Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curea distributie rupta
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4
seerkan
Sa va povestesc ce am patit , astazi in timp ce mergeam se opreste motorul , ma dau jos ma uit , ii mai dau o cheie nimic..o sui pe platforma ajung la service si vedem ca-i cureaua de distributie.

Problema este ca ultimul schimb a fost facut acum 50.000 km , si a fost acum aprox un an , kit de distributie original facuta in service autorizat DACIA.Sun fac scandal si primesc niste raspunsuri de genu "Crezi ca esti primul la care i se rupe ?" si "Daca nu-ti convine da-ne in judecata".

Ce pot eu sa fac in situatia asta ?

Am facut reclamatie la Vocea Clientului , am scris la Renault in Franta , maine ma gandesc sa ma duc cu OPC-ul pe capu lor.

Este posibil sa se intample asa ceva daca a fost totul schimbat la timp si cu piese originale ?
mariuscond
Banuiesc ca este vorba de Logan (ca aici ai postat... ce motorizare?) si da, la Dacia asta este atitudinea fata de clienti, uneori manifestata mai "cu perdea", alte ori "pe fata". Garantia dacia pentru mine este egala cu ZERO. Nu stiu cum e "la altii", dar la Dacia de fapt nu ai garantie. Foarte greu Dacia isi recunoaste vina in multe situatii, invocānd motive ridicole.
klaus
Nu huli!
Stiu eu un client al unui pictor care a obtinut, desi pictura nu mai avea garantie, inlocuirea panzei, cam deteriorata de timp...
Geox16v
Eu stiu multe magazine si sigur sunt si reprezentante care vand piese contrafacute. Daca ai nimerit una dintre acele piese nu e de mirare.
mariuscond
@klaus, povestea e mult mai lunga si crede-ma ca merita huliti.
Si pictoru' i-a inlocuit pinza unui client ca sa taca (la un pret "decent" daca se poate spune asa - multi ar trebui sa munceasca o luna intreaga ca sa o plateasca, asa la pretul asta "decent").
Daca ai sti ce a vazut/auzit minimartianul ala in atelierul pictorului...
Astia pina nu-i fortezi cumva nu fac mai nimic, oricum sint niste jegosi, "alunecosi", da-i dreaq.

@seerkan, "documente" ai? invoca ei o garantie 'scrisa' ceva. Poti sa-i stringi cu usa daca "esti acoperit' de hirtii, da'-ti trebuie rabdare, nervi, timp si ambitie.
IRONICK
QUOTE(Geox16v @ 14 Jul 2010, 08:47)
Eu stiu multe magazine si sigur sunt si reprezentante care vand piese contrafacute
*
Ca sa se intelega mai bine adaug eu REPREZENTANTE DACIA, adica aia la care te duci la ei ca sa cumperi piese originale si ca sa vezi, primesti tot piese din China.

Pentru curiosi: http://www.alibaba.com/trade/search?Search...product_en&sq=y
einstein1984
"Aprox un an" inseamna peste 1 an? Factura ce zice? Kitul e cumparat de la ei si montat tot la ei?
seerkan
Schimbul a fost facut anul trecut in august,si da kitul este luat de la ei si montat tot la ei , din ce am mai aflat nu sunt singurul patit la acest service.Cureaua este foarte deteriorata , rola are joc foarte mare se mirau toti mecanicii, o sa atasez si poze maine sau poimaine.Un prieten de al meu lucreaza la acest service la piese si mi-a mai spus ca la bujii au piese in cutie RENAULT si piesele nu sunt originale...deci ce sa mai zic,dar cum demonstrez eu asta , adica faptul ca ei mai ai si alte piese.
Pe curea scrie GATES parca , si are si un semn cu RENAULT.Este de origine ?

