Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cruise Control pe Duster
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Imbunatatiri - Dacia Duster
Pages: 1, 2
jordachefl
Am gasit pe google ca se poate pune Cruise Control pe Dacia Duster. Am vb prin mail cu cei care comercializeaza si zic ei ca se poate monta la service Dacia fara a se pierde garantia. Am inteles ca nu se taie fire ci doar de dezizoleaza si se fac ceva lipituri. Pretul e 11,4 mil. Merita oare ? O fi acelasi sistem care s-a pus pe Logan cu probleme de "mers in suturi" la viteze de peste 100 km/h ??
bolidu
Daca mai astepti putin fac baietii hakeri tempomat pt duster la 200 lei max. Cerere sa fie ...
CGDBZ
Ce inseamna "Cruise Control" ?
bolidu
Adica "controlul croazierei" in traducere libera. Functia asta difera putin de la masina la masina. La mine la opel ape maneta de semnalizare sunt 3 butoane: unu care activezi funtia asta si care are rolu de a creste si viteza, inca unul care are rol de a ativa ultima viteza memorata (adica daca am 90km/h apas pe ala si ma duce la viteza care a fost setat prima data) si mai are si functia de reducere trepatata a vitezei iar ultimul buton anuleaza de tot cruize-ul. Sa zicem ca merg cu 95km/h apas pe buton si imi mentine viteaza asta fara sa mai calc acceleratia indiferent ca e vale sau deal, daca apas o data pe butonul 1 imi adauga 5km/h la viteza initiala daca apas de mai multe ori imi adauga atati km/h de cate ori apas iar butonul 2 face acelasi lucru numai ca asta scade viteza. Toata treaba asta se face fara a apasa pe nici o pedala iar la drumuri la lungi chiar isi merita banii pe deplin. Totusi daca nu e ceva facut si testat de fabrica am mari indoieli ca va merge ok.
CGDBZ
Eu stiam ca ai spune "pilot automat" , in fine , stiu despre ce spui , am si eu la Peugeot dar il folosesc foarte rar , doar pe autostrada si la cate autostrazi avem noi ...
bolidu
Nu neaparat pe autostrada eu il folosesc aproape tot timpul mai ales ca acceleratia "pilotului" este mult mai buna decat cea de pedala nu stiu care este principiul dar nici nu imi bat capul. Deci daca am setat ultima viteza pe 130km/h si eu am 80 spre ex in treapta 5 doar apas pe butonul ala si ma duce in 130 cat ai clipi mult mai repede decat cu pedala la fund.
iulian'71
La noi in minunata tara nu poti folosi cruise contro-ul doar pe cele 2 semi-autostrazi si pe centura Clujului ( ca inca nu se poate numi autostrada) in rest il folosesti foarte rar. De montat se poate monta un coleg si-a pus pe MCV-ul personal si ma fierbe sa-i mai gasesc clienti.
Eu fac destul de des cu megane drumul srpe Bacau si la cati gasesti disciplinati in trafic iti inchipui ca se decupleaza mereu.
PaulT
La cum se merge la noi pe autostrada nici macar la asta nu se preteaza pilotul... doar sa ai noroc sa fie foarte liber, altfel...
IRONICK
Eu de exemplu sufar dupa cruise control. Asa cum nu sunt autostrazi in romania.
Danny_bb
Mie mi se pare foarte util in localitati, unde mergi cu 60. Inca nu mi-am pus, ma cam dezarmeaza bug-ul.
vali222
QUOTE(IRONICK @ 1 Jul 2010, 11:28)
Eu de exemplu sufar dupa cruise control. Asa cum nu sunt autostrazi in romania.
*


IRONICK tu esti "sarea in bucate"pe acest forum. M-ai facut sa rad..Multumesc.
free_fiber
QUOTE(jordachefl @ 25 Jun 2010, 10:38)
O fi acelasi sistem care s-a pus pe Logan cu probleme de "mers in suturi" la viteze de peste 100 km/h ??

