Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme biciclete
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
ageana
Cum nu era niciun topic tehnic in coltul pedalistilor, si eu as avea cateva intrebari, mi-am permis sa deschid unul.

1:
un brat al furcii a inceput sa piarda vopsea prin frecare (vezi poza). Ati patit asa ceva? Sa ma ingrijorez?

2:
observ ca foaia mare are cativa dinti mai mici. Toate au asa? E cumva pt a urca lantul mai usor, sau e un defect al foilor mele?
vis-a-vis
1. Cred ca nu...
2. Asa e toate.
Altis
Era cred, de preferat ca furca sa fie nichelata. Cat sa reziste si vopseaua aia?
TMihai
A mea pierde vopsea si fara frecare biggrin.gif
ArtVandelay
Sper ca am nimerit bine topicul. vreau sa-mi repar bicicleta si am vazut ca imi lipseste o piulita de la roata spate. dupa cum stiti, e cu pas mic sau ceva de genul...se gaseste de cumparat doar piulita singura? la magazine de biciclete gen first bike sa caut sau... ?


ageana
Nu stiu de unde esti, dar in principiu gasesti cam la orice magazin de biciclete. Daca esti din Buc, poti incerca la bikezone, langa parcul carol.
Spor la reparat.
marius80_eugen
QUOTE(ArtVandelay @ 5 Jul 2010, 20:54)
Sper ca am nimerit bine topicul. vreau sa-mi repar bicicleta si am vazut ca imi lipseste o piulita de la roata spate. dupa cum stiti, e cu pas mic sau ceva de genul...se gaseste de cumparat doar piulita singura? la magazine de biciclete gen first bike sa caut sau... ?
*



Nu cred ca vei gasi o piulita , dar daca este vorba de cea care tine axul spate poti cu aceasta ocazie sa-ti pui quick-realease-uri , adica axuri care se desfac cu mana , apasant pe o "ureche" si apoi invartind axul . Daca ti-e frica de furat , vezai ca unele quick-releas-uri sunt cu cheita , adica pe roti si chiar la clema de sa ramane doar axul , "urechea" fiind desfiletabila si ti-o poti pune la chei . Ca pret nu depaseste 20-30 ron ambele axuri fata si spate si poate gasesti un kit care sa includa si clema de la tija de sa .
PYTu
am si eu un MB cu 21 de viteze la care mi-a crapat schimbatorul de foi (momentan am intepenit lantul sa stea pe cea din mijloc). unde as putea s-o repar?

PS: schimbatorul e gen cele de motocicleta.
Muttley
Piulita aia e un M8 cu pas de 1. Gasesti de cumparat in targ ax cumplet pt spate, il cumperi si arunci ce nu-ti trebuie.
vis-a-vis
QUOTE(PYTu @ 12 Jul 2010, 12:31)
am si eu un MB cu 21 de viteze la care mi-a crapat schimbatorul de foi (momentan am intepenit lantul sa stea pe cea din mijloc). unde as putea s-o repar?

PS: schimbatorul e gen cele de motocicleta.
*


La cat de ieftine sunt, mai bine le schimbi...
http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=2776
PYTu
pai asta si intentionez, m-am exprimat gresit. pt manopera unde recomanzi?
marius80_eugen
Depinde de zona in care stai / ai bicla . Cel mai usor ar fi sa dai o cautare pe net , cauti mai multe magazine de bicle din zona si vezi care iti convine ca pret . Daca nu vrei sa ai surprize , da un telefon , intreba de piesa care ai nevoie si o rezervi eventual , intrebi si de manopera si apoi te duci .
Eu sunt multumit de Ion din Crangasi de la DKBike.ro , cred ca manopera este gratis , dar intreaba totusi .
Cand ajungi acolo verifici si lantul daca mai este ok si vezi ce fel de schimbator iei ( ce tragere are , verifici si cablul de la schibmator daca este nevoie sa-l schimbi / gresezi ... sunt chestii ieftine care fac diferenta ...

