Stiu ca e forum de masini si din cate am citit in regulament acesta e OFF TOPIC ceea ce imi permite sa scriu la " Cafeluta ", intrebarea mea e urmatoarea, se pricepe cineva la scutere ? poate printre atatia soferi trebuie sa dau de vre`un mecanic bun care se pricepe, ca vreau sa ii adresez o intrebare legat de scuterul meu.
Rog un administrator/moderator sa imi stearga topicul daca am scris aiurea si unde nu trebuie.
O zi buna.
Bulldog
20 Jun 2010, 12:35
Pai adreseaza intrebarea.
ValyBraila
20 Jun 2010, 12:45
Pornesc scuterul si cand vreau sa ma pun pe el vrea sa se opreasca motorul, sau cand sar putin pe el se opreste motorul, numai zic ca daca ma pun 2 insi pe el deja s-a oprit.
Ascult sfaturi/opinii.
xxm
20 Jun 2010, 13:57
nu ai zis ce scuter ai
ValyBraila
20 Jun 2010, 14:00
Scuzele mele, am scuter dynamic [ first bike ] 4 timpi.
xxm
20 Jun 2010, 14:05
in cazu` asta....ti-as recomanda sa mergi cu el la dealer, in cazul in care este in garantie... In caz contrar, ai facut ceva la el, ai mesterit ceva pe la carburator sau supape?
vis-a-vis
20 Jun 2010, 14:20
Ia vezi la senzorul de cric daca functioneaza, daca nu, vezi ca poate ai vreo mufa pe traseu si conecteaza intre ele firele alea.
ValyBraila
20 Jun 2010, 15:37
Hmm, ma asteptam la alt raspuns Sunt satul de raspunsuri ca al tau + ca nu am bani sa ma duc la un dealar + ca daca mai aveam garantie sigur ma duceam cu el
nop, nu am umblat la mai nimic Oricum, mersi frumos pentru raspuns.
EDIT: Am sa ma uit la cric sa vad ce si cum, mersi de intrebare.
Mai astept sfaturi daca mai aveti.
vis-a-vis
20 Jun 2010, 16:14
Alte sfaturi doar dupa ce verifici ce ti-am zis. Posibil surubul de ralanti, dar eu merg pe un contact imperfect.
M.C.
20 Jun 2010, 16:39
Motorul este in doi timpi sau patru timpi? Ce capacitate are motorul? Eu cred ca este in doi timpi. Daca ai un rezervor separat pentru ulei,este in doi timpi. Se accelereaza in gol? Uneori,se poate colmata toba de esapament la cele in doi timpi,iar motorul nu mai evacueaza gazele arse,ca urmare nu mai trage si chiar se opreste in sarcina. Poti face o proba,incearca sa demontezi toba de esapament,si fa o proba fara ea.
pician90
20 Jun 2010, 17:02
eu sunt destul de priceput la scuter. Dynamicul e in 4 timpi ..si iti zic eu ..nu are nici un rost sa mergi la nici un dealer First bike ) ...in primul rad ..porneste scuteru.. Ambaleaza-l ..pana da sa moara. Daca sa oprit. scoate bujia(vezi sa nu o scapi ..in capacul de la ventilator ca greu o mai scoti..trebuie sa dai jos carcasa de la motor..pe partea cu toba.). Daca bujia e uda...trebuie sa reglezi valvele. Daca e uscata ..ia carburatorul jos si curata-l ..in special ..are o gaurica mica de relanti. Valvele se regleaza in felul urmator. Iei capacul de la chiuloasa jos. cu cheie de 8 mm. Si valva de sus e de admisie. Trebuie sa aibe o toleranta de 0,05 mm si cea de jos e de la evacuare. aia trebuie 0,08..insa nu cred ca sunt lere asa de precise si sa o faci de 0,10. O alta chestie ..e sa cureti filtrul de aer. ....daca nu rezolvi nici asa ..da un PM. sau daca nu poti da PM ..raspunde aici pe forum. succes.
treaba cu cricul ..cel mai bine ..vezi ca sub covoras.. unde ti picioarele e capacul ..unde se afla bateria. Acolo este o mufa cu 2 picioruse de la cric .. scoate-o si las-o asa.Contactul crlicului e o mare tampenie. La cei mai mult li sa ars CDI-ul de la acel contact..deoarece se poate defecta in momentul mersului ..si taie cand e turat motorul ..taie + ul..si arzi cdi-ul. Anuelaza-l scotand mufa.
M.C.
20 Jun 2010, 17:09
Incearca si cu toba de esapament demontata.Bafta!
vis-a-vis
20 Jun 2010, 17:09
N-auzi vere ca-i in 4 timpi?
