Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme indicator combustibil
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
asgard1955
Am citit in cateva locuri ca indicatorul de bord al combustibilului mai da rateuri.

Cam asta ari fi problema (sursa softpedia):

"Dupa 6 ore petrecute in service cu reprezentantul Automobile Dacia m-am linistit cel putin deocamdata. Am depistat problema: Rezervorul la Modelele 4X4 are 2 compartimente datorita cardanului care face ca rezervorul sa il ocoleasca cumva astfel incat daca masina sta inclinata (scrie si in manual) compartimentul din stanga spate (sub bancheta ma refer) ramane cu ceva motorina care nu se scurge decat daca masina se reinclina. Este sa zicem o problema neprevazuta si probabil va fi o rechemare desi nu este defect nimic. La Koleos au avut aceeasi chestiune dar francezii au remediat imediat punand un furtun care comunica cu cele 2 rezervoare. Munca a fost sisifica. Au determinat valorile jojei carburant, a sondei litrometrice, circuitele, tabloul de bord, am scos toata motorina din rezervor, am pus-o inapoi, am refacut plinul. Pentru cei interesati valorile jojei (care are si sonda litrometrica si sorbul si plutitorul trebuie sa fie: pavele O = peste 272 ohm, pavele maxim = sub 45 ohm. In concluzie: Masina nu are un defect dar apare eroarea cu ocazia inclinarii ca la orice masina. Problema este ca revenirea informatiei este foarte greoaie pentru ca cele 2 compartimente nu comunica decat prin inclinare (panta, curbe). Reprezentantul uzinei a promis ca va discuta la productie aspectul si vor remedia in cel mai scurt timp probabil printr-o rechemare. Slava Domnului ca nu este vorba de o defectiune. CB merge perfect, consum, si toate cele cu exceptia mentionata ca autonomia poate fi eronata dupa anumite inclinatii. Cel putin pana una alta sunt linistit mai ales ca i-am foit "cum au vrut muschii mei".

P.S. Nenea de la uzina mi-a spus ca Dusterele lor au peste 50k kilometri in conditii infioratoare si merg in 3 schimburi (ruleaza 24 din 24) cu nebuni la volan si NU s-a stricat niciunul pana acum decat ca le-au spart jante, brate si alte componente mergand prin bolovani cu viteze de neimaginat !!! In rest omul avea numai cuvinte de lauda. Speram ca nu minte!"

"Cam de rahat faza. Adica fac rezervor cu cocoasa dar nu si comunica intre ele cocoasele?"
adrian_c
Da, interesanta problema tehnica ...

... insa doar Dacia-Renault putea sa puna semnatura pe o asa solutie tehnica !

Sper sa fie chemare in service, ca altfel nu poti merge la drum numai cu o jumatate de rezervor.

Oricum, este buna si solutia asta, cand ramai in pana de benzina/motorina nu mai stai cu sticla la sosea, iei cricul si ai rezolvat problema icon_mrgreen.gif

Bafta si bravo pentru postare !
l_stoian79
hai sa facem haz de necaz: ziceam ca ai "rezervor de rezerva" :-)
serios vorbind... e neplacut dar nu critic...se va rezolva...bafta! si s-o folosesti sanatos cat mai multi km fara probleme!
asgard1955
Userul de pe softpedia se pare ca este membru din 2004 si al acestui forum.
jay333
Problema nu e a mea, era a lui pedrovl. Eu doar am facut-o cunoscuta pe SP cu trimitere la sursa, adica la forumduster.ro care, se pare, si-a dat duhul.
asybo2002
Eu am inteles ca este o problema de indicator al nivelului, insa in realitate motorul isi trage benzina la fel de linistit, din toate cocoasele, doar ca tu ai informatia deformata. Insa nu trebuie sa pui vreun cric sau sa urci/cobori vreo bordura ca sa ai acces la combustibil. Practic, daca stii cat ai bagat, cum ai mers si notezi si kilometrajul, nu ai cum sa ramai in pana. Insa e intolerabil, sunt de acord.
IRONICK
Esti sigur ca trage din toate cocoasele? Ca eu din ce am vazut prin niste desene are un singur sorb. Acelasi ca la Logan.
asybo2002
QUOTE(IRONICK @ 2 Jul 2010, 10:05)
Esti sigur ca trage din toate cocoasele? Ca eu din ce am vazut prin niste desene are un singur sorb. Acelasi ca la Logan.
*



Intelesesem prost.

