Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
cristi_supernova
Cum trebuie sa dai sa ia aerul cand ai ACul pornit? Din masina, sau din afara, pt ca am tot auzit. Unul ca sa dau sa ia aerul din masina ca daca il ia de afara nu stiu ce se intampla, unul sa dau sa ia aerul de afara si tot asa, pareri impartite.

Multumesc
Maskatu
Cand afara este destul de cald si vrei sa "racoresti" un pic situatia, lasi eventual usile un pic deschise, sa mai iasa din caldura, pornesti aerul, lasi aerul sa traga de afara (nu recirculare), si il lasi pe treapta 2-3. Astepti cateva minute pana incepe sa bage aer mai rece, inchizi usile, pornesti, si dupa 1 km poti sa dai maneta direct pe recirculare, pentru ca aerul sa fie "recirculat" si sa creasca un pic randamentul, pentru ca aeroterma deja trage "aer rece", nu mai trage aer de afara care este mult mai cald.

Apoi poti sa lasi pe treapta 1 cat mergi pentru ca raceste binisor si nu face nici zgomot prea mare.
cristi_supernova
Multumesc pt sfat.

Drum bun!
SiLencE
am si eu o nelamurire in legatura cu AC-ul la SN.... cand porniti AC`ul e aerul destul de rece??? pt ca la mine daca sunt 35 de grade afara... abia daca il simti oleaca....pe cand la o solentza daca dai drumu 5 minute la Ac si intri in masina ingheti de frig:)
robert1991
nu e cine stie rece! putin! fata de alte masini...incearca sa completezi cu freon si ulei poate simti o diferenta! bafta!
Maskatu
@silence: stai linistit. aerul de la super nova nu este cine stie ce. Se simte intr-adevar "ceva" dar nu sa "ingheti de frig" cum se intampla la alte masini... Singurul lucru care il poti face este sa te duci pentru o verificare de ulei si freon. Costa 80-150 de ron, in functie de service.
klaus
Ar mai putea sa izoleze tubulatura de admisie
fuzzzy
Sau sa schimbi aeroterma si sa pui una de solenza... din ce am auzit cele de solenza ar fi mai "bune", practic nu as putea spune ce diferente exista intre cele de slz si cele de srn....

edit: iar odata cu izolarea tubulaturii, izolarea termica a masinii in sine... habitaclu, portbagaj, motor.....
Maskatu
Eu am izolat toata tubulatura si nu a avut nici un efect "simtitor". Am izolat toata masina, am completat cu ac, ulei si am izolat si capota... si tot la fel este.

Cred ca la super nova, de vina este si vaporizatorul si cutia lui care nu este deloc izolata. Ar trebui schimbata cu totul... s-ar merita doar daca gasesti o solenza facuta muci dar cu ac-ul intreg, sau ma rog una de dezmembrat.
caphonne
Mofturosilor eu nu am aer sad.gif si rezist .Ca un offtopic am mers cu un rahat de Kia Picanto o buburuza de masina cu AC pornit si ventilatorul pe viteza 2 imi inghetau picioarele radmasa.gif masina avea motor de 1 l si fugea cu 140km/h cu 4 persoane.
Maskatu
Orice alta masina "baga" aer mai bine decat super nova.
robert1991
dar decat deloc este bun si cel de supernova tongue.gif
Maskatu
Sa zicem... dry.gif
djasu82
cred ca nu suge bine ventilatorul de la sn fata de cel de la slz logan si cele straine.
Ati vazut la slz cum are pozitonat ventilatorul chiar langa vaporizator si e si mai mare in diametru a palelor.
O izolarea ar fi buna cu folie de aluminiu prinsa pe interiorul tubulaturi cel putin cea care vine din afara in interior.
SYL
QUOTE(Maskatu @ 15 Jul 2010, 12:22)
Eu am izolat toata tubulatura si nu a avut nici un efect "simtitor". Am izolat toata masina, am completat cu ac, ulei si am izolat si capota... si tot la fel este.

Cred ca la super nova, de vina este si vaporizatorul si cutia lui care nu este deloc izolata.

