Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor Diesel K9K-V7? (Symbol 2007)
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2
paul_damian
Fratele meu ia in considerare sa cumpere de la o firma un Symbol din iunie 2007. Insa nu stie prea multe despre motorul diesel de pe el (1,5 dCi), si m-a rugat sa pun o intrebare. Nu stiu exact care din motoare e, insa in talon scrie K9K-V7.

Aveti idee despre ce motor e vorba? Daca da, ce-mi puteti spune despre el - fiabilitate, probleme, etc.
C a t a l i n
tractor.
paul_damian
Adica?
slider2
am eu un tovaras ce conduce la firma un symbol 1.5dci. a avut versiunea de 65cp, acum o are pe cea de 68 (oficial 70cp). intre cele doua sunt diferente majore, cea din urma fiind mult mai vioaie.
dar eu ca unul care a facut trecerea de la benzina la diesel, pot spune asa: cand va fi sa-mi iau masina personala, aceasta va fi pe benzina. diesel doar daca parcurg peste 20.000km/an, mai de graba un 25.000km/an...

@paul, catalin vrea sa spuna ca motorul suna foarte asemanator cu un tractoras, vibratiile si zgomotul sunt la ele acasa si aici nu e vorba doar de symbol. chiar si a mea care este o clasa mai sus ca un symbol sufera la acest capitol.
am mai spus-o eu intr-un topic, toti fanii diesel afirma ca la viteza de croaziera (gen autostrada), datorita rularii la turatii mai mici, diesel-ul este mai putin zgomotos. eu le spun ca se inseala.
la 130km/h am un pic peste 2500rpm, dar zgomotul motorului in habitaclu este mult mai pregnant fata de fosta mea masina, cu care avea peste 3500rpm (ba chiar aproape 4000rpm) la 130km/h...
paul_damian
Multumesc, slider, pe mine ma intereseaza mai mult si problemele de fiabilitate la motor. De exemplu daca e acelasi motor de pe Logan care poate suferi, in anumite conditii, de boala pompei - span. Nu-mi pot da seama dupa cod, fiindca n-am auzit de "V7" pana acum, asa ca intreb si eu smile.gif
Markos
daca era "Q7" era o treaba, dar asa...
slider2
de problemele alea cu pilitura nu prea am auzit pe la renault-uri, dar pe tovarasul meu l-am auzit ca unele din masinile de la firma mai au probleme cu injectoarele. acum mai depinde si de cum se merge si cum s-a mers cu respectiva masina. multi posesori de diesel au tendinta sa mearga subturat cu gandul ca are motorul destul cuplu nu-i problema. dar acest tip de mers este mult mai daunator la diesel fiind ca sunt motoare turbo, decat la otto aspirat.
ArtVandelay
nu conteaza ca e renault sau dacia, conteaza de cine e facuta pompa de injectie .. daca e tot delphi e cam nasol
mircea-daniel
k9k e cod comun pentru toate dci-urile de la renault. Diferentele intre ele constau in pompa de injectie, turbina, intercooler (ca sa mentionez cateva).

Motoarele in sine sunt fiabile. Pe al meu clio, am un k9k de 65 cp ce are 180.000 de km si nu a avut nici o pb (bujiile schimbate se pun ca si consumabile).
Important este ca sa se mearga cu ele conform caietului de sarcini. Unele pot fi turate pana la 4000 de ture (cele de pe symbol, kangoo), iar altele, gen cele de pe megane, trebuie folosite intr-o plaja mai mica de valori. Totul e in cum te comporti cu ele: ai grija si nu iti bati joc, masina te tine si te servesti de ea mult si bine. Nu ai grija de ea si iti bagi picioarele, intri in clubul celor cu "Huo reno".

Injectoare infundate au avut primele modele (inainte de 2004) de Clio, datorita unei probleme de proiectare. S-a remediat prin rechemare in service.
slider2
de ce trebuie folosita pe o plaja mai mica de valori??
mircea-daniel

Megane are un motor care merge maxim pana in 4000 de ture (parca) si daca ii dai mai mult de 2500 in mod regulat il pui pe butuci grav. Nu cunosc exact particularitatile constructive, dar banuiesc ca are comun cu motorul de pe clio numai blocul.