Scuze, retractez.
klaus
Daca mai vad vreo postare cu tva-ul ala in alte topice decat in cele doua existente deja, ala crizat de la http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=185921 si celalat mai general de la http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=185491 se lasa cu sanctiuni.
aalinte
Constructorii care se respecta au gasit o solutie pentru un astfel de rezervor. In rezervor exista o a 2-a pompa electrica menita sa faca transefrul de carburat intre cele doua tancuri (vezi Audi Q7). Si cei de la audi au fost nevoiti sa faca o astfel de partajare a rezervoruli din lipsa de spatiu.O astfel de pompa ar fi insemnat un cost suplimentar. In concluzie.... o masina low cost are si ea neajunsurile ei.
marksman
QUOTE(aalinte @ 2 Jul 2010, 21:52)
Constructorii care se respecta au gasit o solutie pentru un astfel de rezervor. In rezervor exista o a 2-a pompa electrica menita sa faca transefrul de carburat intre cele doua tancuri (vezi Audi Q7).[...]


Mai lipseste butonul "Crossfeed":
johny2k
Si mie mi-a aparut problema cu indicatorul ieri dupa ce am urcat Feleacul cu rezervorul plin, mi-a aratat doar 3 linii. Noroc cu computerul de bord unde arata nr de litri consumati.
Oare ne vor chema sa rezolve problema?
Squirrel
Si probabil la benzina vor aparea aceleasi simptome...
dragos101010
la benzinare aceeasi problema:)) cum se rezolva asta ca incepe sa ma streseze?
iulian'71
Nu va face-ti probleme fiinca nu o sa ramane-ti fara carburant in rezervor sau in pana prostului.
fritzih
e stresanta rau de tot problema cu indicatorul de combustibil...fara sa inclin masina, o ia razna...ba imi arata ca e plin desi e jumate sau invers sad.gif
florikah
Ai fost la garantie cu pb asta? Ce ti-au zis?
jay333
A mea a facut figura numai cat am catarat-o pe teren inclinat. Cand am revenit pe drum drept, indicatorul si-a revenit si el.
fritzih
yo inca n-am bagat-o p teren accidentat sau inclinat si tot face figuri...dar acum problema e ca imi indica ca am mai mult combustibil ...imi arata cu 3-4 liniute peste cat ar trebui sa arate
b76bgaarh
nu cumva ai umplut pana in buza... anumite modele fac chestia asta daca bagi prea mult in rezervor.
IRP
Am patit si eu chestia asta. Am lasat masina parcata cu doua roti pe o bordura ceva mai inalta. Desi aveam doar doua linii lipsa, cand m-am urcat dupa doua zile aveam doar trei linii la martorul din bord. Nu si-a revenit decat dupa ce m-am dus la benzinarie si i-am facut plinul. Acum nu am nici o problema, dar nici nu am mai avut ocazia sa o las intr-o pozitie dificila.
asybo2002
Treaba e ca nu cred ca se poate rezolva si nici nu cred ca au de gand sa faca rechemari. Am citit in manualul de utilizare ca e o manifestare "normala" in offroad, nasol e ca se manifesta si la borduri.
Personal m-am impacat cu problema. O mai cocot, o mai opresc si daca nu isi revine alimentez si gata.

