Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Barele antiruliu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
hecbv
am mai multe nelamuriri cu barele stabilizatoare (de torsiune )de unde gasesc altele mai groase sau de la ce masina?
B-34-SGM
Pui doua bucati si pe fata si pe spate, una peste alta.
bodel
Sau incearca cu una de papuc diesel este cu mult mai groasa; in vitan costa 650.000 cam scumpa; eu am optat pentru varianta cu 2 una peste alta
hecbv
doua una peste alta e aiurea rau de tot nu imi place ideea

dar ziceai ca ai gasit de papuc diesel ce diametru are?????
B-34-SGM
lol, da e foarte aiurea, numai necunoscatorii care au alergat la raliu au avut asa ceva!
Muttley
Dimpotriva, poate gresesc, dar eu am citit ca in "vremurile bune", aceste masini de raliuri aveau bare stabilizatoare simple, dar de diametru mai mare. Intr-adevar, ca solutia cu 2 bare suprapuse ar fi cea mai buna am auzit-o la mai multe persoane competente, dovada si SGM care sunt convins ca a studiat problema. Dar mie mi se pare ca 2 bare ar fi parca prea mult, deja parca se trece de la barca pe valuri la tren pe sine. Pe mine personal m-ar interesa o solutie de compromis, ceva care sa imbunatateasca tinuta de drum a masinii dar fara sa o rigidizeze prea mult.

SGM (sau oricine altcineva are un raspuns sigur), pt informarea mea proprie, elasticitatea suspensiei (ma refer la miscarea pe verticala, nu la ruliu) este sau nu influentata de rigiditatea barei de torsiune? Ma intereseaza treaba asta pt ca eu folosesc masina ca "everyday car", iar la cum sunt strazile din IS de exemplu, vreau sa stiu daca rigidizarea barelor de torsiune afecteaza capacitatea de amortizare a suspensiei la trecerea peste linii de tramvai, gropi, valuri in asfalt, etc...

Si ca fapt divers, ca am mai citit p-aici cum ca unii si-ar fi montat "fara probleme" wink.gif ... Bara de torsiune fata de pe R18 nu merge pe Dacie, am vrut eu sa-mi montez una, dar e complet diferita de cea de Dacia.
hecbv
muttley mersi pt sfatul cu bara de renault macar nu mai caut bara de renault 18
B-34-SGM
Da, prin montarea a doua bari de torsiune (sau una groasa rau) suspensia fata se va rigidiza.
Din propria mea experienta, doua bari montate in paralel sunt mai eficiente decat una mai groasa.
hecbv
intrebare nu se incurca una pe alta ?? si a doua intrebare cum fac sa le montez pe aceeasi bieleta suporta bieleta????????? asa cev?

Muttley
Nu au cum sa se incurce. Referitor la montarea pe bieleta... http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...pe=post&id=8479 . Din ce mi-a spus mie cel ce a facut poza, bieleta "originala" dry.gif se rupe la solicitarile create de 2 bare si cred ca are dreptate, sunt f proaste.
disaster

sa inteleg ca nu rezista bieletele "originale" de dacie la 2 bari.dar ce bielete recomandati in cazul asta?eventual de pe ce model de masina sau o schema de bieleta.m-am saturat sa nu pot lua o curba mai forta ca se pune daciuta pe facut echilibristica. sad.gif
Muttley
Exista un topic pe tema asta, intiat de SGM daca nu ma-nsel. Cauta-l...
bodel
Problema cea mai mare nu e la priderea pe bieleta , si este la priderea barilor pe lonjeron unde bucsa de acolo nu prea se potriveste. Nu stiu cum a facut Robert dar eu am taiat cu un cuter din interiorul bucsii originale pana am brodit-o ; nu prea sunt multumit de rezultat am sa incerc cu niste cauciuc de la o banda transportoare.
PS: ca bielete ori cum a facut Robert cu T de amortizor (super ingenioasa ideea) ori cu bielete cu bucsa de bascula inferioara (se gasesc in vitan la pretul unei bielete normale)
hecbv
are cineva o poza cu prindera barilor pe lonjeron???? sa vad si eu sa nu mor prost:D
Korben_Dallas
QUOTE(Muttley @ 7 May 2005, 03:29)