Eu am inzolat cutia in care se afla ventilatorul si evaporatorul cu izopren cu folie de aluminiu; la fel si tabla care desparte compartimentul motor de cel al climatizarii am imbracat-o pe amble parti cu izopren cu folie de aluminiu.
Mentionez ca la DSN-ul meu, daca masina a stat la umbra, A/C-ul "face fata" indiferent de temperaturile exterioare (chiar si acum 3 ani parca cand erau tempeaturi de 43 grade la umbra, iar la soare undeva spre 60-70)...Intr-adevar daca masina a stat in soare (fiind si inchisa la culoare) dureaza ceva timp pana se racoreste in masina.

QUOTE(djasu82 @ 15 Jul 2010, 14:55)
cred ca nu suge bine ventilatorul de la sn fata de cel de la slz logan si cele straine.
Ati vazut la slz cum are pozitonat ventilatorul chiar langa vaporizator

Pt cultura ta generala si la DSN ventilatorul e pozitionat langa evaporator... Iar referitor la fluxul de aer, singura pb la DSN este ca aerul nu poate fi directionat doar spre areatoarele din bord, ci in combinatie areatoare+"parbriz" sau areatoare+"picioare"(e valabil doar pt areatoarele laterale) => de aceea la SLZ, LGN, alte masini este falsa impresie ca ventilatorul sufla mai puternic pt ca jetul de aer poate fi directionat doar spre areatoarele din bord.
robert1991
eu cand ii dau drumu ii dau la aeratoarele laterale si picioare! se simte mai bine sau asa mi se pare! simt si la picioare si e nevoie ca in adidasi transpiri si imi vine si in fata!
Maskatu
Aeratoarele laterale nu functioneaza! Fluxul de aer care iese pe ele este imcomparabil mai mic fata de cel al aeratoarelor centrale. Daca nu ma insel, aeratoarele laterale nici nu sunt legate de aeroterma. Tubulatura aia din bord este la "misto". Intra intr-adevar in aeroterma dar aeroterma nu dirijeaza aer spre ele!

Sistemul de ghidaj al fluxului de aer este prost conceput, astfel incat daca comuti pe pozitia de "picioare", un flux mic de aer tot va fi dirijat "involuntar" spre parbriz, si invers... adica cand dai doar spre parbriz, o mica parte va fi dirijata spre picioare. Am incercat sa reglez cat mai bine cablul care agata clapeta ce intra in aeroterma dar nu am reusit mare lucru.

Chiar si cu clapeta aceea comutata manual, adica pana in capete, si aerul tot "scapa" .
melomanuu
Mai este un lucru care-l omitem si care eu sincer stiu sigur ca trebe sa-l fac la mine. Clapetele de inchidere au pe margine un burete, asta pentru a etansa mai bine. Cu vremea acel burete se roade si clapetele nu mai pot inchide bine indiferent de cat incercam noi sa le reglam. Si eu m-am chinuit sa le reglez de mi-a iesit pe ochi pana intr-o zi a trebuit sa desfac capacul de la motorasul suflantei si atunci am vazut care-i treaba. Faza e ca trebe desfacut jumatate de bord si nu prea ma incanta ideea, asa ca o mai las sa mai mearga asa
robert1991
la mine sau asa mi se pare , daca dau la picioare vine si pe aeratoarele laterale destul!
djasu82
la mine se simte ca vine puternic si pe laterale ... eu tot zic ca aeroterma e slaba nu cum spune sly dar na ce stie doctorii , vedeti sitemul de la solenza cel putin la admisia de aer in bord restu de dirijare a fluxului se poate reface asa cum a spus si melomanu stie el de ce.
Cine nu e multumit sa monteze tot bordul cu tot sistemul de la aeroterma de slz.
SYL
QUOTE(Maskatu @ 15 Jul 2010, 16:46)
Aeratoarele laterale nu functioneaza! Fluxul de aer care iese pe ele este imcomparabil mai mic fata de cel al aeratoarelor centrale. Daca nu ma insel, aeratoarele laterale nici nu sunt legate de aeroterma. Tubulatura aia din bord este la "misto". Intra intr-adevar in aeroterma dar aeroterma nu dirijeaza aer spre ele!

Se pare ca masina ta are o problema, fie tubulatura nu e bine fixata si scapa aerul pe traseu si nu mai ajunge la areatoare, fie e alta problema... La a mea imi sufla aer f bine pe areatoarele laterale, si la fel era si la Nova...Intr-adevar singura pb e ca iarna pe areatoarele latere nu sufla aerul la fel de fierbine ca pe cel cetral.