Doar un exemplu : http://www.dkbike.ro/index.php/component/v...&category_id=30

Este cam minimul care l-as recomanda si oricum este peste tot ce gasesti pe DHS-uri prin hypermarketuri .
Liviu
Cand cumperi un schimbator (in cazul de fata, de foi) trebuie avut in vedere ca sunt niste parametri (eu am descoperit asta in "hard way"):
- numarul maxim de dinti acceptati pentru foi (adica dimensiunea maxima a foii mari)
- diferenta maxima de dinti dintre foaia mare si foaia mica
- unghiul minim si maxim acceptat dintre teava seii si bratul rotii spate
- gama de pinioane acceptata

Toti parametrii astia trebuie sa fie in gama nominala, altfel schimbatul foilor se va face problematic.
Serpico
La cele de mai sus, s-ar mai putea adauga:
- pentru 2 foi sau pentru 3 foi;
- cu tragere de sus sau de jos (majoritatea celor actuale insa functioneaza in ambele moduri);
- cu prinderea corespunzatoare cadrului - brida (cu sau fara adaptoare pentru diverse grosimi ale seat tube-ului), E-type sau cu prindere directa pe cadru;
- top swing (cusca deasupra bridei de prindere) sau down swing (cusca sub brida de prindere) - daca exista restrictii din acest punct de vedere (la unele cadre full suspension nu se pot monta derailleur-e fata down swing de exemplu);
- cable pull ratio corespunzator manetei (la cele actionate de manete indexate).
Speedy
Oare se gasesc simeringuri pt furci separat, sau trebuie cumparata toata furca?
Defapt pe mine ma intereesaza doar arcul acela de pe simering. Se pare ca s-a cam largit si as vrea sa-l schimb.

Se poate asa ceva? Gasesc pe undeva?

Multam cheers.gif
Serpico
De asa ceva intrebi?
Speedy
Da, doar ca pentru un amarat de XCT V2.
Mai nou a inceput sa si scartaie cand se comprima arcurile, adevarul e ca in 2000 km nu am desfacut-o.
S-o duc la un service sau sa incerc sa o gresez eu?
Niste pasi cu ce ar trebui sa fac mi-ar fi de mare folos.
Speedy
Multam
dr_mKe
Adica 2000 km nu ai curatat furca ? Furca nu se desface chiar asa cu una cu doua, nu-i necesar daca este intretinuta corect.

Dupa fiecare ride se curata jambele de praf, noroi, etc, se curata mizeria grosiera de la nivelul simeringurilor dupa care se aplica spray de lant pe jambe si se lasa sa umezeasca bine praful strans in simeringuri. Se comprima furca lent si se elibereaza brusc. Rezultatele apar imediat pe jambe. Se repeta manopera pana cand nu mai ramane pic de mizerie pe jambe. Eu unul asa procedez si desfac furca din an in pasti si nu gasesc mizerie in ea. In plus lucreaza usor iar jambele negre initial au un degrade frumos de uzura normala si buna intretinere.
Furca mea are ceva mai mult de 10 ori numarul de km pe care-l are furca "impricinata" aici si nu are probleme. Doar un amarat de Duro D 130 mm, tot Suntour.

Nu va mai plangeti atat ca-s furcile "proaste", si o Reba va merge prost si se va defecta daca o vei supune la tratamente identice.
TMihai
Va cer si eu ajutorul. De curand mi-am schimbat pipa stock cu una cu ridicata la 35 de grd. Si ma tot chinuiam s-o strang cum trebuie astfel incat sa scap de jocul care, banuiam eu, venea din cuvete. Dc strangeam prea tare capacul, scapam de joc dar nu se mai misca liber ghidonul. Dc strangeam doar putin, ghidonul se misca liber insa avea un joc sesizabil din cuvete. Azi ma duc la bikexcs aici in ghica s-o stranga ei....nah zic ca-s noob. 3 bucati mecanici afara...tocmai vindeau inca un Fatboy icon_mrgreen.gif. Ca nu, ca mi se pare ca e joc din placutele de frana. Mi-au strans-o, mi-au bibilit-o, frectie...la fel. Ei nu si nu...e din etrier si placute...asa are joc. Zic bine. Dau o tura azi, strang si desfac pipa si capacul de 4 ori in 10 km, ajung acasa si desfac tot. Cand am desfacut cuvetele am realizat ca jos lipsesc 2 bile cred iar sus 1. E normal? Din cauza asta nu reuseam sa strang cum trebuie capacul? Pun si niste poze
Serpico
Bilele din lagare sunt destule. Nu asta e cauza.