Clio/Kangoo are un motor care merge maxim pana la 7000 de ture (iarasi, parca) si daca nu ii dai din cand in cand pe drum drept un 4000 de ture, ai sanse sa strici egr, turbina + infundat injectoare. In mod normal, eu schimb la 3000-3200 de ture viteza si evit sa circul cu ea in timpul saptmanii in aglomeratii, pentru ca se imbacsesc cele de mai sus.
Markos
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 15:42)
Clio/Kangoo are un motor care merge maxim pana la 7000 de ture

al naibii dizal ohmy.gif
einstein1984
Da, daca al tau are 180 000 km toate sunt fiabile. Nu conteaza ca se duc cuzinetii de biela daca se merge subturat sau raman fara compresie la 100 000km ca se duc segmentii pe copca.
Markos
daca īl tii īn 7000 de ture regulat, nu se īmbacseste si rezista si 500K km fara probleme.
Marty
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 14:42)
Clio/Kangoo are un motor care merge maxim pana la 7000 de ture
*

Sigur, daca-s inseriate.
IRONICK
Inca sunt uimit de cum conduce romanul o masina.

1 Jul 2010, 15:59:
Daca le pui in serie se dubleaza si puterea, iar in paralel se obtine cuplu dublu.
einstein1984
Multumesc de precizare Markos, e si normal, acolo ai alta presiune de ulei decat la 1200 rot/min.
Pentru initiator, cauta ceva dupa 2008 daca vrei neapart K9K. An de productie, nu de inmatriculare.
slider2
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 14:42)
Megane are un motor care merge maxim pana in 4000 de ture (parca) si daca ii dai mai mult de 2500 in mod regulat il pui pe butuci grav. Nu cunosc exact particularitatile constructive, dar banuiesc ca are comun cu motorul de pe clio numai blocul.

Clio/Kangoo are un motor care merge maxim pana la 7000 de ture (iarasi, parca) si daca nu ii dai din cand in cand pe drum drept un 4000 de ture, ai sanse sa strici egr, turbina + infundat injectoare. In mod normal, eu schimb la 3000-3200 de ture viteza si evit sa circul cu ea in timpul saptmanii in aglomeratii, pentru ca se imbacsesc cele de mai sus.
*



fara suparare dar ai debitat niste aberatii considerabile. orice diesel "merge" pana pe la 4500-5000 (depinde de motor). ca anumiti producatori pe ale lor modele nu coloreaza zona rosie a turometrului si aceasta este gradata pana la 7000rpm, nu inseamna ca poti tura asa mult acel motor. am avut megane1, care in principiu este din punct de vedere al ceasurilor de bord stramosul multor modele gen clio, symbol, kangoo, etc. si pe megane era acea gradatie pana la 7000rpm, dar limitarea era pe la 6500rpm fiind ca era benzinar. vorbeste cu cativa coforumisti care au megane1 diesel si o sa vezi ca desi au aceeasi gradatie pana la 7000rpm, nu pot tura mai mult ca la orice diesel acel motor.

daca tu ii sfatuiesti pe posesorii de anumite dieseluri sa nu depaseasca 2500rpm, eu ii sfatuiesc ca daca iti urmeaza sfatul sa nu faca depasiri vreodata in viata lor. ce recomanzi tu cu 2500rpm inseamna la un diesel mers subturat masiv (exceptand situatiile de mers constant), inseamna infundarea catalizatorului lejer, afectarea mai multor componente printre care egr, turbina, filtru de particule daca exista.

la diesel in principiu trebuiesc schimbate treptele de viteza astfel incat scaderea de rpm sa duca acul turometrului la inceputul zonei optime a turbine. aceasta zona este de obicei 1700 - 3500rpm (depinde de motor, poate fi mai mica, sau mai mare).
pentru depasiri nu este o problema, si ba chiar este indicat la nevoie sa te duci si aproape de limitare (~4000rpm). de asemenea este bine sa eviti acceleratiile puternice daca te aflii ca si turatii inainte de zona optima (adica mai jos de 1700rpm). si din cand in cand o rulare la turatii ridicate pentru curatarea motorului de calamina, care la diesel se depune mult mai repede, mai ales la rularea preponderent urbana...
mircea-daniel
Voi cititi cu atentie ce am scris mai sus, sau tocmai faceti repetitii pentru carnavalul de la rio si mai si postati din cand in cand?