QUOTE(Maskatu @ 15 Jul 2010, 16:46)
Sistemul de ghidaj al fluxului de aer este prost conceput, astfel incat daca comuti pe pozitia de "picioare", un flux mic de aer tot va fi dirijat "involuntar" spre parbriz, si invers... adica cand dai doar spre parbriz, o mica parte va fi dirijata spre picioare. Am incercat sa reglez cat mai bine cablul care agata clapeta ce intra in aeroterma dar nu am reusit mare lucru.

Chiar si cu clapeta aceea comutata manual, adica pana in capete, si aerul tot "scapa" .
*


Mda, din pacate blocul climatizarii nu e f bine proiectat. Eu la a mea l-am demontat si i-am lipit 2 fasii de izopren(pt cine a vazut un bloc de climatizare desfacut intelege despre ce e vb...asa e f greu de explicat), si acum directioneaza bine aerul doar spre parbriz sau doar spre picioare.


QUOTE(djasu82 @ 15 Jul 2010, 17:41)
eu tot zic ca aeroterma e slaba nu cum spune sly dar na ce stie doctorii ,

Cum era vb aia cu "inteligentul" fudul ? radmasa.gif Hai te las sa delirezi in continuare pe forum, poate din gresala nimeresti sa scrii si tu ceva folositor.
robert1991
pe aeratoarele laterale scoate bine numai cand dai drumu la caldura la picioare biggrin.gif asa este la mine! daca dai la parbriz sau la cealalta intradevar nu prea scoate smile.gif bafta!
djasu82
la mine scoate chiar si azi am verificat la picioare baga pe centru si laterale baga si pe la parbriz baga.
Eu zic ca mai bine se schimba aeroterma oricat ar comenta doctorul tot am dreptate , pe centru opresti fluxul si baga tare pe laterale .
Eu nu am umblat la reglaje le am din fabrica si functioneaza zic eu bine.
Reckno
am o problema la compresorul de AC
de vreo 3 ani nu am mai completat nici cu ulei nici cu freon si de vreun an suiera foarte tare compresorul de AC.
Acu o sapt. am dat cureaua de accesorii jos ca nu mai putea sta in masina de la zgomot.
Se mai poate repara compresorul sau trebuie schimbat in cazul asta?
djasu82
da completezi cu freon si ulei tongue.gif
puiu82
@ Reckno,daca face ca o drujba........poate scapi doar schimband rola intinzatoare a curelei de a\c.
Bafta!
ionijhonnie
buna ziua,

O rezolvare mai eficienta la aceasta problema:

1. pe circuitul de tur, furtunul mic care pleaca de la pompa catre aeroterma, sa se intoduca un "T" cu doua robinete cu bila (proiectate sa reziste la apa calda 110 gr.C)cu scopul de a inchide circuitul catre aerotema si a-l devia (deschide) catre un radiator mic amplasat in fata radiator mare sau un calorifer de dacia 1300 amplasat orizontal sub grila de sub numar fata.

2. pe circuitul retur, furtun mic, cel care vine de la aeroterma si se intoarce la pompa, de asemenea se pune un "T" dar fara robinete, si se conecteaza in circuit retur calorifer , radiator mic.

Asfel se poate opri trecerea lichidului de racire prin aeroterma fara a fi afectat circuitul mic al pompei de racire. In plus acesta ajuta la racire pe timp de vara, caldura ramane afara habitaclu.

Toata lucrarea se efectueaza in compartimentul motor.

Eventual, se poate adauga pe radiatorul mic, un al doi-lea GMV cu termocuplu care sa porneasca la 90-92 gr.C si sa-l opreasca la 85-87 gr. C.

In acest fel aerul rece generat de AC nu va mai fi incalzit de aeroterma.
Ar trebui sa fie eficient chiar si pentru cele fara AC.

