Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme etanseitate cutie 5 vit
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alpyne
am schimbat discul si placa de presiune la un mecanic iar de atunci pierd lichid de transmisie in prostie cam peste tot in afara de simeringurile de la planetare care functioneaza...norocu meu.in fine.pierd pe la suruburile ce prind cutia in brida din spate pe care e prinsa cutia 3 parca...la garnitura din silicon rosu sau vopsea groasa cea orizontala cu cutia din partea din spate.la imbinarea cutiei verticala mai pierd si pe acolo dar nu foarte mult zic eu...apoi mai pierd pe la tija de la cuplaj ce intra in cutie dar banuiec ca acolo e vb de acel simering mic ce trebuie schimbat...cam atat.intrebarea mea este cum pot etansa cutia cu silicon,cum o dau jos,ce chei am nevoie,un videotutorial ar fi super binevenit la fel ca la schimbarea pompei de ulei...cum am vazut.mentionez ca am strans tot ce era de strans si tot curge mai ales pe caldurile astea...canal de lucru am.daca pot lipii provizoriu cu ceva si asta e bine. m-ar interesa niste sfaturi.orice parere e binevenita.eventual o sa pun si poze daca exprimarea mea in termeni mecanici lasa de dorit si nu se intelege.multumesc
pavel_daniel
Sfatul meu este sa te duci la un mecanic.Ca sa dai cutia jos ai nevoie de groapa,de scule si de cineva care sa te ajute.Dupa care,daca iti curge printre cele doua semicochilii si trebuie desfacuta cutia,ma indoiesc ca in momentul in care o montezi va mai functiona.Faci cum crezi.Sau cel putin cauta-ti un ajutor care a mai demontat cutii.Succes.
Danny_bb
Daca ar curge numai pe la capacul de la tr V, adica ala din spate, nu ar fi o problema mare pentru ca poti rezolva fara sa dai cutia jos.
Daca in schimb curge pe la asamblarea celor 2 semicartere e cam delicat pentru ca trebuie s-o dai jos si s-o demontezi aproape intergral.
Daca totusi vrei sa faci lucrul asta, am ceva care te va ajuta. ID-ul il gasesti la profil.
alpyne
imi curge doar prin spate pe la capacul ala si pe la suruburile alea ce prind cutia de brida...pe la asamblarea celor doua semicartere cum zici tu Danny...curge dar foarte putin si rar.spun ca o picatura pe saptamana e normal mai ales la caldurile astea...in sezonul rece nu curge pe acolo. ma ingrijoreaza doar capacul ala si suruburile ce se prind de brida.acolo e problema mare.nu stiu de ce am presimtirea ca mecanicu a fortat operatia de schimbare disc de ambreiaj din graba si a lasat pur si simplu cutia sa "atarne"in brida sau din lipsa de ajutor...am remarcat ca brida e un pic deformata sub suruburi iar inainte nu era asa ce ma duce cu gandul la cele afirmate...poate ma insel,dar e ce cred eu in momentul de fata. oricum daca ai o solutie testata fara sa dau cutia jos de a stopa curgerea lichidului pe la capacul si suruburile alea ti-as multumii.e pacat ca e cutie buna in sfarsit...am schimbat 3 si nu vreau s-o paradesc sad.gif P.S canal e,chei sunt..........de o mana de ajutor pot face rost smile.gif
Gheorghedracu
Esti sigur ca e aceeasi cutie? (ipoteza conspirationista). Daca da, citeste mai jos.

Nu e normal sa pierzi nimic pe niciunde. Esti sigur ca orificiul de ventilare a cutiei este liber? Daca nu e, presiunea aerului dinauntru creste cind cutia se incalzeste zdravan si impinge lichidul afara (aerul n-are pe unde scapa).

Pe de alta parte e posibil sa fie prea mult lichid in cutie, ai verificat cumva?

Pierderea pe la planetare e singura acceptabila din punctul meu de vedere, cu condtitia sa nu fie mare (un pic de mizerie uleioasa pe cozile planetarelor, dar nu ulei umed si picaturi).

pe de alta parte, pe la brida respectiva nu prea are de unde sa iasa ulei din cutie, ca suruburile nu comunica cu interiorul (daca nu cumva au fost fortate suruburi prea lungi in gauri si au spart fundul gaurii.