M.C.
20 Jun 2010, 17:17
Iecschiuzmi,bre vere! Ca tot ne tragem de bretele!
pician90
20 Jun 2010, 17:21
4 timpi nu infunda toba asa ar fi ultima chesti ..ce ar fi defecta ..doar la 2 timpi ..unde uleiul ..ori este bagat de pompa ori se face amestec de carburant direct ..25 de ml de ulei la 1 litru de benzen...aclo se exagereaza cu uleiul ..si apar depuneri de calamina pe toba..si galeriile de pe cilindru .
ValyBraila
20 Jun 2010, 19:13
wow, multumesc pentru sfaturi, am sa revin maine cu un replay sa vad ce am rezolvat.
Apropo, cineva mai spunea sa nu fie si de la fisa, are vre`o legatura ? adica ma refer sa nu faca vre`o masa.
Oricum trebuie sa chem pe cineva la mine ca eu sunt paralel, mai mult sa nu o stric
pician90
20 Jun 2010, 19:15
fisa..poate si ea sa fure curent...insa daca porneste ..ar trebui sa se vada ..scantei ...desi nu cred ca e fisa. ...apropo cati km are ..scuteru?
a si inca ceva..daca vrei sa cureti carburatorul ..ai nevoie de o lita..o sarma subtire ..dar otaloasa ..sa nu se indoaie..ca sa bagi prin toate gaurelelel..si ar fi ..recomandat..un compresor..dar daca nu e ..pune un baiat mai voinic..sa deie la o pompa ..si sa i pui in varf la ..pipa la pompa un furtun ..mai subtire ..ca sa concentrezi ..sufllul de aer..sa sufli cu putere aer prin toate gaurelele. ..si dac aiei plutitorul jos..ai grija ca e un cui pontor ..cu gumita in varf..ai grija sa nu o rupi. Aceea iti opreste nivelul de benzina ..si daca o rupi ..sau nu o pui ..cum trebuie e posibil sa iti curga carburatorul dupaia.
ar putea f io gramada de ..chestii ..insa pot iincepe cu cele mai usoare spuse de mine.
spor.
ValyBraila
20 Jun 2010, 19:23
4600 KM in 2 ani de zile, iti dai seama ? De cand mi l-am cumparat am avut numai probleme cu el.
E tare ciudat v-am zis, faza e ca l`am dus la cineva sa mi`l faca pentru ca numai pornea, cica ca era de la supape si mi l`a facut, cand i`a pus supapele noi nici atunci numai pornea, ia gasit buba, era de la instalatie electrica, era din cauza unei bobine, in fine...a schimbat bobina si a mers scuterul.A doua zi m`am dus sa imi iau asigurarea si acel permis pentru scuter [ m`am dus cu scuterul, deci a mers] iar a treia zi ma rugat tata sa il duc la peste, m`am suit eu pe scuter si cand s-a pus si el pe scuter ups,s-a oprit motorul, am pornit din nou ne-am suit iar si am mers maxim 10 Metri si gata...i-a pus capac, si de atunci cand ma pun pe el se opreste motorul.
Ma intreb daca nu ne puneam amandoi pe el ....poate mergea si acum. Oricum ca scuter trebuie sa mearga si 2 insi pe el, nu are cum sa stau asa.
EDIT: Carburatorul e curat, l-am desfacut cu fratemiu si e curat.
pician90
20 Jun 2010, 19:29
aha......aici intervine si un posibil contact..imperfect...La chestia asta ..daca nu esti priceput cat decat..nu are rost ..sa continui.Trebuie sa il dezbrace cineva de canrene..s isa verifice toti papucii ..in special ..ai pe partea dreapta..daca iei saua jos ..vezi un manunchi de fire..acolo sa verifici..mergi pe ..circuit..din motor iese un furtun ..de pe partea cu ventilatorul ..acolo in acel 'furtun" sunt firele..ce duc spre ..CDI ..bobina de inductie contact..si lumini.Mergi pe circuit..Desfa toate canrenele..
spor.
ValyBraila
20 Jun 2010, 19:31
Vai frate, ceea ce imi spui tu ma depaseste total, sper ca baiatu acela care o sa vina la mine sa se priceapa si la partea electrica.
