Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nedumerire instalatie aer conditionat supernova
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Mr_Devil83
Ok, e 1 noaptea si eu stau pe forum si nu ma prind:

compresorul de a/c e invartit de cine? Cureaua vine de la compresor la arborele cotit, la alternator sau ?

Sau o singura curea vine si pe alternator si compresor?

Sau pur si simplu e o fulie dubla pe arborele cotit sau pe alternator?

Ma ajuta cineva cu niste poze?

Ma intereseaza detaliul asta si cum naiba vine montata nenorocia aia de rola intinzatoare a curelei.

puiu82
Ok....e 1 noaptea.....nu sunt prea priceput.......si nici n-am cum sa fac poze....dar iti pot spune un lucru:dsn are 3 curele,1 pt a\c,una pt alternator si una pt distributie.
Rola intinzatoare pt cureaua de a\c se misca cand pornesti motorul.......
Sper ca ti-am fost de ajutor.
Bafta!
Maskatu
Cureaua de la compresor este pusa in miscare sau mai pe romaneste "invartita" de arborele cotit, care la randul lui mai pune in miscare alternatorul, evident tot printr-o curea.

Cureaua de la compresor are in plus fata de cea de la alternator, un intinzator.
[attachmentid=1627638590]
A = arbore cotit
B = alternator
C = compresor
D = rola intinzatoare

Pentru scoaterea curelei de la compresor:
-se demonteaza rola de intindere, prin desfacerea suruburilor F si G
-se demonteaza cureaua compresorului
[attachmentid=1627638595]

Valorile de intindere sunt:
-curea alternator: 263 +/- 10% Hz
-curea compresor AC: 222+/- 10% Hz
Mr_Devil83
Maskatu ms mult, esti de mare ajutor.

Poti oare sa ma ajuti si cu un cod pt reperul asta? Sau stii de pe ce masina se potriveste fulia arborelui cotit pt versiunea cu A/C?
Maskatu
De ce vrei sa pui de pe alta masina? Cumpara curea originala renault. Nu costa mai mult de 30-40 de lei. In principiu cureaua de la ac si alternator se schimba impreuna cu distributia, adica o data la 4 ani sau 60.000 km. Dar in realitate cureaua de la aer tine de 2-3 ori mai mult...
Mr_Devil83
Motorul asta pe clio si megane foloseste fix aceeasi configuratie?

Adica fulia aia afurisita e aceeasi de pe megane si de pe clio sau e ceva custom made by dacia?
Maskatu
Tot nu pricep de ce nu pui fulia originala, care este mai ieftina decat la motoarele mentionate de tine.... wacko.gif

Avand in vedere ca motorul este de clio, si cutia de megane, inseamna ca are aceeasi fulie pe care a avut-o motorul de 1.4 de pe clio... care a fost preluat pe dsn/solenza/logan. Cureaua originala cred ca este marca renault.
Mr_Devil83
Rahatul ala de fulie costa 200 de lei. De aia intreb daca sigur merge de pe clio, megane sau mai stiu eu ce ca am sanse mai mari la dezmembrari sa gasesc una.
Maskatu
Atunci scoate-o pe a ta de pe masina si te duci frumos la dezmembrari cu ea in mana si compari...daca este la fel, o iei, daca nu... nu.
Mr_Devil83
pai aia e, nu stiu cum arata exact fulia la modelele cu A/C, o poza ar fi de ajutor biggrin.gif
Mr_Devil83
Cine ma poate ajuta cu schema supapi alea de pe instalatia de ac de pe supernova, ma intereseaza pe ce pini se face ce, nimic prea stiintific.
vladut88
fulia la dsn cu ac este prinsa in 4 suruburi pe fulia de la arborele cotit care antreneaza alternatoru si este umpic mai mica in diametru
Mr_Devil83
asta stiu deja, am uitat sa mentionez ca am cumparat ieri masina si am pus-o pe motor.

Instalatia mecanica e cam gata, acum mai am nevoie de timp si informatii despre partea electrica.

Momentan sistemul de clima functioneaza ok, testat badaran cu fir de pe baterie pe compresor, ingheata rapid vaporizatorul sau cum io zice la raciatorul ala de raceste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.