Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare lichid de racire si frana SLZ
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Tzus
Salutare,

Am gasit cateva topicuri despre schimbarea lichidului de racire insa nu am inteles prea multe.As vrea sa imi explice cineva pas cu pas cum se face operatiunea.Am citit ca se desface conducta din dreapta radiatorului si se mai goleste si apa din calorifer.Unde este situat caloriferul si cum pot scoate apa din ele?Am mai citit ca in afara de radiator si calorifer mai este apa si in motor, aceasta cum se scoate?As vrea sa scot tot lichidul pentru ca eu am unul de culoare rosie si am inteles ca pt. SLZ este indicat cel de culoare verde si as dori sa-l inlocuiesc,nu sa-l amestec.

Referitor la lichidul de frana are ceva daca scot cu seringa lichidul din bidon si apoi pun altul la loc?Asta ca sa nu mai fiu nevoit sa-l dau afara pe la etrier si apoi sa fac aerisirea.
augustin87r
Daca scoateti lichidul de frana doar cu seringa o sa ramana pe conducte cel vechi asa ca nu e mare afacere. Cel mai bine e tot cu aerisire...
Vladd
De ce sa nu fie mare afacere?scoate tot lichidul din borcan, cat se poate apoi il umple cu noul lichid de frana dot 4 (parca asta-l recomanda producatorul) , apoi aerisire de la cea mai indepartata roata de pompa, adica stanga spate pana-l elemina pe cel vechi.
i96nds
Corect, nu va apucati sa goliti complet instalatia ca nu veti reusi sa o aerisiti bine... Cel mai bine cum zice Vlad.
augustin87r
Eu am aerisit-o bine. Lichidul care e pe conductele de la celelalte roti nu va fi scos doar aerisind pe cea din spate....se amesteca lichidele....fiecare face cum considera...
andrei_radu
QUOTE(Tzus @ 27 Jun 2010, 16:51)
Referitor la lichidul de frana are ceva daca scot cu seringa lichidul din bidon si apoi pun altul la loc?Asta ca sa nu mai fiu nevoit sa-l dau afara pe la etrier si apoi sa fac aerisirea.
*




Omul vroia sa nu mai aeriseasca, cititi tot dragi colegi!

Deci...nu faci nimic daca inlocuiesti doar lichidul din borcan. Va fi lichid nou doar in borcan, pe conducte ramanand tot cel vechi.

Se poate goli tot circuitul, se poate spala cu alcool tehnic daca se doreste, apoi se umple la loc. In cazul asta, in prima faza desfaci toate aerisitoarele si lasi sa se duca lichid pe conducte prin cadere (punand si un sac de nisip in portbagaj sa se deschida mai mult repartitorul pe spate), apoi incepi si faci aerisirea. Dai un search si gasesti exact cum se face.

Daca nu vrei sa golesti tot circuitul, atunci umpli pan la gura borcanul cu lichid nou si incepi sa faci aerisirea. Dar lasi sa curga mai mult lichid, asa incat cel nou din borcan sa ii ia locul celui vechi de pe conducte. Ai grija sa completezi cu lichid in borcan atunci cand scade la minim. Sa nu uiti si sa ia aer din nou.

Ca fapt divers, are probleme de franare de vrei sa schimbi lichidul? Eu nu l-am schimbat niciodata, nici de completat nu a fost nevoie niciodata. Si masina este din iunie 2003. Da stiu...se schimba la doi ani, dar o data ce nu are nici o problema de franare, nu prea are rost sa schimb.
Bafta!
romanvs
Sunt topicuri cu inlocuirea lichidului de racire si de frana in care am explicat si eu cum se face si de altfel cum am facut si eu.
Deci cautati cu incredere...
Tzus
Multumes frumos pt. detalii...si masina mea este tot din 2003, la mine a ajuns acum 2 ani si ma gandeam sa-i schimb lichidul ca probabil cu trecerea timpului isi mai pierde din proprietati.
Lichidul de racire o sa-l schimb eu dar la cel de frane cred ca o sa apelez la un service, nu prea as vrea sa ma joc cu franele.
andrei_radu
Si eu trebuie sa schimb lichidul de racire ca nu l-am schimbat niciodata din 2003 de cand am masina. Inainte de a-l schimba nu uita sa iei colier nou pt ca alea care sunt pe masina nu se mai pot folosi odata desfacute. Oricum o sa te chinui ceva sa-l desfaci. Eventual daca tot scoti lichidul, verifica si termostatul. E un tutorial complet pe aici.

Si cu lichidul de frana...nu stiu ce sa zic, faci cum consideri. Intr-adevar in timp isi mai pierde calitatile, dar daca masina franeaza la fel de bine si nu ti s-a intamplat sa fie pedala moale sau sa faci pedale pana tine ca lumea, ca la daciile mai vechi, nu prea vad rostul acestui schimb. Eu nu l-am schimbat niciodata ca nu am avut nici o problema. Iar un schimb complet corect al lichidului presupune,cum am mai zis, golirea circuitului, spalarea cu alcool tehnic, desfacuti etrierii si cilindrii si curatate depunerile de prin ele, apoi reumplere si aerisire. Din pacate nici in service nu se fac toate operatiunile astea, dar daca nu te pricepi...clar nu te baga.

Spor la treaba!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.