Oricum, toata situatia e suspecta. De ce ar incepe brusc cutia sa curga dupa o schimbare de ambreiaj? Doar n-a umblat nimeni sa o desfaca, sa ne imaginam ca n-a pus silicon la reasamblare!? Ceva nu-i in regula cu reparatia asta.
Danny_bb
Da-mi add pe mess sa-ti dau un manual pentru ca n-am deloc talent la explicat si nici n-am o cutie in brate ca sa-ti descriu in amanunt.
ghitza
GHEORGHEDRACU:unde este acel orificiu de ventilatie al cutiei?
alpyne
pt Gheorghedracu:nu stiu nici eu unde se afla acel orificiu de ventilatie?! o poza ar fi genial pt toti...iar vis-a-vis de ulei eu bag la cut cu 5 tr fix 2,3 litri pana cand incepe sa curga pe la busonul de sus.am bagat asa mereu si nu a curs decat f putin la inceput pe unde zici tu apoi s-a oprit.dupa 1 an de uzura T90 am scos fix 2,2 litri ulei uzat deci nu era nici o problema.mi-ai adus aminte totusi de ceva anume. socat de pierdere dupa reparatia la kitul de ambreiaj am incercat sa completez cu ulei si surpriza a fost cand am desurubat busonul de umplere lateral a inceput instantaneu sa curga ulei "nervos"semn ca ar fi prea mult...intrebare:ce interes avea sa completeze mecanicul cu ulei atata timp cat cutia nu pierdea!?nu vad rostul.de umblat in cutie nu se pune problema.cutia e inatcta cu jegul original pe suruburi icon_mrgreen.gif

4 Jul 2010, 00:36:
suruburile nu am verificat daca sunt originale...sau ma rog...daca sunt de acolo...dar treaba cu fortatu e plauzibila la mecanicu asta...si totusi nu erau tari stranse din contra le-am mai strans eu dar curgea si inainte si dupa strangere la fel...nu am stricat nimic eu.sa fi pus suruburi mai lungi si sa fi strans nu e genu lui...de obicei ca majoritatea "ia"nu "pune" sau lasa loc:lol:
Gheorghedracu
orificiul de ventilatie este deasupra cutiei in jumatatea de pe partea pasagerului, chiar inainte de imbucarea jumatatii respective cu carcasa vitezei a cincea. Este un stutz cu un capacel metalic gituit un pic ca sa nu iasa si sa se piarda, dar care capacel se misca usor in sus si in jos. Daca il scoateti (trebuie fortat un pic, sa treaca gituirea de gulerul stutz-ului), fiti atenti ca sub el este o garniturica de cauciuc (un disc mic) si un arcusor care tine capacelul impins in sus, si garnitura impinsa in jos, sa etanseze. Sub presiunea aerului din cutie, garnitura comprima arcul, si ventileaza cutia cind e cazul, dupa care, cind presiunea interna se egalizeaza cu cea atmosferica, arcul impinge inapoi discul de cauciuc pe gura stutz-ului. Daca capacelul se pierde si intra moloz in stutz, s-a terminat cu aerisirea cutiei si incepe sa dea si ea pe afara pe unde poate (simeringurile uzate de exemplu sunt primul suspect). Vedeti mai jos poza, cutia mea sta in picioare, pe capacul ambreiajului, capacelul de pe stutz e scos.

Mecanicul s-ar putea sa fi varsat din uleiul tau din cutie cind a scos-o sa inlocuiasca ambreiajul si apoi a umplut-o intr-o pozitie in care nu a putut folosi preaplinul cutiei (sau a pus mai mult din capul locului, stiind ca va pierde din nou la asamblare). Asta e usor, ca daca intorci cutia cu orificiul de umplere in sus, poti sa bagi in ea pina o umpli pe toata.

Ceea ce descrie amicul de mai sus e un comportament normal al cutiei (umplerea cu 2-2,5litri de ulei, pierdere de 100ml in utilizare normala). La asa ceva m-as astepta de la o cutie in stare buna/normala de functionare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.