O vara racoroasa.
cristi_supernova
La mine nu mai functioneaza acel cumoutator care dirijeaza aerul pe la ficioare pe la parbriz. La mine pe oricare as lasa vine peste tot. Ce i-as putea face?
robert1991
pai oricum ai da tot iese cate un pic peste tot smile.gif
cristi_supernova
Pai la mine nu e chiar putin, la mine iese peste tot la fel
djasu82
desfaci si vezi care e buba , si de dat torpedoul jos si masca stanga dreapta de la aeroterma.
Restu tine de acel burete din interior de la clapeta care etanseaza , se da jos si se pune altu se gasesc destui bureti de etansare.. pentru usi vedeti la bricolaje.
SiLencE
sincer ac-ul de la DSN este cel mai slab.App un coleg mi-a zis ca a vazut pe o dacie papuc(cred) AC din fabrica... si cica acea masina era pt Germania... oare AC`ul acela tot la fel de prost era.Cred ca decat sa te chinui sa ii faci ceva la AC ca sa simti si tu racoare vara mai bine iti schimbi masina, plus ca in momentul porniri AC`ului abia daca poti face si tu o depasire.........App oare se paote monta aeroterma de SLZ pe DSN?? A mai facut cineva aceasta modificare?? poate cu ocazia asta nu mai schimbam caloriferele acelea de caldura in fiecare an.cat despre directionare "controlata" a aerului n`are nici o legatura... iese peste tot smile.gif
cristi_supernova
O sa ma duc maine sa vad care este buba, momentan masina este la curte pentru ca a trebuit sa ii schimb rulmentul de pe partea stanga fata si mai trebuie sa ii schimb telescopul de pe partea dreapta fata, dar inca nu l-am cumparat pentru ca am gasit numai prostii. Am dat comanda la Colibas(Mioveni) de el.
ionijhonnie
AC de DSN poate ca este cam slab , dar racitorul se "lupta" cu aeroterma, care este amplasata mai jos. Chiar daca fluxul de aer nu trece prin aeroterma, aceasta produce caldura in continuare, deoarece circuitul acesteia este deschis si circula lichidul de racire de la motor (circuitul mic al pompei).

Daca acest circuit ar fi deviat catre afara habitaclu, sursa de caldura ar dispare si atunci si AC-ul ar fi mult mai eficient.
melomanuu
Da, dar tu cand treci de pe cald pe rece, o clapeta acopera caloriferul nelasand caldura sa mai intre in masina, teoretic. Practic la toate masinile calapeta aia nu mai inchide bine, iar tu vara cand stai cu butonul pe rece simti ca-ti vine caldura la picioare. Daca s-ar schimba toti buretii de la toate clapetele, alt efect ar avea si clima si circuitul de aer.
Eu ma gandeam sa fac lucrul asta o data iar apoi sa incerc sa pun un ventilator in spatele caloriferlui de clima pentru a impinge aerul rece catre suflanta
djasu82
Pai asa sunt la cele straine ventilatorul e inaintea racitorului si eficienta e mai mare si se simte ca baga rece de iti clantane dinti in gura.
melomanuu
Poi inclusiv la solenza cred ca au facut asa, ca si-au cam dat seama inginerii ca intradevar sunt prosti si ca nu prea da randament aerul
SiLencE
tare rau e fara ac pe caldurile astea.. si mai tare te oftici ca stii ca masina e echipata cu AC si degeaba iy dai drumu.... mai bine deschizi geamurile si tot acceasi senzatie o ai smile.gif
robert1991
chiar e mai bine cu geamurile deschise biggrin.gif eu am observat , cand ii dau drumu iese cel mai mult aer rece pe la picioare,dar doar la mine , la pasager nu biggrin.gif
GrOzOy
Chiar in halul asta e aerul dupa dsn ? sad.gif sad.gif La mine pe aeroterma ce sa mai zic? Deja cand ii dau drumu simpt ca imi iau picioarele foc
Maskatu
Nu este chiar atat de rau cu aerul pe dsn. Daca mergi cu el mai mult timp si apoi il opresti, chiar se simte ca l-ai oprit si acea racoare nu mai "vine". Decat deloc, este bine si asa.
robert1991
aerul conditionat este bun! dar doar pentru sofer wink.gif) ca la a mea imi vine doar mie mult la picioare , e bine te racoreste , dar ceilalti pasageri.. smile.gif
melomanuu
Cand am fost cu masina la mare, daca nu aveam AC-u, asa cum ii el cred ca muream. La drum lung isi face treaba destul de bine si chiar si in oras.
Nu stiu cand o sa am timp sa desfac suflanta sa-i schimb toti buretii de etansare, dar dupa ce voi face asta sunt sigur ca lucrurile se vor schimba
robert1991
am fost si eu astazi pana la pitesti cu ac pornit ceva timp si am ramas uimit ce diferenta este fata de oras..e chiar bine la drum lung smile.gif
SiLencE
cred ca cea mai buna varianta e sa facem o improvizatie cu un ventilator inaintea evaporatorului. problema e ca nu prea ai loc sa ii pui acel ventilator, sau ramane varianta cu aeroterma de solenza...sincer am de facut un drum lung aprox 1000 km si ma gandeswc cu groaza ce ma fac fara AC:)
melomanuu
Stai linistit SiLencE! Si eu fac si peste 600 km pe zi cu masina de la lucru si nu am AC pe ea si e nasol, dar la un momentdat te obisnuiesti si e ok
SiLencE
dap deja am inceput sa ma obisnuiesc dar pe distante mici:)
melomanuu
Mare atentie la clapeta de aer cale/ aer rece, celor care zic ca nu le merge clima. Mai in iarna am desfacut consola nu mai stiu ce sa fac iar cand am pus cablurile de reglare la loc nu le-am pus chiar cum trebuia, iar surpriza am descoperito acum vara, cand am dat drumu la clima si nu baga rece. Am mers sa-mi completeze cu freon, freonul era ok. Am vidat instalatia, au bagat presiune pe ea, au verificat-o, au verificat compresorul, totul era ok. Am bagat din nou freon in instalatie si surpriza. Clima mergea la fel, adica de loc. Astazi am vrut sa ma duc inapoi la cei cu clima sa ma cert cu ei, dar inainte de asta am desfacut cablul de la butonul de aer cald, aer rece si am impins clapa cu mana cat s-a putut, poate putin mai mult. Rezultaul... baga clima foarte bine, sunt multumit de ea. Voi incerca sa mai caut o tulumba de Solenza, cea cu suflanta dupa radiatorul de clima, aia avand si filtru de polen si teoretic ar trebui sa se schimbe lucrurile radical
SERGIULICA04FUX
melomanuu, unde vine calpeta aia sa o imping si eu ca si clima mea e deficitara nu merge cum trebuie, am acces usor la clapeta??