pt informarea mea proprie, elasticitatea suspensiei (ma refer la miscarea pe verticala, nu la ruliu) este sau nu influentata de rigiditatea barei de torsiune?
*


raspunsul corect la aceasta intrebare rezulta chiar din denumirea subansamblului:
bara stabilizatoare antiruliu , sau, daca vrei, bara de torsiune
la Dacia 1300 sau SN sau SLZ suspensia e cu arcuri elicoidale
bara in discutie lucreaza prin torsiune , adica atunci cand unul din capete este, de exemplu fix (pe verticala) iar celalalt e mobil, sau daca aceste capete sunt actionate in sens contrar (ex. stanga in groapa si dreapta peste o denivelare)
iar in curbe nu lasa masina sa se incline prea tare
ca o concluzie, prin intarirea barei stabilizatoare vei obtine intr-adevar o tinuta de drum mai sportiva 090.gif
Muttley
QUOTE(B-34-SGM @ 7 May 2005, 10:14)
Da, prin montarea a doua bari de torsiune (sau una groasa rau) suspensia fata se va rigidiza.
*



Si cum ramane cu ce a scris baiatul asta, el nu a cules informatia din carti, are barele pe masina personala... Recunosc, si eu vedeam lucrurile la fel ca tine, d-asta am si intrebat, pt a fi convins. Dar se pare ca practica infirma teoria... wink.gif . Si acum sunt oleaca in ceata... sad.gif
hecbv
eu tot nu am gasit bara stabilizatoare de dacia pick up diesel sa vad cum arata nu exista la nici un magazin din oras a gasit cineva?????? sa imi zica si mie cat e de groasa si daca se potriveste si cat costa
B-34-SGM
QUOTE(Muttley @ 12 May 2005, 20:01)
Si cum ramane cu ce a scris baiatul asta, el nu a cules informatia din carti, are barele pe masina personala... Recunosc, si eu vedeam lucrurile la fel ca tine, d-asta am si intrebat, pt a fi convins. Dar se pare ca practica infirma teoria...  wink.gif . Si acum sunt oleaca in ceata...  sad.gif
*



Eu am intins foarte mult barile din reglajul bieletelor, de aceea s-a rigidizat suspensia. Pot sa miscorez si sa maresc garda la sol din acel reglaz cu 3 cm.
Muttley
Pan' la urma care e concluzia, ca si tu esti cam ezitant in a da un raspuns clar... Daca se pun 2 bare, cu toate modificarile de rigoare... devine mai TARE sau nu suspensia? Ma refer la mers in linie dreapta, prin hartoape. Presupunem ca nu se umbla la amortizoare si arcuri.
os
Trebuie deosebite doua situatii:

1. rotile de pe puntea cu pricina (in cazul nostru, cea anterioara) traverseaza denivelari astfel incit cursa suspensiei este egala pentru ambele roti (de exemplu la trecerea in unghi drept peste o asa-numita "spinare de magar".
2. Cursa suspensiei nu este egala pentru ambele roti (de exemplu in curbe, unde roata exterioara preia o forta mai mare datorita componentei centrifuge).

In cazul 1, raspunsul este NU: suspensia se va comporta la fel ca inainte (cu mici diferente legate de fixarea eventual diferita a noilor stabilizatoare).
In cazul 2, raspunsul este DA: bara antiruliu se opune aparitiei diferentelor de pozitie intre suspensiile rotilor pe care le uneste.