Am uitat sa precizez, e vorba de megane 2, dupa 2007. Plus ca topicul incepe sa sune a anti-reclama renault. E ceva ciudat in toata treaba asta, sa zici ca motoarele k9k de pe clio sunt proaste, de vreme ce in bucuresti sunt multe taxiuri dci, cu acele motoare ce merg mult si bine.

@slider2- mergi tu cu megane 2 dci cu 5000 de ture constant. Faci o mica aroganta? Faptul ca dci-urile de la renault au mai multi membri in familie, nu inseamna ca te poti comporta cu toate la fel.
slider2
am citit foarte atent, si fiind unul care are diesel, care a condus megane 2 diesel iti repet: gresesti grav...

cine te pune sa ii dai 5000rpm constant?? nici macar nu cred ca ajunge pana acolo... ii dai cand ai nevoie, in rest condus adecvat...
mircea-daniel
Am avut pana acum:

Clio 2004, DCI k9k de 65 cp, maxim 7000 de ture pe bord, recomandat sa il turezi pana la 4000 de ture (schimbat viteza la 3000)

Clio 2008, DCI, k9k de 95 de cp, maxim 7000 de ture pe bord, recomandat sa il turezi pana la 4000 de ture (schimbat viteza la 3000)

Megane 2, diesel, k9k, 100 cp, maxim 5000 de ture pe bord, recomandat sa mergi pana in 2500 de ture cu el.

Primele 2, cele mai fiabile masini ever dpdv al fiabilitatii. Nici o problema cu ele, prima e cea de 180.00, cea de a doua are 50.000 si e mai fortoasa ca oricand. Inca 10.000 si merge la distributie de schimbat. Cea de a doua a intrat pe mana unui guster la firma si intr-un an a ingropat-o(mentionez ca gusterul a avut pe mana si clio din 2004, pentru 10.000 de km si a reusit sa rupa racordul dintre evacuarea gazelor si turbina). Masina in momentul de fata are probleme inclusiv la balamalele usilor.


Nu am vorbit de nici un megane1, sau orice altceva. Daca vorbim de diesel, hai sa vorbim de dieselurile de pe camioanele Roman, de dinainte de 1989. Alea aveau pe bord maxim 3000 de ture... Haoleu mama, disesl cu 3000 de ture pe bord? Ptiu drace!
Markos
io am pe bord vitezometrul pana la 250 la ora, peste cred ca intra limitarea electronica sad.gif
slider2
tu ori nu poti ori nu vrei sa intelegi. dieselurile de pe autoturisme (lasa-le pe alea de pe camion, ca stiu despre alea cateva) se pot tura pana in jurul a 4500-5000rpm, chiar daca pe bord scrie 15000rpm. uita-te la cele de la logan. pe variantele ieftine/slabe de echipare oricare dintre dieseluri este gradat pana la 7000rpm, pe cele mai scumpe are dunga rosie de la 4500rpm. care este explicatia??

cine ti-a recomandat tie sa schimbi la megane pana la 2500rpm sa stii ca se pricepe foarte bine...
mircea-daniel
Aia e viteza pentru sistemul nostru solar, peste intri in galaxia zen

@slider->intelege, sunt motoare diferite! Cele mai scumpe sunt mai puternice (100 cp) iar cele pentru gusterime au 65-95 cp (clio, kangoo, unele loganuri). Cele ieftine le poti tura pana in 4000-5000 de ture si nu au nimic, ba chiar le cureti injectoarele. Cele scumpe le ingropi daca vad turatia aceea in mod regulat!
tribunul
Cica daca ii are stergatoare tip aero te lasa pana la 300.
paul_damian
Ok, nu e in intentia mea sa pornesc o (noua) disputa pe marginea motoarelor diesel - sunt destule pe forum smile.gif

Vreau sa identific motorul, si sa incerc sa aflu daca are pe el pardalnica de pompa Delphi, eventual si alte posibile "sensibilitati" ale lui.