Totusi nu e o masina de top, sa te astepti ca totul sa fie ok.
TAW
Cel mai fain e ca din cate am inteles, se stia de problema asta din faza de pre-productie, dar se pare ca era deja prea tarziu (prea scump) sa se remedieze. Se pare ca vor incerca sa remedieze aceasta problema, ramane insa de vazut daca vor si reusi...
virgiliu
Azi ma duc sa bag benzina mergand pe rosu cam de vreo 7 km. Ii zic lui nenea ala sa faca plinu. Stau ce stau si zice ala "gata!". Cand ma uit 40 de litri blink.gif WTF!
Inseamna ca se aprinde becu cand mai am 10 litri in rezervor? Mi se pare enorm. Ala zice "inseamna ca consuma putin, cat loganu". Da da... radmasa.gif
zoliasi
Si eu am avut problema asta-arata mai putin cand era mai mult sau invers-in primele zile dupa ce-am luat-o si am fost la service si mi-au spus ca asa face la inceput,ca scrie ceva si in carte,ca mi-au resetat compu etc.Dupa care am plecat in concediu si mi-a facut iar asa(am umblat pe tot felul de drumuri).Acu dupa ce m-am intors n-a mai facut asa,dar nici nu am mai bagat mai mult de 10 litri de benzina la o alimentare...
Squirrel
Problema are drept cauza forma rezervorului la modelele 4x4 care genereaza estimarile eronate cu cat rezervorul este mai gol...Cred ca s-a mai discutat. Si mai sunt si notite prin manual (repetate), daca il mai citeste cineva.
IRONICK
Au doua moduri de rezolvare. Se mai joaca cu despartiturile prin rezervor sau modifica softul la cb. Problema este ca la ambele se cere inlocuire, ca nici TdB-ul nu are legatura filara la mufa de diagnoza.
bobo77
Inca se gindesc care solutie este mai ieftina...
Squirrel
Este una și foarte ieftină și foarte riscantă(mai ales la 4Ś4)…furtunaș de legătură tras pe sub transmisie…Rezolvă problema indicatorului de combustibil, dar fie te lasă fără el în situații limită(când se iese în afara carosabilului), fie este un potențial de risc de aprindere prin expunerea combustibilului…
zoliasi
QUOTE(Squirrel @ 18 Aug 2010, 15:55)
Si mai sunt si notite prin manual (repetate), daca il mai citeste cineva.
*



Eu zău că nu am văzut asa ceva scris prin manual,imi poți spune la ce pagină?
Squirrel
Prin zona de descriere a computerului de bord, referitor la consum…Nu am acces momentan la manual…
Este scris într-un chenar prin colțurile paginilor.
asybo2002
Problema este ca mentiunea este pentru offroad si, in fapt, fenomenul se manifesta si la o simpla bordura.

Iar sentimentul este nepretuit, alimentezi, mergi cativa km, urci o bordura, pleci peste ceva vreme si pac lipsa cateva liniute...