"Bara antirului" este in textul mei sinonim cu "bara stabilizatoare".
Korben_Dallas
QUOTE(Muttley @ 12 May 2005, 19:01)
Dar se pare ca practica infirma teoria...
*


Aici nu sunt de acord
SGM le-a montat si sunt convins ca masina se comporta mai bine
Cum a facut, asta nu mai stiu, eu am Nova si asta are din start suspensia mai rigida
Dar si la berlinele 1300 mai noi e rigida suspensia (are o vecina un Li si scutura ca naiba, mai ales spatele)
Tot in SGM e nadejdea
Cumva trebuie sa se poata face
Muttley
QUOTE
Trebuie deosebite doua situatii:

1. rotile de pe puntea cu pricina (in cazul nostru, cea anterioara) traverseaza denivelari astfel incit cursa suspensiei este egala pentru ambele roti (de exemplu la trecerea in unghi drept peste o asa-numita "spinare de magar".
2. Cursa suspensiei nu este egala pentru ambele roti (de exemplu in curbe, unde roata exterioara preia o forta mai mare datorita componentei centrifuge).

In cazul 1, raspunsul este NU: suspensia se va comporta la fel ca inainte (cu mici diferente legate de fixarea eventual diferita a noilor stabilizatoare).
In cazul 2, raspunsul este DA: bara antiruliu se opune aparitiei diferentelor de pozitie intre suspensiile rotilor pe care le uneste.


De acord... completare la pct 2: un alt exemplu de oscilatie diferita a rotilor pe aceeasi punte ar fi si la mersu'-n linie dreapta cand o roata e pe o umflatura din drum si cealalta e-n groapa. Consider ca si-n ac situatie, cu 2 bare "zgaltaiala" va fi mai mare. Corect???

QUOTE
la berlinele 1300 mai noi e rigida suspensia (are o vecina un Li si scutura ca naiba, mai ales spatele)


ieri mi-am masurat bara fata cu un subler. Are aprox 17 mm. Am citit ca daciile 1320 introduse in '88 (alea cu haionul lung) erau echipate cu bare majorate la 19 mm daca-mi amintesc eu bine... Ideea este ca e posibil ca modelele mai recente de berline sa aiba din fabrica bare ceva mai groase. Cu prima ocazie am sa masor o bara prin vreun magazin sa vad care-i treaba.
hecbv
im magazin bara are 19mm am masurat eu dar eu caut una mult mai groasa

si bara antiruliu e cu totul altceva fatza de bara stabilizatoare
sunt 2 bari diferite smile.gif
Muttley
Pai inseamna ca am banuit eu bine si s-a majorat diametrul in ultimii ani huh.gif . Pt inceput, e o treaba sa verific cum se comporta cu o bara dintr-asta mai noua...
Si bara stabilizatoare e acelasi lucru cu bara antiruliu laugh.gif . Doar ca antiruliu e mai corect spus tongue.gif .
bodel
Bara stabilizatoare de papuc diesel are 28mm diametru dar are o alta forma fata de una normala, pret 650 mii in targ si 475 la service meridian wacko.gif oricum cam scumpa pentru un rahat de fier ; eu tot la 2 una peste alta raman ca sta excelent pe drum mai ales pe serpentine wub.gif
Korben_Dallas
QUOTE(hecbv @ 13 May 2005, 18:58)
si bara antiruliu e cu totul altceva fatza de bara stabilizatoare
sunt 2 bari diferite smile.gif
*


Poftim???
Nu te supăra, frate, dar se pare că unul din noi nu este prea bine informat
Bara antiruliu are rol de stabilizare a ruliului, care în traducere ar însemna că mașina nu se mai rotește in jurul axei orizontale pe direcția de mers
Sau Dacia ta are două bări, una stabilizatoare și una antiruliu? mad.gif
Că există autoturisme care au bări din astea și în față și în spate, sunt de acord
Uff, uite, din cauza ta am cam luat-o pe lângă topic 10412898.gif
hecbv
QUOTE(electromatic @ 14 May 2005, 13:52)
Poftim???
Nu te supăra, frate, dar se pare că unul din noi nu este prea bine informat
Bara antiruliu are rol de stabilizare a ruliului, care în traducere ar însemna că mașina nu se mai rotește in jurul axei orizontale pe direcția de mers
Sau Dacia ta are două bări, una stabilizatoare și una antiruliu? mad.gif
Că există autoturisme care au bări din astea și în față și în spate, sunt de acord
Uff, uite, din cauza ta am cam luat-o pe lângă topic 10412898.gif
*



