Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la incarcarea bateriei
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
mmcor
solenta europa 2004 cu 100 000km la bord
toate problemele au aparut dupa ce am dat cu ea intro groapa nesemnalizata[dor traim in romania],dupa ce am sarit in sus am observat ca se aprinde pe bord martorul de la baterie
dupa o examinare vizuala si o consultare cu un prieten am decis ca alternatorul e de vina ,am desfacut alternatorul si vazand ca la magazine nu se gasesc piese pt el lam pus la loc,surpriza incarcarea functiona,dar dupa aproximativ 40 km problema revine
am dat iar alternatorul jos si de data asta lam desfacut si am masurat diodele am schimbat si carbuni de la piese de import pentru reno,la-m pus la loc si...surpriza a mers exact 10 minute timp in care am avut timp sa masor cat incarca cea ce erea ok
dupa cautari pe forumuri si idei stranse am decis sa desfac toate contactele si sa le curat ...totul ok am pornit masina si a mers ceva mai mult 400 km apoi a revenit problema
deci acum mai fac o singura incercare pe care sper sa mi-o sugerati voi
ce credeti ca are masina?
si daca are un releu sau un contact care ar putea duce la astfel de sintome
ramsen
duo pe tester si afla de ce se aprinde acel martor...tinind cont ca ai umblat la alternator...bateria cum se prezinta...sa nu te iei dupa acea bulina pe verde ca este falsa...schimba bateria si vezi daca mai face
mmcor
luni cu siguranta merg in servis,dar poate e o banalitate de care eu nu imi dau seama acuma
bateri am doua una in porbagaj de rezerva de cand am problema asta cu masina
bygy007
vezi ca ai 9 diode pe alternator 6 principale si 3 auxliare cele 3 autoalimenteaza releul , posibil sa ai si releul limitator defect (piesa aia in care vin carbunii se poate verifica cu o sursa reglabila intre 10 si 16V un bec si aparat de masura
mmcor
multumesc bygy007 pentru raspuns
dar lucru devine complicat pentu mine asa ca trebui mers la servis
bygy007
principiul este acelasi la orice tip de masina , numai trebuie sa indentifici firele http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=804363 , daca nu te pricepi cauta pe cineva cunoscut care se pricepe , situatia este destul de delicata , cred ca o sa te coste destul de mult avind in vedere costul releului
mmcor
merg la servis luni sa ma informez de un pret
apoi sa vad ce se mai poate face ,oricum alternator sh nu am gasit


12 Jun 2010, 18:07:
am uitat sa mentionez ca in tote situatile de mai sus la relanti martorul din bord nu ai clipaceste
mmcor
problema este alternatorul 785 lei schimbarea in servis
augustin87r
Nu se mai poate face nimic pentrua repara alternatorul? La noi in RO inca mai exista ateliere de bobinaj in care lucreaza persoane competente. Bobineaza toate traznaile. Nu cred ca nu pot repara un alternator...
pskint25
este un om in varsgta care bobineaza orice undeva pe dudesti in bucuresti, am facut la el rebobinari de motoare de ventilatie si nu numai..pe dudesti in spate la mall.
mmcor
la alternator sa dus releul de incarcare care este pe alternator si nu se gaseste separat
bygy007
si eu zic ca tot de la releu ar fi




chiar nu se gaseste separat? , (este vorba de releul regulator) ma cam mir , citisem pe undeva printr-un topic de la logan ca cineva a gasit de cumparat (oricum nu la pretul unui alternator)

ideea este ca se poate adapta si de la alta masina sau pune separat unul

daca bobinajul de pe stator nu e ars de ce sa il bobinezi degeaba , se poate masura cu aparatul de masura
mmcor
da se gaseste separat la piese de import pentru clio la pretul de 250 lei
pe cind un alternator mai mare sh din dezmembrari e cam la fel
asta e acum dilema care din cele doua soluti sa le aleg
bygy007
daca ai posibilitatea si aparat de masura , demomteaza-l si masoara bobinele pe stator ai 3 , masoara si diodele , toate 9perii etc , daca nu circuli cu masina fa niste poze calre si iti spun unde masori , enentual vorbim pe messenger , diseara cind ajung acasa (22)
augustin87r
Mai bine cumparati piesa noua ca alterantorul SH nu se stie cata viata mai are. Poate se strica repede...Inainte, masurati cum o sa va spuna colegul diseara...
mmcor
salut am revenit cu poze la alternator
pote ii gasesc o rezolvare
ca tare scump mai e!!!!