Dupa ce ai pus pipa noua, mai exista spatiu intre capatul gatului furcii si fata superioara a pipei?

Cand faci reglajul pretensionarii lagarelor, suruburile de la pipa (cele care strang pipa pe gatul furcii) sunt suficient de slabite (destranse)?

Jocul ar putea fi si de la furca, respectiv de la bratele furcii (daca nu ai furca rigida, adica furca fara suspensie).
HUMMER H1
e foarte probabil sa fie asta cauza complecteza bilele lipsa si mai fa o incercare
TMihai
QUOTE(Serpico @ 13 Aug 2010, 22:37)
Dupa ce ai pus  pipa noua, mai exista spatiu intre capatul gatului furcii si fata superioara a pipei?

Aveam 3 distantiere de 5mm si ramanea destul spatiu. Am incercat si cu 4 distantiere de 5 mm...la fel. Azi mi-au lasat 2 de 5mm si mi-au mai pus unul de 10mm...aceeasi poveste.

QUOTE(Serpico @ 13 Aug 2010, 22:37)
Cand faci reglajul pretensionarii lagarelor, suruburile de la pipa (cele care strang pipa pe gatul furcii) sunt suficient de slabite (destranse)?

Sunt desurubate pana le misc liber cu mana.

QUOTE(Serpico @ 13 Aug 2010, 22:37)
Jocul ar putea fi si de la furca, respectiv de la bratele furcii (daca nu ai furca rigida, adica furca fara suspensie).

Daca strang capacul cat sa se miste greu ghidonul, apoi strang si suruburile pipei nu am nici un fel de joc. Nici din cuvete, nici din furca (cu suspensie). La furca ma gandeam si eu initial.

Sa fie marginea de jos sau sus a pipei stramba si sa nu se aseze bine? Chiar ma scoate din minti.
Am mai incercat sa strang pipa cat sa se miste ghidonul oarecum usor si sa nu am nici un fel de joc. Ei bine, dupa cativa km directia devenea extrem de grea ca si cum s-ar fi strans singura, desi suruburile pipei erau stranse tare. Nu inteleg ce draq are.
Serpico
Cateva idei ce imi vin pe moment:

- Inteleg ca daca pui pipa veche, problema nu apare. Poate pipa noua este de proasta calitate (in afara tolerantelor admise) si indiferent cat de tare strangi suruburile de fixare pe gatul furcii, acestea nu o blocheaza in pozitie.

- Verifica daca ai pus corect toate componentele headset-ului (s-au mai vazut cazuri de piese montate invers).
TMihai
I-am pus si pipa veche si la fel face. Oricum nu mai am chef s-o bibilesc. O sa incerc sa pun pipa veche cat sa nu aiba joc si sa ies la o tura maine sa vad cum merge. Headset-ul e montat corect.
Serpico
In poze nu este vaselina pentru claritatea imaginii presupun, corect? Adica atunci cand ai facut asamblarea finala ai pus si vaselina, nu au ramas lagarele neunse ca in poze.
TMihai
Azi e prima oara cand le desfac. Asa aratau. Cand am schimbat pipa pur si simplu am scos-o pe cea veche si-am montat-o pe cea noua. Unde am dat-o-n bara? biggrin.gif
Serpico
Pai atunci nu era la fel si inainte de schimbarea pipei? Poate jocul exista si inainte, dar nu l-ai observat pana acum.