ddeci atunci zic altfel aro meu are o bara antiruluiu si una de torsiune(stabilizatoare) pe puntea spate si pe fatza are numai bara stabilizatoare bara anti ruliu face legatura intre sasiu si punte pt a nu permite punti sa se deplaseze axial stanga dreapta
EvilOne
Cind vorbesti la ruliu (roll in engleza) te referi la inclinarea laterala a masinii in curbe. Bara stabilizatoare = bara antiruliu.Se mai confunda cu bara de rigidizare care leaga capetele amortizoarelor.

De la 17 la 19mm mi se pare destul, 28mm e imens.
bodel
28 mm nu e deloc mult, eu am 2 bari-bare una de 22mm(r18) si aia originala de 19mm si este perfect
Sony
QUOTE(disaster @ 10 May 2005, 23:45)
sa inteleg ca nu rezista bieletele "originale" de dacie la 2 bari.
*


Ba da, rezista la 2 bari, dar presiune in pneuri. tongue.gif La doua bare antiruliu nu prea rezista.
QUOTE(hecbv @ 14 May 2005, 16:48)
ddeci atunci zic altfel aro meu are o bara antiruluiu si una de torsiune(stabilizatoare) pe puntea spate si pe fatza are numai bara stabilizatoare bara anti ruliu face legatura intre sasiu si punte pt a nu permite punti sa se deplaseze axial  stanga dreapta
*


Faci confuzie! Masinile care nu au arcuri prezinta bara de torsiune.
hecbv
te intreb altfel ce forte apar in bara stabilizatoare???? (de torsiune cumva????) <ia o carte de OM>
Muttley
Domnule hecbv, de ce nu vrei sa te potolesti si sa intelegi ca barele (!!!) astea (de torsiune si stabilizatoare), in cazul daciei cel putin sunt unul si acelasi lucru?! Apropo de cartile de OM, acolo se face referire la asa-numitele "arcuri tip bara de torsiune". Aceste arcuri, puse pe o masina indeplinesc in functie de caz anumite roluri. La Oltcit de exemplu, puntea spate n-are suspensie cu arcuri elicoidale (spirale) cum sunt pe Dacie. Acolo "arcurile de tip bara de torsiune" au rolul de prelua si amortiza oscilatiile pe verticala ale caroseriei. La dacie insa, se folosesc ca bare stabilizatoare (=bare antiruliu (=bare de torsiune)). Adica asa cum au spus atatia altii pana acum (si sunt convins ca stii si tu) impiedica inclinarea excesiva a masinii in curbe. Si da, in bara stabilizatoare sau cum vrei tu sa-i spui apar MOMENTE (nu forte) de torsiune si probabil cateva momente mai mici de incovoiere. De aici si denumirea...
Si atasez si o poza ca sa fie odata pt totdeauna clar despre ce este topicul asta, poate vor aparea aici si unele informatii utile, ca pan-acu' ne certam ca retarzii si nu ne putem hotari despre ce e vorba...
QUOTE
eu am 2 bari-bare una de 22mm(r18) si aia originala de 19mm

Bodel, eu am gasit la dezmembrari o bara de R18 si nu merge pe dacie. Se prinde altfel la capete, are alta forma... E posibil oare sa existe mai multe tipuri de bare pe R18 si s-o fi nimerit eu fix p-aia care difera de cea de dacie?!?
bodel
QUOTE(Muttley @ 19 May 2005, 22:09)


