Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kitzsteinhorn91
Salutare ! Am revenit si eu cu o mica problema. Am pe Dacia mea alternator de 50A si releu de incarcare electronic. Motorul merge perfect, dar atunci cand aprind farurile, sau orice consumator, chiar si atunci cand se aprind stopurile pe frana, scade turatia motorului ! Mentionez ca am schimbat puntea de diode, carbunii si releul.
bucatzel
Vorbesti de turatia de relanti, nu?

Daca scade doar sesizabil (~50 rpm), e normal.
kitzsteinhorn91
Da, la relanti ma refer. Cam asa e, cum zici tu, scade turatia cu vreo ~50RPM.
Dar e deranjant ca atunci cand sunt cu farurile stinse, stau la relanti cu turatia la vreo 850. Cand aprind farurile incepe sa trepideze pe la 800...
bucatzel
e, fleosc.

Daca te nemultumeste asa tare, ridica-ti un pic relantiul, sa stea la 850 cu farurile aprinse.

Oricum, daca tin bine minte, efectul asta e sesizabil la rece. odata ce se incalzeste motorul nu se mai simte asa tare.

l.e.

Fie ceasurile tale nu indica bine, fie ceva nu-i cusher la reglaje. La 800 rpm ar trebui sa toarca linistit. Da' cred ca ceasu' nu mai e perfect calibrat, si macar vreo 50 rpm ii diferenta intre ele si realitate.
kitzsteinhorn91
La mine se simte si daca stau cu socul tras... Daia zic, nu cred ca e tocmai normal !

17 Jun 2010, 18:04:
In schimb daca scot firul de excitatie de la alternator, nu mai scade turatia cand aprind farurile !

17 Jun 2010, 19:04:
Daca scot firul de excitatie, nu mai trepideaza motorul si nu mai scade turatia atunci cand aprind farurile, apas frana, semnalizez, etc. Asa e normal ?
Paulorossi
da e normal daca scoti firu de la excitatie,nu se incarca alternatorul si nu mai debiteaza putere,el absoarbe desigur putere mecanica de la motor pt asta, de aia nu se simte la relanti scaderea,chiar creste turatia partial.
kitzsteinhorn91
Deci sa inteleg ca nu e motiv de ingrijorare ! Maine ii voi schimba si capsula de vacuum, sper sa se observe un mers mai rotund.
Paulorossi
kitzsteinhorn91,e normal ca turatia sa scada la relantiu cu consumatori porniti,daca vei merge o perioada buna de drum,timp suficient ca bateria sa se incarce corespunzator, vei observa ca fenomenul nu se mai manifesta cu o asa amploare.Modelele pe injectie compenseaza turatia motorului la relanti tocmai pt a avea o incarcare optima.
Daca chiar te deranjeaza lucrul acesta ai urmatoarele optiuni:
- maresti relantiu
- schimbi fulia alternatorului cu una mai mica,care la turatia de relanti asigura o incarcare optima pt ati functiona anumiti consumatori
- schimbi alternatorul cu unul care are o capacitate mai mare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.