Nu e acelasi sistem, cel de 11,4mil are unitate centrala proprie si merge ok (am mers cu un logan cu astfel de CC).
In schimb, sistemul care merge in suturi este defapt cel implementat deja in calculatorul masinii, activarea lui insemnand doar montarea butoanelor. Si merge in suturi la orice viteza, nu doar peste 100 (Il activasem eu pe masina personala).
adiya
QUOTE(Danny_bb @ 1 Jul 2010, 11:38)
Mie mi se pare foarte util in localitati, unde mergi cu 60. Inca nu mi-am pus, ma cam dezarmeaza bug-ul.
*




QUOTE(free_fiber @ 2 Jul 2010, 08:11)
Si merge in suturi la orice viteza, nu doar peste 100 (Il activasem eu pe masina personala).
*




Hai sa fim seriosi pana-n suta merge acceptabil.
Dupa cum a observat si Danny este foarte util sa il folosesti si in localitate, pe drumuri europene spre exemlpu.
free_fiber
O fi masina mea mai proasta tongue.gif
Se simte mersul sacadat de catre toti pasagerii masinii.
Diferenta intre logan cu CC original si o masina care are din fabrica CC este diferenta foarte mare.
Acceptabil este daca te bazezi doar pe viteza indicata in bord. Acul vitezometrului nu se misca de pe valoarea setata.
adiya
Acceptabil inseamna ca nu este intru totul in regula. Acceptabil inseamna ca eu prefer sa il activez in detrimentul carcelului de la picior. Tu faci confuzie intre acceptabil si sesizabil.
free_fiber
Dap, corect smile.gif E sesizabil
ArtVandelay
QUOTE(bolidu @ 25 Jun 2010, 21:11)
Deci daca am setat ultima viteza pe 130km/h si eu am 80 spre ex in treapta 5 doar apas pe butonul ala si ma duce in 130 cat ai clipi mult mai repede decat cu pedala la fund.
*




poftim ?!? wacko.gif
de ce te-ar duce mai repede ? se activeaza "NOS"-ul? ohmy.gif
mariusjo
Am gasit pe google ca se poate pune Cruise Control pe Dacia Duster. Am vb prin mail cu cei care comercializeaza si zic ei ca se poate monta la service Dacia fara a se pierde garantia. Am inteles ca nu se taie fire ci doar de dezizoleaza si se fac ceva lipituri. Pretul e 11,4 mil. Merita oare ? O fi acelasi sistem care s-a pus pe Logan cu probleme de "mers in suturi" la viteze de peste 100 km/h ??

Unde ai gasit? Da-mi si mie un link te rog.
gabylzr
Pretul este nesimtit de mare , cine dracu isi va pune la banii acestia .
tzepesch
Un CC merita doar daca are suficiente functii. Nu stiu cum e cel de la Logan/Renault, dar la Toyota, de ex intre Buc si Tg, folosesc CC tot timpul. Avand in vedere ca il setez pe anumita viteza, daca ciupesc frana ii dau Restore, urca singura lin in viteza pana la valoarea setata, sau accelerez sau franez doar din CC. Asta imi salveaza implicit si din placute/discuri pt ca franarea o executa motorul, nu rotile. De regula intre Buc-Tg nu folosesc frana de pedala decat in caz de urgenta, iar acceleratia la fel. In rest doar CC.

Sistemul este f bun, daca este bine implementat pe masina. Dupa cum spuneti voi ca la Logan zmuceste, nu cred ca merita.

Iar treaba cu autostrazile, drumuri, etc. consider ca poate fi valabila preponderent pt cei care nu au CC pe masina si nu-s invatati cu el ca sa-i cunoasca beneficiile. Parerea mea.

Sanatate...
klaus
Adevaru' e ca CC ala de toyota e facut de vulcanineni, cu tehnologie romulana, nu se compara cu alte CC-uri facute de producatori pamanteni...
adiya
QUOTE(tzepesch @ 15 Jul 2010, 08:20)
daca ciupesc frana ii dau Restore, urca singura lin in viteza pana la valoarea setata
*


Si daca apre o situatie neprevazua si trebuie sa franezi pana sa ajunga la viteza setata ce se intampla?
tzepesch
Ce zici tu mister? Franeaza normal ca orice alta masina, nemaitinand cont ce CC. Doar ca la drum lung, de ex cand intri in localitati nu mai e nevoie de frana de picior. Apesi maneta coboara viteza prin frana de motor si ramane la cat o lasi. Iesi de localitate apesi maneta invers si accelereaza la cat vrei. Asta se traduce in confort, consum de combustibil pt ca eviti accelerarea violenta si economie de uzura la sistemul de franare. Cat e pe CC se poate conduce ca orice alta masina. Care-i problema de care te miri asa?