Bodel, eu am gasit la dezmembrari o bara de R18 si nu merge pe dacie. Se prinde altfel la capete, are alta forma... E posibil oare sa existe mai multe tipuri de bare pe R18 si s-o fi nimerit eu fix p-aia care difera de cea de dacie?!?
*


Exact cum ai spus exista 2 modele de bari la R18 cea care ai gasit-o tu este de pe modelul cu 4 prezoane iar cea de care am eu este de modelul cu 3 prezoane; oricum si asta trebuie modificata ca este un pic mai lunga (se taie din urechi si se dau alte gauri)
Muttley
Mda... era vb de un 1.6 cu 4 prezoane, jante de 14", bla, bla... Multumesc f mult pt informatie, macar acum stiu ca bara de R18 este totusi o varianta happy.gif ...
CJ-77-ERG
mdea, am citit tot pana aici. eu sunt mai prost si mai greu de cap dar nu inteleg de ce lucreza mai bine 2 de 17mm decat una de 28mm?
asa, apoi, am vazut ca de bieleta is prinse 2 bari.....da intreabrea mea ii pe lonjeron cum ii prinsa?
sau o bara ii mai lunga si una mai scurta? si ii prinsa pe prinderea originala?
daca va rog putet atasa mai multe poze? eu de curand sau in curand, dupa bac vreau sa ma apuc s-o desfac si s-o fac....intre timp mai lucrez asa cat am timp liber ...da asta cu bara nu maduce capu cum ati prins-o sincer.
ca tot veni vorba...ce discuri ventilate pot pune pe dacie?> am vazut in poza aia cu desenu rosu...ca ala avea discuri.stiu ca-i offtopic dar ...ma scuzati.
SiloS
2 x 17 = 34
1 x 28 = 28
ionutz83
QUOTE(CJ-77-ERG @ 21 May 2005, 10:51)
eu de curand sau in curand, dupa bac vreau sa ma apuc s-o desfac si s-o fac....intre timp mai lucrez asa cat am timp liber ...
*


post-336-1110552475.gif Aici scrie ceva si in alta parte am gasit asta :
QUOTE
21 ani insurat pe viata.
1300 de prin 2feb 1982 cumparata de tata cash
passat 2002 primit cadou de nevasta la majorat de la parinti.
masini avute si distruse, o super nova de la firma ) din care nu s-a recuperat decat roata de rezerva...si eu dupa vreo cateva luni bune de spitalizare si tratamente ) in rest nimic, doar zeci de calculatoare stricate cand pierdeam la jocurile cu masini( da-s in offtopic asa ca ma limitez) )

Ce sa mai credem?!E posibil sa dai bac-ul la 21 de ani?! blink.gif
Muttley
QUOTE(SiloS @ 21 May 2005, 22:25)
2 x 17 = 34
1 x 28 = 28
*



Asa, si?!? Sa inteleg ca ai vrut sa fii scurt si la obiect, da? Adica e la mintea prostului ca 2 bare subtiri sunt mai "tapene" decat una groasa...
Ei bine, eu cred ca nu este chiar asa. Problema e mai complexa decat crezi tu. Ceea ce ai postat m-a facut sa iau o carte de RM si sa vad cam cum stau lucrurile...
Asadar... diametrul barei intervine intr-un coeficient care se numeste "modul de rezistenta polara" care intervine la calculul momentului de torsiune. Modulu' asta are o expresie in care apare diametrul, dar la puterea a 3-a. Nu mai enunt si formula, ca n-are nici un rost... Important este ca odata cu cresterea modulului (implicit cresterea diametrului), creste si momentul de torsiune ce poate fi aplicat barei (pt a se obtine o aceeasi deformatie a acesteia sa zicem). Pana aici nimic nou, calculele au confirmat ca bara de 28 e mai rigida decat cea de 17 (duh...). Problema se pune insa daca 2 bare de 17 sunt mai rigide decat una de 28. Eu cred ca nu. Si asta pt ca (cel putin asa consider eu ca e logic, daca gresesc va rog sa-mi spuneti) efectele celor 2 bare se sumeaza. Astfel se obtine modulul a 2 bare de 17 aprox = 2000 mm cubi iar modulul unei bare de 28 aprox = 4300 mm cubi.
Ca sa termin, concluzia mea este ca o bara de 28 este de 2 ori mai rigida decat 2 bare de 17 mm. Daca i se pare cuiva ca am gresit cu ceva in rationamentul meu, il rog sa posteze, chiar ma intereseaza daca lucrurile stau chiar asa.
B-34-SGM
Calculeaza aria

