Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu porneste cand sta in soare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
mekgun007
[SIZE=14][FONT=Arial]vă salut stimați forumiști!
Revin pe forum cu aceeași problemă care mă chinuie de 2 ani și nu am rezolvat-o nici acum.
treaba stă cam așa:
toată iarna mașina a pornit foarte bine (e vorba de 1,4 mpi) fără nicio problemă, dar a venit până la urmă și primăvara și vara și au început problemele la pornire.
problema se manifestă astfel: este vorba despre pornirea "la rece" adică mașina a stat cel puțin 2-3 h nepornită. Așadar dimineața pornește 90%din cazuri bine plec la muncă sau ...., las mașina parcată , vine ora 16 și hop problema!! bag cheia în contact, aștept să se stingă martorul antidemaraj, se stinge normal , dau la cheie normal, dar nu dă semne de pornire, electromotorul învârte însă nu dă niciun semn că pornește!
dacă țin aproximativ 5 secunde să învârtă pornește dar dacă nu accelerez puțin se oprește iar. La a doua cheie la fel învârt mai mult pornește tot prost în sensul că e subturată 400-500 turații și se bâlbâie parcă e în trei pistoane zici că e înecată sau că nu-i vine benzină! și parcă miroase si a benzină când face așa. După ce o pornesc merge bine si nu face probleme în mers, merge ca nouă. pot să opresc oricând că pornește normal doar să nu stea oprită mai mult de 1,2,3,.. ore și să fie soare.
Am fost la trei testere diferite unul la Poliserv Ploiești și alti doi la service-uri diferite și toți spun că nu arată nimic pe tester că merge normal am pus testerul pe ea și când a stat în soare și pornea prost și nu arată nimic!!!!!!
Sunt exasperat! Nu știu ce să fac!!
Să nu credeți că nu am făcut nimic ca să-i dau de cap! Am făcut următoarele :
- am probat presiunea în pompa de benzină și bagă normal ( nu am lăsat însă aparatul de măsurare a presiunii în circuit pe mașină mai mult timp să văd dacă scade presiunea);
- am pus contactul de 4-5 ori înainte să pornesc și la fel;
- am scos furtunul de alimentare mașina fiind oprită să văd dacă e benzină în rampă și este, am pus și contactul și pompa baga benzină cu presiune;
- am curățat senzorul de turație și la fel, l-am înlocuit și la fel, am înlocuit și mufa de la senzorul de turație și nimic!
- am schimbat corpul clapetă cu motorașul pas cu pas cu tot;
- am pus fișe noi;
- are baterie nouă ;
- mașina are 79000 km și o am de nouă;
- am schimbat la 60000 bujiile, am pus originale;
- ulei și filtru de aer schimbate din 10 în 10 mii am pus numai elf;
- am înlocuit si senzorul acela de sub cutia filtrului de aer cel de sus dreapta prin dreptul rampei de injectoare;
- am dat cu spray de contacte pe peste tot am inversat și releele alea mari din cutia neagră de la motor , am verificat siguranțele..;
- am înlocuit până și oringurile acelea de la mufa din capul furtunului de alimentare care intră în rampa de injectoare;
- am scos injectoarele și le-am pus pe tester - au ieșit normale.., am schimbat și oringurile alea de la injectoare;
NU MAI AM IDEI!!!!!!!!!

vă rog mult să mă ajutați! nu vreau să stric altceva pe la ea gen electromotor sau altceva!