Ca e K9K eu zic ca e destul de clar, avand in vedere ce scrie in talon. In talon mai scrie si puterea, si anume 50kW. De ci nu cred ca e K9K 790, care se punea pe Logan prin 2008, fiindca acela avea 48kW (65CP). Mai degraba e K9K 792 care se mai pune inca pe Logan (50kW / 70CP). Banuiesc bine?

einstein, e K9K ca asa scrie in talon, chiar daca anul de productie e 2007. Ce vrei sa spui mai mult? Hai, spune tot, nu te mai codi! biggrin.gif

Am si VIN-ul masinii, dar nu stiu daca ajuta cu ceva. Am si o poza cu motorul, nici aceea nu cred ca e de ajutor, dar la urma urmei, de ce nu? smile.gif

user posted image

Sa va si spun de ce atata insistenta. Masina apartine unei firme si a fost utilizata de catre agentii de vanzari (mai multi), are 105.000 facuti in trei ani. Cum au condus nimeni nu stie (punct minus), dar masina are absolut toate reviziile facute la reprezentanta (punct plus), si a fost alimentata exclusiv la Lukoil (punct plus? punct minus?). In consecinta fratele meu e destul de entuziast, dar eu incerc, cu ajutorul vostru, sa-i expun faptele concrete ca sa poata lua o decizie in deplina cunostinta de cauza.
corbex
QUOTE(Markos @ 1 Jul 2010, 16:21)
io am pe bord vitezometrul pana la 250 la ora, peste cred ca intra limitarea electronica  sad.gif
*



Limitarea electronica a ceasului, ca masina mai duce.
Markos
si cat costa agregatul?
mircea-daniel
Depinde cine a condus-o ci pe unde.
Oricum, la 120.000 trebuie sa ii faca distributia.

Din punctul mneu de vedere, daca masina are un pret bun si la test e ok, ar trebui sa o ia. Renault oricum schimba piese in draci, numai sa aiba rulaj mare. Cum are o piesa un joc mic->schimbat, nu conteaza ca mai duce 10.000 de km.
slider2
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 15:22)
@slider->intelege, sunt motoare diferite! Cele mai scumpe sunt mai puternice (100 cp)  iar cele pentru gusterime au 65-95 cp (clio, kangoo, unele loganuri). Cele ieftine le poti tura pana in 4000-5000 de ture si nu au nimic, ba chiar le cureti injectoarele. Cele scumpe le ingropi daca vad turatia aceea in mod regulat!
*



cine sunt motoare diferite?? alea de pe logan?? cum naiba ca sunt doar doua 70 si 85cp... raspunde la intrebarea de mai sus. de ce la loganurile ieftine e gradat pana la 7000rpm si la cele scumpe pana la 4500rpm in conditiile in care este acelasi motor...
Markos
QUOTE(corbex @ 1 Jul 2010, 16:24)
Limitarea electronica a ceasului, ca masina mai duce.


stiu ca mai duce, ca i-am pus turometru de honda.

user posted image
paul_damian
Cica 3.000 de euro ar fi pretul, dar nu acesta e subiectul discutiei smile.gif Oricum e inca inmatriculata pe firma de leasing, asa ca exact amanunte si stuff nu stiu - si nici nu ma intereseaza.
mircea-daniel
Nu cred ca sunt aceeasi motoare. Te-ai uitat tu in talon? Ai vazut aceleasi caracteristici? Aceleasi coduri, aceleasi piese?

E absurd ce zici tu, nu poti sa ai acelasi motor, aceleasi caracteristici si sa ai marcaje diferite!

@paul: Se merita daca e full si intretinuta in puf.
corbex
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 16:22)
..........Cele mai scumpe sunt mai puternice (100 cp) 
*



M-am hotarit sa pun ban peste ban si sa-mi iau un motor d-asta scumpu si puternicu.
100 de cai sint mai multi decit pot eu sa numar.Daca stau in aceeasi herghelie, mai inghesuiti, mi-e sa nu numar unii de doua ori.
slider2
@mircea esti fenomenal. uite ca sa nu zici ca aberez eu roaga un coleg cu un logan ph1 dci de 70cp nivel de echipare: ambiance, preferance, laureate (plus), easy, abs plus, ambition sa-ti faca poza sau sa-ti arate tabloul de bord. apoi un coleg cu logan ph1 dci de 70cp nivel de echipare kiss fm sa faca acelasi lucru.
sau la logan ph2 uita-te la un dci 70cp laureate si un dci 70cp ambiance sau preferance. sau tu crezi ca astia de la dacia au 2 motoare dci de 70cp??
Markos
la 100 de cai īti trebuie si scaune sport cu sustinere laterala, altfel zbori prin masina. deci īnca o cheltuiala īn plus.