-una bucata 17 mm > aria 3.14* 8.5*8.5 = 226 mm2
-2 bucati 17 mm > aria 453 mm2

-una bucata 28 > aria 3.14*14*14 = 615 mm2

Logic ca e mai rigida aia de 28, dar daca nu ai asa ceva, folosesti doua de 17.
Intr-adevar, merge si cu ziar, dar ar fi mai bine cu hartie igienica smile.gif
asarban
QUOTE(ionutz83 @ 22 May 2005, 00:21)
post-336-1110552475.gif Aici scrie ceva si in alta parte am gasit asta :

Ce sa mai credem?!E posibil sa dai bac-ul la 21 de ani?! blink.gif
*


Daca te cheama Dacia_WRC si:
1 Faci liceul la seral
2. Iti curge mucu dupa Iuliana care te-a parasit da' tu te crezi insurat cu ea
3. Fabulezi cu inversunare ca ai Octavia 2, dupa aia Passat..ce o mai urma..si in realitate ai o 1300....
Atunci iti explici cum e posibil..
Muttley
SGM, tine cont ca atunci cand calculezi aria, iti apare diametru' la patrat. In panarama aia de modul diametrul e la cub (Wp=3.14*D*D*D/16)=> diferenta e si mai mare. In orice caz, bara de 28 e clar mai rigida ca 2 bare stock. Si eu consider ca e mai sanatos a se folosi 2 bare subtiri, ca deh, te mai duci cu Dacia si la piata, nu numa' pe circit happy.gif .
cristidb
Am citit topicul asta si ma roade o intrebare... Cele doua bare stabilizatoare nu fac zgomot cand se freaca una de alta?
Pe spate probabil ca nu sunt probleme pentru ca e o distanta de 1cm si ceva intre ele, si chiar merg la fix montate dar pe fata...
B-34-SGM
Nu fac zgomot deloc, si stau perfect lipite una pe alta, fara spatiu.
SiloS
Va rog , stergeti postul meu de mai deasupra .... ma fac de ras sad.gif
Ma compromit .... pls smile.gif
B-34-SGM
Bara stabilizatoare de 25 mm diametrul. Bara pusa langa este de 19 mm standard, pentru a se putea face comparatie vizuala.

