Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: AC -ul pe recirculare sau nu?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
amoro20
Care este modalitatea cea mai buna cand folosim ac-ul in ce priveste pozitia parghiei ptr recircularea aerului?
Bulldog
Eu daca il tin pe recirculare, dupa o vreme se cam "impute treaba".
paul_p
Pe recirculare trebuie pus doar ca sa nu bage gaze sau mirosuri de afara, pentru scurt timp.
iulian'71
Tot pe recirculare il folosesti cand racesti masina lasata la soare.
CGDBZ
Cand o lasi la soare aerul din masina e mult mai cald decat cel de afara deci pe recirculare faci mai mult rau . Recircularea se foloseste cum a spus un coleg mai sus "ca sa nu bage gaze sau mirosuri de afara, pentru scurt timp"
paul_p
Vara cel mai repede se racoreste masina daca deschizi putin usile sa iasa aerul incins din masina, dupa care pui aerul pe maxim si pe recirculare. Se racoreste mai repede daca nu mai este nevoie sa raceasca aerul cald de afara, ci il raceste pe cel din interior, deja racit.
Dupa ce s-a racorit scoti recircularea.
IRONICK
Folositi recircularea tovarasi. Face bine la mucegaiul de pe tapiteria plafonului.
CGDBZ
Plafonul ca plafonul ca-l schimbi da-l incolo da plamani nostri ce-au facut sa-i chinuim asa , nu gasim alti de schimb , si nu mai repet ce a spus colegu , gasiti im manualul de utilizare a AC-ului.
iulian'71
Gata nu mai folositi A/C pe recirculare ca o sa faceti pneumonie, TBC, giardia, conjuctivita si oreon.
CGDBZ
radmasa.gif , era vorba de folosirea pe recirculare , unde dai si unde crapa.
iulian'71
mad.gif Ce sunt si alte boli pe care le poti face dar mie rusine sa le enumar.
CGDBZ
Eu am avut oreon , din cate stiu eu daca am avut nu mai fac , deci de una am scapat radmasa.gif
iulian'71
wub.gif Dar unii fac in floarea varstei. Am vazut pe o trimitere la ORL de la un medic de familie ptr un tip de 41 ani.
PS Si eu la 6 ani, ca asta nu se uita.
CGDBZ
Hai sa lasam gluma , recircularea se foloseste numai atunci cand aerul de afara este poluat ,asta a intrebat omul , asta o sa gasiti in orice manual de AC scris (tradus) cu raspundere.
C@talin
io am avut cand aveam 1 an cica,deci nu amavut de suferit tongue.gif
iulian'71
Ai sa suferi mai tarziu, cat mai tarziu, ceea ce imi doresc si mie.
C@talin
pai sufar de lipsa de bani e de ajuns radmasa.gif
iulian'71
Inseamna ca nu suferi in dragoste. Iubaret mititel ce esti. wub.gif
C@talin
tongue.gif
bygy007
eu l-am folosit vara numai pe recirculare si iarna ca sa nu se abureasca geamurile sa traga aer de afara , si nu am mai patit nimic
paul_p
Pai ce te asteptai sa patesti ohmy.gif ? Nu e sanatos sa tii aerul pe recirculare, dar nici nu crapi din asta smile.gif .
amoro20
Imi pare bine ca este un subiect care sa atraga atatea pareri !Eu as vrea sa fac o proba de randament in ambele variante sa ma dumiresc cum este mai bine dar este cam greu !Trebuie sa fie aceleasi conditii meteo,sa am acelasi nr de pasageri etc!Totusi ,judecand la rece,daca AC-ul raceste aerul din cabina care deja a fost racit trebuie sa fie mai eficient,nu?Chestia cu mirosul nu este problema !Astazi am mers 80 km in buc si nici o prob!
ArtVandelay
E mai eficient pe recirculare, in manualul masinii mele scrie ca pentru eficieenta maxina sa o pornesc. dar nu poti sa mergi prea mult asa, ganditi-va ca nu intra aer curat deloc in masina

