Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Transport auto bici
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
redpipe74
De ceva timp am tot schimbat modalitatea de a transporta bicicleta;
-pe plafon,care nicicodata nu mi s a parut foarte sigur,
-pe meg II.am avut prins pe portbagaj,inestetic,prea masiv,si intr-un final am constatat ca se itase putin portbagajul,
-pina acum solutia cea mai buna se pare ca este cel montat pe carlig,montare /demontare rapida,antifurt,vizibilitate buna,fibratii minore(l-am testat aproape 4.000km,mergand si la viteze de 180)
Modele sunt pt 2-3 sau mai multe biciclete cu sau fara stopuri+placuta nr.,unele se lasa in jos pt a putea deschide portbagajul fara sa dai bici jos,marca e una consacrata suedeza.
gibonu
@ redpipe74
Suportul de plafon Thule ProRide 591 este tata lor in domeniu.
Am unul de 2 ani, am facut vreo 10.000 km cu el si nu am avut probleme.
Inainte de asta, am avut 3 ani un Thule FreeRide 530.
Si asta a fost bun, dar ProRide 591 este peste el.
Pe langa faptul ca este extrem de bine facut, avantajul mare este aceea rozeta care strange clestele care tine cadrul.
Adica este super comod, in 10 secunde ai pus bicicleta si ai plecat la drum.
Iar ca viteza, la 140 km/h nu are nici o problema.

redpipe74
QUOTE(gibonu @ 17 Jul 2010, 08:58)
@ redpipe74
Suportul de plafon Thule ProRide 591 este tata lor in domeniu.
Am unul de 2 ani, am facut vreo 10.000 km cu el si nu am avut probleme.
Inainte de asta, am avut 3 ani un Thule FreeRide 530.
Si asta a fost bun, dar ProRide 591 este peste el.
Pe langa faptul ca este extrem de bine facut, avantajul mare este aceea rozeta care strange clestele care tine cadrul.
Adica este super comod, in 10 secunde ai pus bicicleta si ai plecat la drum.
Iar ca viteza, la 140 km/h nu are nici o problema.
*


M a gandeam sa nu mai amintesc de bicicleta care ne a zburat in parbriz pe autostrada Milano-Torino,baietii din Slatina nici nu vor sa mai auda de biciclete...
ma gandesc si la marea diferenta de pret intre T.proride 591 si T.970 Xpress,in plus la primul iti mai trebuiesc si barele transversale alte costuri substantiale(cam 10 mil,fa diferenta cu ce recomand eu care este 200lei,),ca sa nu zic de zgomotul pe care il face cel dupa plafon...iar ca sa ridici bicicleta peste nivelul umerilor e mereu un efort.....ce ai tu am schimbat acum ceva ani...
VladG
Porbagajele de haion parca sunt interzise in unele tari, daca acopera numarul sau luminile. Sunt acceptate doar cele de tipul celui din a treia poza, deci informeaza-te daca mergi in afara.
Bicla zboara doar din alea praf. Eu le-am testat si la 165 si n-au probleme de niciun fel. De altfel nu se specifica nicio limita de viteza nici pe ele, nici pe bare.
redpipe74
QUOTE(VladG @ 17 Jul 2010, 17:32)
Porbagajele de haion parca sunt interzise in unele tari, daca acopera numarul sau luminile. Sunt acceptate doar cele de tipul celui din a treia poza, deci informeaza-te daca mergi in afara.
Bicla zboara doar din alea praf. Eu le-am testat si la 165 si n-au probleme de niciun fel. De altfel nu se specifica nicio limita de viteza nici pe ele, nici pe bare.
*



Thule cred ca e cel ami bun...
Liviu
Eu am suporti din aia "praf" ... automaxi le spune, sunt luati din decathlon si mi-au tinut biclele pe masina foarte bine in orice conditii de drum. Am mers pe autostrada cu 140 Km/h si nu au fost probleme.

E drept, nu arata ca thule, dar isi fac treaba pentru care au fost facuti.
gibonu
@ redpipe74
Asa este cum spui tu.
Cel mai bun sistem este cel pe care il recomanzi tu.
Sper ca esti multumit.