Aștept cu nerăbdare părerile voastre!
Mulțumesc pentru răbdarea de a citi tot romanul...!
Daedalus
Am avut 2 probleme de genul asta cu pornirea si le-am rezolvat. Prima era de la injectoare dar daca zici ca le-ai testat si sunt bune atunci trec la a 2-a problema care am avut-o si anume mufa care intra in bobina de inductie. Desfa-o, da-i cu spray de contacte vezi tu cum o cureti si vezi ce se intampla. Mie din cauza asta imi murea in mers si nu mai pornea nici impuscata. Si la fel, cand se incalzea motorul. Daca zici ca merge si in 3, incearca sa cureti si mufele de la injectoare daca n-ai facut-o pana acum. Nu e mare lucru si nici n-ai ce sa strici.
EUGEN2008
problema ta am avut-o si eu la logan 1,4 , la 5 seara in iunie- august pornire "inecata" la a 2-a , a 3-a cheie. Am schimbat senzorul turatie fara rezultat apoi corpul clapeta. Mentionez ca a fost corp nou si original - masina fiind in garantie la momentul respectiv , s-a redus simptomul respectiv in proportie de un 90 la suta zic eu , dar oricum recunosc ca-i dau cheie scurt, nu astept stingerea vreunui martor la bord si poate si de acolo e problema. Ideea e ca dupa corp clapeta nou s-a redus aproape de zero numarul de ratari pornire, te tin la curent daca-mi mai face acum ca vine vara in sfarsit.
djasu82
QUOTE(mekgun007 @ 8 Jun 2010, 19:42)
[SIZE=14][FONT=Arial]vă salut stimați forumiști!
Revin pe forum cu aceeași problemă care mă chinuie de 2 ani și nu am rezolvat-o nici acum.
treaba stă cam așa:
                toată iarna mașina a pornit foarte bine (e vorba de 1,4 mpi) fără nicio problemă, dar a venit până la urmă și primăvara și vara și au început problemele la pornire.
                problema se manifestă astfel:      este vorba despre pornirea "la rece" adică mașina a stat cel puțin 2-3 h nepornită. Așadar dimineața pornește 90%din cazuri  bine plec la muncă sau ...., las mașina parcată , vine ora 16 și hop problema!!  bag cheia în contact, aștept să se stingă martorul antidemaraj, se stinge normal , dau la cheie normal, dar nu dă semne de pornire, electromotorul învârte însă nu dă niciun semn că pornește!
              dacă țin aproximativ 5 secunde să învârtă pornește dar dacă nu accelerez puțin se oprește iar. La a doua cheie la fel învârt mai mult pornește tot prost  în sensul că e subturată 400-500 turații și se bâlbâie parcă e în trei pistoane zici că e înecată sau că nu-i vine benzină! și parcă miroase si a benzină când face așa. După ce o pornesc merge bine si  nu face probleme în mers, merge ca nouă. pot să opresc oricând că pornește normal doar să nu stea oprită mai mult de 1,2,3,.. ore și să fie soare.
            Am fost la trei testere diferite unul la Poliserv  Ploiești și alti doi la service-uri diferite și toți spun că nu arată nimic pe tester că merge normal am pus testerul pe ea și când a stat în soare și pornea prost și nu arată nimic!!!!!!
            Sunt exasperat! Nu știu ce să fac!!
              Să nu credeți că nu am făcut nimic ca să-i dau de cap! Am făcut următoarele :
- am probat presiunea în pompa de benzină și bagă normal ( nu am lăsat însă aparatul  de măsurare a presiunii în circuit pe mașină mai mult timp să văd dacă scade presiunea);
- am pus contactul de 4-5 ori înainte să pornesc și la fel;
- am scos furtunul de alimentare mașina fiind oprită să văd dacă e benzină în rampă și este, am pus și contactul și pompa baga benzină cu presiune;
- am curățat senzorul de turație și la fel, l-am înlocuit și la fel, am înlocuit și mufa de la senzorul de turație și nimic!
- am schimbat corpul clapetă cu motorașul pas cu pas cu tot;
- am pus fișe noi;
- are baterie nouă ;
- mașina are 79000 km și o am de nouă;
- am schimbat la 60000 bujiile, am pus originale;
- ulei și filtru de aer schimbate din 10 în 10 mii am pus numai elf;
- am înlocuit si senzorul acela de sub cutia filtrului de aer cel de sus dreapta  prin dreptul rampei de injectoare;
- am dat cu spray de contacte pe peste tot am inversat și releele alea mari din cutia neagră de la motor , am verificat siguranțele..;
- am înlocuit până și oringurile acelea de la mufa din capul furtunului de alimentare care intră în rampa de injectoare;
- am scos injectoarele și le-am pus pe tester - au ieșit normale.., am  schimbat și oringurile alea de la injectoare;
NU MAI AM IDEI!!!!!!!!!

vă rog mult să mă  ajutați! nu vreau să stric altceva pe la ea gen electromotor sau altceva!