Cat despre DACIA , inca astept un raspuns din partea lor ..dar pana atunci m-am apucat de masina pt ca am mare nevoie de ea,iar referitor la faptul ca fac scandal lucrurile stau cam asa , eu de masina asta am avut grija exact ca la carte , nu am sarit o revizie , nu am lasat nimic neschimbat daca mi-au spus trebuie sa schimbi aia tot timpul am schimbat si nu am lasat-o asa si tot timpul am cerut piese de origine.Dupa cum am spus ma folosesc foarte mult de masina asa ca si am grija de ea si normal ca ma enervez cand vecinul meu taximetrist cu curele schimbate la 100.000 si luate din piata nu a ramas in drum si acum face misto de mine care tot timpul am intretinut masina ca la carte.

La OPC am ceva sanse daca ma duc maine si cu piesele ? Adica daca am timp oricum ma voi duce.


Am desfacut motorul si sunt duse 4 supape pe langa restul pieselor care trebuie schimbate.

Va mai tin la curent.
bossake
nu ar strica sa ne zici si care e serviceul la care ai facut schimbul.
seerkan
Service-ul este LASCAR SERVICE COMPANY SRL din PETROSANI , daca mai sunt si altii "multumiti" de serviciile lor va rog sa-mi sa ma anuntati , deja am mai gasit 2 persoane care ii apreciaza la fel de mult ca si mine , macar sa fim mai multi la OPC.

Si va mai povestesc inca o intamplare , mi-a povestit-o chiar fiul patronului cand m-am dus astazi se le explic , saptamna trecuta cineva a schimbat la ei distributia la 60.000 , a plecat omul la tara , si pe drum s-a rupt cureaua , dar de fapt nu erau ei de vina ci omul care nu a exploatat corect masina.....
$$ilvviu
Concret ce ti-au spus? Ca nu ii intereseaza si sa iti faci masina pe banii tai pentru ca nu ai stiut sa o exploatezi?
Mai ai factura de cand ai schimbat? Ai garantie 60.000 km nu?

seerkan
Dupa ce ziceau ei , garantie nu e 60.000 , desi din ce am citit in carte cureaua se schimba odata la 3 ani sau 60.000 de km , dar orice piesa are 1 an garantie , iar eu am sub un an.
Au zis ca daca era defecta piesa se rupea mai repede de 50.000 deci in final cam da..ca eu sunt de vina.Ca sa aduc sa ne uitam , dar daca eu sunt de vina platesc si ca o desfac ei ..etc , chiar dupa asta mi-a spus povestea de mai sus ,deci a fost ceva de genu adu-o ca oricum tot tu o platesti.

Asta dupa 100 de telefoane la vocea clientului ca in prima zi am scris mai sus ce a zis..ca sa-i dau in judecata, ca nu sunt primul care pateste..etc

Ca o completare ...nu am cum sa fiu de vina pur si simplu am pornit-o si am plecat cu ea nu am impins la ea niciodata sau sa fi mers cu ea in viteaza si fara motor sau lucruri de genu.


Edit : Factura sincer nu stiu daca o mai am , dar am sa o caut , dar oricum este trecut in carnetul de intretinere al masinii cu stampila lor si tot.Si astazi am fost si le-am spus ca am schimbat-o anul trecut in august si acelasi individ urla ca nu-i adevarat , il iau de mana si mergem sa ne uitam in sistem la el si apare ca am schimbat in 03.08.2009 , i-am zis ca are dreptate nu am schimbat-o in august ci in luna a 8-a.
klaus
Daca piesele sunt de la service, si esti sigur ca acea curea are garantie 1 an de zile si tu ai sub un an cu ea, da, poti sa mergi cu incredere la OPC pentru inlocuirea piesei defectate in perioada de garantie.
De asemenea, vanzatorul raspunde si de pagubele provocate de piesa defectata altor piese (in speta supape etc). O zic pe asta ca s-ar putea sa-ti zica aia ca asa ceva nu e acoperit de garantie. Le mentionezi ca ai auzit tu de o lege, 240 pe 2004, care ar zice altceva.
seerkan
Klaus : Te rog sa ma crezi ca nu povesteam aici de 2 zile daca stiam ca ceva nu e in regula , piesele sunt luate de la ei , montate la ei , si ei spun ca acorda 1 an garantie pe piese , iar in sistem astazi cat si in carnetul de intretinere data este 03.08.2009.