Daca incepi sa ne povestesti cat de greu este sa ridici o bicicleta peste nivelul umerilor, alte comentarii nu mai au rost.
Probabil carligul de remorcare pe care prinzi sistemul care iti place tie cel mai mult este moca, ala nu costa bani.
Doar barele transvesale costa bani.
redpipe74
QUOTE(gibonu @ 18 Jul 2010, 18:08)
@ redpipe74
Asa este cum spui tu.
Cel mai bun sistem este cel pe care il recomanzi tu.
Sper ca esti multumit.

Daca incepi sa ne povestesti cat de greu este sa ridici o bicicleta peste nivelul umerilor, alte comentarii nu mai au rost.
Probabil carligul de remorcare pe care prinzi sistemul care iti place tie cel mai mult este moca, ala nu costa bani.
Doar barele transvesale costa bani.
*


........
Liviu
In primul rand te rog sa te abtii de la asemena atitudini. La prima iesire pleci cu tot cu topic de pe forumul asta.

In al doilea rand, barele "dupa" plafon cred ca sunt "DE PE" plafon ... si "te ai contrat" inseamna altceva decat "te-ai contrat" ... asta asa, daca tot ne dam "mari si tari" ... ok ?

redpipe74
QUOTE(Liviu @ 18 Jul 2010, 19:32)
In primul rand te rog sa te abtii de la asemena atitudini. La prima iesire pleci cu tot cu topic de pe forumul asta.

In al doilea rand, barele "dupa" plafon cred ca sunt "DE PE" plafon ... si "te ai contrat" inseamna altceva decat "te-ai contrat" ... asta asa, daca tot ne dam "mari si tari" ... ok ?
*


ai dreptate cu "de pe"scze!! mai sunt mici greseli si in alte parti,in rest faci ce vrei daca tu consideri ca cineva are ceva de pierdut,pina la urma tu esti boss ul..
Liviu
NU, eu nu sunt boss-ul .. eu doar am fost pus moderator aici ... iar postarile tale necesita moderare prin atitudinea pe care o afisezi. Am simtit nevoia sa fac o interventie, mai ales ca topicul prezinta informatii de interes .. dar daca nu o sa se poata discuta civilizat, se pot lua masuri .. atat.
redpipe74
[quote=redpipe74,17 Jul 2010, 15:54]

..
Liviu
Iar ca opinie personala, on-topic, cred ca suportii de biciclete PE masina sunt cei mai OK din toate punctele de vedere, mai ales ca nu obtureaza absolut nici un acces la masina (hayon, portiere, etc), dar nici nu acopera luminile si/sau numarul de inmatriculare de la spate. Iar daca suportii respectivi sunt si ceva high-end(nu pocnitori ieftine ca alea de pe masina mea) e si mai bine.
redpipe74
QUOTE(Liviu @ 18 Jul 2010, 21:00)
NU, eu nu sunt boss-ul .. eu doar am fost pus moderator aici ... iar postarile tale necesita moderare prin atitudinea pe care o afisezi. Am simtit nevoia sa fac o interventie, mai ales ca topicul prezinta informatii de interes .. dar daca nu o sa se poata discuta civilizat, se pot lua masuri .. atat.
*


am sters eu ce deranja,insa te rog sa privesti un aspect simplu,nu am sustinut ca ce spun eu e cel mai bun,frumos ,tare,era o "parere testata" pt ca le-am incercat pe toate si nu am fost multumit asa cum sunt de ultimul,de cand postez nu am intrat in contradictie cu cineva decat cand chiar purtam discutii avizate.Cineva mi-a adresat mie un comentariu-putea simplu sa zica "parerea mea" si nu mai vorbeam de atitudinea mea...
VladG
Eu vad un singur dezavantaj suportilor de pe plafon. Cresc consumul cu aprox 1-2 litri la 100km, asta la mine, depinzand de viteza de deplasare.
La cei din spate ma gandesc ca o tamponare usoara din spate iti face praf biclele. Oricum stau incomparabil mai bine pe o masina care are si carlig, decat direct pe haion.
kostyq
Daca analizez situatiile de trafic cele mai frecvente cu care ma intalnesc, respectiv frana brusca pt evitarea cainilor sinucigasi, schimbarea brusca de directie cand evit gropile si vibratiile care apar pe drumurile noastre denivelate eu tot pentru cele de plafon as opta.
La cele cu prindere pe carlig fix acolo e punctul lor slab, la schimbare brusca de directie balanseaza excesiv iar la frana brusca iti intra bicla in luneta. Un suport de plafon de otel cu 2 brate de sustinere e practic mai sigur.
Un alt dezavantaj al suportului pe carlig e dat de aerodinamica masinii, curentii turbionari sunt dirijati in spatele haionului si ajungi cu bicla plina de noroi la destinatie.