24 Jun 2010, 13:38:
alte doua poze
einstein1984
Era pe forum cineva care vindea alternatoare refacute. Vezi pe la bursa.
bygy007
incearca sa scoti partea de diode dezlipind conexiunile (cu rosu) , ca nu pot sa-mi dau seama ce e acolo (pina acum nu m-am lovit de asa ceva) , ideea este ca puntea de diode se masoara cu firele de la stator desfacute
stefnic
scoate releul si dute cu el la magazin si cere releu incarcare pentru dacia 1,9,costa in jur de 250 ron.o zi buna.
mmcor
multumesc pentru sugesti
am rezolvat
alt alternator de 80 A din dezmembrari
ramsen
bravooo...bine ca ai rezolvat-o ca si asa imi era scirba sa ii spun lui ala sa imi aduca la negru unul de logan 2005...acum sper ca te tii de cuvint cu ce ti-am spus eu...bafta si mult norok
mmcor
daca cineva are nevoie de puntea de diode rotor stator sa lase un pm
psychoo
am si eu o intrebare. cati rulmenti are alternatorul de 80A (pe modelul clima) si ce dimensiuni au? am un huruit ciudat la anumite turatii, care este prezent si cand e demontata cureaua de la AC si servo. distributia e schimbata de 20.000 km cu tot cu pompa de apa si rola intinzatoare, deci doar de la alternator mai poate fi problema...cred
as vrea sa inlocuiesc rulmentii dar nu stiu de care sa cumpar si nici nu stiu cat de complicata ar fi operatiunea ca nu am mai desfacut niciodata un alternator. ma gandesc ca daca am reusit sa schimb simeringurile la caseta de servodirectie m`oi descurca si cu alternatorul...
orice parere sau sfat e binevenit.
multumesc si sper ca nu am fost prea offtopic tongue.gif
gagalin
salutare colegi forumisti , sunt de mult pe forum si acest lucru mi a fost de mare ajutor cu masina , am o solenza rapsodie din 2003 cumparata in 2007 , si de curand circa 6 luna bateria veche ma lasat de tot ( era cea originala ) pana atunci ii puneam lichid special de baterie si nu am avut probleme , in fine , de o luna am pus o baterie de la un amic de 72 Ah , la inceput a mers fara probleme , dar de cate ori o porneam observam ca porneste din ce in ce mai greu ( invartea mai greu motorul bateria ) , un amic imi zice ca am ars diodele din alternator din cauza bateriei de 72ah, l am dat jos si am dat o fuga la baieti de pe calea ferentarilor , si l au pus pe un banc de probe , si cu turatii mici ( putin peste 1000 de ture ) alternatorul scotea valori intre 13,2 si 13,4 iar pe la turati mai mari scotea maxim 13,8 , acum ma gandesc care este buba de nu vroia sa incarce bateria

va multumesc si astept cu mare interes parerile voastre
cu stima alin
augustin87r
Cineva a avut probleme cu fulia:

http://www.daciaclub.ro/Rateuri-motor-1-9-t200701.html ---ultimul post

Cred ca e prea mica tensiunea alternatorului. Ar fi trebuit ca la bornele bateriei sa fie 14--14,5v (ca ma gandesc ca tot conectat la o baterie au probat). Eu de cand am masina pana in prezent am 14,4v la relanti.


21 Dec 2010, 18:24:
masurati cu un voltmetru direct pe bornele bateriei cand masina e la relanti sa vedeti ce tensiune aveti. De acolo va dati seama sigur daca e o problema la alternator.