Ce o fi asa extraterestru la CC toyota nush, E extrem de simplu de utilizat si f practic. In oras da e inutil, dar Limitatorul de viteaza de scapa de amenzi. Il consider infinit mai util decat detectorul. O setezi si poti sa apesi acceleratia pana aprope la podea ca nu sare de viteza setata. In caz de urgenta ii dai blana si iese instant de pe limitator. Apoi cand o franezi revine la limita de viteza.

Consider ca aduce un mare plus de confort avand in vedere ca nu-ti mai oboseste piciorul intr-o pozitie fixa pe pedala de accelerarie, care-i f sensibila fiind electronica.

La dacie e comod, cel putin la a mea, pt ca e suficient de moale si nici f rigida si-mi pot sprijini piciorul pe acc fara sa ma apuce carceii la drum lung. La Toyota nu se aplica. Dupa 200 km tre s fac ture in jurul masinii sa-mi dezmortesc picioarele.
klaus
QUOTE(tzepesch @ 15 Jul 2010, 17:39)
Consider ca aduce un mare plus de confort avand in vedere ca nu-ti mai oboseste piciorul intr-o pozitie fixa pe pedala de accelerarie, care-i f sensibila fiind electronica.
*

Totusi nu asta ar trebuis a fie un rol al CC. Asta inseamna ca pedala aia e reglata prost ca tarie. Desi un rol in aceasta perceptie l-ar putea avea si utilizatorul care e obisnuit cu pedale "tari"
tzepesch
La Peugeot am inteles ca ar fi destul de ieftin de instalat modulul de CC, daca exista cablajul tras pana la volan. Ceea ce de regula e tras la modelele cu CC optiona. Costa doar maneta si cablul vreo 400 RON la reprezentanta.

<span class='edit'>15 Jul 2010, 16:53:</span>
adevarat klaus. dar aceeasi senzatie de picior obosit o am si de pe peugeot care are pedala mecanica. E o idee mai rigida ca la Toyota, dar chiar mai rau ca la aceasta.

Oricum ca e soft e placut la "calcari" pt ca nici n-o simti cand o apesi. Dar la drum lung mi se pare obositoare pt ca trebuie sa-mi tin piciorul incordat pe o pozitie. Asa, clic CC-ul si drum intins.

15 Jul 2010, 16:56:
E dubios daca ziceti ca la dacia merge in suturi.
C a t a l i n
Bai tepese, te-ai trezit in sant cu breaku, iar acu vii sa ne spui ce face butonu restore? Ce dracu ma... FYI, afla ca la Renault, cu o anumita combinatie de butoane ale CC si pedale, poti accelera foarte rapid, cu o senzatie foarte tare...

Celor care inca isi pun intrebari despre cum sa franeze, cum sa decupleze, cum sa anuleze CC, nu le recomand... mai bine sa foloseasca in continuare o caramida sau socul tras un sfert...
IRONICK
QUOTE(tzepesch @ 15 Jul 2010, 17:52)
E dubios daca ziceti ca la dacia merge in suturi
Exista si o cauza pentru mersul dubios, dar cand nu te documentezi suficient ca sa stii despre ce iti dai cu parerea, te iau altii in bascalie cum sa intamplat mai sus.

Filip
QUOTE(C a t a l i n @ 15 Jul 2010, 17:27)
Bai tepese, te-ai trezit in sant cu breaku, iar acu vii sa ne spui ce face butonu restore? Ce dracu ma... FYI, afla ca la Renault, cu o anumita combinatie de butoane ale CC si pedale, poti accelera foarte rapid, cu o senzatie foarte tare...

Celor care inca isi pun intrebari despre cum sa franeze, cum sa decupleze, cum sa anuleze CC, nu le recomand... mai bine sa foloseasca in continuare o caramida sau socul tras un sfert...
*


Asta e mit, sau chiar se folosea in trecut caramida? huh.gif
adiya
Intreabarea mea nu era una in necunostinta de cauza.
Folositi functia restore la Logan si incercati sa franati pana sa ajunga la viteza respectiva. Veti avea o surpriza si anume ca nu mai decupleaza nici la franare nici la calcarea ambreiajului nici la apsarea butonului "0".