Aruncati o privire si aici, par destul de documentati nemtii:

http://translate.googleusercontent.com/tra...GS7WiVq41K_h4Q#

murfi
Eu am mers cel putin 30000km cu bicicletele puse pe barele transversale si n-am avut probleme nici la 160km/h. Am folosit 2 modele de thule cat si pocnitori luate cu 10 eur/suport.

La masinile cu numar de Ro nu prea se pot folosi suporti pusi pe atelaj pentru ca acopera numerele de inmatriculare. Prin alte tari poti sa-ti faci un al doilea numar de inmatriculare pe care-l poti pune la vedere si atunci nu mai ai probleme.
Serpico
QUOTE(kostyq @ 19 Jul 2010, 12:06)
frana brusca [...], schimbarea brusca de directie

Astea sunt cazurile in care se vede calitatea unui suport de bicicleta. E mai putin relevant comportamentul la mersul cu viteza constanta (de exemplu cu 150 km/h) in linie dreapta.
redpipe74
QUOTE(kostyq @ 19 Jul 2010, 11:06)
Daca analizez situatiile de trafic cele mai frecvente cu care ma intalnesc, respectiv frana brusca pt evitarea cainilor sinucigasi, schimbarea brusca de directie cand evit gropile si vibratiile care apar pe drumurile noastre denivelate eu tot pentru cele de plafon as opta. 
La cele cu prindere pe carlig fix acolo e punctul lor slab, la schimbare brusca de directie balanseaza excesiv iar la frana brusca iti intra bicla in luneta. Un suport de plafon de otel cu 2 brate de sustinere e practic mai sigur.
Un alt dezavantaj al suportului pe carlig e dat de aerodinamica masinii, curentii turbionari sunt dirijati in spatele haionului si ajungi cu bicla plina de noroi la destinatie.

Aruncati o privire si aici, par destul de documentati nemtii:

http://translate.googleusercontent.com/tra...GS7WiVq41K_h4Q#
*


super tare link-ul,mi-ar fi prins bine inainte sa le verific pe propria-mi piele.
din ce am vazut ca si clasare :
4 locuri sunt ocupate de cele pe carlig-calificativ bun(uebler P31,Thule euroclassic G5 909,atera strada sport 3,etc,)
3 locuri satisfacator,comparativ cu cele de pe plafon;
2 bun(thule freeride 530,fabbri bicci 2000 alum)
4 locuri satisfacator

avantaje si dezavantaje la cele 2 suporturi:
Roof -EFORT incarcare,consum de combustibil,siguranta,Hold,se face o diferenta intre cele care sunt montate pe barele fixe ale plafonului si cele care se monteaza pe acesta,buget
carlig-incarcare usor,neafectat de vant,buna functie hold,se murdaresc,nu maresc substantial consumul.pret mare,etc.
kostyq
O lectura interesanta si aici: http://www.consumerreports.org/cro/cars/ti...rview/index.htm

Ideea ar fi ca trebuie ales suportul si in functie de masina, ca e mai greu de pus bicla pe barele transversale in cazul unui suv sau a unei decapotabile(sunt optimist si cred ca in ingeniozitatea lor romanii ar reusi sa puna bare transversale si pe decapotabila smile.gif )

Raportul pret-calitate e devastator in favoarea lui FreeRide 530. Pt ceva asemanator cu fixare pe carlig trebuie sa bagi adanc mana in buzunar.
rombul
QUOTE(VladG @ 17 Jul 2010, 17:32)