Pur si simplu e de nedescris si nu te poti obisnui cu acest fapt, oricat ai incerca.
zoliasi
Da,Squirrel,am gasit,eu ma tot uitam la rezervorul de carburant...E intr-adevar enervant.
mariusjo
Si la mine a aparut problema cu imdicatorul de combustibil si nici macar nu eram urcat pe bordura. Parcat pe o stradauta inclinata cam 5/10%, dupa plecare din 8 linii am ramas cu 3 linii care au ramas intepenite pana am oprit motorul si la repornire si-a revenit. Mai suparator este faptul ca nici dupa atatia ani de cand monteaza CB nu au reusit sa faca ceva sa nu se mai reseteze. In 2400 de km. mi s-a resetat de 3 ori. Deja ma gandesc sa o vand dupa ce am investit o gramada de banuti in ea.
bobo77
Doar pentru atat mai vinzi bunatate de masina...pentru CB intareste sau schimba masa, pentru combustibilul afisat eronat ai rabdare este o masina noua, probabil se va rezova...
PaulT
Din pacate vei pierde enorm la revanzare daca o vinzi acum sau in viitorul foarte apropiat, deci mai bine o tii macar 2-3 ani. Pentru resetare ti-a dat bobo rezolvarea. Aceeasi problema a fost si este si la Logan. Si eu am fost nevoit sa dublez firul de masa.
IRONICK
QUOTE(PaulT @ 29 Aug 2010, 22:41)
Si eu am fost nevoit sa dublez firul de masa
Sunt destule cazuri cand dublarea nu a rezolvat problema resetului.
QUOTE(mariusjo @ 29 Aug 2010, 20:18)
Mai suparator este faptul ca nici dupa atatia ani de cand monteaza CB nu au reusit sa faca ceva sa nu se mai reseteze. In 2400 de km. mi s-a resetat de 3 ori. Deja ma gandesc sa o vand dupa ce am investit o gramada de banuti in ea.
Pai au facut ceva. Au redus cheltuielile cu producerea TdB-ului. De la 6 leduri in spatele lcd-ului au pus 4, tot sistemul de prindere al lui este acum ca la o jucarie chinezeasca, cu niste tabla care se indoaie la capete, au scos piese de pe pcb, schimbat motorasele, .... cum adica ei nu au facut nimic??? Cum poti sa spui asta? Nu se vede in pretul ala de 18.000Euro???

PS. Meritul pentru rezolvarea resetului la cb il are un singur user pe forum, care a pierdut timp sa testeze si sa implementeze. Evident, Dacia s-a comportat marleneste cu el cand a descoperit mucegai pe plafon. Chiar sunt curios cand apar petele la Duster.
C@talin
ironick da si cablaju arata mai jalnic ca cel vechi. parca e facut din mizerii reciclate acuma.

bine si pe faze 2 e acelasi bord nou cu 4 lede la ecran si doua la ceasuri .
specialist
Si mie mi se pare enervant. Uite azi imi arata autonomie de 2,5l adica 34 km, inutil sa va spun ca mai aveam 3 liniute... Am alimentat 26 l (!!!!) si s-a oprit la pompa. Adica mai erau 24l? Acum bineinteles ca e tot aiurea>imi arata o autonomie de 630 km, dar tot 2,5l. Mie mi se pare de-a dreptul jenant radmasa.gif
CristiC-GL
Am parcat peste noapte pe un deal, Duster înclinat pe spate/stânga. Seara - indicator nivel carburant: 6 din 8. Dimineața - indicator nivel: zero !!!

Știind că am destulă motorină circul de la Brașov la Covasna. Șosea bună, fără accelerări, curbe, mers liniștit, rodaj. Indicator nivel: rămas pe zero. Neplăcut.
Mai departe de Covasna - drumuri forestiere, curbe multe, pante, rampe. Chiar și după o oră de înclinări și zgâlțâieli indicatorul de nivel a rămas neschimbat, rezervor "gol". Foarte neplăcut.

Opresc motorul, parchez cu mașina înclinată în față, pantă nu prea mare. Revin peste 2 ore - et voila: am din nou motorină în rezervor! icon_mrgreen.gif
Seara - parcat pe același deal, de data asta cu botul la vale. Indicator nivel a doua zi: OK.
luciango
Am si eu problema cu indicatorul de combustibil si confirm ca apare mai ales cand masina e parcata inclinata pe partea stanga. Dupa ceva timp isi revine insa (intotdeauna dupa alt timp!)

