miharto
6 May 2005, 10:56
Am Nova GT din 1999 (98000 km) cu gaz...
Masina o am de o luna ... si nici nu mai stiu cate chestii am avut deja cu ea ...
Azi am ramas fara .... scanteie .... bineinteles intr-o intersectie....
Am scos aprinderea electronica si am reusit sa pornesc fara ea ...
Aprinderea este de Tg. Mures tranzistorizata ...
Mai este necesar sa cumpar alta sau raman asa pe aprindere normala ?
Ce sfaturi imi puteti da ...
Mersi mult.
Aceeasi problema am avut-o si eu si am dat vina pe aprindere (tot de aia rosie cu led) si dupa ce am dat banii pe alta am constatat ca de vina era de fapt bobina care se incalzea si nu mai mergea cum trebuie.
Incearca aprinderea pe o alta masina si daca nu porneste cu ea e aprinderea. Daca masina respectiva o ia, atunci schimba bobina (ia o bobina originala, de Sacele, e scumpa ~500 mi, dar merita
).
miharto
6 May 2005, 21:12
Deci dimineata asta am dat jos aprinderea de Tg Mures apoi am reusit sa pronesc si seara mi-a facut aceeasi faza... de data asta am schimbat condensatorul si apoi am reusit sa o pornesc din nou ...
Intr-adevar bobina de inductie era cam fierbinte rau ...
Interesant este ca masina porneste bine (pe gaz) merge 5-6 km si apoi ...pauza ...
Pai daca porneste bine si dupa 5- 6 km pauza atunci este clar de la bobina , se incinge si pauza .
miharto
6 May 2005, 21:35
Mai am o problema de cand am scos aprinderea tranzistorizata nu mai imi merge nici turometrul....
florentin_n
10 May 2005, 11:24
La mine, de cand am montat aprinderea tranzistorizata, turometrul a incetat sa mai functioneze. Dau vina pe apa care a intrat in interior. Solutia, astept sa evapore. alta nu mai stiu...
mihai1677
10 May 2005, 12:23
Pt. Florentin:firul de turometru se muta de pe platina pe bobina pt aprindere electonica.
Pt. Miharto daca ai revenit la aprindere clasica verifica daca ai pus si firul pt turometru la platina.
florentin_n
12 May 2005, 11:26
Mercic mult
mihai1677, am readus turometrul la viata.
mihai1677
12 May 2005, 13:19
camouflage
16 May 2005, 15:03
QUOTE(paulp @ 6 May 2005, 17:35)
Aceeasi problema am avut-o si eu si am dat vina pe aprindere (tot de aia rosie cu led) si dupa ce am dat banii pe alta am constatat ca de vina era de fapt bobina care se incalzea si nu mai mergea cum trebuie.
care e legatura intre incalzirea bobinei si rateurile in functionare a acesteia?
Pai daca n-ar avea legatura de ce crezi ca s-ar mai stresa cineva sa le raceasca cu ulei
camouflage
16 May 2005, 15:21
sincer, nu stiam ca au ulei in carcasa.
dar si asa, cred ca ala are in primul rand rol de izolare. ca sa aiba si rol de racire cred ca ar trebui circulat cumva printr-un sistem de radiatoare.
oricum, ma intereseaza aspectul, ptr ca si mie masina imi pierde brusc din putere (de parca ma trage cineva inapoi). nu i-am dat mare importanta pana cand nu mi s-a intamplat tarasenia in timp ce depasem un tir, iar din fata cat pe ce sa ma surpinda alta masina. am verificat ce era de verificat (filtre, bujii, carburator, avans etc). doar bobina de inductie nu am schimbat-o.....costa cam multisor si mi-e teama ca iau alta noua dar ca problema o sa persiste.
E drept ca sint si bobine uscate (Bosch originale, am eu de aia).
Dar in manual, diagnosticarea primara a unei probleme la bobina e cit de tare se incinge
.
Esti cam departe de mine ca ti-as da bobina mea sa o probezi pe masina sa vezi daca tot asa face.
camouflage
16 May 2005, 15:57
pot proba cumva cu o bobina de dacie break (motor de 1400) sau cu una de oltcit?
sau fiecare motor isi are propriile caracteristici pentru bobina de inductie?
Fiind vorba de o Nova GT, poti proba linistit cu bobina de break, berlina, Oltcit, Dacia Sport, papuc
Sa nu fie bobina de GTi, ca in rest merg toate
camouflage
16 May 2005, 17:10
multumesc mult.
in cazul asta plec pe la masina pana nu se intuneca.
Si eu am probleme cu turometrul! Uneori merge uneori nu merge! Sa fie tot din cauza boninei? Bobina am schimbat-o recent cu una de aia originala de Sacele, dar nu noua.
mihai1677
18 May 2005, 13:50
Pt anndi nu are nimic bobina ta, daca ar avea s-ar opri motorul, cred ca ai un contact imperfect verifica firul pt turometru sa faca contact cum trebuie pe bobina.
lucius
19 May 2005, 11:04
Eu am o problema ciudata.... Am aprindere de Renault 9 gtt (aprindere electronica) si turometrul meu de nova gt refuza sa indice ceva pana nu se incalzeste (bine) motorul. Are cineva idee de ce ? Oare ar trebui turometru de injectie ?
miharto
19 May 2005, 15:34
Sper ca am rezolvat problema cu opritul motorului deoarece am parcurs ... 60 km fara probleme ...
Deci am scos aprinderea de Tg Mures trecand pe aprindere normala, am schimbat bobina de inductie cu una de Pitesti (nu am gasit de Sacele ..), capacul delcou si condensatorul cu unul Bosch (am inteles ca cel romanesc e prost ...) ...
Cablul de culoare gri (care vine dinspre bord impreuna cu unul rosu care este plus-ul bobinei) este cel de la turometru si trebuie pus pe minus-ul bobinei.
Am schimbat si alarma care era destul de veche (1999) si facea si figuri (se arma degeaba).
Intrebarea care mi-o pun acum este sa-mi iau alta aprindere electronica de Tg. Mures si sa o montez ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.