Wizard5
17 Jun 2010, 17:45
astazi m-am hotarat sa ii fac revizia la masina mea ! insa cand am desfacut capacul filtrului de aer , am gasit ulei sau ceva asemanator uleiului ! este normal asa ceva ?
inca o problema , cateodata masina porneste greu !nu conteaza ca e calda sau rece ! efectiv trebuie sa tin mai mult la automat ! precizez ca am schimbat bujiile , fisele ! motorasul pas cu pas este curatit !
iulian.bisty
19 Jun 2010, 08:46
nu prea e de bine daca ai ulei in filtru de aer
te ca asteapta o segmentare
pician90
19 Jun 2010, 09:40
daca nu ai mai verificat..sa zicem de 6-7 luni ..filtrul de aer..e normal sa ai " Urme de ulei" in partea ..dreapta a carcasei filtrului.Am zis doar urme. Acolo e aerul de la chiuloasa..si e normal sa iese vapori de ulei ..care se depun .. insa doar .urme.daca ai excesiv.. e posibil ..cum spune iulian ..nevoie de o segmentare..sau incearca sa ..schimbi semeringurile de la valve.. insa asta e o operatiune cam.. ampla..si e recomandat sa se faca de un mecanic bun.
Am dat exemplu semeringurile valvelor.. deoarece am un prieten care a avut aceeasi problema la solenza. Depinde si cati km ai..?
Wizard5
22 Jun 2010, 17:01
QUOTE(pician90 @ 19 Jun 2010, 09:40)
daca nu ai mai verificat..sa zicem de 6-7 luni ..filtrul de aer..e normal sa ai " Urme de ulei" in partea ..dreapta a carcasei filtrului.Am zis doar urme. Acolo e aerul de la chiuloasa..si e normal sa iese vapori de ulei ..care se depun .. insa doar .urme.daca ai excesiv.. e posibil ..cum spune iulian ..nevoie de o segmentare..sau incearca sa ..schimbi semeringurile de la valve.. insa asta e o operatiune cam.. ampla..si e recomandat sa se faca de un mecanic bun.
Am dat exemplu semeringurile valvelor.. deoarece am un prieten care a avut aceeasi problema la solenza. Depinde si cati km ai..?
masina are aproximativ 84 de mii de kilometrii ! intradevar sunt urme de ulei in partea dreapta ! precizez ca masina nu mananca ulei si nici nu scoate fum !
DSNistul
6 Sep 2010, 19:06
in cele din urma ai reusit sa-i dai de cap ori...?
Maskatu
7 Sep 2010, 08:20
Si eu aveam ulei in compartimentul filtrului de aer. Imi gaseam mereu filtrul de aer patat de ulei venit pe acea teava pentru recircularea vaporilor de ulei, dar in loc de vapori , iesea mai mult "lichid". Am mutat traseul recircularii vaporilor pe alt furtun, astfel incat sa nu mai imi pateze filtrul de aer. Mai exact am prelungit teava care iesea din capacul culbutorilor si am lasat-o atarnata langa motor, pana jos. Am schimbat uleiul acum 300 km. Am mers cu el 8000 km si nu mi-a consumat deloc, motorul trage fara probleme si consuma carburant foarte putin, iar fum albastru nu scoate deloc. Asa ca depinde de la caz la caz.
djasu82
7 Sep 2010, 17:04
asta se intampla daca folosesti ulei elf , de cand am castrol nu am asa ceva in cutie ... intr-un fel e bine ca mai unge pistoanele pe admisie uneori nu e bine ca mucusul se depunde pe capul de la motoras pas cu pas si impreuna cu particule mici care trec de filtru se depun pe axul si capul motorasului pas cu pas si apar probleme enumerate de atatea ori.
De preferat ar fi sa se monteze un mic tubulet cu diuza de 2mm in furtunul care face cuplaj intre capacul de chiuloasa si carcasa filtrului de aer.
ursu_florin2002
7 Sep 2010, 18:01
Nope, eu numai Elf 10w/40 pun dintotdeauna , si in cutia filtrului de aer nu e pic de ulei.