e logic sa fie mai eficient pe recirculare, aerul racit e deja aproape rece, nu fierbinte ca ala luat de afara
amoro20
La cate gauri are Loganul nu este prob!De intrat aerul proaspat intra fara multe retineri!Tocmai asta este prob!Nu avem un ac care sa faca fata caroseriei ce nu este izolata nici termic nici sonic!Am mai vb cu prieteni care imi spun adev si au confirmatcele spuse de mine !Loganul are prob la consum ,climatizare(vorba vine|),stabilitate etc!Imi vine sa turbez cand ma gandesc ca nici macar duster-ul nu are varianta cu clima!Bataie de joc!Ce sa mai vb de pilot automat?De cutie hidramata?De parca nu am plati ptr ele!Sincer imi pare tare rau ca sunt nevoit sa am masina marca Dacia din cauza meseriei pe care o practic!
paul_p
Ce meserie impune sa ai o masina marca Dacia ? ohmy.gif
BZN
Debitul de aer e mult mai mare in cazul recircularii insa pentru cei sensibili devine deranjanta folosirea acesteia chiar si pentru un timp scurt.
sorin1983
Eu folosesc recircularea la drumurile scurte cand nu face fata racirea radiatorului.
CGDBZ
La masina pe care o conduc aproape zilnic (peugeot 307 cu clima) in cartea tehnica scrie ca recircularea se foloseste cand aerul exterior este poluat.Imi dau si eu seama ca ar raci mai RAPID pe recirculare dar tocmai asta nu e recomandat , sa te urci in masina de la 35 grade si sa treci rapid la o temperatira mai scazuta . Eu deschid geamurile pana se duce zapuseala din masina apoi pornesc AC-ul si el isi face treaba foarte bine , tot asa procedez si la Logan numai ca la acesta nefiind automat trebuie sa mai ajustez debitul si puterea ("raceala") aerului pe parcurs.
paul_damian
Totusi... n-a citit nimeni cartulia aia primita gratuit odata cu masina, numita manual? tongue.gif
sorin1983
QUOTE(CGDBZ @ 27 May 2010, 23:58)
...in cartea tehnica scrie ca recircularea se foloseste cand aerul exterior este poluat...

Deci poti sa folosesti in Bucuresti non stop
PaulT
QUOTE(amoro20 @ 27 May 2010, 23:42)
La cate gauri are Loganul nu este prob!De intrat aerul proaspat intra fara multe retineri!Tocmai asta este prob!Nu avem un ac care sa faca fata caroseriei ce nu este izolata nici termic nici sonic!Am mai vb cu prieteni care imi spun adev si au confirmatcele spuse de mine !Loganul are prob la consum ,climatizare(vorba vine|),stabilitate etc!Imi vine sa turbez cand ma gandesc ca nici macar duster-ul nu are varianta cu clima!Bataie de joc!Ce sa mai vb de pilot automat?De cutie hidramata?De parca nu am plati ptr ele!Sincer imi pare tare rau ca sunt nevoit sa am masina marca Dacia din cauza meseriei pe care o practic!
*



De unde pana unde e plin Loganul de gauri?? Recircularea se foloseste doar cand aerul exterior este poluat. Daca se merge mult timp pe recirculare calitatea aerului in habitaclu scade drastic. Oxigenul necesar organismului se consuma si trebuie improspatat. Eu am uitat ventilatia pe recirculare vreo 20km in extraurban(era o zona pe care o stiam ca fiind mai "mirositoare"datorita unei ferme...) si pot spune din proprie experienta ca se resimte clar scaderea calitatii aerului. La Lancer de exemplu daca ii dau pe recirculare, sau porneste singur pe recirculare dupa stationare la soare, dupa o perioada destul de scurta trece singur pe aer de afara, cum face de fapt orice sistem de climatizare automat. Referitor la"problemele" confirmate de prieteni chiar nu inteleg...
1. Probleme de consum... Ce probleme de consum? Am reusit fara stress sa obtin consumul dat de constructor si chiar sub.. Consumurile sunt comparabile cu ale oricarui producator cu motorizari similare..
2. Probleme la climatizare... In afara de faptul ca este putin mai mult zgomot la pornirea a/c (datorita insonorizarii masinii..) instalatia este foarte eficienta. De racit raceste foarte repede si mentine foarte bine. Si termeni de comparatie am o gramada... Faptul ca nu e instalatie automata nu mi se pare o problema. De fapt orice fabricant are in oferta climatizare auto la modelele mai de varf. Sa nu uitam totusi pozitionarea Loganului in piata auto. A/c manual gasesti la orice producator la modelele entry. Doar nu va pune Renault clima pe Logan.. si sa isi atace singur modelele similare din gama proprie.. biggrin.gif
3. Probleme de stabilitate... Care probleme?? Eu nu am observat asta si am condus Loganul in toate modurile posibile si in toate stilurile... Comparat cu modele asemanatoare e chiar ok...
iulian'71
Daca masina lui amoro20 e cea din semnatura atunci e de inteles ca are gauri (am o parere foarte buna despre taximetristi care nu au reusit sa ma evite pe mine cu masina el dand inapoi si pe taica-miu pe trcere in mijlocul strazii - graba domle - ei dar nu-s toti la fel)
amoro20
1-Nu am reusit sa scot mai putin de 6,5 extra cu un mers elegant.In oras(de specificat ca in Bucuresti)intre 10 si 18.Nu cred ca este putin!Macar de ar fi fost un pic mai vioaie dar abia se misca!
2-La o viteza de 60 /h o curba stransa te face sa crezi ca te vei rasturna!
3-Ac-ul nu face serviciu precum la alte marci.
4-La acelasi pret sunt variante ce au si dotari in plus si nici nu se compara ca si calitate
CGDBZ
Si cam care ar fi acele variante cu dotari in plus dar fara nimic in minus ?
Steel Tormentor
QUOTE(amoro20 @ 28 May 2010, 18:02)
1-Nu  am reusit sa scot mai putin de 6,5 extra cu un mers elegant.In oras(de specificat ca in Bucuresti)intre 10 si 18.Nu cred ca este  putin!Macar de ar fi fost un pic mai vioaie dar abia se misca!
2-La  o viteza de 60 /h  o curba stransa te face sa crezi ca te vei rasturna!
3-Ac-ul nu face serviciu precum la alte marci.
4-La acelasi pret sunt variante ce au si dotari in plus si nici nu se compara ca si calitate
*