Bara a fost facuta la Pitesti pe vremuri, pt o dacie de raliu.
B-34-SGM
Sa va elucidez si misterul prinderii pe lonjeron cand se folosesc doua standard !
Am folosit o camara de masina, taiata, pe post de bucsa.
hadrian_
sunt un membru nou si emit si eu pareri...zic eu cat de cat...tehnice.Am si oarecare experienta,ca sa ma laud singur.Normal ca o bara antiruliu mai groasa,va avea un efect mai mare decit una mai subtire.Nimic nou pina aici.Eu am vorbit personal la fabria u de se fac aceste bare.acolo sunt f ieftine,daca era mult mai buna una de 28 mm,faceau una de 28.Deci,ceea ce este pe masina e bun pt condusul normnal al majoritatii.Pt cei ce vor curbe atacate cu vitreze mai mari,normal ca trebuie o bara mai groasa.Varianta cu doua bare nu este f tehnica,nici eleganta,si nici f eficienta,dar cea mai simpla si ieftina si cu un efect simtit imediat.Oricum,aceasta bara ,daca e mai groasa,va influenta putin si taria suspensiei pe fata.Prea groasa nu inseamna neaparat mai bine,masina nu se va inclina in curbe in schim momentul de inertie va creste mult si e pericolul sa devina f subviratoare.Deci,totul cu masura.asta daca acceptati in sfat.Citeam undeva pe forum de un pusti de 17 ani ce a usurat pistoanele cu 20 si de grame taind fusta.Oare cum le masoara diametrul,pt ca acolo se masoara un piston.NU FACETI MODIFICARI AIUREA.
hadrian_
vai ce de greseli ortografice am facut...de la vin,scuze.acum hai,daca tot facem destainuiri,sa va spun cate ceva din mica mea experienta legat de acest subiect.Eu am optat de exemplu pt alta mica modificare...in locul prostiilor alea de cauciucuri de 2 lei,am pus ceva mai tare.Ma refer la cele ce tin bara pe bielete.Masina va reactiona mult mai prompt la cele mai mici inclinatii laterale.Urmarea?Unu...sa rupt pipi de tabla ce le preseaza,a trecut peste umflatura de pe bieleta.Am pus saibe groase.Doi...a iesit axul bieletei din fixarea prin presare.Am gaurit axul si l-am fixat cu suruburi.Trei...s-a bulit bieleta de tot.Concluzia...doar daca schimbi cauciucurilie alea cu unele de poliuretan deja tre sa schimbi multe altele,dar daca pui doua bare?Deci atentie mare la aceste modificari,dupa umila mea parere,nu se modifica nimic la valori duble,triple.Apropo,mi-am facut la amortizoare reglajul sport,luat de la un proiectant de la bilstein,date tehnice,adevarate,nu prostioare.Urmarea?masina sta f bine,dar imi blestem zilele in gropi.Toate sunt un compromis baieti.
EvilOne
Prea groasa nu inseamna neaparat mai bine,masina nu se va inclina in curbe in schim momentul de inertie va creste mult si e pericolul sa devina f subviratoare


Mare adevar ai grait aici. Aceeasi poveste si pe spate.

28mm pe masina de strada nu am vazut decit la Xantia Activa insa si acolo era cu spil, bara avea o sfera pe ea si nu "lucra" permanent la grosimea aia.
memyselfandI
QUOTE(hadrian_ @ 27 May 2005, 20:38)
vai ce de greseli ortografice am facut...de la vin,scuze.acum hai,daca tot facem destainuiri,sa va spun cate ceva din mica mea experienta legat de acest subiect.Eu am optat de exemplu pt alta mica modificare...in locul prostiilor alea de cauciucuri de 2 lei,am pus ceva mai tare.Ma refer la cele ce tin bara pe bielete.Masina va reactiona mult mai prompt la cele mai mici inclinatii laterale.Urmarea?Unu...sa rupt pipi de tabla ce le preseaza,a trecut peste umflatura de pe bieleta.Am pus saibe groase.Doi...a iesit axul bieletei din fixarea prin presare.Am gaurit axul si l-am fixat cu suruburi.Trei...s-a bulit bieleta de tot.Concluzia...doar daca schimbi cauciucurilie alea cu unele de poliuretan deja tre sa schimbi multe altele,dar daca pui doua bare?Deci atentie mare la aceste modificari,dupa umila mea parere,nu se modifica nimic la valori duble,triple.Apropo,mi-am facut la amortizoare reglajul sport,luat de la un proiectant de la bilstein,date tehnice,adevarate,nu prostioare.Urmarea?masina sta f bine,dar imi blestem zilele in gropi.Toate sunt un compromis baieti.
*




Salutare ! Zi-ne si noua cum e cu amortizoarele alea...

Nici eu nu sunt adeptul improvizatiilor, dar daca sunt facute cu cap ma bag.
Bafta !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.