Intrebarea mea este: sorbul este in partea ce mai joasa si ia cata benzina reala am in rezervor? Sau practic indicatorul arata starea reala a sorbului si atunci cand masina e inclinata risc sa raman in pana de benzina?
mariusjo
@luciango intrebarea ta este f. buna, am formulat-o si eu mai demult si nu am primit nici un raspuns. Acum daca ne-am mai inmultit poate se va gasi cineva sa experimenteze.
dacotec
Probabil va trebui reetalonata joja de carburant, o solutie identica cu cea de la Q7 chiar nu cred ca va aparea, sau poate la ce se va produce de acum incolo....
venusake
Q7 a avut/are probleme asemanatoare ?
dacotec
la toate modelele 4*4 ar trebui sa existe problema asta, cand cardanul separa rezervorul.Din ce stiu eu la Q7 exista inca o pompa care face transferul dintre cele doua cocoase...parca s-a mai diescutat mai sus treaba asta
saddan
QUOTE(luciango @ 27 Sep 2010, 19:29)
Intrebarea mea este: sorbul este in partea ce mai joasa si ia cata benzina reala am in rezervor? Sau practic indicatorul arata starea reala a sorbului si atunci cand masina e inclinata risc sa raman in pana de benzina?
*



luciango intr-un fel ti-ai dat singur raspuns. Problema apare cand parte din carburant ramane in cocoasa stanga (cea mai mica) neavand posibilitatea de a reveni in cocoasa dreapta decat daca inclini masina spre dreapta (cea mai mare), unde e si sorbul. Asta inseamna ca in momentul in care nu mai ai carburant in cocoasa dreapta (chiar daca in stanga mai este combustibil) masina se opreste. Am fost in situatia in care eram pe bec portocaliu (nivel combustibil scazut) si cand am alimentat la pompa mi-au intrat vreo 35-40l (nu pot spune exact ca nu am fost foarte atent).
La concesionar mi s-a spus ca se gandesc la o solutie, dar nu se stie cand vor avea un raspuns final.

Cu bine
pepyto
Problema cu indicatorul de combustibil mi-a aparut si mie a 3-a zi de cand am luat masina, la nici 100 de Km, aveam rezervoru plin si dintr-o data mi-a scazut la jumatate, masina ruland pe suprafata dreapta. Mai nou, a inceput pe la 3000 de Km sa mi se reseteze singur indicatorul care imi spune cat combustibil am consumat de la ultima resetare a calculatorului de bord. Plus alte probleme, cum ar fi turatia motorului la ralanti care este de 500 rot/min indiferent daca motorul numai ce a fost pornit sau deja a apucat sa se incalzeasca. Si raspunsul oamenilor de la service-u Dacia, la reprezentanta de la care am luat-o, in legatura cu indicatorul de combustibil, a fost:"este absolut normal asa ceva, datorita sondei de benzina"; cu alte cuvinte este normal sa nu sti niciodata cat combustibil ai in rezervor, sa mergi la ghici.
IRONICK
QUOTE(pepyto @ 28 Sep 2010, 16:27)
Plus alte probleme, cum ar fi turatia motorului la ralanti care este de 500 rot/min indiferent daca motorul numai ce a fost pornit sau deja a apucat sa se incalzeasca
Sigur citesti bine din TdB? Am eu o vaga banuiala ca tu nu te-ai prins pana acum ca acel cadran incepe de la 500rpm si nu de la 0rpm. la fel cum nu s efacea diferenta intre ci si cm ...
QUOTE(pepyto @ 28 Sep 2010, 16:27)
"este absolut normal asa ceva, datorita sondei de benzina"; cu alte cuvinte este normal sa nu sti niciodata cat combustibil ai in rezervor, sa mergi la ghici.
*
Noroc ca masina se vinde la export, ca altfel nu se rezolva problema.
pepyto
cred ca in privinta turometrului ai dreptate, o sa verific maine exact; dar si asa inseamna ca turatia mea e de 750 rot/min, iar cei de la Lazar Service Tirgu Jiu, de unde am achizitonat masina mi-au zis ca normal trebuie sa fie de aproximatie 900 rot/min la ralanti.
PaulT
Aia bat campii. Turatia normala este de 750rpm...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.