kaput
Incearca sa reglezi relantiul din surubul de pe plaman (depinde ce vaporizator ai).
Nu regla relantiul din surubul de relanti deoarece acesta iti va deschide clapeta si membrana principala (cea mare) din vaporizator va lucra si la relanti, si la o mica miscare a clapetei (o mica accelerare) se va deschide si mai mult => consum mare de gpl. Verifica daca ai diuza de pe furtunul de reaspiratie la locul ei.
Mie dimineata imi sta relantiul la 500 dar dupa 3 min este la 900, dupa c e se incalzeste putin plamanul.
mircea2006x
Imi cer scuze Ov , ai dreptate , deobicei scriu corect pun si titlu si descriere corespunzatoare , eram la servici si am scris in graba .
revoOO
Exact cum a zis si kaput, reglajul relantiului se face si din plamanul acela, care de regula are 2 suruburi ptr reglaj, dar nush sigur ce instalatie ai sa-ti spun exact cum sa faci. Dar de regula reglajul se face astfel: cu motorul incalzit, din surubul de la plaman,, ve-i strange sau ve-i slabi pana cand obtii turatia maxima. Dupa ce ai facut asta si motorul este putin mai turat, mergem la robinetul de pe furtunul ce duce la carburator, si il strangem pana balbaie motorul, apoi deschidem 2 ture, iar daca simti ca nu e suficient, ca nu trage ca inainte, mai deschidem o jumatate de tura. Mult succes, sper sa te ajute !
mircea2006x
Mai am o nelamurire .De ce si pe vremea asta merge mai bine si mai frumos motorul,pe gpl, cu filtrul de aer dat pe iarna(daca comut intre cele 2 pozitii e diferenta cam de 100...200 rot/min.)Acum merg cu filtrul de aer dat pe vara.Multumesc pt sfaturi ,revin si va spun ce am rezolvat.

@revoOO -instalatia se numeste Autronic.
Am verificat acum seara cat sunt de desfacute suruburile de reglaj,urmand ca miine sa fac ce m-ati sfatuit voi.Cel de pe plaman (este un surub din plastic negru cu niste striatii pe el ) este desfacut fix la 2 ture si jumatate iar cel de pe furtunul care vine la carburator este desfacut la 1 tura si trei sferturi.
brigada_diverse
QUOTE(revoOO @ 26 May 2010, 18:57)
Exact cum a zis si kaput, reglajul relantiului se face si din plamanul acela, care de regula are 2 suruburi ptr reglaj, dar nush sigur ce instalatie ai sa-ti spun exact cum sa faci. Dar de regula reglajul se face astfel: cu motorul incalzit, din surubul de la plaman,, ve-i strange sau ve-i slabi pana cand obtii turatia maxima. Dupa ce ai facut asta si motorul este putin mai turat, mergem la robinetul de pe furtunul ce duce la carburator, si il strangem pana balbaie motorul, apoi deschidem 2 ture, iar daca simti ca nu e suficient, ca nu trage ca inainte, mai deschidem o jumatate de tura. Mult succes, sper sa te ajute !
*



vei, nu "ve-i"

daca tu strangi robinetul de forta de pe furtun(de debit)pana balbaie si deschizi 2 ture o sa fuga de o sa rupa...se deschide 180 de grade....mai scria cineva pe forum pe aici metoda si a fost explicata des...si astia de la service la fel fac....

si cu aia cu ralantiu depinde de la instalatie la instalatie si robinetul de pe furtun(doar daca l-ai inchis cu totul....dar presupunand ca nu faci astta)...ala e de debit si tine de accelerarie/forta


ralantiul la rece e IRELEVANT, motorul lucreaza la 89 de grade..acolo sa mearga bine...
bygy007
pina acum nimeni a raspuns bine

GPL-ul la carburatie se regleza asa :
in primul rind se regleaza sa mearga bine pe benzina , acest reglaj se face cu motorul cald
apoi se da pe gaz si se regleaza de la surubul de la vaporizator relantiul