Bicla zboara doar din alea praf. Eu le-am testat si la 165 si n-au probleme de niciun fel. De altfel nu se specifica nicio limita de viteza nici pe ele, nici pe bare.
*



Si ma rog care sunt aia praf , care sunt criteriile de departajare intre cei buni si cei praf.
Eu am suporti (de biciclete si schiuri)Hackr , bari transversale Cruz si-mi transport si bici si schiurile in conditii f bune si la viteze de 130 km/h .
Mai sunt si alte firme in afara de Thule smile.gif

19 Jul 2010, 17:40:
pe bare este specificata cel mult sarcina care o suporta ,de regula 50kg
la suportii de schie se specifica max 130 km/h in instructiuni unsure.gif
VladG
Ma refeream la cei mai ieftini si mai ieftini de la supermarket, despre care parca steph mi-a povestit cum s-a desprins o bicla din ei.

Eu n-am facut reclama la Thule, de altfel am alta marca.
Si da, pe bare scrie limita de greutate, iar in manualul suportilor zice doar ca sa-i mai verifici la cutare numar de kilometri, sa nu se slabeasca suruburile de la vibratii.

Despre criterii, e suficient sa arunci o privire comparativa si-ti cam dai seama care-s unii si care-s altii. Bineinteles ca nu scapa biclele din toti cei ieftini, ca nu s-ar mai vinde, dar au fost cazuri.
Daca ai nimeri unii ieftini si buni, te-ai scos. smile.gif
Laurentziu83
Varianta transportului bicicletei IN MASINA a incercat-o cineva?
Nu cred ca ar fi vreo problema de spatiu, intentionez sa bag 2 biciclete astfel in Megane, rabatand banchetele spate si in spatiul ramas sa pun rucsacii si cortul si sa ma duc week-end-ul viitor la o tura montana la Lepsa cu un prieten. Bineinteles pun o folie in masina ca sa nu o murdaresc. Momentan nu as vrea sa experimentez varianta cu barele transversale, si asa trebuie sa-mi cumpar un cort si ma va usca de bani.
Daca merge asa, as putea sa extind aplicatia asta la un circuit european la anul pana in tarile nordice, unde nu ar strica sa las masina in camping si sa vizitez locurile cu bicla.

P.S.: stiam eu de pe vremea Oltcit-ului si a Matizului de ce e mai practic un hatch, de asta nu m-am impacat cu Clio-ul. tongue.gif
VladG
Merge sigur, daca rabatezi banchetele. Am pus eu una asa in Smart ForFour si a intrat. In cel mai rau caz va fi nevoie sa le dati rotile fata jos. Sa puneti si ceva intre biciclete, o patura, etc, altfel se vor zgaria.
Laurentziu83
Pe mine nu ma deranjeaza daca se zgarie (da-o dreaku, de asta e mtb, sa trag de ea), doar vreau sa nu imi trancane pe la viraje, gropi, etc.
zanzie
In hatchback-ul meu intra doua MTB cu rotile fata scoase. Evident rabatez bancheta.
Laurentziu83
Am facut o proba azi dimineata, rabatand 2/3-ul din bancheta spate, scotand polita portbagaj si demontand tetierele. A intrat ok, doar ca imi face impresia ca va trebui sa demontez aripa fata ca sa folosesc spatiul la maxim.
In fine, am vazut ca se poate, pana la urma n-am nevoie sa fie un al treilea loc liber in spate, nu cred ca mai demontez aripa, poate cand voi pleca in ture mai lungi.
laur
Am bagat eu ieri 2 bicle in Pejo 206....una e DHS, asa ca nu m-am complicat cu scosul rotii fata, incit am mers cu hayonul putin deschis (legat cu coarda elastica). Am pus o patura intre ele si nu trancanea nimic spre marea mea mirare. Insa nu as face sportul asta prea des, mi-e mila si de bicle, si de masina, si de spatele meu (DHS-ul are peste 20 kg, si tre sa ma chinui zdravan sa-i gasesc o pozitie). O sg bicla incape perfect cu portbagajul inchis, cu roata fata scoasa, bancheta spate rabatata.
Tre sa-mi cumpar neaparat bare transversale si suporti sad.gif. Stie cineva bare ieftine si bune pt Pejo 206??
L!nuX
eu am incercat in megane sa bag o bicicleta insa nu merge fara roata fata scoasa si rabatata bancheta