Ar putea fi vorba si despre un headtube (teava cadrului in care intra furca) deformat/ovalizat sau cu fetele neparalele.
TMihai
Nu exista, altfel m-ar fi sacait de la bun inceput si-l simteam si la franarea pe fata asa cum se intampla acum. Sper sa nu fie pbl legata de headtube ca nu ma vad bine.
Nu stiu ce sa mai fac. Sa curat lagarele, sa inlocuiesc bilele cu unele noi, multa vaselina si sa incerc din nou? wacko.gif
vis-a-vis
Ia-ti frate cuvete noi si basta...
Muttley
Scoti furca afara de tot, scoti bilele, ramai doar cu cuvetele de pe cadru. Cu un subler cu deschidere mare, masori pe cat posibil in puncte diametral opuse distanta dintre cuvete. Eroarea sublerului fiind relativ mare, e mai mult chestie de simt "trece/nu trece".

Diferenta dintre 40 de bile si 3 bile dispuse la 120*, teoretic este zero. Practic, in cazul tau, sub nicio forma nu e vina acelor bile "lipsa".

Eu cred ca problema ta, in ideea ca ai identificat-o corect, e datorata neparalelismului dintre cuvete.
TMihai
Mersi frumos pt sfaturi. Pana la urma am decis sa inlocuiesc cele 3 distantiere dintre pipa si cuveta superioara cu unul singur de 20 mm si sa strang capacul folosind un distantier de 5 mm intre el si pipa. De data asta am strans destul de tare pipa dupa ce m-am asigurat ca ghidonul se misca liber si jocul din cuvete nu exista. Am scos distantierul dintre capac si pipa si-am strans capacul obtinand rezultatul din poza. Acum ghidonul se misca cum trebuie, se simte doar jocul din placute la franare si pipa a ramas cum am strans-o.
Muttley
Pai rezultatul din poza nu e bun. Inseamna ca ai pipa cu abateri de la cilindricitate.
dr_mKe
Muttli, doara chestia din puoza are rol temporar, sa mentina in pozitie pipa pana o strangi pe gatul furcii. Amu daca i s-o rupe in mers, bafta lui sa fie tongue.gif
TMihai
Asa am zis si eu icon_mrgreen.gif Deocamdata o las asa. Pozitia ghidonului imi convine si jocul ala enervant nu mai apare.
Laurentziu83
Am in mers un zgomot din zona pinioanelor, mai ales cand merg pe pinionul mic, ca de bile care se incaleca.
Cam ce SDV imi trebuie sa desfac grupul de pinioane de pe butuc, eventual sa umblu si la clicketi?
Serpico
QUOTE(Laurentziu83 @ 26 Aug 2010, 10:20)
Cam ce SDV imi trebuie sa desfac grupul de pinioane de pe butuc
*


Daca ai pinioane pe filet:
- cheie de pinioane (exista mai multe tipuri) + cheie reglabila pentru rotit cheia de pinioane (sau cheie fixa de marimea corecta)

Daca ai pinioane pe caseta:
- cheie de pinioane (exista mai multe tipuri)+ cheie reglabila pentru rotit pentru cheia de pinioane (sau cheie fixa de marimea corecta)
- cheie cu lant.
ageana
@Laurentiu: zgomotul acela l-am avut si eu. La mine s-a rezolvat prin reglajul schimbatorului de pinioane, poate asta-i cauza si la tine.
Sa ajungi la clicketi e mai greu din cate stiu eu la astea noi cu "free hub". In principiu, se schimba cu totul. Ma indoiesc insa ca problema e de acolo.
Muttley
Despre ce zgomot e vorba pana la urma?
dr_mKe
Eu cred ca suna a problema legata de proasta aliniere a schimbatorului, in 2 versiuni: cea simpla pretensionarea cablului, cea complicata fiind nealinierea urechiusei de prindere tongue.gif
Laurentziu83
Nu a fost asta.
Pusesem mana pe un spray de curatat franele de la Wurth (foarte bun de altfel), cu care m-am apucat sa curat lantul. Problema e ca am insistat cam mult in zona pinioanelor, si ca a ajuns curatitor si prin zona bilelor de rulment, clicketi, etc, ramanand fara ungere, si generand clampanitul respectiv.
Asadar m-am pus de am demontat roata, am demontat axul, am scos bilele de acolo, am desfacut pinioanele cu ajutorul unui dorn batut cu ciocanul in sens invers acelor de ceasornic, si am ajuns la clicketi.
Am uns bilele corect acum, cu vaselina, la fel si clicketii (aveam dubii ca ar fi fost unsi bine din fabrica, la prima bicicleta mi-a cedat un set din lipsa de ungere), am montat totul la loc si clampanitul a disparut, merge totul ceas.