Apropo, esti de meserie mecanic atat la masini cat si la scutere ?
pician90
20 Jun 2010, 19:35
ma pricep asa..un mic mecanic de scutere..la masini ma bag doar la amea..la scutere .ma bag .la toti
sper sa o rezolvi ..si pe viitor ..daca tot vrei sa iei un scuter ..ia un second ..italian ..aprilia piaggio malagutti ..numa first bike sa nu fie . spor
ValyBraila
20 Jun 2010, 19:40
Nu cred ca imi iau altul si nici nu il vand pentru ca am facut imprumut la banca si mi l-am luat, asa ca decat sa il vand...macar sa am pentru ce sa platesc.
Chestia e ca acum 2 ani nu am gasit scutere pe marimea mea, am umblat peste tot si gasisem numai din acela mic...si eu fiind de 1,92/93 kg arata ca Gulliver pe el asa ca am gasit numai la First Bike asa mare cu 2 locuri.Asta e nu am ce face...
xxm
20 Jun 2010, 22:50
daca chemi pe cineva cine se pricepe cat de cat o sa vezi ca se rezolva...stai linistit
ValyBraila
21 Jun 2010, 18:07
Nu a venit azi baiatu acela ca are treaba
Si am facut cateva poze de plictiseala daca tot ma uitam la ea ca boul ) pe o poza am depistat ceva, sa va uitati bine daca alea nu trebuiau lipite una de alta.
Am facut si un mic video dar s-a facut numai 26 de secunde ca mi s-a inchis aparatul :| numai avea baterie
Trebuie sa ascultati putin mai tare la boxe/casti si de vre`o 2,3 ori ca sa observati cum face.
Atentie, nu e nimeni obligat sa se uite daca nu vrea, am facut astea asa ca nu am avut ce face.
pician90
21 Jun 2010, 18:21
acolo unde zici ca daca trebuiau lipite..e doar carcasa de pe cilindru..si nu e nevoie..asa e la toate..insa ..vad ca e cam umed pe langa toba...respectiv chiuloasa..si din filmare observ ca ..da sa moara motorul cand e pus in sarcina....relantiul e neregulat..probabil ..trage aer fals pe undeva..nu stiu ce sa zic..asa ...din filmare si poze..nu e suficient ..doar ca imi dau cu presupusul ..trebuie cineva ..priceput ..sa vina si sa lucreze la el...sunt multe cauze..-valve-carburator-trage aer fals-..carburatorul nu e reglat cum trebuie. s.a.m.d.
incearca prima data ..poti si singur ..sa iei jos .capacul de la filtrul de aer..si buretele. vezi cum se comporta..cu mai mult aer...probabil nu e reglat corect aerul. Aerul se regleaza intodeauna cand motorul este cald...surubul de la aer trebuie sa aibe aproximativ 2 ture jumate.. mai mult sau mai putin cu o jumatate de tura..relantiul se regleaza ..dupa ureche..pana merge regulat ..
a si apropo ..cu un drum schimba si filtru lde benzina ..mere unu de dacie ..2,5 lei
xxm
21 Jun 2010, 21:28
pician90, eu cred ca este posibila si situatia in care socul automat nu mai lucreaza. tu ce zici?
L.E.: incearca sa lasi motorul pornit o vreme sa se incalzeasca bine. Daca se intampla sa mearga odata ce s-a incalzit, de vina e socul!
ValyBraila
22 Jun 2010, 07:59
Nu cred ca e de vina asta, eu pot sa las motorul pornit toata ziua, eu pot sa merg pe el [ cred ] dar la socuri sau cand nimeresc vre`o groapa poate se opreste motorul, si atunci ce fac ? stau asa mereu.. ?Nu e normal ce imi face
pician90
22 Jun 2010, 11:11
daca porneste ..fara sa il accelereze la rece..socul functioneaza..socul ..cupleaza doar la rece..merge 1 min 2 ..si decupleaza.. ..cum am spus si mai sus....numa ca ne dam cu presupusul ..trebuie ..sa il vada cineva care se pricepe ..si isi da seama....oricum ..tot ce s-a discutat pe aici ..e o idee la ce ar putea fi..in cazuri intalnite.
ValyBraila
22 Jun 2010, 11:56
Eu am uitat ca nanu meu stie sa repare scutere in fine, m`am dus la el a desfacut pe acolo s-a uitat 3 ore si tot nu i-a dat de cap chiar nu isi da seama ce poate sa fie !
Mi-a mai zis asa, sa schimb benzina pe care o am de 7-8 luni in rezervor si sa pun alta noua, sa vad daca mai face asa [ asta mi`a spus`o asa in pana de alte idei ]
EDIT: Acum vad ca imi da si in nas cand merg cu ea :|
pician90
22 Jun 2010, 13:09
o idee buna....nivelul de ulei? ...cum e ....chiar daca nu ai facut multi km ..totusi e nevoie de o schimbare.. 10W40 ..bagi pana la joja..la mijloc unde e hasurata....uleiul il dai jos..de la surubu cu cap de cheie de ..17..sau 15. depinde. nu il sctrange tare cand il pui ..ca risti sa foarfeci filetul.. si asta nu ar fi bine.