Asadar nu folositi restore la Logan decat cand sunteti sigur ca aveti suficiet spatiu pentru accelerarea necesara.
tzepesch
mda, logan, ce sa zic.

si si sant cu breaku am ajuns pt ca 1 era noapte, 2 curba periculoasa nesemnalizata, 3 mi-au cazut toate luminile din cauza curelei alternatorului 4 cauciucuri de 11 ani, 5 nisip pe jos 6 ghinion. si da, multumesc nu am patit nimic pt ca purtam centura, aviz amatorilor de a merge cu ea trasa prin spatele scaunului.

ca la logan merge ca un kur CC-ul ala nu inseamna ca la fel de "functional" e pe toate masinile.

15 Jul 2010, 22:31:
nici n-a fost nevoie s ma documentez, doar am citat ce s-a spus mai sus.
vet
QUOTE(tzepesch @ 15 Jul 2010, 22:29)
mda, logan, ce sa zic.

mi-au cazut toate luminile din cauza curelei alternatorului 4 cauciucuri de 11 ani,


Adica....ti s-a rupt cureaua de la alternator si s-au stins luminile?? blink.gif Asta suna a poveste de adormit copii. Sau poate ne spui ca, de fapt, erai plecat fara baterie.
Cauciucele alea de 11 ani cu ce spaga au trecut de ultimul ITP ?

Bine ca ai ajuns in sant si nu pe contrasens.
IRONICK
QUOTE(tzepesch @ 15 Jul 2010, 23:29)
nici n-a fost nevoie s ma documentez, doar am citat ce s-a spus mai sus
Pai alta data sa o faci, pentru ca particica de cc din ecu nu este programat la Logan. Faptul ca trag unii si altii niste fire nu insemna ca si trebuie sa functioneze cum trebuie. El trebuie sa stie de niste rapoarte in cutie, de niste masuri la cauciucuri, de masa masinii, etc ... ca sa stie cum sa accelereze si sa mearga constant. Dar tu nu te lasa, dai si lupta, fara sa intelegi o boaba despre ce se discuta. Cand producatorul o sa faca asta, o sa si mearga cum trebuie.
adiya
Am presupus ca se subintelege ca Dacia NU are CC din fabrica...
klaus
QUOTE(Filip @ 15 Jul 2010, 19:59)
Asta e mit, sau chiar se folosea in trecut caramida?  huh.gif
*


Se folosea, dar in special la locomotive care au pedala de conductor "mort"
tzepesch
QUOTE(vet @ 16 Jul 2010, 00:08)
Adica....ti s-a rupt cureaua de la alternator si s-au stins luminile?? blink.gif Asta suna a poveste de adormit copii. Sau poate ne spui ca, de fapt, erai plecat fara baterie.
Cauciucele alea de 11 ani cu ce spaga au trecut de ultimul ITP ?
Bine ca ai ajuns in sant si nu pe contrasens.
*



Cu nici o spaga, nici nu s-a uitat la cauciucuri. Si am aflat ca au 11 cand le-am schimbat in iarna. Eu stateam cu impresia ca au vreo 6. Si semnul de uzura incepuse sa se toace, dar ale naibii au tinut fatra sa se taie sau sa faca galme. Cauciucuri japoneze, Khumo, f bune.

Se lasase alternatorul din bratul acela curb si se slabise cureaua. Cert este ca dupa ce am intins-o n-am mai avut probleme cu luminile. De aici am concluzionat ca aia a fost problema. Pisica neagra, ceasul rau.

Adevarat, bine ca n-am ratat podul urmator care era peste dambovita, nu peste un parauas. Oricum, a fost norocul maxim ca daca era 5 cm mai in stanga ma rasturnam, daca era mai in dreapata ma infigeam in ditamai stalpu de gard. Cineva sus a tinut becul aprins.

Si ai mei erau in spatele meu cu masina lor. La nici 5 min trecu o salvare intamplator p-acolo. Si un jeep de care m-am legat cu sufa.

