Salutare tuturor!
Am pus un tester (DDT2000) pe un Logan, care tester are soft-ul în franceză...
Mă pricep un picuț la franceză (mă mai ajută și Google
)... Dar am dat peste un termen care mi se pare ciudat... Este vorba de "Capteur cliquetis". Astar s-ar traduce cu "senzor de clănțăneală" sau "senzor de bătaie"...
Dar habar nu am ce e ăsta și la ce ajută... Mă gândesc că poate știți voi
...
Prin urmare, spuneți-mi, dacă știți, ce e acela un "senzor de bătaie" la Logan și ce funcție are...
Mulțumesc!
einstein1984
2 Jul 2010, 09:22
Captor detonatii sau captor accelerometru daca e diesel.
Si avertizeaza asupra aparitiei detonatiilor pentru gestiunea motorului si in principal gestiunea avansului
Merci de răspunsuri... chiar e ciudată denumirea, când el este, de fapt, senzor de detonație, nu de bătaie...
Merci!
Danny_bb
3 Jul 2010, 19:49
Pai vine de la knock-sensor.
vi_escu
4 Jul 2010, 18:43
Nu denumirea ci "traducerea" e ciudata. Intra la categoria "ogor magnetic", etc.
mda... well... merci de răspunsuri... Găsisem, în cele din urmă, un forum unde era scris despre acest senzor și ce face. Dacă am reținut eu bine, reglează timpii de injecție, sau cam așa ceva, astfel încât să nu aibă loc detonații care să deterioreze cilindrii...
vi_escu
5 Jul 2010, 17:29
Nu ai retinut bine desi a explicat klaus mai sus. Regleaza avansul aprinderii si nu timpii de injectie.
(Amestecul de aer-benzina trebuie sa fie total inflamat cand pistonul se gaseste la punctul mort superior (P.M.E.). Acesta este momentul cand detenta este cea mai puternica in volumul cel mai mic de gaz, de unde rezulta o importanta cantitate de energie eliberata. In momentul amorsarii scanteii, volumul de gaz nu se inflameaza instantaneu in toata masa sa, ci progresiv. Aceasta inseamna ca o inflamare a amestecului inceputa la P.M.E. va continua in detenta propriu-zisa cand pistonul coboara si volumul camerei creste, deci va aparea o pierdere de energie. In consecinta, chiar si la turatiile cele mai scazute de functionare a motorului, un avans la aprindere este necesar (aceasta reprezinta punctul de avans initial).
Avansul la aprindere trebuie sa fie cu atat mai mare cu cat turatia creste. Functie de conditiile de sarcina ale motorului este necesara o ajustare a avansului. Un avans prea mare prinde faza maxima a procesului de ardere pe cursa ascendenda a pistonului supunand ansamblul cilindrului respectiv la solicitari extreme. Exact asta are grija sa nu se intample senzorul respectiv)
electrica2000
17 Sep 2013, 19:09
Astea-s adevaratele glume, cele care sunt amuzante chiar si dupa mai bine de 3 ani.
Lord Hades
6 Oct 2013, 08:38
detonația sau mai precis arderea cu detonație este fenomenul detectat de acel senzor. Reglarea avansului la aprindere sau injecție după caz se bazează pe informațiile furnizate de acest senzor. Asta ca și o completare la cele descrise destul de acurat mai sus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.