21 Dec 2010, 18:25:
Sau or fi ceva conexiuni oxidate cum am auzit. Mai ales bornele bateriei oxideaza repede...
bygy007
@ gagalin la tensiunile astea si la puterea lui mi se par cam mici pe masina care este valoarea ? , posibil sa aibe ceva diode arse sau releul regulator defect , perii , etc , trebuie facuta o revizie la el , cu conteaza capacotatea bateriei , ea isi ia cit are nevoie , adica se poate pune in locul uneia de 55A una de 72 A fara probleme , eu pe berlina aveam de 67 si era incarcata fara probleme de alternatorul de dacie
gagalin
@ bygy007 din cauza unor probleme nu am reusit sa montez inca alternatorul , dar cum il montez (sper azi ) o sa postez valorile cu motorul pornit si masurate de pe bornele bateriei

sarbatori fericite tuturor !
vallyyy
La multi ani tuturor ! Am si eu o problema la solenza lui bunică-mio.Acum 2 saptamani cand a venit pe la mine am observat ca i se reseta ceasul de cate ori oprea motorul ,cand punea contactul aparea 00:00 .Am verificat bornele si avea plusul depuneri ,am curatat cu peria de sarma si am cuplat la loc bateria.Dupa asta nu s-a schimbat nimic ,ceasul se reseta .Bateria e un rombat care l-am luat de nou acum 2 ani ,a stat pe batrana dacie vreo 6 luni descarcata si apoi cand am pus-o pe solenza a prins viata (avea ochiul magic verde).Ieri m-a sunat mosu' ca nu mai are baterie ......Momentan nu stiu ce sa acuz bateria dusa sau alternatorul dus ,maine ii fac o vizita si am un voltmetru de buzunar (cel din poze) as vrea sa-mi spuneti si mie pe cat trebuie sa-l setez si pe ce scala si la ce valoare ar trebuii sa ma uit ?
bogdanelkva
Il pui pe 50 DCV si te uiti pe scala cu negru 0-50.
bygy007
vallyyy ceasul ala are 2 alimentari , una permanenta care tine memoria si alta cind pui contactul mai are un plus de la pozitie cind aprinzi sa scada intensitatea , eu zic sa scoti ceasul de acolo si masori pe mufa tensiunile

intr-un capat ai masa si cele 3 fire
vallyyy
QUOTE(bogdanelkva @ 27 Dec 2010, 18:28)
Il pui pe 50 DCV si te uiti pe scala cu negru 0-50.
*





Mersi !

QUOTE(bygy007 @ 27 Dec 2010, 18:40)
vallyyy ceasul ala are 2 alimentari , una permanenta care tine memoria si alta cind pui contactul mai are un plus de la pozitie cind aprinzi sa scada intensitatea , eu zic sa scoti ceasul de acolo si masori  pe mufa tensiunile

intr-un capat ai masa si cele 3 fire
*



Iti multumesc de sprijin din pacate nu am atatea cunostiinte in materie de electrica incat sa inteleg despre ce vorbesti sad.gif ...Vorbesti despre ceasul de la voltmetru ? sau de la masina ?
bygy007
vorbesc de ceasul care afiseaza ora cel care se reseta la fiecare punere a contactului
augustin87r
il pui cum a zis bogdanelkva si la plusul bateriei pui capatul rosu al voltmetrului si la minus pe cel negru. Sa vedem ce tensiune zice. Motorul sa fie pornit...
vallyyy
Am incarcat bateria pe redresor si am gasit si problema in urma careia se reseta ceasul ....nu mergeau plafoniera ,casetofonu , aveau siguranta arsa ,am schimbat-o si si-au revenit toate inclusiv ceasul nu se mai reseteaza.....voltmetrul asta de-l am se pare ca e o pacaleala mare , am probat pe solenza si apoi pe opelul meu care nu are probleme electrice si aveau aceeasi valoare pe voltmetru ,in turatie nici la solenza si nici la opel nu se schimba nimic pe el ,deci e o chinezarie infecta ....multumesc de ajutor !
bion
Pai ai alternator nu dinam unsure.gif
vallyyy
QUOTE(bion @ 28 Dec 2010, 19:06)
Pai ai alternator nu dinam  unsure.gif
*




Stiu asta , dar stiam ca la cresterea turatiei creste si valoarea pe voltmetru ,adica fata de relantiu ar trebui sa difere cu ceva ,la voltmetru asta al meu acul sta fixat in acelasi loc si la relantiu si in turatie
bygy007
pai ce valoare ai ca de obicei nu prea se simte daca alternatorul este de putere mare si bateria este incarcata , si oricum pe scala de 50V nu prea se vede 1 V daca vrei ia un aparat digital acolo poti sa vezi o variatie a tensiunii
vallyyy
Astazi am masurat 3 baterii : doua incarcate la redresor si una de pe opelul meu ,
la toate trei fara motor pornit mi-a aratat valoarea (sageata albastra) din PRIMA POZA :
Cu motorul pornit relantiu si apoi in turatie mi-a dat valoarea din A DOUA POZA