ValyBraila
22 Jun 2010, 16:10
Nivelul de ulei e bun, anul trecut cand l-am pus am mers doar 50 de KM [ desi trebuia sa merg 2000 de KM ] si s-a uitat si nanu azi la el si a zis ca e bun.
Astept sa fac rost de bani, ca daca vine baiatul ala trebuie sa ii dau si banii daca mi-l face. [ daca mi-l face ]
Markos
22 Jun 2010, 22:36
QUOTE(ValyBraila @ 20 Jun 2010, 13:45)
cand vreau sa ma pun pe el vrea sa se opreasca motorul, sau cand sar putin pe el se opreste motorul, numai zic ca daca ma pun 2 insi pe el deja s-a oprit.
tu n-ai scuter, ai femeie pe roti.
ValyBraila
23 Jun 2010, 08:41
QUOTE(Markos @ 22 Jun 2010, 22:36)
tu n-ai scuter, ai femeie pe roti.
Te-as ruga sa numai dai comentarii aiurea, ok ?Daca vrei sa revii cu vre`un sfat e ok, daca nu vrei e tot ok.
Am fost contactat de cineva care a avut aceeasi problema ca a mea la un Aprilia, mia zis ca s-ar putea sa am furtunul/conducta strangulata atunci cand ma asez pe ea.
corbex
23 Jun 2010, 09:01
in viitor ai si tu grija, cind te asezi pe ea uita-te sa nu fie nimic cu care sa se stranguleze, ca-i taie aprinderea si nu mai are detenta.
Buyaka
23 Jun 2010, 10:47
99% problema ta este electrica, o inspectie riguroasa a instalatiei electrice n-ar strica. Mergi si tu la un electrician (cu o lada de bere, normal!) si roaga-l sa-ti dea o parare.
Markos
23 Jun 2010, 11:26
QUOTE(ValyBraila @ 23 Jun 2010, 09:41)
Daca vrei sa revii cu vre`un sfat e ok, daca nu vrei e tot ok.
ok.
ValyBraila
29 Jun 2010, 18:55
SI ce mai spune-ti baieti ? Eu inca nu am facut scuterul, astept sa fac rost de bani
corbex
29 Jun 2010, 19:08
De primii bani faci rost vinzind scuterul. Dupa aia te angajezi
Markos
29 Jun 2010, 20:06
QUOTE(ValyBraila @ 29 Jun 2010, 19:55)
SI ce mai spune-ti baieti ?
astepta-m vesti.
ValyBraila
29 Jun 2010, 20:28
Nu il vand, am zis si motivul putin mai sus
pician90
30 Jun 2010, 20:13
motivul ...ca esti mai "plinut"? ...stai linistit ...poti merge cu o aprilia sr replica ..linistiti ..si cu 120 de kg..sincer..nu iti fa griji ca motorul e mic..motorul in 2 timpi ..merge mult mai bine..si o aprilia sr Replica..motorul model minarelli t2.. ar fi cel mai potrivit. Daca ai la cine sa il vinzi ...nu ezita..e un sfat.
ValyBraila
30 Jun 2010, 20:22
Nu pentru asta frate, pentru ca e scuterul mic, nu motorul....arat ca un Gulliver pe ea, dar nu e chestia de asta....l`am luat pentru ca e mare si ma simt bine pe el capisi ?
Markos
30 Jun 2010, 20:31
capisi mah?
xxm
30 Jun 2010, 21:40
ValyBraila, ai luat un scuter pe care stai bine pe loc...ca astea tot timpu` se strica
ValyBraila
30 Jun 2010, 21:42
Stiu frate, dar are o buba atat si de la aia se trage la toate, ca sunt sigur daca depistez buba aia mica o sa imi mearga bine..
xxm
30 Jun 2010, 22:02
eu nu inteleg logica astora ca tine....sa nu ma intelegi gresit! Eu nu judec pe nimeni, da` nu e mai bine daca iei ceva mai bun si mai de calitate, la un pret mai bun chiar??? si nu imi zice mie ca pe un aprilia SR nu stai lejer!...am prieteni care au 1,90 inaltime si au SR...nici unul nu se plange de felul in care sta pe el!
ValyBraila
1 Jul 2010, 09:46
Asta e frate, la vremea cand l-am luat eram mai mic si mai prostut, asta e regret acum, nu am ce`i face.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.