QUOTE
logan ph1 dci de 70cp nivel de echipare kiss fm

pe de alta parte, mai economisesti daca ceri cu nivel de echipare radio romania actualitati.
mircea-daniel
@paul: clio e o masina foarte fiabila, motorul la fel. Daca nu ai incredere, incearca www.reno.ro(ai acolo mai mult decat suficient material). Sunt posesor si sofer de clio din 2004, vezi cele 2 masinute de masi sus. In mod normal, daca este exploatata in mod corespunzator, te duce mult si bine. Daca cei dinainte au condus-o animalic, stii si singur concluzia.

Restul e mistocareala dambovitza-style.

@paul, nu am zis ca aiurezi. repet, citeste ce am scris mai sus.
corbex
Roti de 17, amortizoare ranforsate si caroserie autopurtata pe sasiu, pe care motorul e prins in mai mult de trei puncte.
IRONICK
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 16:32)
*
Te vad foarte priceput in motoare, ce sistem de injectie crezi ca este pe masina aia din poza?
slider2
QUOTE(Markos @ 1 Jul 2010, 15:37)
pe de alta parte, mai economisesti daca ceri cu nivel de echipare radio romania actualitati.
*


cica alea cu nivel de echipare antena satelor sunt hit in zonele rurale...

@paul daca fratele tau ia masina, cere-i un numar de telefon lui mircea-daniel ca sa stie pe cine sa injure la primul itp, ca daca conduce masina cum zice el... popa.gif
paul_damian
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 16:41)
incearca www.reno.ro(ai acolo mai mult decat suficient material)
*

Pai am postat aici crezand ca rubrica de Cafenea e comuna ambelor forumuri...

QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 16:41)
@paul, nu am zis ca aiurezi. repet, citeste ce am scris mai sus.
*

Huh?
marksman
@mircea-daniel: ce fumezi?
PaulT
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 16:16)
Am avut pana acum:

Clio 2004, DCI k9k de 65 cp, maxim 7000 de ture pe bord, recomandat sa il turezi pana la 4000 de ture (schimbat viteza la 3000)

Clio 2008, DCI, k9k de 95 de cp, maxim 7000 de ture pe bord, recomandat sa il turezi pana la 4000 de ture (schimbat viteza la 3000)

Megane 2, diesel, k9k, 100 cp, maxim 5000 de ture pe bord, recomandat sa mergi pana in 2500 de ture cu el.




Fara suparare dar sunt aberatii...
slider2
@paulT las-o balta, n-ai cu cine...
Merced
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
mircea-daniel
Baieti, dar va rog, de ce aberez? As vrea si eu 2-3 motive pertinente, nu repligi gen radio romania actualitati, stergator aerodinamic sau orice altceva.
Merced
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
marksman
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 16:11)
Baieti, dar va rog, de ce aberez? As vrea si eu 2-3 motive pertinente, nu repligi gen radio romania actualitati, stergator aerodinamic sau orice altceva.
*



1. fie nu stii ce spui
2. fie stii ce spui si faci misto de noi
3. fie nu stii ca la cafenea posturile nu se contorizeaza
4. fie vrei sa te bagi in seama

Destul de pertinent?
Marty
QUOTE(mircea-daniel @ 1 Jul 2010, 15:16)
Am avut pana acum:

Clio 2004, DCI k9k de 65 cp, maxim 7000 de ture pe bord, recomandat sa il turezi pana la 4000 de ture (schimbat viteza la 3000)

Clio 2008, DCI, k9k de 95 de cp, maxim 7000 de ture pe bord, recomandat sa il turezi pana la 4000 de ture (schimbat viteza la 3000)
*

EXPIRA, CASTORE!

QUOTE(corbex @ 1 Jul 2010, 15:42)
motorul e prins in mai mult de trei puncte.
*

3 afturi de sudura.
mircea-daniel
La cat de mult ma intereseaza pe mine haosul de pe daciaclub, asta imi mai lipsea... Sa imi contorizez posturile.

Vreau si eu pareri tehnice, detalii, etc in legatura cu discutia de mai sus, unde toata lumea a sarit in sus ca nu am dreptate. Argumente de genul "gresesti pentru ca nu ai dreptate/curat murdar" gasesc si eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.