am zis ca o sa iau un suport d egenul : http://portbagaje.info/list1.php?cat=54 care sa mearga pus pe portbagaj , acu sa gasesc unu pentru berline , ca vad ca astea ar fi pentru cele cu haion din poze ... mi se par mai stabile ca cele puse sus si investitia mai ieftina
Laurentziu83
Am mai facut o proba azi, de data asta rabatand bancheta 1/3, si a intrat si asa, cu roata spate pe spatarul banchetei si cu ghidonul spre luneta, roata fata scoasa.
Am pus si o folie pentru orice eventualitate.
Maine vom fi 3 persoane in masina, asa ca se cere si un loc in spate.

La anul insa ma voi dota cu bare de pavilion si un suport dedicat de biciclete, intrucat nu e deloc comod sa infigi bicicleta in spate si risti sa murdaresti/strici tapiteria. Momentan nu mai dispun de bani si pentru asta.

Suportii de biciclete de pe plafon se pot incuia? In sensul de a lasa masina in vreo parcare si a mai gasi bicicleta acolo, totusi.
Liviu
Exista suporti (mai multe modele) la care una din clemele de fixare are o incuietoare. De asemenea si clema de fixare a bicicletei are o incuitoare. Oricum, stii cum se zice: "incuietorile sunt pentru oameni cinstiti" ... daca e pus unul pe furat iti fura si bicla si suportul cu tot cu incuietori.
Eu am niste auto-maxi (ieftinaciuni) care nu se incuie pe bare .. dar vad ca stau bine-mersi de un an de zile pe masina fara sa se fi speriat.
gibonu
@ Laurentziu83
Daca te ajuta cu ceva, Thule (Free Ride 530 si Pro Ride 591) se incuie, atat la prinderea suportului pe bara masinii, cat si la prinderea bicicletei de suport.
Cheia este aceeiasi, pentru ambele incuietori.
Daca optezi pentru altceva fara incuietoate, o tiganie simpla cu o bucata de lant si un lacat rezolva problema.
sindrom
Am si eu o mica problema, am un clio 2 bicorp in 2 usi, ce suport imi recomandati, avand in vedere ca pe masina nu imi pot pune. Ceva pana in 400 de lei.

Multumesc
Muttley
Usor offtopic, da' fu prea belea:
[attachmentid=1627651100]
Deci operatia de introducere consta in:
- deschis portbagaj;
- apasat 2 butoane;
- impins bicla inauntru.
Pentru extragere invers.
L!nuX
am inteles ca Thule FreeWay 968 ar fi printre putinele care se potrivesc pentru sedan
stiti ceva de el ?

user posted image
steph
Am eu asa ceva. L-am folosit cu 3 biciclete si pare ok. NU s-a desprins sau ceva. Pentru sedan partea de sus se monteaza invers.

Usor de instalat si folosit.

E cam cel mai ieftin suport decent.
L!nuX
cum sta cu acoperitul stopurilor/numar cand pui bicicletele ?
neumann
QUOTE(Laurentziu83 @ 14 Aug 2010, 21:53)
Varianta transportului bicicletei IN MASINA a incercat-o cineva?

P.S.: stiam eu de pe vremea Oltcit-ului si a Matizului de ce e mai practic un hatch, de asta nu m-am impacat cu Clio-ul. tongue.gif
*



Da... rotile si pedalele demontate, plus ghidonul desfacut si pus paralel cu cadru. Si tot ansamblul pus deasupra unui morman de bagaje in symbol. Dupa care am facut 2500 km. Timp de asamblare bicla - 15 minute... Rotile au stat in masina, invelite in plastic.


On topic, am folosit la symbol barele originale, din otel, pentru ca sunt garantate pentru 70 de kile, fata de alea thule, mai urate si garantate pentru 60 de kile. Oricum, nu pun mai mult de 40 de kg, dar sa fie marja de eroare. Mare atentie la montarea barelor de pavilion, sa fie la semn, asa cum spune producatorul - exista o singura modalitate corecta de a le monta, din vreo 8 combinatii posibile wink.gif

30 Sep 2010, 14:32:
QUOTE(sindrom @ 21 Aug 2010, 09:14)
Am si eu o mica problema, am un clio 2 bicorp in 2 usi, ce suport imi recomandati, avand in vedere ca pe masina nu imi pot pune. Ceva pana in 400 de lei.