QUOTE(IRONICK @ 16 Jul 2010, 01:18)
Pai alta data sa o faci, pentru ca particica de cc din ecu nu este programat la Logan. Faptul ca trag unii si altii niste fire nu insemna ca si trebuie sa functioneze cum trebuie. El trebuie sa stie de niste rapoarte in cutie, de niste masuri la cauciucuri, de masa masinii, etc ... ca sa stie cum sa accelereze si sa mearga constant. Dar tu nu te lasa, dai si lupta, fara sa intelegi o boaba despre ce se discuta. Cand producatorul o sa faca asta, o sa si mearga cum trebuie.
*



Ai dreptate, no comment.
b76bgaarh
kuhmo sunt koreene nu japoneze... tot asiatici, tot cu ochii mici, dar ai grija sa nu il faci pe unu de asta japonej ca te calca in picioare ... e mai mare rivalitate ca la noi cu maghiari.....

da le zici nu gluma, vad ca continui in nota de la jurnal de bord.

la megane cc nu e din parghie e din butoane si apesi + sau -... iar senzatia de accelerare este mai pronuntata decat atunci cand esti cu pedala la fund.
tzepesch
zic ce? huh.gif

ok, my bad cu khumo, am notat
asybo2002
Am postat si la: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2590725

Cine ma poate ajuta sa montez un Cruise control pe un Duster? Practic este vorba sa incercam sa enablam functia din UCH-ul masinii si ne folosim de una din manetele de la comfort auto.

Multumesc,
Pedala
Obs: Domnilor membri DaciaClub, mai putin off topic va rog, mai mult respect pentru ceilalti membri.

Eu am montat cruise control pe Opelul meu, o Astra benzinara din 2001. Doua lucruri sunt fundamentale ca se poata realiza treaba in timp si buget pamantesc:
-prezenta functie CC in ECU'ul Dusterului. Care dintre cele 3 motoare de pe Duster au asta?
-prezenta clapeta de acceleratie actionata electric. Asta presupune ca si pedala de acceleratie din habitaclu sa transmita sarcina electric, nu mecanic prin cablu. Care dintre cele 3 motoare de pe Duster au asta?

Restul, adica activarea CC, maneta din bord, intrerupatorul de la pedala de ambreiaj se rezolva de pasionati.
klaus
Conditiile sunt indeplinite de motoarele DCI.
Insa exista si cruise-control universal, cu actionare mecanica asupra clapetei...
asybo2002
Deocamdata am maneta ... smile.gif
Pedala
Maneta este pentru gama Renault? Ca nu prea pare.
Trebuie lamurite urmatoarele aspecte:
-pinii/firele din ECU care se ocupa de CC; trebuie cunoscut traseul (cablajul) lor pana in zona volanului;
-siguranta din panoul de sigurante care se ocupa de CC;
-corespondenta firelor manetei de CC. Vad ce cea de mai sus are 6 fire.
-existenta precablajului pentru switch ambreiaj si a switch-ului in sine.
TAW
Pentru cei ce doresc un CC aveti o optiune si la cei de la WAECO...Din pacate pretul e putin cam mare, cca 550-600 Euro cu toate accesoriile.
Pedala
Trebuie exploatata fucntia de CC din ECU motoarelor de Renault. Solutiile third party mi se par si mai complicate.
Dsign
Motorul 16v Euro5 de pe Duster are acceleratie electronica... Un bullshit mare, insa care sper sa ma ajute cu CC-ul smile.gif
kosta
asybo ce ai mai facut cu "pilotul automat". Ma interesaza si pe mine daca se poate face ceva
asybo2002
Am doar comanda din postul meu de mai sus. Nu am reusit inca sa gasesc pe cineva sau timpul necesar.

Cand/daca rezolv sigur anunt, deci nu e problema.
raresvintea
cruise controlul: cel mai folositor upgrade avut vreodata pe vreo masina. Montat pe o skoda octavia I la drum lung este o adevarat placere condusul. Scapi de intepenire piciorului, o pui sa mearga cu 58km/h prin locatlitati si asa mai departe. De obicei folosesc functia pe autostrada, pe E85 etc.
comfort_auto
QUOTE(gabylzr @ 15 Jul 2010, 06:20)
Pretul este nesimtit de mare
*



acum avem un pret nesimtit de mic :
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2720754
pedrovl
in concluzie ma intereseaza si pe mine un CC. Pe care se pune mai bine si mai usor? Eu am un dci 110 4x4 si in decembrie vine si al sotiei 1,6, 16 v 4x4. deci pun pe care e mai bine.

1. cat costa?
2. cine face manopera?
3. se pierde garantia?
4. ce urmari (ma refer la probleme) pot fi ulterior montarii acestuia?

astept ceva raspunsuri. multumesc anticipat.






This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.