Aștept cu nerăbdare părerile voastre!
Mulțumesc pentru răbdarea de a citi tot romanul...!
*


Ce benzen bagi ? pe vreme calda se recomanda 95 si ma rog motorul a fost proiectat sa funcioneze f bine cu 95.
Ai schimbat aiurea si ca sa fi sigurvreifica presiunea in rampa cu manometru .
Un test pe calculator era bine venit , nu se schimba tot daca iti functioneaza ok dupa ce a pornit motorul ci se cauta buba.
Eu unu bag benzina de la petrom 95 si de 7 ani tot porneste la sfert de cheie.

QUOTE(EUGEN2008 @ 9 Jun 2010, 13:00)
problema ta am avut-o si eu la logan 1,4 , la 5 seara in iunie- august pornire "inecata" la a 2-a , a 3-a cheie. Am schimbat senzorul turatie fara rezultat apoi corpul clapeta. Mentionez ca a fost corp nou si original - masina fiind in garantie la momentul respectiv , s-a redus simptomul respectiv in proportie de un 90 la suta zic eu , dar oricum recunosc ca-i dau cheie scurt, nu astept stingerea vreunui martor la bord si poate si de acolo e problema. Ideea e ca dupa corp clapeta nou s-a redus aproape de zero numarul de ratari pornire, te tin la curent daca-mi mai face acum ca vine vara in sfarsit.
*


Parca spuneai ca numai la reprezentanta ai schimbat toate dar observ ca si tu le schimbi in parcare.
Eugene sunt satul de oameni care ataca si le spun la alti dute nustiu undebla bla.
Nu e recomandat sa dai la demaror inainte sa se stinga martori.
psychoo
incearca sa schimbi bobina de inductie daca nu se rezolva cu curatatul mufei care intra in aceasta.
mai mult ca sigur ai bobina crapata in partea de jos, daca este cea originala, din cauza dilatarii si contractarii capacului culbutorilor.
bafta.
mekgun007
În primul rând va mulțumesc pentru promptitudine și sprijin!
Menționez faptul că benzina am încercat din mai multe locuri dar de 1 an bag numai de la Mol cea de "95".
Cum ama mai spus la tester nu arată nimic nici pe timpul pornirii atunci când face figuri nici după.
vreau să vă mai întreb dacă bobina crăpată face figuri și în mers sau numai la pornire_
psychoo
depinde ce anume este defect la bobina. poate sa faca figuri si cand merge motorul si cand vrei sa il pornesti.
din operatiile care le`ai facut asta e singura care nu i schimbat`o, deci sunt sanse mari sa fie acolo problema.
motorul fiind rece se contracta, la fel si bobina deci poate sa nu fie tensionata bobina in cele 4 suruburi. pe masura ce se incalzeste motorul, se dilata, iar daca se dilata mai repede decat bobina, prin suruburile de fixare "trage" de ea. daca opresti motorul, mai mult ca sigur ca bobina va avea o temperatura mai scazuta decat blocul motor si se contracta, tensionand iarasi carcasa bobinei. din aceasta cauza apar crapaturile la toate bobinele.
poate la tine, daca e in vreo situatie de dilatare/contractie se intrerupe vreo spira in boina, poate mufa nu mai face contact...
dupa cum am spus, este singura care nu ai spus ca ai schimbat`o. ai putea sa iei o bobina imprumut de la cineva sa testezi, si daca dispare fenomenul cumperi o bobina noua si ai rezolvat`o.
bafta.
alexandrusiri
bobina poate face figuri si in mers.mai ales in sarcina dar si la relanti.in sarcina se observa niste intreruperi ale motorului,dar de foarte scurta durata.ca si cum ar da ssa se opreasca dar isi revine.iar la relanti este la fel.oscileaza acul turometrului de la valoarea normala in jos(spre 0),adica motorul iar are tendinta sa se opreasca dar isi revine si acest lucru este insotit si de niste socuri mici.
asa a fecea la mien si am schimbat bobina,dupa ce in prealabil cei din service au facut proba cu una noua si masina si-a revenit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.