Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu presiunea la carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
ovidiu.raica
salutare!

problema e oarecum simpla - se ia una bucata motor vw passat 2.0GTI 1992, se scoate sistemul de ...injectie.. de doi bani, se confectioneaza flansa pentru galeria de admisie, se monteaza doua carburatoare 32irma - dacia 1300+. intrebarea e urmatoarea - ce presiune maxima produce pompa de benzina de 1300, cea actionata mecanic pe cama? eu am pompa electrica, in rezervor si cu toate ca am redus cat am putut de mult debitul la tur si am directionat foarte mult din combustibil pe retur, aparent nu rezista cuiul poantou si intra prea multa benzina in carburatoare, si evident imi ineaca motorul. vreo solutie? am si un regulator de presiune pe tur, dar e fix, la 3bari, si e totusi prea mult. am mai intercalat pe tur si un reductor de debit - un tub cu o duza mai mica decat diametrul furtunului, si tot imi da benzina pe dinafara din carburatoare. am tensionat si umarul ala care apasa pe cui cand e plutitorul impins in sus de benzina, tot la fel. ceva idei?

ps. am iesit cu masina la proba, merge incredibil! puterea s-a marit considerabil dar curge benzina din carburatoare si intra prea multa in admisie, iar la un moment dat se ineaca. am inteles de pe alte forumuri ca presiunea la dacia 1300+ ar fi undeva la 0.5-0.6 bar. corect?!
krapcarasu
presiunea statica e data 0,265 bari ; trebuie sa pui accentul sa fie cat mai apropiate amestecurile date de cele doua carburi, sincronizate perfect clapetele
payty
presiunea data de pompa electrica e mult prea mare. eventual poti incerca o pompa electrica pentru carburatoare care da o presiune mult mai mica. valoarea e cea pe care o zicea si colegul de mai sus.

in plus, dupa ce rezolvi problema cu benzina s-ar putea sa apara alta problema in reglajul carburatoarelor.

ovidiu.raica
deocamdata am gasit o rezolvare simpla - am inversat furtunele de tur-retur, respectiv am conectat turul de la pompa pe furtunul mai subtire, de retur, ca sa poata degaja mai usor presiunea suplimentara in retur, pe furtunul cu diametru mai mare. am pus o duza de 1mm inainte de T-ul care alimenteaza carburatoarele si am testat presiunea cu un carburator desfacut, si se pare ca face fata cu brio.

carburatoarele sunt curatate, totul schimbat, inclusiv suruburi+garnitorui, si sincronizate la mm clapetele. am de la motocicleta o jucarie misto, cu mercur, pentru sincronizat rampa de carburatoare (4 bucati la kawa ninja a mea), care compara presiunea negativa de la vacuum, si in functie de aia stii exact cat sa dai aer la ralanti si sincronizarea la clapete.

oricum, n-as fi ales carburatoare de dacia daca aveam la dispozitie consumabilele pentru orice altceva, dar sunt foarte simple si se gasesc usor piesele peentru ele. in plus de asta n-au vacuum sau soc electronic, ca majoritatea celor de pe masini straine (ex. VW, Audi) si culmea, am exact debitul de care am nevoie de la ele - motor 2.0L, debit maxim pe carburi - 2.6 L. deci supraalimentare. si adevarul este ca se vede, dupa ce am iesit in probe cu masina, abia am reusit sa o tin pe asfalt. inclusiv in treapta a 3-a rupe aderenta smile.gif

oricum, daca are cineva o pompa de benzina pentru carburator (cu sonda de presiune interna..etc), vreau s-o cumpar, ca sa fie treaba sigura.
Paulorossi
N-ai povestit nimic de consum.Cred ca si el s-a imbunatatit substantial wink.gif
Muttley
In primul rand e... nu stiu, blasfemie ce ai facut tu acolo? Ala e un motor foarte fain, alea-s carburatoare de toata jena.
Intr-al doilea cred ca e la panarama topicul, pentru ca nu vad cum ai putea vreodata-nchide capota respectivei masini.