Referitor la curea are cineva idee daca este de origine ? Mentionez ca scrie Gates pe ea si are un semn cu Renault , nu e scris Dacia nici unde...din ce am vazut pe internet Gates ar fi producatorul , dar as vrea sa fiu sigur.
mumus
cureaua originala este Gates, si rola este Koyo.
YRX
Nu ne pui si noua o poza cu cureaua rupta?
seerkan
Da am sa pun mai tarziu , am mai fost odata la service si s-au comportat "exemplar" m-a injurat mi-a zis sa ies afara ca ma bate ..etc.
Acum zice ca eu am mers si am vb urat , doar m-am dus si i-am explicat situatia calm nu am vorbit urat ,nu l-am injurat , noroc ca nu eram singur ca mai si picam de prost era cuvantul meu impotriva la toti angajatii...Atata nesimtire mai rar...Cica el a zis de la inceput ca se face ca o desfacem...chiar numai am cuvinte

Astept raspunsul din partea DACIA si daca nu-i ok asta este o facem o vindem si adio Dacia - Renault pentru totdeauna.
R19/16v
Oare de ce crezi tu ca altii vor fi altfel. Toti sunt romani, n-are importanta cine-i plateste...

Nu depinde decat de ce fel de romani dai.
mariuscond
Da. Dar macar Dacia/Renault nu va mai "vedea" nici un ban de la el... Macar atit...
argon
In manualul Daewoo scrie clar, cureaua se inspecteaza vizual si pentru intindere la fiecare 10.000 km, daca prezinta imbatraniri se schimba, indiferent de cat a trecut, la Dacia nu se inspecteaza amanunte de genul asta, sau doar la 4 ani sau 60.000 indiferent de cum arata? Am mai auzit tot la Dacia aiurisme de genul ca nu se remonteaza daca o dai jos wacko.gif
sorin1983
QUOTE(IRONICK @ 14 Jul 2010, 09:36)
Ca sa se intelega mai bine adaug eu REPREZENTANTE DACIA, adica aia la care te duci la ei ca sa cumperi piese originale si ca sa vezi, primesti tot piese din China.

Pentru curiosi: http://www.alibaba.com/trade/search?Search...product_en&sq=y
*


http://www.alibaba.com/product-gs/25035234...ight_syrup.html
Deci de aia ii zice lumea conserva...
YRX
Si tu o inspectezi la fiecare 10k km?
In primul rand ca la Logan ca sa inspectezi cureaua de distributie iti trebuie o gramada de scule (dai un suport motor jos, trebuie suspendat motorul, se strang la cuplu suruburile carcasei etc.), nu e doar un capac de dat jos.
Si la toate masinile o curea nu se re-monteaza.
einstein1984
Sa ma lamuresc si eu: ce motiv au invocat aia de la service pentru neacordarea garantiei?
sorin1983
Pe baza de tupeu nu e suficient? Cel mai slab cedeaza...
argon
QUOTE(YRX @ 15 Jul 2010, 14:38)
Si la toate masinile o curea nu se re-monteaza.
*



marketing, cred ca multi ar iesi mai castigati lasand in continuare cea originala de fabrica daca arata bine, decat sa puna una contrafacuta si care se mai si rupe.