Concret nu ma pricep sa-l citesc (eu m-am orientat pe scala rosie 3.3 la relanti si 4 turata ) faptul ca mi-a dat aceeasi valoare la relanti atat la opel (care nu are probleme) cat si la solenza ,am ajuns la concluzia ca ar fi incarcarea ok si totul la solenza sa fi fost din cauza sigurantei arse
bygy007
eu citesc aparatul in prima poza 17V si in a doua 20V
vallyyy
Ma rog , concret este ca e chinezarie aparatul asta ......de ieri pana azi iarasi a pocnit siguranta aia (PLAF) ,deci e clar ca are un scurt pe undeva ,trebuie sa fac o vizita la un electrician
bogdanelkva
Din cate vad eu,acul indicator nu sta pe 0 in repaus,cand masori si asta iti adauga o eroare.Corect,ia-ti unul digital,la ala trebe doar sa cunosti cifrele biggrin.gif
chival
Salutare,

Am si eu o problema cu bateria. Am lasat-o pe gerul al mare si s-a descarcat. Am redresat-o, am montat-o si a pornit dar dupa aceea iar ger biggrin.gif ....nu am pornit-o si iar s-a descarcat. E o baterie Caranda si se mai vede inca verde la öchiul" de control. Alarma si inchiderea centralizata functioneaza dar masina nu porneste.
intrebare: Mai e buna bateria sau tre' sa iau alta?

Multam
crick
S-a mai discutat chestia cu "ochiul"; el supravegheaza numai un element din 6,deci unul din cei 5 face probleme.Cel mai bine mergi la un centru de baterii sa-ti faca un test de capacitate.Sa ai bani potriviti , ca sunt mari sanse sa cumperi alta. sad.gif

P.S. Bateria nu se redreseaza,ci curentul alternativ pentru a deveni curent continuu(de acelasi sens,aceiasi polaritate) pulsatoriu!
chival
multam de informatii! smile.gif
marius80_eugen
inainte sa cumpere o baterie trebuie sa rezolve probleme la instalatia electrica , altfel ia alta si aia nu o sa-i dea garantie la ea si nu are decat 5 zile la dispozitie .
CristianJLJ
Aceasta problema imi da si mie batai de cap. Am dus masina la electrician pentru teste, basteria este ok si alternatorul incarca bine (am peste 14 v) In mers insa, cand turez motoul, se aprinde acel martor. Ieri mecanicul mi-a dat jos alternatorul si am fost cu el la un atelier specializat unde au schimbat si verificat tot prin el (rotor, perii, rulmenti, colector, etc). L-au montat inapoi si am plecat, masina a mers impecabil, martorul nu s-a mai aprins----vreo 10 km, pana am ajuns acasaa. După o ora, am plecat de acasa si am facut vreo 3-4 km iar martorul a reinceput sa se aprinda, paca mai rau ca inainte.

In plus, dupa un drum de incercare cu toti consumatorii porniti, (mai putin clima / incalzirea) - am facut vreo 15 km dintre care 5 pe o bucata din autorstrada Arad-Timisoara, am constatat ca s-au topit sigurantele de 10 A aferente luminilor de drum. Martorul baterie se aprinde si la viteza mica, si la viteza de 130 km/h, insa in special când motorul este foarte turat si dupa ce schimb la o viteza superioara, se stinge. Când ajung intr-a cincea insa nu mai am unde sa urc :-/

Topirea sigurantelor o pot pune pe seama faptului ca mergeam cu dezaburiea de la luneta, faza lunga si muzica pornite? Mecanicul mi-a curatat toate siguantele, a dat cu spray de contact in blocul de sigurante, nu este un contact imperfect acolo. De asemenea, a curatat bornele de la baterie, sunt ca si noi.

Va rog spuneti ce as putea sa mai fac.
psychoo
Regulatorul de tensiune si diodele au fost inlocuite?
Traseul de masa dintre motor si caroserie e intact?
klaus
Da' "releul de incarcare" cum era?
bygy007
poate fi o dioda cu probleme , care cind se incalzeste strapunge , vezi ca ai 9 , 6 pe puntea principala si 3 care alimenteaza releul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.