Ma rog, coduri de pompe auto-regulate gasesti aici
http://www.fuelsystem.co.uk/web-facet.pdf
...si le poti comanda la diversi comercianti de pe la noi.
Eu am un IP002 din lista aia, nou si nefolosit si inlocuit cu altceva, dar pt dezastrul ala de l-ai facut tu acolo ar fi ideal. Macar ca parametri, ca inteleg ca nu se mai produce.
ovidiu.raica
QUOTE(Muttley @ 13 Jul 2010, 20:21)
In primul rand e... nu stiu, blasfemie ce ai facut tu acolo? Ala e un motor foarte fain, alea-s carburatoare de toata jena.
Intr-al doilea cred ca e la panarama topicul, pentru ca nu vad cum ai putea vreodata-nchide capota respectivei masini.

Ma rog, coduri de pompe auto-regulate gasesti aici
http://www.fuelsystem.co.uk/web-facet.pdf
...si le poti comanda la diversi comercianti de pe la noi.
Eu am un IP002 din lista aia, nou si nefolosit si inlocuit cu altceva, dar pt dezastrul ala de l-ai facut tu acolo ar fi ideal. Macar ca parametri, ca inteleg ca nu se mai produce.
*



ar fi fost intr-adevar blasfemie daca motorul era perfect functional. problema e in felul urmator (explic si pentru cei care nu cunosc motorul 2.0 gti) : cantarul de aer (debitmetrul) a fost inlocuit cu unul de fort escort rs, cu total alti parametri - absolut nefunctional. injectoarele (90 euro bucata), infundate toate patru. regulatorul de vacum pt. relanti - ars. toate chestiile astea nu se mai gasesc la niciun parc de dezmembrari din tara! aduse din germania depaseau 1000 de euro second-hand, si asta o spun dupa ce personal am trecut pe la Venlo anul trecut si mai bine cumparam o masina intreaga de banii care ii cereau aia pe piese. solutia cea mai la indemana a fost galerie modificata si carburatoare. apropo de asta, masina alearga la campionatul de slalom paralel, deci da, o sa aiba o dit'ai gaura in capota, si bineinteles filtre sport cu carcasa. multumesc pentru lista de pompe, momentan e rezolvata problema, cu modificarea debitului la tur si retur. zi-mi un pret pentru ip002-ul tau si poate facem afacerea. merci mult
Muttley
M-a costat in jur de 4 mil, dar nu o vand. Nu se mai fabrica, iar asta mi-a fost facuta la Facet in Anglia in regim de comanda speciala. Practic au redus presiunea la un model asemanator. Nu o vand, ca nu stiu cand imi va fi necesara.

Insa poti incerca unul din modelele patrate din linkul anterior, chiar doua pompe. Sau una cilindrica, insa cu regulator. Dar asta poti face si cu pompa ce o ai acum.

Momentan pe masina am asa ceva http://www.dellorto.co.uk/merchandise/prod...artsectionID=18
O gasesti la comerciantii de piese import de pe la noi.
vi_escu
Carburatoarele alea au si ele oarece cautare la instalare (fata de directia de depasare a vehiculului). Daca incerci sa urci o rampa de 15 grade sa nu fi cu jicloarele in... aer.
Muttley
Pai din punctul asta de vedere le-a pus perfect. Chiar m-am uitat dupa aspectul asta.
ovidiu.raica
QUOTE(vi_escu @ 17 Jul 2010, 16:22)
Carburatoarele alea au si ele oarece cautare la instalare (fata de directia de depasare a vehiculului). Daca incerci sa urci o rampa de 15 grade sa nu fi cu jicloarele in... aer.
*



pai da, carburatoarele le-am amplasat in asa fel incat la accelerare sau abordarea unei rampe, nivelul benzinei sa acopere jiglere,nu sa le lase descoperite. deocamdata am in lucru o alta flansa, doar cu un dublu corp de vw 1.6 pe care va trebui sa-l calibrez pentru 2000cmc, poate varianta asta o sa fie putin mai stabila in 'exploatare'. norocul face ca jiglerele sa fie identice cu cele de dacie ca si constructie, si la 10 lei setul, o sa-mi permit sa le tot gauresc pana ajung udne trebuie....sper
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.