Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU PORNESTE
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
bebelucaro
Salut.
povestea suna cam asa. am parcat masina intr-o seara si a doua zi dimineata nu a mai vrut sa porneasca deloc (electromotorul invarte).
am verificat scanteie NU ARE. am verificat benzina NICI DE AIA NU ARE(in capul pistonului. ca rezervorul e full, pompa de injectie lucreaza, mpp-ul e schimbat si acela).
- am schimbat bobina de inductie
- am curatat senzorul de turatie si mai apoi l-am schimbat cu totul...
- am fost la un electrician si nu a stiut ce sa imi spuna, maine ma duc la altul dar nu am mari sperante sad.gif .

mentionez ca, computerul de bord raspunde.
becul rosu din bord functioneaza corect si toate celelalte (doar am fost la electrician)

...a mai facut asa o data dar adika dimineata nu a vrut sa porneasca dar seara a luat-o la prima cheie..
sa vad ce parere aveti despre asta...va tin ka curent cu ce mai aflu de prin service-uri

detalii: SLZ 1.4mpi confort 2004, 180000 km, fost taxi
ramsen
in cutia neagra de la motor ai niste relee si citeva sigurante...trebuiesc verificate alea...
georgePitesteanu
mai nu e mare inginerie asta cu porneala...ori pompa de benzina( zici ca merge)...ori fisele sau bujiile, ori daca nu...uita-te sub sonda de apa,(care se afla in dreapta motorului ) este o mufa mica ...misca de ea...poate nu mai face contact...am avut aceeasi problema...plecam de acasa cand vroia ea...
bebelucaro
Ramsen de releele acelea nu trebuia sa se ocupe electricianul??
Si George daca te referi la mufa senzorului de turatie, iti repet ca pe ala l-am schimbat cu totul
imi pare rau ca nu am ajuns sambata cu ea la alt Service dar promit sa va tin la cuent
mersi pentru parerile voastre, chiar nu stiu ce sa mai incerc:(
mike1410
decodoru ce zice,mai citeste cheia.

Astea sunt simptome de nerecunoastere cheie.

Incearca cu cheia de rezerva(daca ai) daca nu schimba uch.

Spor la diagnosticat.
myx
Ai reusit sa rezolvi ?
Am patit si eu asta acum doua saptamani. Nu mi-a pornit din prima de cateva ori. Ultima data am incercat de vreo 5-6 ori si pana la urma a pornit. Invartea electromotorul in gol. Nu am verificat daca avea scanteie.
De atunci nu mi-a mai facut probleme, dar daca plec in concediu nu as vrea sa ma trezesc cu probleme.
Acum doi ani am avut tot o problema de genul acesta, dar nu invartea nici electromotorul. s-a rezolvat prin curatarea papucului de la electromotor.
canea_dragos
pune mana si verifica tu personal toate sigurantele(la ele e uspr de verificat...cele arse le schimbi) si releele(la astea nu ma pricep prea bine...sa nu aiba contacte oxidate,altceva nu stiu sa-ti spun) atat din masina cat si cele din cutia neagra de sub capota motor de langa baterie...in ziua de azi sunt multi incompetenti in service-urile auto....nu vreau sa jignesc pe nimeni dar asta e adevarul...pe mine ma puneau toti la care m-au pus sa schimb bieleta antibasculare sau tamponul de sub baterie....bineinteles ca nu am schimbat avand noua bieleta si m-am enervat si mi-am bagat eu nasul si am gasit singur cauza problemei smuciturilor pe care le aveam(suportul de bieleta antibasculare)...nu intru in detalii ca e OFF-TOPIC dar cert e un lucru: cat de mult poti fereste-te de service-uri!

daca toate sigurantele si releele sunt bune si spui ca becul rosu din bord(martorul antidemaraj) se stinge(asta inseamna ca UCE sau UCH iti recunoaste cheia) dupa care cand dai la automat se aude electromotorul cum invarte dar degeaba ma gandesc ca vreo bujie nu da scanteie sau vreo fisa nu-si face treaba cum trebuie...daca ai 4 bujii la indemana schimba-le sa faci o proba...valabil si pentru fise

pompa de benzina pana sa dai la automat se aude cum se amorseaza?