Binenteles ideeal e procurarea de piese din surse de incredere, si care nu au legatura cu service-ul sau 'originea Dacia'.
YRX
Argon, asta nu este deloc marketing. Stii foarte bine ce depinde de cureaua aia, nu este nici o avere si nici un lucru rau de schimbat, atat la periodicitatea prescrisa, cat si la orice demontare. Oricum, daca ai ajuns sa demontezi cureaua inseamna ca ai ceva de lucrat si atunci o curea in plus sau in minus devine neglijabila.
La partea cu "originea sanatoasa" ai perfecta dreptate, cumparati numai din surse de incredere, importatori oficiali si dealerii acestora. Daca se merrge pe kitul de origine sunt cateva magazine si dealeri care le au sigur pe canal oficial. Daca faceti vreun ciubuc cu un mecanic poate sa fie de pe alibaba.com via talcioc.
klaus
Se poate o imagine cu pagina aia din manualul de daewoo?
kyssy
poate ce nu ti-au schimbat cureaua deloc,ca asa a patit-o un amic la un logan din 2007,caruia cica i-au schimbat in garantie cureaua la 60.000 km parca si i s-a rupt tot asa cureaua la 80.000 km si a fost la alt service(particular)si mesterul de acolo i-a zis ca nu i-a fost cureaua schimbata deloc
Steel Tormentor
Intreb si eu ca un necunoscator in domeniu: cum sau in ce fel "neadecvat" ar trebui sa exploatez masina ca sa rup o curea de distributie??
vijelie
Intrebarea e cam inutila fiindca nu toate curelele sunt identice (ca material, compozitie, modalitate de depozitare, montaj etc).
Steel Tormentor
evident este vorba de o curea originala renault, depozitata si montata in reteaua dacia-renault.
klaus
Pai: frane de motor foarte violente (dintr-a 5-a intr-a I-a de ex, la viteza mare), porniri prin impingere repetate, d-astea
C a t a l i n
Cat costa adaptarea unui lant, asa cum au masinile adevarate? rolleyes.gif
seerkan
Am facut pozele acum astept sa le primesc pt ca sunt pe aparatul unui prieten , mai deseara le postez.

Acum referitor la comportamentul lor am ce sa le fac ? Ce pot sa fac ..o reclamatie la OPC ..si altceva ?
argon
QUOTE(klaus @ 15 Jul 2010, 16:07)
Se poate o imagine cu pagina aia din manualul de daewoo?
*



Aici zice din 30 in 30 de mii, dar eram sigur ca am citit ca din 10 in 10 cum am zis mai sus, in alt pasaj, dar nu am gasit acum, mai caut. [attachmentid=1627640296] [attachmentid=1627640297]


De asemenea nu scrie niciunde im restul manualului ca nu se remonteaza vechea curea.
Steel Tormentor
QUOTE(klaus @ 15 Jul 2010, 18:38)
Pai: frane de motor foarte violente (dintr-a 5-a intr-a I-a de ex, la viteza mare), porniri prin impingere repetate, d-astea
*



Foarte greu de crezut ca cineva poate face asa ceva unei masini. Cred ca si voit este foarte greu de provocat o rupere a curelei, zic eu. Mult mai probabila este ruperera acesteia din cauza proastei calitati sau montajului defectuos. Orice om intreg la cap isi da seama de asta si remedierea acestei situatii ar trebui asigurata fara costuri de catre reteaua de service autorizat a marcii. down.gif
argon
cand mergi cu a 5-a cu o turatie suficienta cat sa bagi o frana de motor relativ violenta, nici sa vrei nu poti sa bagi in treapta 1, pa probate. Am vazut atatea exemple de masini de firma conduse si abuzate in ultimul hal, pornite prin tractare, nici sa vrei nu poti rupe cureaua intentionat, e si cam imposibil sa o suprasoliciti cat sa se rupa datorita demultiplicarii date de rotile dintate, se rupe cand e proasta, fix in timp ce mergi ca pensionarul si conduci exemplar, simplu.
bogdan_90
daca mergi cu a5a la 60 km/h si bagi treapta 1 de viteza intra (greu) dar huruie cutia.
argon
era vorba de stricat cureaua nu sincroanele sau altele de prin cutie tongue.gif
bogdan_90
ma gandesc ca se rupe si cureaua daca iei piciorul de pe ambreiaj.
argon
poti sa strici transmisia(cutie, planetare) dar cureaua de distributie e bine mersi.