24 Aug 2010, 15:53:
niste poze ar fi de folos
Maskatu
Sunt 3 cabluri in spatele "panoului de climatizare".

Primul cablu in ordinea rotitelor de pe plansa actioneaza fluxul aer/rece. Se poate vedea cum am spus si mai sus, sub torpedou in partea de sus stanga. Acolo vine prins de 2 angrenaje cremalierã. Angrenajele de care este legat cablul o actioneaza pe cealalta. Mai exact o impinge sau o trage. In functie de asta se inchide si membrana (voletul) din cutia neagra de la stergatoare (acolo am inteles ca este acest volet care inchide caldura). Mie imi scapase cablul din spatele rotitei, mai exact clema acea metalica de pe varnisul cablului.

Al doilea cablu actioneaza rotita ce dirijeaza fluxul aerului...teoretic. Picioare, aeratoare centrale sau parbriz. Nu prea dirijeaza corect fluxul, astfel incat daca pui rotita spre parbriz, tot va sufla aer putin si la picioare, respectiv invers. In fine. Cablul in cauza are capatul in dreapta la grilajul pentru ventilatie picioare pasager dreapta fata. Acolo este prins de un plastic care face acelasi lucru ca si cablul celalalt. Dirijeaza voletul care "inchide" si "deschide" gurile spre picioare, aeratoarele centrale sau parbriz. Daca nu functioneaza deloc se poate sa se fi desprins clema de varnis la fel cum am patit si eu. Solutia este sa pui banda izolatoare apoi sa strangi la loc clema, nu foarte tare sa nu crape ceva.

Si ultimul cablu este cel care inchide sau deschide clapeta de la cutia neagra din exterior, mai exact recirculare sau aer de afara. Despre acest cablu nu am auzit sa fi fost probleme, poate doar la modelul precedent, anume nova , unde sistemul diferea un pic, cablul find la vedere...
user posted image
user posted image
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.