De mult am zis ca fac un jurnal de bord si la cealalta masina pe care o conduc, dar lenea a fost mare
Modelul in cauza este din faza 1 colectia 2, cumparat in mai 2007.
Este un Laureate 1.5 dci de 70 de cai (m-am ofticat la momentul respectiv pentru ca la cateva luni dupa achizitie a aparut modelul de 85, asta e...). Pretul de catalog a fost atunci 9400 de euro la care s-au adaugat vopseaua metalizata, garantie extinsa, huse + covorase originale, aparatori de noroi, mp3 player si alarma. Dealerul avea discount vopseaua metalizata si garantia extinsa daca aduceam bon de la remat pt o masina (un fel de program rabla cu o valoare mai mica), dar smecheri cum sunt nu au fost foarte clari in exprimare (ni s-a spus ca este vorba despre programul rabla in sine), asa ca la momentul respectiv au fost negociate din celelalte optiuni astfel ca suma finala platita a fost undeva pe la 9500-9600 euro, plata integrala.
De la inceput masina mi s-a parut corecta pentru ce ofera, atunci nu erau nici ofertele astea mari de la alte firme, tin minte ca best buy ca pret/dotari era atunci Fiat Grande Punto, daca doream altceva in afara de Dacia.
Acum sa enumar si eu plusuri si minusuri, subiective evident:
+ suspensia rezistenta la gropi;
+ pretul si dotarile respective;
+ consumul mic
+ fata de altii, mie imi convine asezarea butoanelor pt geamuri, pt ca si la Citroenul CX dinainte aveam butoanele langa schimbator; in plus mi se par mai usor de actionat, doar intind un deget de la schimbator, daca erau pe usa trebuie mutata mana dreapta pe volan si actionate cu mana stanga;
- insonorizare slaba (desi urma sa aflu ce-i aia lipsa insonorizare cand am luat matizul )
- suportul lateral al scaunelor si pozitia la volan (niciodata nu mi se pare ca stau bine ca rezultat tot timpul reglez scaunul, pe bune ca mai bine stau in matiz unde scaunul e miscat doar in caz de curatenie)
- vopseaua proasta
- greierii, care apar si dispar cum le vine lor de cuviinta, dar se rezolva totul din volumul de la casetofon, nu sunt genul care sa duca in service pt orice zgomot de plastic
- compresorul AC care mai huruie din cand in cand
- penalele de cauciucuri kormoran si nu in ultimul rand comportamentul de barca, dar cu astea m-am obisnuit si nu ma mai deranjeaza ca la inceput.
Pe partea tehnica nu am avut nici o problema cu masina si pot sa spun ca am nimerit un lot bun. Momentan are 30000 km (asta pt ca am mers in paralel si cu matizul). Nu sunt multi si problemele pot aparea in continuare, dar ideea este ca nu a avut defecte ascunse din fabrica.
In schimb pe partea estetica ghinion mai mare nici ca am vazut vreodata, toate evenimentele fiind din vina altora. Sa le si enumar:
- un prag gasit infundat, lovitura intr-o parcare;
- o aripa spate infundata (unul cu o duba nu s-a uitat cand a dat cu spatele)
- in doua ocazii separate am primit cate o cheie imprejurul masinii (au fost in total vreo 5-6 masini afectate in parcare, au fost si reclamatii la politie pt supraveghere dar nimic concret); ca rezultat, vopsea originala mai exista doar pe plafon, haion si plasticul vopsit de pe bara fata/spate; ca bonus a fost schimbat si parbrizul si geamul dreapta fata, asta ca omul s-o fi plictisit sa tot zgarie tabla si a avansat si la geamuri;
- ziceam ca haionul are vopseaua originala? nu-i problema ca am o infundatura de la vreo piatra si pe asta;
- bara spate care s-a cojit de la sine in mai multe locuri;
- momentan multiple zgarieturi minuscule pe ici pe colo dar nici nu le mai iau in seama.
- bonusul tuturor a fost o tentativa de furt concluzionata cu schimbare butuc stanga, indreptare si revopsire portiera (prost hot pot spune, a facut o varza totala, noroc cu alarma ca s-o fi speriat si a fugit, dar oricum masina era absolut goala si nu era nimic de furat, poate doar abtibildul de la rovinieta )
Am ajuns la concluzia ca la noi in tara nu merita sa ai vreo culoare mai speciala pe masina, ba chiar m-as lipsi si de metalizata, motivul pt care am luat alb pe matiz.
Masina in schimb merge perfect, consuma putin, singurele 'imbunatatiri' pe care le-am facut au fost sa vopsesc aeratoarele in argintiu (acum trebuie sa le refac pt ca prima oara nu am dat cu primer si au inceput sa se cojeasca) si o remapare facuta la 11000 de km (masina este folosita aproape exclusiv pentru drumuri lungi unde mereu sunt 4-5 persoane, portbagaj full si aer conditionat in caz de caldura, si cu 70 de cai imi era frica la depasiri, asa cu 90 se mai schimba treaba putin).
Atasez cateva poze (de cand era intreaga estetic) si urmeaza sa revin cu povestiri si sa va descriu din drumurile/pataniile mai interesante, dar pe rand asa sa nu plictisesc lumea cu un post care deja este kilometric.