Exista 2 explicatii: ori masina e proasta ori ....problema e la tine. nedumerire.gif
PaulT
QUOTE(amoro20 @ 28 May 2010, 18:02)
1-Nu  am reusit sa scot mai putin de 6,5 extra cu un mers elegant.In oras(de specificat ca in Bucuresti)intre 10 si 18.Nu cred ca este  putin!Macar de ar fi fost un pic mai vioaie dar abia se misca!
2-La  o viteza de 60 /h  o curba stransa te face sa crezi ca te vei rasturna!
3-Ac-ul nu face serviciu precum la alte marci.
4-La acelasi pret sunt variante ce au si dotari in plus si nici nu se compara ca si calitate
*



1. Depinde ce intelegi prin mers elegant... Eu scot 6,5 extra daca fac sa zicem distanta Bucuresti - Voineasa si retur cu 3 persoane in masina si ruland pe autostrada cu 140km/h si pe dn-uri 110-120km/h cu depasiri destul de dese si cu retrogradarile de rigoare. La mers legal si mai temperat(adica relativ constant cu pana in 100-110km/h dn si 60km/h in localitate relativ fara depasiri cu retrogradari) scot lejer 5,6l-5.7/100km. Recordul meu este 5,3l/100km plecat de la Groapa Seaca(zona Petrosani) spre Bucuresti, pe dn7A(lac Vidra/Voineasa..) mers legal fiind extrem de aglomerat si cu un ambuteiaj pe autostrada(acum vreo 2-3 ani cand se lucra la podul de pe Arges la km36). Consumurile sunt scoase cu a/c pornit minim 25% din trasee. In B 10l/100km e foarte normal... Si eu am cu a/c permanent pornit(ca e cald deja...) media pe bord 10,5l/100km. Tot in B. Daca ajungi la 18 e o problema undeva. Iar de vioaie e foarte vioaie... Probabil mergi subturat, si asta e motivul pentru care ti se pare lenesa.
2.Nu am avut niciodata senzatia asta...indiferent unde si cum am mers. Are suspensia adaptata la drumuri mai grele(nu foarte rigida), are garda la sol generoasa(avantaj la care nu as renunta pentru nimic in lume) si poate de aici senzatia ca se inclina in viraje. Dar in nici un caz senzatie de rasturnare. Am mers cu el pana dupa limita de aderenta de destule ori si ... nu se rastoarna. Fuge spatele daca e cazul, ca la orice masina... Nu e sub masini din clasa cu el.
3.A/c face serviciu exact ca la alte marci. Am condus cam tot ce ruleaza pe sosele(ca marca, nu toate modelele), si am si alte masini, nu doar Logan(Lancer si Yaris). Imi e tot una cu care merg vara dpdv eficienta. Lancerul are climatizare automata, ceea ce e un plus de confort in utilizare dar strict ca eficienta de racire e acelasi lucru.
4.Aici tind sa iti dau dreptate. Daca vorbim de varianta superioara de echipare(Prestige) la preturi apropiate sunt alternative. Varianta maxima care mi se pare convenabila(si mi s-a parut intotdeauna) este Laureate.
amoro20
Masina nu este nici proasta si nici eu nu am nici-o proplema!De ce vreti sa ne pacalim pe noi insine?Asta este masina si cu ea tre sa ne descurcam!Sa mergi cu 140km\h si sa-ti consume 6.5 asta nu cred in ruptul capului,stabilitate la ditamai caroseria niciodata nu o sa o avem.Este adevarat ca are avantajul ca este inalta iar ptr romania este ceva f bun,dar nu o putem compara cu un Clio,Opel Astra,Chevrolet,Fiat Albea si alte marci ce nu-mi vin in minte care la acelasi pret avem in plus clima,esp,unele asr.Nu ma intelegeti gresit!Am Logan si incerc sa-mi fac treaba cu el si nici nu-mi este rusine ,dar tre sa fim realisti!Loganul este limitat si eu care am si Solenza cred ca este net inferior!
bobo77
Paul a facut o medie a consumului explica clar dar tu te faci ca nu intelegi...
Net inferior fata de cine? ca nu am priceput.
LuluMOB
QUOTE(amoro20 @ 28 May 2010, 17:02)
1-Nu  am reusit sa scot mai putin de 6,5 extra cu un mers elegant.In oras(de specificat ca in Bucuresti)intre 10 si 18.Nu cred ca este  putin!Macar de ar fi fost un pic mai vioaie dar abia se misca!
*



