Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Securizare capace roti Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
marksman
Iata o metoda pentru a securiza capacele de roti ale Loganului, pentru cei ce vor s-o aplice, desigur. Nu se folosesc "soriceii" pentru cabluri, in schimb inarmati-va cu urmatoarele(in prima faza):
- cheia de desfacut capacele de roti ("chestia aia de sarma, de langa cric")
- subler
- creion

Cele ce urmeaza sunt operatiile ce se efectueaza pentru o singura roata.

Eu am inlocuit cheia de desfacut capacele (intrucat se deformeaza cand trageti de capace) cu dispozitivul din imagine (se gaseste prin trusele de scule).

[attachmentid=8877]

Intrucat nu am dispus de aparat foto la momentul executarii operatiunii, exemplific folosirea pe un capac "gata montat".

[attachmentid=8878]

Odata capacul desfacut urmeaza "distractia": masurati cu sublerul diametrul "golului" din capul prezoanelor. Nu va ganditi ca e standard, ca o sa aveti surprize; piesele respective sunt forjate, functie de cum s-a racit fiecare exista o mica abatere.

Din alama (neaparat !) se confectioneaza pentru fiecare roata 2 bucsi dupa dimensiunile pe care le-ati masurat la fiecare prezon in parte. Eu am folosit 4 (ideea tatei), dar montarea exacta a capacului va va crea dificultati. E suficient sa folositi 2 bucsi montate in prezoane diametral opuse. In fiecare bucsa se da o gaura prin centru si se fileteaza M6. Iata si o bucsa "de mostra":
[attachmentid=8879]


"Distractia adevarata" abia acum incepe. Se ia capacul de la roata si prin spatele partii interioare a C-ului (tangent la curba respectiva) se traseaza cu un creion o perpendiculara pe directia scrisului, dintr-o parte in alta a capacului. Nu, nu ati scapat inca. Perpendicular pe dreapta respectiva, prin mijlocul inscriptiei, se duce alta dreapta, tot dintr-un capat in altul al capacului. Rezultat: pe axele respective se afla centrele prezoanelor; intersectia celor doua perpendiculare e centrul rotii.
Aici este un detaliu:
[attachmentid=8880]

Pentru ceea ce urmeaza aveti nevoie de: ciocan, kilner(parca ii mai zice si punctator), subler sau rigla, echer(eventual), masina de gaurit, burghiu de 6.2 sau 6.5.
Pasul urmator: introduceti fortat bucsile in golul prezoanelor si fixati-le prin kilnaruire (sper ca m-am exprimat corect). De reusita acestui pas depinde rezistenta ansamblului. Punctati "punct langa punct", pe cat posibil. Rezultatul operatiei ar fi urmatorul:
[attachmentid=8881]

Masurati acum distanta dintre centrele gaurilor bucsilor montate. Acum impartiti-o la 2 si veti obtine distanta de la centrul rotii (intersectia celor doua perpendiculare de pe capac) la centrul gaurii care trebuie data in capac pentru surub. Insemnati pe capac centrele gaurilor (daca folositi doar cate doua bucsi - ceea ce si recomand - folositi axa perpendiculara pe inscriptie, altfel veti atinge un pic scrisul cand montati suruburile). Masurati de 9 ori si dati gaurile in capac o data! Altfel o sa aveti un capac gaurit care nu coincide cu gaurile din bucsi! Un capac gaurit corect (dar cu 4 gauri) arata asa:
[attachmentid=8882]

Procurati-va acum 2 (sau 4 - dar repet, nu recomand 4) suruburi "de 6". Capul suruburilor poate fi de orice fel: hexagonal, inbus, torx sau "customizat". Montati capacul astfel incat gaurile sa corespunda si fixati in suruburi. Atentie! NU strangeti prea tare suruburile pentru ca o sa crapati capacul! Realizarea finala este urmatoarea:
[attachmentid=8884]
Detaliu: [attachmentid=8885]

Intrebari si raspunsuri:
I1. Pot realiza bucsa din alt material?
R1. Recomand cu insistenta sa fie din alama. Cred insa ca poate fi din orice material neferos(ex. duraluminiu)

I2. Am montat suruburi din otel. Daca ruginesc nu voi mai putea desface capacul!!!
R2. Nu conteaza materialul(ei, bine, nici chiar plastic smile.gif ). Chiar daca ruginesc, din cauza ca bucsa e din alama suruburile se vor desface si capacul va putea fi desfacut la randul lui.

I3. Cat timp dureaza operatiunea?
R3. Tatal meu a efectuat-o in 2 zile, lucrand dupa-amiaza. Realizarea bucsilor nu intra in calcul (realizate "la comanda" de catre un prieten - la strung)

I4. Nu sunt suficiente 2 bucsi ?
R4. Ba, da, sunt suficiente. Tatal meu a insistat sa puna 4. Dupa ce a facut lucrarea a realizat ca prinderea in 2 bucsi este mai simpla.

Daca mai sunt alte intrebari, postati cu incredere. Spor la treaba!

Nota: cine incearca cele descrise mai sus, o face pe propriul risc. Nu sunt responsabil daca v-ati stricat capacele, prezoanele, masina de gaurit, burghiele sau altceva. Operatiunea este perfect fezabila, cere indemanare, atentie si rabdare. Eu n-as fi realizat-o singur, asa ca am apelat pentru ajutor la tatal meu, caruia ii multumesc pe aceasta cale.
klaus
Activitatea este laborioasa intradevar (a se avea in vedere ca sunt 4 roti)
Bucsile cred ca stau foarte bine si cu adeziv epoxidic de metal, nu neaparat prin dornuire

ca tips pentru darea corecta a gaurilor (preluat din tamplarie), se pot folosi "punctatoare", care se baga in gaurile bucsilor si au spre exterior un varf mai ascutit (in cazul dat merg niste suruburi taiate M6, li se face un cap ascutit si poate si taiat ca sa poata fi bagat cu surubelnita - http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...pe=post&id=2233 ca sa fie mai clar), se infileteaza in bucsi si se aplica capacul peste. Suruburile vor lasa niste urme pe capace, urme care sunt corespondente cu gaurile bucsilor.
Metoda este in genere mai simpla decat masurarea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.