sigur pompa de benzina baga presiunea necesara? ai verificat in rampa cu manometrul?

senzorul de turatie zici ca e nou...altceva nu-mi vine in minte sa-ti spun sa verifici:(
einstein1984
Un test cu clipul face cat 10 electricieni. Parerea mea.
nirocx
QUOTE(bebelucaro @ 5 Jun 2010, 02:26)
Salut.
povestea suna cam asa. am parcat masina intr-o seara si a doua zi dimineata nu a mai vrut sa porneasca deloc (electromotorul invarte).
am verificat scanteie NU ARE. am verificat benzina NICI DE AIA NU ARE(in capul pistonului. ca rezervorul e full, pompa de injectie lucreaza, mpp-ul e schimbat si acela).
- am schimbat bobina de inductie
- am curatat senzorul de turatie si mai apoi l-am schimbat cu totul...
- am fost la un electrician si nu a stiut ce sa imi spuna, maine ma duc la altul dar nu am mari sperante sad.gif .

mentionez ca, computerul de bord raspunde.
becul rosu din bord functioneaza corect si toate celelalte (doar am fost la electrician)

...a mai facut asa o data dar adika dimineata nu a vrut sa porneasca dar seara a luat-o la prima cheie..
sa vad ce parere aveti despre asta...va tin ka curent cu ce mai aflu de prin service-uri

detalii: SLZ 1.4mpi confort 2004, 180000 km, fost taxi
*





ar mai putea fi si senzorul de soc, ala opreste curentul la pompa de benzina in caz de accident. Si eu am patit-o, am fost la service (de 4 ori intr-o zi) pe platforma si nu mai stiau ce sa-i faca. Pana la urma i-am dat de cap, am curatat mufa de la senzor si a pornit la sfert de cheie.
Fancyman
Omule ala e senzor de turatie nu de soc. Asa ceva era la DSN
adyshor
Salut, si eu am o Solenza ca masina de servici, 1.4 mpi, versiunea Confort, de cateva zile , porneste foarte greu, deci aud cum baga pompa de benzina, electromotorul invarte dar numa nu porneste, ca sa porneasca , in timp ce ii dau la automat procedez ca si la Dacia pe carburator, accelerez sa porneasca, pana la urma porneste foarte greu, sta la relantiu si cand vreau sa accelerez s-au sa o iau din loc se ineaca si moare motorul, asa face pana se incalzeste. Datimi un sfat va rog.
rratzoiusexos
primul sfat-curata senzor turatie,eventual mpp si corp clapeta
ramsen
corect...atentie la motorasul pas cu pas sa nu misti virful ala nichelat din capul tijei...sa nu incerci sa tragi de tija...o lasi asa cum il scoti si il cureti cu spray WD 40...ok...eu dupa aceasta curatare a mpp si senzor turatie merge masina super frumos...ma rog si bujiile schimbate cu unele de logan cu 2 electrozi...bafta
vladut88
sa nu fie cumva arsa garnitura de chiulasa ,cum am patit eu ,trebuia sa invarta foarte mult pana pornea ,si cand pornea in spatele masinii era un abur de zici ca era ceata afara (2 garnituri arse la un interval de 6 luni una in iarna ,care este vina mea ,ca am pus una slaba acuma am pus una goetze sper sa nu mai am treaba )