La cati am auzit ca li s-a rupt cureaua, inclusiv o ruda cu un Mondeo mai vechi, s-a rupt in timp ce mergeau linistiti si constant, nu in frane de motor.
YRX
E suficient sa retrogradezi 2 trepte la viteza mare sa o rupi, de ex din 5 la peste 100km/h in 3. Conteaza si cum ridici ambreiajul.
Da' Argon, ai mai intrebat pe un topic cum se rupe cureaua de distributie prin tractare sau frana de motor. Si nu se rupe cureaua ci dintii de la pinionul de jos, prind maxim 4 simultan pe pinion, deci toata forta de tractiune se aplica lor. Asteptam poza de la serkan pentru analiza.
argon
Atunci ar trebui sa si niste semne ca s-au rupt dintii aia dupa o frana de motor, dar tuturor li se rupe in timp ce merg linistiti. Ma indoiesc ca prinde doar 4 dinti la Logan, ai o poza gen asta [attachmentid=1627640307] de la alte masini, unde probabil vezi cati dinti prinde.


La Logan 8v am doar asta, si ma indoiesc ca sunt asa rari dintii pe cureaua aia, prinde totusi jumate de pinion.
C a t a l i n
E grav daca e adevarat... Am condus multe masini si am retrogradat din 5 in 3 pentru depasiri si din 5 in 2 pe franare, fara sa se intample nimic...
YRX
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1894170
Uita-te in poza cu pinionul de jos. In total sunt 10 dinti acoperiti, dar tractiuniea se exercita pe jumatatea dinspre pompa de apa. Sunt 5 dinti care prind 100%, restul intr-un grad mai mic sau deloc, datorita elasticitatii curelei,inertiei etc. daca aia cedeaza e gata.
Daca rotesti la mana motorul o sa-ti dai seama pe viu care prind de fapt.
argon
am numarat fix 10 dinti care prind simultan, nu e totusi mamaliga cureaua aia..trag toti la fel...si axul cu came nu opune rezistenta mai deloc, demultiplicarea 1 la 2, nu ar trebui sa fie nici o problema la orice frana de motor.
YRX
Daca rotesti in sensul acelor de ceasornic (sensul motorului) o sa vezi ca se tensioneaza imediat segmentul din fata (dreapta pozei) in timp ce pe spate este inca un pic de "slack". E, fractiunea de secunda de soc asupra motorului smulge primii dinti (cei din fata), apoi pinionul o ia inaitea curelei si ii rupe si pe ceilalti. Nu stiu cum sa explic mai clar, cam asta este fenomenul. Numai daca faci odata treaba asta la mana iti dai seama.
Daca mai exista cazuri de rupere "din senin" se poate sa fie afectata intr-o bruscare anterioara, apoi, can ii vine bine, sa cedeze definitiv.
Axul cu came opune destula forta, e tota compresia.
Stai asa sa vedem poza, sa vedem cati dinti are plecati.
argon
QUOTE(YRX @ 15 Jul 2010, 19:34)
Axul cu came opune destula forta, e tota compresia.
*



poftim?
YRX
Sorry,m-a luat valul explicatiei.... biggrin.gif
djasu82
si eu de doia ani care tot merg ca un nebun si pun frane de motor si a naibi curea tot tine ... si de montat mi-am montat-o singur acuma ce naiba vezi ca din frana de motor se duc dracu eu cred ca la om nu i-a montat cureaua si punct.
L-a vazut ca a venit cu ea mai devreme de 60.000k si aia a fost i-a luat cureaua si rola si i-a lasat asa .
Daca era asa de mamaliga cureaua nu o mai montau astia de loc daca la 10.000 de km parcursi se ducea draqu.
Trebuia pus lant dublu biggrin.gif in loc de curea.
Eu in locul colegului as pune si as face singur motorul ce mai e pe acolo in mare nu sa-mi ia pielea de pe mine cei maroni la culoarea ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.