Acum câteva săptămâni am decis să vând Solenza pe care o aveam pt. că... era cam timpul. Mașina avea aproape 90 000 de Km, era din 2003 și na... 7 ani pt. o mașină înseamnă un pic cam mult. Și uite așa am dat-o cu 1600 de Euro, mi-a părut rău, dar asta a însemnat că bugetul pt. mașină "nouă" a ajuns la 4000 de Euro.
Am început să caut, am mers prin Vitan, am luat reviste... și nu prea am găsit nimic pe placul meu în banii ăștia, în afară de Logan. Am zis că dacă tot fac o achiziție, măcar să caut mașină cât mai nouă. Exact când eram chitit pe un Logan 1.4 cu A/C și alte asemenea, am găsit un Megane alb, 1.5 dCi 63 KW, din cele folosite pt. transport în Franța, la 4350 de Euro, fabricație 2007/09. Am mers, l-am văzut, m-am plimbat cu el și... mi-a plăcut. L-am luat și pe taică-meu să-l vadă (este inginer mecanic și a reparat și tone de mașini la viața lui). I-a plăcut și lui, drept urmare am negociat cu vânzătorul (un băiat finuț, cu un limbaj impecabil, care nu mi-a zis măcar o dată "boss") până la 4200 de Euro. Cu tot cu RAR (+ omologare, era omologat în Franța pt. 2 locuri) și taxa de poluare am ajuns la 4700 de Euro (cam peste buget, dar am gândit că decât Logan, mai bine mai scot acum ceva bani și termin basmaua, că dacă ajung să regret...).
Ajuns acasă, i-am schimbat filtrul de habitaclu imediat (mirosea A/C-ul), un bec în bord (merci Reno.ro!), am aspirat mașina, curățat tapițerie + cumpărat covorașe (nu avea) și i-am dat să bea niște Mol Diesel. Plăcuțele-s noi, antigel-ul la fel, idem lichidul de frână. Distribuția mi s-a zis că a fost schimbată, dar să verific totuși, că nu se știe niciodată (așa mi-a zis vânzătorul). Încă nu am ajuns să rezolv distribuția, că-s lefter, dar o să-i schimb uleiul cât mai curând (deși ăsta pare bun, e gras) și urmează și distribuția, probabil în 2-3 luni. Până atunci merg lejer cu ea (oricum nu prea trag eu de mașină).
Dotări:
- 1.5 dCi, 85 CP;
- A/C manual;
- Servo pe volan;
- 5 trepte înainte, + R;
- Pilot automat + limitator de viteză;
- Computer de bord;
- Scaune sport pe față (bancheta din spate este probabil obținută din dezmembrări, deoarece utilitarele astea vândute-n Franța nu au, am înțeles, bancheta din fabrică);
- ABS;
- Faruri cu lupe (fără Xenon, și nici nu-i pun, vreau doar becuri ușor mai albastre);
- RCD cu satelit de comandă și audio in (Update List) + boxe pe față (urmează să-i pun și pe spate);
- Geamuri electrice cu impuls doar pe partea șoferului;
- Scaun șofer reglabil pe înălțime + volan reglabil pe înălțime și profunzime;
- 5 gume de vară Continental Eco 3 noi-nouțe.
Impresii: mașina are "63000" de kilometri (că-s reali, că nu-s reali, nu știu) și se prezintă-n stare foarte bună. Nu troncăne deloc la gropi, ținuta de drum este excelentă, interiorul este-n stare foarte bună cu exepția unor minore detalii pe care urmează să le rezolv săptămâna asta (o tetieră ruptă, mi-o rezolvă tipul de la care am luat mașina + capacul de la OBD care este zgâriat), consumul este de ~6.5 la sută-n oraș pe traficul cel mare, motorul este vioi și foarte silențios (în comparație cu Octavia 1.9 a tatălui meu) iar în spate + portbagaj este loc suficient. Pornește ușor, nu scoate deloc fum (noxele la RAR au ieșit sub media pt. motorul ăsta - l-am întrebat pe nenea de acolo frumos), ambreiajul are cursa lină și egală, nu are slip și... ce să mai, nu se compară cu Solenza.
Până acum am cam 500 de Km cu ea, din care 220 în afara orașului. Cel mai mult i-am "dat" 170 pe ceas, viteză la care se comportă excelent. După testul de viteză am trecut pilotul pe 128 Km/h și așa am mers pe A1 până la destinație. Consum pe A1 - 5.5%, cu A/C pornit, viteza medie 100 Km/h, 3 oameni + bagaje ușoare.
Ce urmează să-i fac:
- Schimb ulei + filtru;
- Schimb filtru de aer (trebuie să văd în ce stare e);
- Curățat cu spray special conductele de aer, că încă miroase un pic A/C-ul;
- Jante de aliaj, tot pe 15 țoli, eventual ceva original;
- Verificare/schimb distribuție;
- Înlocuire tetiere pe spate (moka) + capac mufă OBD;
- Remediere mică îndoitură prag dreapta (curățare, îndreptare cu ciocan de tras, chituire, vopsire);
- Difuzoare pe spate + un minuscul subwoofer, probabil activ (nu vreau discotecă ci doar încă un pic de bass);
- Senzori simpli de parcare pe spate.
Cam asta ar fi istoria, pe scurt, a mașinii și ce urmează să-i mai fac. Vă țin la curent cu evoluția situației.
Mulțumesc pt. vizită,
Mihnea.