Multumesc
*



Du-te la un dealer reno si cere bare de pavilion... dup'aia pui pe ele ce suport vrei tu, high end de preferinta...
Laurentziu83
Si mai avem o varianta pentru Megane 3. biggrin.gif Asa am dus bicicleta la Constanta, unde am plimbat-o pana la Navodari.
Incep sa devin dependent de bicicleta in calatorii la fel cum sunt altii dependenti de tigari. Daca in oras deja stiu imprejurimile, in alte parti mi-ar fi indispensabila. Nu se compara cu nimic vizitarea diverselor locuri la o viteza de 3-4 ori mai mare decat aceea a mersului pe jos dar, cu toate astea, sa poti opri mult mai repede si sa vezi mult mai bine detaliile.

Cu toate astea, si in Megane trebuie sa scoti roata fata si intra la milimetru bicicleta, in alte masini mai mici ar intra si mai greu.
laur
Cam asa intra si in Peugeot 206; problema mea cea mare e cind trebuie sa car si a 2-a bicicleta...
zanzie
A doua toacla o pui peste prima.
laur
Da, asa am si facut. Numai ca la a 2-a nu pot scoate roata fata, asa ca trebuie sa merg cu hayonul deschis. In plus se lovesc biclele una de alta de le sare vopseaua, se indoaie cricul, etc.
zanzie
Eu pun un pled/patura intre ele si n-am probleme.
Nu cred ca nu se poate scoate roata la orice bicicleta. Cu 2 chei drepte (la mine erau de 15) n-ai treaba, asta daca n-ai cheita rapida. In 2 minute ai scos roata fata.
redpipe74
Cu ceva ani in urma nu erau modalitati si o bagai in portbagaj insa acum sunt suficiente modele si pt toate buzunarele,sa te chinui sa o desfaci,sa zgarii atata masina cat si bicla,sa ti trosneasca prin masina,sa rupi si sa murdaresti tapiteria,cred ca nu prea are rost efortul.
Laurentziu83
Eu doar am aratat cam cum am carat-o, intrucat bugetul nu ma mai ducea pentru un set de bare de pavilion si suport, si nici nu aveam nevoie de locurile din spate.
La anul vor urma si barele, normal.
redpipe74
Dupa vreo 10 mii de km cu bici in spate, suporul se prezinta destul de bine,am mers atat la noi cat si in afara,fara probleme cu politia,s a comportat bine si la peste 170km/h,insa si-a mai pierdut putin din rigiditate,totusi fierul se mai freaca si el,insa per total este ok.
C a t a l i n
Până mă hotărăsc ce bicicletă să cumpăr, m-am orientat la suport pentru plafon. Va fi Thule ProRdide 591. Problema e că am nevoie de bare transversale. Cele de origine pentru mașina mea sunt 461 euro, nu au sistem antifurt și necesită decupaje în șinele plafonului.
Prin urmare m-am orientat tot spre Thule. Conform site-ului lor oficial, am nevoie de Thule Rapid System 754, la care am ales bare de aluminiu profil oval, garantate la 75 Kg sarcina, compatibile cu setul de butuci antifurt tot de la Thule.

Are cineva acest tip de bare transversale? Mă interesează dacă sistemul de prindere e destul de solid. In reclama lor arată bine, dar nu știu cum e în realitate. Ca preț sunt pe la 180 euro.
VladG
Corrado parca are suport ca al tau si e foarte bun.
Despre prinderi n-am idee, dar cum Thule e un nume in domeniu, nu cred ca ai sanse sa-ti zboare in mers.
Hai, sa pui un curand si un cal peste potcoavele astea! biggrin.gif
12adu
Salut, m'a intrebat cineva de un sistem de transport biciclet pt tico, stie cineva ceva?
tatabobu
Se demonteaza bicicleta, se scoate bancheta spate si ai suficient loc sa pui piesele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.