Cu riscul de a ajunge la 'Bula', recordul meu de consum e de 4,5 l/100 din centrul Bacaului in centrul Iasiului. A stat mult la 4,4 dar a sarit la 4,5 exact cand am parcat masina. Viteza medie 65-70 daca mai tin minte bine.
PaulT
QUOTE(amoro20 @ 28 May 2010, 22:11)
Masina nu este nici proasta si nici eu nu am nici-o proplema!De ce vreti sa ne pacalim pe noi insine?Asta este masina si cu ea tre sa ne descurcam!Sa mergi cu 140km\h si sa-ti consume 6.5 asta nu cred in ruptul capului,stabilitate la ditamai caroseria niciodata nu o sa o avem.Este adevarat ca are avantajul ca este inalta iar ptr romania este ceva f bun,dar nu o putem compara cu un Clio,Opel Astra,Chevrolet,Fiat Albea si alte marci ce nu-mi vin in minte care la acelasi pret avem in plus clima,esp,unele asr.Nu ma intelegeti gresit!Am Logan si incerc sa-mi fac treaba cu el si nici nu-mi este rusine ,dar tre sa fim realisti!Loganul este limitat si eu care am si Solenza cred ca este net inferior!
*


Am specificat clar ca este vorba de o medie. Am spus si cum am mers. Hai sa-ti zic ceva de inaltime(garda la sol), ca vad ca asta e criteriu... Lancerul are exact aceiasi garda la sol..adica 16cm. Dar este mai rigid in suspensie si crede-ma ca la stabilitate da lectii de departe tuturor masinilor enumerate de tine si altora mult mai scumpe(din care doar Astra mi s-ar parea peste Logan la stabilitate, si m-am dat cu toate-chevroletul ma face sa rad iar Albea...). Nu confunda faptul ca se inclina in viraj cu faptul ca nu va iesi bine din acel viraj... La acelasi pret nu vei avea o masina cu dotariile enumerate de tine. Iar referitor la stabilitate nu pricep deloc o chestie, si anume: care ditamai caroseria?? Ca masina are 1130kg in varianta Laureate... Atunci sa inteleg ca Audi A8 sau seria 7 de la BMW zboara de pe sosea? Ca au cateva sute bune de kg in plus fata de Logan. Iar de realist sunt realist. Nu idealizez Loganul...Are problemele lui dar nu sunt cele spuse de tine. Daca spuneai ca e zgomotos si necesita mici investitii in insonorizare te aprobam. Daca spuneai ca vopseaua sau tabla nu sunt de cea mai buna calitate te aprobam din nou. La fel si la capitolul... scaune fata, care sunt destul de prost profilate. Cumva crezi ca este inferior Solenzei? Da-mi voie sa rad si sa iti spun ca este un pas enorm inainte fata de Solenza cam din toate privintele. Parerea mea, bineinteles..
amoro20
Hai ca devenim off.Sa ramanem la subiect !Raceste mai bine pe recirculare sau nu?Ca in rest vedem noi ce rezolvam!
PaulT
De racit raceste mai bine, mai ales dupa ce s-a racorit deja in interior. Dar datorita faptului ca scade permanent calitatea aerului in interior se recomanda recircularea doar in zone in care aerul exterior este poluat.
ursachemihai
categoric raceste mai bine pe recirculare. aerul deja racit este in continuare recirculat prin sistem deci randament mai mare.
Dar si soferul va raci la fel de bine, plus ca se va "cultiva" ceva mucegai in timp prin mocheta. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.