Oricum, treaba acum a fost cam murdara, cand voi mai gasi timp ma dotez cu inca un spray wurth, curat toate angrenajele si fac o treaba mai curata si mai buna. Spray-ul e excelent la curatare, raman piesele fara pic de mizerie sau grasime pe ele, zici ca-s de-abia luate din magazin, problema e ca trebuie sa le si ungi dupa aceea.
A, si nu mai ung lantul cu ulei de mecanisme fine, intrucat vad ca mi-l arunca la o pedalare mai energica. Eventual sa incerc cu vaselina, cum faceam pe vremuri?

Azi m-am trezit ca mi s-au uzat deja sabotii pe spate, in sensul ca scartaiau de se auzea pe toata strada. N-am decat 500 de km cu ei, dar asta e, momentan i-am mutat pe fata, cum am timp, ma duc sa-mi iau altii noi, ceva mai rezistenti.
vis-a-vis
Vaselina pe lant? Aia sta oriunde, numai unde trebuie nu intra. Sunt sprayuri pt lant, alea cu teflon sunt foarte bune, mai ales vara. 30-40 de lei nu cred ca-i o gaura-n buget si te tine destul de mult.

Vad ca pui baza pe franarea cu spatele, naspa tongue.gif
Ia sabotii cu un smirghel fin, ca s-a depus aluminiu pe ei.
Laurentziu83
Am mai pus eu frana cu fata si m-am trezit ca ma ridic de spate, asa ca nu-mi mai trebuie. Franarea cu fata o folosesc cu succes la coborari abrupte pe drumuri de pamant, unde spatele e oricum descarcat. In rest folosesc franarea pe ambele roti.
Sa dau 30-40 de lei pe un spray de lant nu ar fi gaura in buget, dupa cate sute de lei am bagat in bicicleta pana acum in afara de achizitia ei, numai ca trebuie sa ajung sa-l cumpar.
Banuiesc ca trebuie sa-i fac o curatare cu spray de frane Wurth inainte de a da cu spray de lant, nu?
kog
am un coclocomputer ceva mai vechi. Si ca sa il setez pentru dimensiunea rotilor imi cere trei cifre nu doua(dimensiunea rotii 24, 25, 26, 27, etc...) Cum calculez cifra aia? am roti de 26 si cauciucuri de 2.30.
Filip
Mie mi s-a crapat pedala de plastic la bicicleta, practic nu bratul pedalei, ci suportul pe care pui piciorul. Axul metalic a ramas la locul lui. Se poate scoate? Unde gasesc si eu in bucuresti ieftin pedala? Eventual la SH. Ca nu-i racheta spatiala sa folosesc piese de origine...
zanzie
Pedala se desface din bratul angrenajului cu cheie fixa. Intreaba la rusi in piata cat costa.
Vezi ca pedala de pe stanga are filet invers.


kog, poti sa ne spui ce dimensiuni iti cere computerul?
kog
ceva aprox intre 100 si 300
vis-a-vis
QUOTE(kog @ 31 Aug 2010, 18:36)
am un coclocomputer ceva mai vechi. Si ca sa il setez pentru dimensiunea rotilor imi cere trei cifre nu doua(dimensiunea rotii 24, 25, 26, 27, etc...) Cum calculez cifra aia? am roti de 26 si cauciucuri de 2.30.
*


559/2,54+2*2,3~26"

26" la americani e de obicei diametrul exterior al anvelopei. Asa e si la cauciucurile off-road, pt masini si ATV-uri.
zanzie
Mie computerul mi-a cerut o singura dimensiune- lungimea rotii- care la mine e de 2,08 metri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.