apoi se regleaza robinetul (surubul) de pe furtunul care este intre vaporizator si carburator , in prima faza se stringe pina incepe motorul sa se bilbiie apoi se deschide pina ce motorul se poate accelera bine pina la 4500 ture , apoi se face o proba de mers , daca nu iti place vum merge mai umbli la rtobinetul de pe furtun dar dai cite o jumatate de tura
brigada_diverse
voi ati explicat pe aici pt diferite vaporizatoare...la al meu nu prea am gasit suruburile....
alpyne
sunt zeci de tipuri de instalatii mai ales de cand fac turcii,olandezii licente italiene si altii.sunt bune toate deocamdata,dar sunt un pic diferite.surubul de pe vaporizator poate sau nu fi ingropat in aliajul vaporizatorului sau pur si simpu poate fi ascuns sub vurtunele de apa...treaba cu reglatul instalatiei dupa un anumit sablon nu cred ca se pune problema.depinde de mai multi factori.eventual sa-ti mearga bine pe benzina si de acolo "mixand"cu suruburile intalnite pe vaporizator si pe racod sa obtii un mers rotund si un raport consum-putere cat mai optim.dar asta se observa in timp.(nu e valabil pt cei cu jocul prea mare la tacheti,sau prea stransi ca pt benzina) smile.gif
axy89
Nu am instalatie pe gaz,dar nu inteleg de ce nu vorbiti niciodata de presiunea gazului care iese din vaporizator. Cred ca toate problemele voastre sunt din cauza reglarii incorecte a presiunii gazului care iese din vaporizator,in afara de cele legate de aprindere,supape,avans si toate celelalte care sunt comune cu mersul pe benzina.In cartea instalatiei,nu scrie ce presiune trebuie sa aiba gazul la iesirea din vaporizator in functie de capacitatea motorului????
haules
Salut,
Detin un papuc din 99 pe gpl care in ultimul timp imi cam face figuri.
Daca o pornesc cand e rece si nu o las sa se incalzeasca si o opresc nu mai porneste decat dupa 30 min...Trebuie sa fiu atent tot timpul sa nu`mi moara motorul cand e rece ca nu mai plec cu ea smile.gif
unikat45
e din ciclul asa fac toate...si a mea face la fel...daca nu o tin din acceleratie si un pic de soc moare ...de pornit o pornesc fara soc...merge in schimb pornita pe benzina daca se opreste....
krapcarasu
poate multe, nu toate, de ex la mine nu face;
incarca bine bateria vezi mai face?
unikat45
e adevarat...exista si exceptii... de exemplu la mine incarca bine.... cred ca e din reglajele de la instalatia gpl... debit prea mic la rece sau poate carburator cu probleme...in orice caz am incercat ceva reglaje sa scap de fenomen...dar am scapat-o in consumuri foarte mari....am revenit la reglajele initiale si consumul a scazut dar fenomenul a reaparut...o tin un pic turata si merge..
djmix7388
daca se opreste si nu o mai puteti porni la rece pe gpl e din cauza ca se inneaca (din ce stiu gazele sunt mai concentrate la rece, nu-mi dati in cap daca gresesc) cand patesc asa ii tai gazul din buton si dau la automat. dureaza maxim 2-3 secunde chiar si mai putin si o ia. in momentul in care incepe sa se invarta singur motorul apasati comutatorul pe on la gaz si gata. apoi atentie la acceleratie biggrin.gif o pornesc pe gaz si la -5 grade... cam aici e limita inferioara a temperaturii, iar de facut daune la motor nu am patit.
brigada_diverse
vedeti ca la unele instalatii...milano parca...
de pe baz pe 0 baga si gaz si benzina(sa ramana motorul pornit pana se umple cnc), iar de pe benzina pe 0 nu baga nimic....

nu stiam eu dc cand trec de pe gaz pe 0 se inneaca...

nu mai tin minte de care e comutatorul....ca e corcitura instalatia...butelie de un fel, reductor de alt fel..comutator alt fel
djmix7388
corect. am uitat sa precizez ca am instalatie Marini.
I - gaz
0 - nu baga nimic
II - benzina
alpyne
si instalatia mea face figuri la cald.dar eu cred ca e din bobina pt ca nu am un aparat digital de masurat ohmii decat unul analogic care nu indica corect.spun asta deoarece si pe benzina porneste mai greu iar pe gaz trebuie lasata circa 2-5 min in functie de cat de fierbinte e motorul.posibil sa fie si din debitul de gaz ceea ce nu ma indoiesc si sa nu fie reglat cum trebuie pt tipul asta de instalatie adica sa fie un debit prea mare.ceea ce e iar ciudat este ca daca las motorul sa mearga pe loc pana se incalzeste de il ia toate cele...porneste din prima daca-l opresc.daca merg circa 30 de min in trafic nu mai porneste decat dupa cateva min.aici ma gandesc ca pe loc niciodata nu l-am incalzit prea tare,adica sa-l las 15-20 de min pornit si poate de asta.miezul lui era caldut nu fierbine si poate de asta o lua mai repede...ciudatenile continua.daca e motorul foarte fierbine il opresc si incep sa-l pornesc intarziind cu mana pe contact,imi arunca furtunul de vacum si cel de la furtunul de servo.ma gandesc ca e debit prea mare de gaz si se ineaca.daca umblu la reglajul de pe racordul de gaz care intra in carburator nu-mi place relantiul care e cam sacadat.in felul asta porneste oricum garantat si la 100 de grade.e un reglaj minor am inteles care se face din plaman dar la ala nu ma bag.trebuie ajuns la un raport intre debit si sacadarea aceea de la relanti.am intrebat ingineru de gaz si mi-a zis ca daca am bobina buna si vreau pornire garantata la cald voi avea un relantii mai slabut cu sacade usoare nu unul uniform.totusi raman pe varianta relantiului constant si pornire grea la cald...trebuie sa renunti la ceva,nu le poti avea pe toate smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.