daca scoteam bujiile toate erau ude de antigel ,cum le curatam o lua la sfert de cheie
djasu82
un mic diagnostic pe ddt2000 si scapati de eletricieni serviceuri etc.
Si mie a inceput sa-mi faca figura de ieri dau la automat da sa porneasca dar sub 500 de ture si se opreste stau doua secunde dau din nou porneste.
Suspectez senzorul de turatie ce sa-i faci e pozitionat in asa fel sa se murdadeasca cu noroi si apa care intra prin radiator si bate direct in el.
Motorasul pas cu pas nu are nimic daca avea turatia o lua razna si nu se mai regla automat. Pompa de benzina baga corect ca altfel nu mai vedea 4000 de ture urca frumos si repede in ture.
Parerea mea desfaceti mufele de la senzori degresati cu un spray degripant iar dupa aceea cu un spray contact dati pe contacte si din mufa mama si cea tata protejeaza la intemperiile naturii.
adyshor
Multumesc de sfaturi, bujiile au fost schimbate, daca nu ii gasesc problema o dau pe mana mecanicului ca doar plateste firma.Multzam inca o data.
targher123
Am si eu o problema similara si imi cer scuze daca s-a mai discutat,de aceea nu am deschis un alt topic , am montat de curand un casetofon conform instructiunilor.Toate bune si frumoase pana cand am dat cheie si am realizat ca a inceput sa mi se resteze bordul,becul nu mai clipeste.. iar motorul se invarte in gol.Ce pot face? Va multumesc
klaus
Sa verifici sigurantele.
Aia de alimenteaza UCH-ul si bordul in special...
cristio_79
Am patit si eu o chestie asemanatoare azi.
A pornit foarte bine la prima cheie dimineata, am traversat tot orasul si am lasat-o intr-o parcare la umbra. Dupa o ora ma intorc si cand sa o pornesc, a invartit de vreo 3-4 ori, a pornit cam subturata, dupa care si-a revenit imediat singura. Am oprit-o, i-am dat iar, aceeasi chestie.
Sta foarte bine la ralanti, nu intrerupe, in mers trage bine.
Am trecut pe la un service cu gandul de a o pune pe clip, dar omul mi-a zis ca vara se mai intampla chestia asta si pana la urma am renuntat. Treaba e ca la mine nu s-a intamplat niciodata.
Acum vad ca porneste iar bine si a stat in soare.
Treburile gen curatat tot felul de componente ies din schema, filtru aer relativ nou, bujii montate de curand, pompa se aude cum bazaie cand pun contactul si in mers.
Am scos si busonul rezervorului sa vad cum se manifesta pentru ca am si rezervorul aproape plin.
augustin87r
Eu am avut contactul defect si de asta nu imi mai pornea. Inainte, am incercat aproape toate solutiile de mai sus....
targher123
am verificat sigurantele si par in regula,totul merge bine pe ea lumini stergatoare semnalizare, cu exceptia bordului care o ia razna in momentul cand dau cheie,inchiderea centralizata e si ea moarta si nu porneste, ar mai fi alte solutii inainte de a o duce undeva? multumesc pentru sfaturi,cu stima
klaus
Mai verifici inca o data sigurantele. Pe principiu verificat cu raspundere nu "parut ca sunt bine". Ori prin schimbare, ori prin masurare cu aprat de masura.
In special la primele 3 de jos, alea care sunt orizontale pe un rand si care au pe capac corespondent un desen cu o cheita.
In paralel verifici daca ai taiat ceva fire la casetofon, in special vreun fir de masa.
IRONICK
targher123, eu as zice ca de fapt bateria este consumata si din cauza asta se restarteaza tabloul de bord cand dai la cheie. Proababil casetofonul numai conform instructiunilor nu a fost legat sau bateria era deja pe duca, ...
ionutiulia
incearca si masa de la baterie.cea care este legata de motor si caroserie.
Roger34
Buna ziua, mi s-a oprit masina in mers si numai porneste, dau la automat, electromotorul invarte, pompa amorseaza dar nu porneste, verificat sigurante, cheia o recunoaste se stinge becul in bord. Intrebare are vreo legatura daca casetofonul e scos si nu e legat la mufe. O sa verific senzorul de turatie si daca da scanteie. Daca aveti vreo sugestie va multumesc.
robbie_ro
Cureaua de distributie este intreaga?
Roger34
Am revenit, am verificat /curatat senzor turatie si bujii tot nu vrea sa porneasca, Intrebare cum pot verifica daca s-a rupt cureaua de distributie fara demontare motor. Exista varianta pe la busonul de umplere ulei, sa ma uit acolo sa vad daca se invarte? Multumesc.
psychoo
Da, te uiti pe la buson sa vezi daca se roteste axul cu came.
Scanteie la bujii ai? Benzina in rampa injectoarelor ai?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.