Si eu tot Elf 10W40 am pus de cand am masina si nu am avut astfel de probleme !
pician90
7 Sep 2010, 18:21
un prieten la honda civic era numa ulei in filtru.Schimba vitezele pe la 1300-1500 de ture. L-am dus eu o tura cu masina mea,(schimb pe la 2800-3000) ..si a vazut cum schimb ,si asa schimba si el.Acum nu mai are ulei deloc,doar urme de vapori.Si de aici rezulta si uleiul.Mersul subturat pentru mult timp. produce o acumulare de vapori in filtru de aer..si de acolo cantitatea mare de ulei.
djasu82
7 Sep 2010, 18:59
nu cred ca doar nu se face asa de mare presiune la relanti sau in 1400-1600 de ture . Si nu cred ca e nimeni aici care sa schimbe la 1500 de ture .
serviccom
7 Sep 2010, 20:05
Nu mai da-ti vina pe uleiul elf ca nu e de la el. Si la mine era bleasca, dupa ce am facut motorul e curat ca lacrima si folosesc tot ELF 10w40.
Wizard5
10 Sep 2010, 09:47
momentan am rezolvat problema prin schimbul de ulei .. l-am rugat pe un prieten bun care are firma de piese auto cand face comanda in germania sa imi aduca si mie un ulei original de la mama lui ! precizez ...ca am pus castrol 10 w 40 ! de atunci sau schimbat multe ..motoru este mult mai silentios ...nu mai tzacane ....recent am verificat cutia filtrului de aer ..si nu mai este nimic .....
ursu_florin2002
10 Sep 2010, 12:27
nu tacanea niciodata motorul de la ulei , adica din vina calitatii uleiului. Tacane de la tacheti.
Maskatu
10 Sep 2010, 12:50
Uleiul nu are nici o legatura cu petele de ulei in carcasa filtrului de aer, sau poate are dar intr-o masura insesizabila. Drept urmare sunt destui care folosesc elf si au ulei in carcasa filtrului aer, si la fel de multi care folosesc elf, si nu au ulei. Sau orice alte marci. Mersul subturat sau supraturat (regimuri de exploatare necorespunzatoare) sau fortarea uleiului prin schimbarea lui la mai mult de 10.000 km, poate duce la aparitia uleiul sub forma lichida ( si nu gazoasa (vapori) cum ar trebui ) in carcasa filtrului de aer.
iulian.bisty
11 Sep 2010, 09:31
pun ulei ELF 10w40 de noua am 80 000 km si filtru de aer nu il am patat
Maskatu
11 Sep 2010, 10:48
Pai cam asta este treaba... elf nu este un ulei de cine stie ce "soi" mai ales ca este fabricat la brasov. As zice ca este un pic peste dacia oil, cu toate ca raman cu impresia ca este fix acelasi ulei cu dacia oil, si daca imi aduc bine aminte au si cam acelasi pret...
Renunțã la reabsorbția vaporilor de ulei.
Maskatu
11 Sep 2010, 11:16
Eu am renuntat.
Motorul functioneaza la fel ca inainte, consumul de carburant este la fel, si nu imi papa deloc ulei.
Plus cã galeriile de admisie vor fi mai curate.
ramsen
11 Sep 2010, 13:15
ELF 10w40 este acelasi produs ca si DACIA OIL 10w40...aceiasi fabrica le produse pe amindoua...mai zilele trecute la un service de cartier am facut o comparatie intre un ulei Dacia oil 5w40 si un ELF 5w40...aceiasi fabrica la amindoua numai ca la ELF se simtea un pic mai gros decit Dacia oil... pur si simplu nu mai inteleg nimik...cineva care aduce ulei din gama de mai sus enumerata mi-a spus ca cele de 10w40 se fabrica la noi ...iar ELF 5w40 si 5w30 se imbuteliaza la noi cu uleiul trimis din Franta...acum ce sa mai inteleg...bag in continuare ELF 5 w40 si gata...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.